Loading

2011-09-01

An update on attempted man-in-the-middle attacks

Original Publisher: Google Online Security blog
Publish Time and Date: 8/29/2011 - 08:59 PM
Original Author: Heather Adkins, Information Security Manager
گوگل اعلام کرده است که کاربران جیمیل در چند روز گذشته با حمله MITM (حمله "مردی در میان" یا man-in-the-middle attack) مواجه شده اند. در این روش، هکر با قرار گرفتن بین کاربر و سرور سعی می کند تا اطلاعات کاربر را بدزد. این حمله با دزدیدن چند گواهینامه SSL صورت گرفته است. به نظر می سد قربانیان اصلی این حمله کاربران ایرانی جیمیل بوده اند.
گوگل تاکید کرده است کاربران مرورگر کروم از این تهدید در امان هستند چون این مرورگر قابلیت تشخیص اینگونه حملات را دارد. موزیلا هم برای حمایت از کاربرانش سریعا وارد عمل شده است. مایکروسافت نیزدر این مورد اقدامی فوری به عمل آورده است.
با این حال گوگل تصمیم گرفته است تا پایان بررسی ها، صلاحیت گواهی نامه های DigiNotar را تایید نکند و به کاربران، به خصوص کاربران ایرانی، توصیه کرده است هرچه سریع تر مرورگر و سیستم عاملشان را به روز کنند.

Dev Channel Updates for Chromebooks

Original Publisher: Google Chrome Releases
Publish Time and Date: 8/29/2011 - 09:03 PM
Original Author: Josafat Garcia, Google Chrome
نسخه تحت توسعه (Dev) کروم، برای کروم بوکهای Acer AC700 ،Samsung Series 5 و Cr-48 به نسخه 15.0.862.1 ارتقاء یافت (نسخه پلتفرم: 950.0). این به روز رسانی، علاوه بر برطرف کردن پاره ای از مشکلات و باگ ها، صفحه New Tab را به روز رسانی کرده و مشکلات پخش کننده چند رسانه ای را برطرف می کند.

Dev Channel Update

Original Publisher: Google Chrome Releases
Publish Time and Date: 8/29/2011 - 05:59 PM
Original Author: Dharani Govindan, Google Chrome
کانال توسعه (Dev) گوگل کروم برای ویندوز، مک، لینوکس و Chrome Frame به نسخه 15.0.865.0 ارتقاء یافت. این ارتقاء به منظور بهینه سازی و برطرف کردن پاره ای ایرادات صورت گرفته است. تعدادی از کاربران ویندوز ممکن است با نسخه ارتقاء یافته 15.0.865.1000 روبرو شوند. این نسخه با نسخه 865.0 یکسان است و تنها بهینه سازی متفاوتی بر روی آن صورت گرفته است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این به روز رسانی به SVN revision log مراجعه نمایید.

+1 your favorite custom maps

Original Publisher: Google LatLong blog
Publish Time and Date: 8/29/2011 - 03:25 PM
Original Author: Beth Liebert, Product Manager, Google Maps
گوگل امکان 1+ کردن نقشه های گوگل را برای کاربران فراهم کرده است. به استفاده از این سرویس جدید کاربران می توانند نقشه های دلخواهشان را علامتگذاری کرده و به دیگران توصیه کنند و یا از این طریق از طراح نقشه قدردانی نمایند. این سرویس فعلا تنها در وبسایت سرویس Google Maps قابل استفاده است و نقشه هایی که در سایت های دیگر جاسازی (embed) شده اند، هنوز از این سرویس پشتیبانی نمی کنند.

دکمه 1+ برای نقشه های گوگل - عکس از: google-latlong.blogspot.com

2011-08-28

New York City Hurricane Irene Maps

Publish Time and Date: 8/27/2011 - 11:01 AM
Original Author: Nigel Snoad, Google Crisis Response Product Manager
پس از انتشار نقشه توفان ایرنه از طرف تیم واکنش در برابر بحران گوگل، با نزدیک شدن این توفان به شهر نیویورک، گوگل از راه اندازی سامانه ای مشابه برای نیویورک خبر داد. نقشه بحران ویژه نیویورک (New York specific Crisis Map) شامل اطلاعاتی درباره ناحیه های تخلیه شده، پناهگاه ها و همینطور ره گیری توفان است. این اطلاعات از فرمانداری نیویورک، آژانس مدیریت بحران فدرال (FEMA) و سازمان صلیب سرخ ایالات متحده جمع آوری شده اند.

نمایش اطلاعات توفان ایرنه از طریق سامانه New York specific Crisis Map

Mapping Hurricane Irene

Publish Time and Date: 8/26/2011 - 04:38 PM
Original Author: Susannah Raub, Google Crisis Response Team
با نزدیک شدن طوفان ایرنه به سواحل شرقی ایالات متحده، تیم واکنش در برابر بحران گوگل (Google Crisis Response) اقدام به انتشار نقشه اطلاعات طوفان ایرنه کرده است که آخرین اخبار را از سازمانهایی مانند مرکز پایگاه اطلاعات اضطراری توفان ایرنه (NOAA's National Hurricane Center) و آژانس مدیریت بحران فدرال (FEMA) به نمایش می گذارد. همچنین برای سادگی دسترسی به اطلاعات سامانه ای به نام Google Crisis Map راه اندازی شده است که با گوشی های همراه نیز سازگار است.

سامانه Google Crisis Map. عکس از blog.google.org

New snippets for list pages

Original Publisher: Google Inside Search
Publish Time and Date: 8/26/2011 - 01:47 PM
Original Author: Raj Krishnan, Product Manager
Snippet به توضیح مختصری که در ادامه هر نتیجه جستجو می آید گفته می شود. گوگل اعلام کرده است قصد دارد نمایش Snippet ها را بهینه کند. این بهینه سازی سبب می شود تا در صفحاتی که بیشتر محتوی آنها به صورت فهرستی از موارد مختلف است (جداول و بولت ها)، Snippet به صورت سطر به سطر و تفکیک شده، به همراه نمایش تعداد اجزای این فهرست، نمایش داده شود. این به روز رسانی طی روزهای آینده قابل مشاهده خواهد بود.

نمایش Snippet به صورت فهرست به همراه نمایش تعداد موارد. عکس از insidesearch.blogspot.com


SightSpace 3D: A SketchUp iPad Viewer with AR

Original Publisher: Google SketchUp blog
Publish Time and Date: 8/26/2011 - 12:05 PM
Original Author: Gopal Shah, SketchUp Marketing
SightSpace 3D یک اپلیکشن است که توسط شرکت Limitless Computing بمنظور نمایش فایل های SketchUp طراحی شده است و به کاربران اجازه می دهد تا فایلهای SketchUp را در آیفون و آیپد مشاهده کنند. از قابلیت های این اپلیکیشن  "نمایش دهنده واقعیت افزوده" (Augmented Reality (AR) viewer) است که از طریق آن می توان مدل مجازی یک ساختمان را به صورت آنی، در فضای واقعی شبیه سازی کرده و به نمایش درآورد. نسخه اندرویدی این اپلیکیشن به زودی منتشر می شود.

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.