Loading

2012-03-24

Google Voice for Android, now with Ice Cream Sandwich voicemail integration

گوگل اپلیکیشن جدیدی برای Google Voice در گوشی های اندرویدی منتشر کرده است که امکان گوش دادن به پیام های صوتی (Voice Mail) را مستقیما از بخش گزارش تماس (Call Log) فراهم  می کند. پیش از این برای گوش دادن به پیام های صوتی لارم بود تا از بخش گزارش تماس به بخش پیام های صوتی مراجعه کرد. همچنین امکان پخش سریعتر یا آهسته تر پیام نیز اضافه شده است. این اپلیکیشن جدیدی از Google Play قابل دریافت است و برای استفاده از آن دست کم به نگارش 4 اندروید نیاز است.

گوش دادن به پیام های صوتی در بخش گزارش تماس. عکس از  Google Mobile blog 

----------------------------
Source
Date/Time: 03/22/2012 - 11:34 AM
Author: Yong-Hoon Choi, Software Engineer
----------------------------

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 18.0.1025.133 به روز شد. در این نگارش Swiftshader و Gamepad مجددا فعال شده اند.
برای مشاهده فهرست کامل تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: Filing a Bug


----------------------------
Source
Date/Time: 03/22/2012 - 10:26 AM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

Explore Poland on Street View

در آستانه بازی های جام ملت های اروپا 2021، گوگل سرویس Street View را در لهستان راه اندازی کرد. بخش های مختلف کشور لهستان در این نماهای 360 درجه قابل مشاهده است. ورشو، سوپوت و کراکو از جمله شهرهایی هستند که با استفاده از Street View می توان به گشت و گذار در آنها پرداخت.
آلبومی از تصاویر مربوط به لهستان در اینجا قابل مشاهده است: Poland Gallery


میدان بازار اصلی، کراکو، لهستان. مشاهده تصویر بزرگتر

----------------------------
Source
Date/Time: 03/22/2012 - 10:00 AM
Author: Joanna Borowska-Perek, Google Poland
----------------------------

Ideas worthy of space travel: The YouTube Space Lab global winners

برندگان رقابت YouTube Space Lab، که در آن دانش آموزان 14 تا 18 ساله برای طراحی آزمایشی علمی که بتوان آن را در فضا انجام داد، رقابت می کردند، اعلام شد. دروتی و سارا، از شهر تروی ایالت میشیگان در ایالات متحده برنده گروه سنی 14- تا 16 سال و عمر، از اسکندریه در مصر، برنده گروه سنی 17 تا 18 سال شدند. این آزمایش ها توسط سونیتا ویلیامز، فضانورد سازمن فضایی ایالات متحده، NASA، در ایستگاه بین المللی فضایی، ISS، انجام خواهد شد و به طور زنده از کانال YouTube Space Lab پخش خواهد شد.
جایزه این رقابت، به انتخاب برندگان، طی دوره فضانوردی در یک هفته اقامت در استارسیتی روسیه ، مرکز آموزش فضانوردان یا سفر به ژاپن برای مشاهده پرواز آزمایشی آنها برای اتصال به ایستگاه فضایی خواهد بود.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/22/2012 - 07:39 PM
Author: Zahaan Bharmal, head of marketing operations in EMEA
----------------------------

2012-03-23

Selamat datang, YouTube Malaysia!

نگارش محلی YouTube برای کشور مالزی در دامنه www.youtube.com.my راه اندازی شد. این چهل و دومین کشوری است که دامنه محلی آن برای YouTube افتتاح می شود. ساکنان کشور مالزی به صورت خودکار به وبسایت محلی YouTube برای مالزی هدایت خواهند شد. کاربران سایر کشورها نیز می توانند با انتخاب مالزی در بخش Location به خدمات آن دسترسی داشته  باشند. راه اندازی نگارش محلی YouTube برای مالزی، علاوه بر اینکه جستجوی ویدئوهای مربوط به این کشور را برای ساکنانش ساده تر خواهد کرد، به شرکای محلی گوگل نیز فرصت بیشتری برای شناخته شدن می دهد.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/22/2012 - --:-- --
Author: Adam Smith, Director of Product Management, YouTube Asia-Pacific
----------------------------

Stable Channel Update

کانال پایدار مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 17.0.963.83 به روز شد. این به روز رسانی مشکلات مربوط به بازی های فلش و همینطور موضوعات شماره 113902، 116162، 116461، 116637، 116746، 117418، 117736، 117550 و 108648 را، که همگی مربوط به امنیت مرورگر می شوند، برطرف می کند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این موضوعات به صفحه امنیت کرومیوم مراجعه کنید. فهرست کامل تغییرات جدید در SVN revision log در دسترس است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: Filing a Bug


----------------------------
Source
Date/Time: 03/21/2012 - 05:44 PM
Author: Jason Kersey, Google Chrome
----------------------------

Customize your search preferences

گوگل طی یک به روز رسانی در Blogger ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کرده است. این ویژگی ها تحت عنوان Search preferences، در بخش تنظیمات در دسترس هستند، دست کاربران را برای انجام ساده تر سفارشی سازی وبلاگ باز می گذارد. از جمله امکانات جدید،امکان اضافه کردن توضیح (Description) برای وبلاگ در موتور های جستجوست (که Snippet نامیده می شود) که پیش از این باید به صورت دستی و از طریق meta tag ها تعریف می شد. همچنین سفارشی سازی صفحه Page not found به صورت دلخواه (Custom Page Not Found) و همینطور تغییر به مسیر دلخواه برای صفحاتی که دیگر وجود ندارند (Custom Redirects) از جمله دیگر امکانات جدید هستند.
بعلاوه در این بخش دو گزینه دیگر با عنوان های Custom robots.txt و Custom robots header tags هم وجود دارند تغییر در آنها نیازمند سطح بالاتری از دانش موتورهای جستجوست و ویرایش آنها به کاربران عادی توصیه نمی شود.
گزینه Search Description در بخش ویرایش پست هم وجود دارد و امکان سفارشی سازی Snippet هر پست را فراهم می کند. در بخش مربوط به عکس هم دو گزینه جدید در بخش Properties اضافه شده است که امکان اضافه کردن عنوان (TITLE text) و نوشته جایگزین (ALT text) برای عکس را فراهم می کند. در نهایت در دستور Link هم گزینه جدیدی با عنوان Add 'rel=nofollow' attribute اضافه شده است که فعال کردن آن، لینک را از ایندکس موتورهای جستجو خارج می سازد.

سقارشی سازی Snippet وبلاگ در بخش Description در تنظیمات Blogger. عکس از Blogger Buzz blog

----------------------------
Source
Publisher: Blogger Buzz blog
Date/Time: 03/22/2012 - --:-- --
Author: Bruce Polderman, Product Manager
----------------------------

Visit the Amazon on World Forest Day with Street View

Google Maps تصاویر و همینطور نماهای خیابانی (Street View) جدیدی از جنگل های آمازون منتشر کرده است. این تصاویر جدید حاصل همکاری تیم های Street View و Google Earth Outreach گوگل و بنیاد غیر انتفاعی  (Amazonas Sustainable Foundation (FAS هستند. بخشی از این تصاویر مربوط به مناطق حفاظت شده آمازون است که که ورود به آنها ازجانب دولت برزیل به شدت محدود شده است.
آلبومی از این تصاویر در اینجا قابل مشاهده است: Amazon Gallery

شاخه ای از رودخانه ریودونگرو. مشاهده تصویر بزرگتر


----------------------------
Source
Date/Time: 03/22/2012 - 01:51 AM
Author: Karin Tuxen-Bettman, Project Lead for Google Street View in the Amazon
----------------------------

Updated SDK Tools and ADT revision 17

گوگل به روز رسانی جدیدی برای مجموعه ابزارهای کیت توسعه نرم افزاری اندورید (SDK) و همچنین پلاگ-این Eclipse، تحت عنوان بازنگری 17 (Revision 17) ارائه کرده است. بازنگری 17 ضمن ارائه امکانات جدید، تعدادی از باگ های بخش های مختلف از جمله Build System ،Lint و Emulator را برطرف می کند. همچنین یک کتابخانه پشتیبانی به روز شده نیز در این بازنگری اضافه شده است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به این پیوندها مراجعه کنید:


----------------------------
Source
Date/Time: 03/21/2012 - 02:00 PM
Author: Xavier Ducrohet, Android SDK Tech Lead
----------------------------

Improving video awesomeness with one click

گوگل دو به روز رسانی جدید برای سرویس ویرایش فیلم YouTube منتشر کرده است. این دو به روز رسانی جهت حذف لزش تصویر و همینطور افزایش وضوح در تصاویر با نور کم هستند. درصورتی که ویدئویی نیاز به یکی از این بهینه سازی ها داشته باشد، هنگام بارگزاری (Upload) ویدئو، به صورت خودکار گزینه ای برای اعمال آنها در اختیار کاربر قرار می گیرد. اعمال این فیلترها به صورت خودکار است و با استفاده از سیستم تشخیص خوکار YouTube، بهترین تنظیمات برای هر ویدئو اعمال می شود.
مقایسه این دو ویدئو می تواند مثال خوبی از نحوه عملکرد این فیلترها باشد: (Panda(Stabilized و Panda



----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/18/2012 - 08:35 AM
Author: John Gregg, Software Engineer
----------------------------

Imagery Update: Week of March 19th

گوگل در بیش از 100 کشور تصاویر ماهواره ای جدیدی را برای برخی مکان ها، در سرویس های Google Maps و Google Earth منتشر کرده است. کانادا، ایتالیا، گرینلند، موریتانی، مالی و هندوراس از جمله این کشورها هستند. این به روز رسانی ها در مرحله اول در سرویس Google Earth اعمال می گردند و سپس از طریق Google Maps هم در دسترس خواهند بود. برای مشاهده این تصاویر در Google Earth می توانید این فایل KML را دانلود کنید.
همچنین برای دریافت آخرین اخبار مربوط به به روز رسانی تصاویر ماهواره ای در Google Maps و Google Earth، می توانید در سرویس Follow Your World عضو شوید.

کلوپ ملی گلف آگوستا،آگوستا، گرجستان. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 03/21/2012 - 10:15 AM
Author: Matt Manolides, Google Earth Imagery team
----------------------------

Hangout On Air: Engineering opportunities in Belo Horizonte, Brazil

Hangout On Air این هفته درباره دفتر گوگل در بلو هوریزانته برزیل خواهد بود. در این Hangout اطلاعاتی درباره این شهر، دفتر گوگل، پروژه هایی که مهندسان گوگل مشغول به کار بر روی آنها هستند، مزایای شغلی و همینطور موقعیت های کارآموزی تمام وقت توضیحاتی داده خواهد شد.
این Hangout ساعت 1 بعدازظهر روز 29 مارس، به وقت محلی برزیل، از طریق صفحه Google Students در +Google قابل مشاهده خواهد بود. کاربران می توانند سوالات خود را به صفحه Google Moderator ارسال کرده و یا آن را از طریق هشتگ BHZgoogle# در +Google و Twitter مطرح کنند. ویدئوی این Hangout در فهرست پخش Hangouts On Air در YouTube در دسترس خواهد بود.



----------------------------
Source
Publisher: Google Student blog
Date/Time: 03/21/2012 - --:-- --
Author: Brian Zaki, Recruiter - Latin America
----------------------------

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز و Chrome Frame به نگارش 18.0.1025.118 و برای مک به نگارش 18.0.1025.129 به روز شد. این به روز رسانی پیش نمایش چاپ (Print Preview) را در بخش flags مجددا فعال می کند.
برای مشاهده فهرست کامل تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید. در صورت مواجهه با هرگونه موضوع جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پرکنید: Filing a Bug


----------------------------
Source
Date/Time: 03/21/2012 - 09:42 AM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

Google at INFOCOM 2012

گوگل با پنج مقاله که مهندسان آن شرکت در نگارش آنها مشارکت داشته اند، در همایش INFOCOM 2012 شرکت خواهد کرد. این همایش به مدت یک پنج روز از 25 مارس در اورلاندو در ایالات فلوریدا برگزار می شود. مهندسی ترافیک، تشخیص ناهنجاری در ترافیک، الگوریتم های پیاده روی تصادفی برای شبکه توپولوژی آگاه از جمله موضوعات مورد بحث در این همایش خواهند بود.
موضوع مقالات ارائه شده توسط با مشارکت گوگل عبارتند از:
  • Near-optimal random walk sampling in distributed networks by Atish Das Sarma, Anisur Molla, and Gopal Pandurangan
  • How to split a flow by Tzvika Hartman, Avinatan Hassidim, Haim Kaplan, Danny Raz, and Michal Segalov
  • Upward max-min fairness by Emilie Danna, Avinatan Hassidim, Haim Kaplan, Alok Kumar, Yishay Mansour, Danny Raz, and Michal Segalov (runner up for best paper)
  • A practical algorithm for balancing the max-min fairness and throughput objectives in traffic engineering by Emilie Danna, Subhasree Mandal, and Arjun Singh
  • Traffic anomaly detection based on the IP size distribution by Fabio Soldo and Ahmed Metwally

عکس از IEEE-INFOCOM.org

----------------------------
Source
Date/Time: 03/21/2012 - --:-- --
Author: Emilie Danna, Google Research & Michal Segalov,Networking Software
----------------------------

Spell checking powered by the web

گوگل ویژگی تصحیح لغات موتورجستجویش را در دو نرم افزار Documents و Presentations سرویس Google Docs وارد می کند. استفاده از کتابخانه وسیع Google Search قدرت بیشتری به  Google Docs خواهد داد و کار با ان را ساده تر خواهد کرد. از جمله ویژگی های جدید که با این ادغام به Documents و Presentations اضافه می شود عبارتند از:

  • درک بهتر منظور کاربر. مثلا در جمله "Icland is an icland"، واژه icland دوم به صورت island تصحیح می گردد و واژه اول (نام کشور ایسلند) به صورت Iceland.
  • پیشنهاد های بهتر. برای واژه های که نادرستی که در فهرست واژگان غلط یاب وجود دارد، همچنان واژه جایگزین و معادل صحیح پیشنهاد می گردد.
  • بهبود دائمی. با استفاده هر روزه از Google Search، فهرست واژگان این کتابخانه همواره در حال به روز شدن است و واژگان تازه و واژگانی که ممکن است به در دوره های خاصی به سرعت پرکاربرد شوند، سریعا در کتابخانه واژگان اضافه می شوند.

این غلط یاب در حال حاضر فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند اما به مرور زمان، زبان های جدیدی به آن اضافه خواهند شد.

درک منظور کاربر میان دو واژه island و Iceland. عکس از Google Docs blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Docs blog
Date/Time: 03/20/2012 - --:-- --
Author: Yew Jin Lim, Software Engineer
----------------------------

Introducing more detailed 3D landmarks on Google Maps

Google Maps در راستای بهینه سازی این سرویس، کیفیت نمای بیش از هزار بنای سه بعدی (Landmark) موجود در نقشه های مختلف را افزایش داده است. بناهایی مانند کاخ سفید، برج ایفل، سالن اپرای سیدنی از جمله آنها هستند. گوگل این به روز رسانی را به دیگر سرویس های Google Maps مانند Street View و Driving Directions ادغام کرده است تا تجربه بهتری را برای کاربران فراهم کند. همچنین این تغییرات به زودی در Google MapsGL نیز در دسترس خواهند بود.

برج های پتروناس در کولالامپور، مالزی. نمایش بزرگتر نقشه


----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 03/20/2012 - 12:59 PM
Author: Paul Messmer, Google Maps Software Engineer
----------------------------

Google Cloud Storage adds several highly requested features

گوگل در پاسخ به درخواست های متعدد کاربران، ویژگی های جدیدی را به سرویس Google Cloud Storage اضافه کرده است. از جمله این ویژگی های جدید Short-Lived Signed URLs است که به برنامه نویسان اجازه می دهد اپلیکیشن را به گونه ای طراحی کنند تا کاربران بدون داشتن حساب کاربری گوگل یا وارد شدن به آن، به محتویات موجود در Google Cloud Storage دسترسی داشته باشند. امکان اشتراک گذاری بین منابع (Cross-Origin Resource Sharing) و نگارش سوم GSUtil از جمله دیگر تغییرات جدید هستند. CORS دستورالعملی است جهت غلبه بر محدودیت ها و مشکلات مربوط به سیاست منابع یکسان (Same-Origin Policy) که در عین حفاظت کاربران از آلودگی به بد افزارها، امکان عمل بین منابع شناخته شده را نیز محدود می کند. سیاست منبع یکسان (Same-Origin Policy)، یک دستورالعمل امنیتی است که از دسترسی اپلیکیشن های موجود در سمت کاربر به منابع متفاوت و فعالیت در بین آنها، جلوگیری می کند.
GSUtil نیز یک اپلیکیشن برمبنای Python است که اجازه دسترسی به Google Cloud Storage از طریق خط فرمان را فراهم می کند. نگارش جدید شامل به روز رسانی ها و بهبود هایی است که فهرست کامل آنها دراینجا قابل مشاهده است: Release Notesنگارش سوم GSUtil به دوصورت zip. و tsr.gz. قابل دریافت است.
کاربران می توانند بازخورد این تغییرات جدید را در انجمن های گفتگوی Google Cloud Storage مطرح کنند.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/20/2012 - 11:25 AM
Author: Navneet Joneja, Product Manager
----------------------------

Service Accounts have arrived

گوگل شیوه تایید هویت جدیدی به نام Service Accounts را معرفی کرده است که در تعاملات سرور به سرور، از تایید هویت هایی بر مبنای گواهی نامه های دیجیتالی استفاده می کند؛ به این معنی که به عنوان مثال برای تایید هویت در درخواست دسترسی یک اپلیکیشن به سرور Google Cloud Storage، می توان بجای استفاده از کلید اشتراکی (Shared Key)، از یک گواهینامه (Certificate) استفاده کرد. استفاده از گواهی نامه ها، امنیت بیشتری نسبت به کلید های اشتراکی و گذرواژه ها دارد. درحال حاضر APIs Console ، Google Cloud Storage ، سرورهای تایید هویت OAuth 2.0، سرویس URL Shortener و Prediction API و همینطور کتابخانه های API Client مربوط به Java ،Python و PHP از این روش پشتیبانی می کنند. با گذشت زمان سرویس های بیشتری نیز به جمع آن خواهند پیوست. این ویژگی تحت OAuth 2.0 اجرار شده است و با Draft 25 از OAuth 2.0 سازگار است.
در مورد جزئیات این روش،در وبلاگ توسعه دهندگان گوگل توضیحات بیشتری ارائه شده است (به لینک موجود در بخش Publisher مراجعه کنید). کاربران می توانند بازخورد استفاده از این شیوه جدید را از طریق گروه گوگل OAuth 2.0 درمیان بگذارند.

----------------------------
Source
Date/Time: 03/20/2012 - 11:25 AM
Author: Justin Smith, Product Manager
----------------------------

2012-03-22

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز به نگارش 18.0.1025.116 یا 18.0.1025.117 و برای Chrome Frame به نگارش 18.0.1025.117 به روز شد. به روز رسانی جدید SwiftsHader  و Gamepad را غیرفعال می کند (در بخش flags). این دو تغییر و تفاوت های نگارش به علت مشکلات مربو ط به پایداری مرورگر است و ممکن است در نگارش های بعدی مجددا فعال شوند. همچنین در نگارش بعدی پیش نمایش چاپ (Print Preview) مجددا فعال خواهد شد.
برای مشاهده فهرست کامل تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: Filing a Bug


----------------------------
Source
Date/Time: 03/20/2012 - 11:19 AM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

A new home for Google Maps API developers

تیم توسعه دهندگان سرویس Google Maps، پایگاه جدیدی برای Google Maps API راه اندازی کرده اند. این پایگاه از طریق نشانی developers.google.com/maps در دسترس است. پیش از این، Google Maps API از طریق دامنه code.google.com در دسترس بود. طراحی جدید به گونه ای است که مهمترین و جدید ترین ویژگی های Google Maps API را از طریق پیش نمایش ها تعاملی و سرگرمی های مختلف معرفی کند. یکی دیگر از نکات برجسته در نشانی جدید، بخش مربوط به نرم افزارهای شخص ثالث است که با عنوان 3rd Party Developer Showcase نامیده می شود. این بخش از وبسایت شامل مجموعه ای از سایت های پیشرو در Google Maps API است که به دقت توسط تیم  Google Maps API تنظیم شده است.

وبسایت جدید Google Maps API. عکس از Google Developers blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/20/2012 - 10:00 AM
Author: Carlos Cuesta, Product Marketing Manager, Google Maps API
----------------------------

Test your Web Apps on Chrome with ChromeDriver

گوگل ابزار جدیدی را به نام ChromeDriver معرفی کرده است که به کاربران امکان می دهد به بررسی سایت ها با مرورگر کروم  بپردازند. این ابزار یک Wire Protocol منبع باز WebDriver را پیاده سازی می کند و به سادگی می تواند با یک بسته تست WebDriver ترکیب شود. WebDriver یک یک API شی گراست که به طور خودکار، از دیدگاه یک کاربر، به تعامل با صفحه وب می پردازد. WebDriver برای تعداد زیادی از مرورگر ها با استفاده از پروژه منبع باز Selenium/WebDriver توسعه یافته است؛ اما در مورد ChromeDriver، تیم پرژوه Chromium، که مسئول توسعه مرورگر کروم است، مسئولیت این پروژه را برعهده دارد.
این پروژه در نشانی code.google.com/p/chromedriver در دسترس است و از آخرین نگارش کانال های توسعه، بتا و پایدار مروگر کروم پشتیبانی می کند. نگارش های قدیمی تر کروم ممکن است با ChromeDriver ناسازگار بوده یا در آن به درستی عمل نکنند. برای اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت پشتیبانی می توانید به اینجا مراجعه کنید: ChromeDriver Release Notes

----------------------------
Source
Date/Time: 03/20/2012 - 10:00 AM
Author: Ken Kania, Chromium Developer
----------------------------

Mechanical design for everyone: SpaceClaim 3D Direct Modeling

وبلاگ رسمی Google SketchUp به معرفی نرم افزاری به نام SpaceClaim پرداخته است که به مهندسان مکانیک کمک می کند مدل های ساخته شده در SketchUp را به صورت دقیق به مدل های جامد 3 بعدی تبدیل کنند. پیش از این، این دو گروه در همکاری با هم امکان ویرایش و نمایش فایل های SKP (فرمت ذخیره سازی درSketchUp) را برای SpaceClaim فراهم کرده بودند. این نرم افزار ابزار خوبی برای مدل سازی سریع، برش لیزری، ماشینکاری CNC، شبیه سازی و ... است. بعلاوه خروجی این نرم افزار با بسیاری از نرم افزار های CAD دیگر نیز سازگار است.
برای دریافت این نرم افزار می توانید به وب سایت آن مراجعه نمایید: SpaceClaim.com

چپ: مدل SketchUp؛ وسط: مدل وارد شده به SpaceClaim بدون روتوش؛ راست: مدل با رتوش دستی در SpaceClaim. عکس از Google SketchUp blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/20/2012 - 10:02 AM
Author: Gopal Shah, SketchUp marketing
----------------------------

2012-03-21

Capturing The Value Of Social Media Using Google Analytics

تیم Google Analytics گروه تازه ای از گزارش های مربوط به شبکه های اجتماعی را، با عنوان Social reports، معرفی کرده است. این گزارش ها، شکاف میان رسانه های اجتماعی و معیارهای تجاری را پر خواهد کرد. این گزارش ها به کاربران کمک خواهد کرد که از میزان کارایی و ترافیک حاصل از شبکه های اجتماعی آگاه شوند؛ از فعالیت های اجتماعی مرتبط با وبلاگ یا وبسایت در داخل یا خارج آن مطلع گردند و به تصمیم گیری بهتر و کارآمدتری داشته باشند. این گزارش ها به چهار بخش تقسیم می شوند: Social Plugins ،Social Sources ،Conversions Report ،Overview Report و Activity Stream.
Overview Report همانگونه که از نامش پیداست، نمایی کلی از وضعیت رسانه های اجتماعی را نشان می دهد؛ Conversions Report به بررسی میزان کارایی کانال های مختلف اجتماعی می پردازد؛ Social Sources نشانگر معیارها و نحوه تعامل کاربران هرشبکه اجتماعی است؛ Social Plugins به بررسی میزان محبوبیت موضوعات و مقالات مختلف در رسانه های اجتماعی می پردازد و نهایتا Activity Stream نحوه تعامل کاربران با محتوی سایت یا وبلاگ در خارج از آن، در شبکه های اجتماعی، را نشان می دهد.
این گزارش ها در طول چند هفته آینده برای تمام کاربران عمومی خواهند شد.

گزارش بخش Social Sources؛ نمایش تعداد بازدیدها در برابر ارجاع های شبکه های اجتماعی. عکس از Google Analytics blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/20/2012 - 06:55 AM
Author: Phil Mui, Group Product Manager
----------------------------

Start a love affair with Google Map Maker; now available in France and Monaco

فرانسه و موناکو به جمع مناطق تحت پشتیبانی Google Map Maker پیوستند. کاربران می توانند با پیوستن به سایر ویرایش کنندگان محلی نقشه ها، با استفاده از این ابزار به ویرایش نقشه مناطق اطراف خود بپردازند و جزئیات بیشتری را به آن اضافه کنند. نتیجه این ویرایش ها پس از بازبینی توسط گوگل، در نگارش دسکتاپی و موبایلی Google Maps و Google Earth قابل مشاهده خواهد بود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به کانال YoTube سرویس Google Map Maker مراجعه کنید.

عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 03/20/2012 - 01:00 AM
Author: Lakshminath Bhuvanagiri, Software Engineer
----------------------------

Learn why a message ended up in your spam folder

Gmail از قابلیت جدیدی رو نمایی کرده است که به کاربر علت منتقل شدن یک ایمیل به بخش Spam را اعلام می کند. به این ترتیب در بالای هر ایمیل در بخش Spam توضیحی در مورد اینکه چرا این ایمل به عنوان هرزنامه طبقه بندی شده است اضافه خواهد شد. همچنین در مورد ایمیل های مشکوک هم هشداری در مورد احتمال آلوده بودن ایمیل نمایش داده می شود. گوگل از این عمل به عنوان اقدامی در جهت افزایش آگاهی کاربران درباره کلاهبرداری های اینترنتی (Scams) یاد کرده است.

توضیحات اضافه شده به بخش Spam. عکس از Gmail blog

----------------------------
Source
Publisher: Gmail blog
Date/Time: 03/20/2012 - --:-- --
Author: mEla Czajka, Software Engineer
----------------------------

Upcoming changes in Google’s HTTP Referrer

گوگل به زودی از پیشنهاد تازه ای استفاده خواهد کرد که میزان تاخیر روی داده هنگام کلیک بر روی یک نتیجه جستجوی امن  (SSL Search) را، در مرورگر های جدید، کاهش می دهد. از ماه آوریل به منظور ساده سازی ارجاع نشانی (Referring URL) توسط مرورگر، در هنگام بازدید از صفحه ای که به یک نتیجه جستجوی ارگانیک متصل است، از متا تگ referrer استفاده خواهد شد که سبب کاهش زمان انتظار و تجربه کاری بهتری برای کاربر می گردد. این تغییرات به گونه ای اعمال شده اند که در عین افزایش سرعت عملکرد، خللی در حریم خصوصی کاربران و امنیت آنها ایجاد نکنند.
این تغییرات تنها بر روی داده های نتایج جستجوی امن (SSL Search) تاثیر می گذارد که قبلا در نتایج مربوط به عبارات جستجو نشان داده نمی شد. کاربران نرم افزارهای پایش ترافیک و عملکرد سایت شاهد اضافه شدن ارجاع های جدیدی با عنوان origin خواهند بود که به منبع ترافیک امن ارگانیک ارجاع دارد (صفحه اصلی گوگل؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر به meta referrer specification مراجعه کنید). این تغییرات نتایج مربوط به HTTP را تحت تاثیر قرار نمی دهد.
کاربران می توانند هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد را از طریق انجمن های گفتگوی Webmaster Tools، با گوگل درمیان بگذارند.

----------------------------
Source
Date/Time: 03/19/2012 - 04:13 PM
Author: John Mueller, Webmaster Trends Analyst, Switzerland
----------------------------

Gamification for Improved Search Ranking for YouTube Topics

بخش Slams در YouTube جهت پوشش موضوعات مورد جستجوی بیشتر، توسعه خواهد یافت. YouTube Slam یک تجربه نظرخواهی است که در آن ویدئوهای مختلف درباره یک موضوع، به صورت یک به یک، به رای گذاشته می شوند و در نهایت برترین ویدئو انتخاب می گردد. این شیوه به کاربران کمک می کند تا برترین ویدئوهای هر موضوع را به صورت موثرتری معین کنند. این Slam ها در حال حاضر در 5 دسته موسیقی، رقص، کمدی، عجیب و غریب (Bizarre) و جذاب (Cute) دسته بندی شده اند. گوگل اعلام کرده است که نتایج به دست آمده از نظرسنجی های مربوط به این پنج Slam نشان داده است که استفاده از شیوه بازی سازی (Gamification) برای رای دادن کاربران به ویدئو ها، به صورت قابل توجهی کارا تر از شیوه فعلیست که در بخش Topics در YouTube برای مشخص کردن و معرفی پرطرفدار ترین ویدئو ها در موضوعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این بررسی ها همچنین نشان می دهد که موقعیت جغرافیایی و علایق شخصی رای دهندگان به شدت بر نتایج این رای گیری ها تاثیر می گذارد.
نتایج به دست آمده سبب شده است تا گوگل توسعه بخش YouTube Slam را به صورت جدی تری دنبال کند. در همین راستا به زودی برای عبارت های جستجو شده بیشتری، مانند شکلات براونی، هواپیمای کاغذی، فناوری پنهانکاری و ...، Slam هایی افزوده خواهند شد.

----------------------------
Source
Date/Time: 03/20/2012 - --:-- --
Author: Charles DuHadway and Sanketh Shetty, Google Research
----------------------------

2012-03-20

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 18.0.1025.113 به روز شد. در این به روز رسانی جدید پیش نمایش چاپ (Print Preview) غیرفعال شده و برخی مشکلات مربوط به حافظه و ناکارایی نیز برطرف شده است. پیش نمایش چاپ در نگارش های بعدی مجددا فعال خواهد شد.
برای مشاهده فهرست کامل تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: Filing a Bug


----------------------------
Source
Date/Time: 03/19/2012 - 11:20 AM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

et Traffic Conditions in Norway, New Zealand, and Hong Kong

نروژ، نیوزلند و هنگ کنگ به جمع شهرهای تحت پوشش سامانه ترافیک سرویس Google Maps پیوستند. در حال حاظر تنها بزرگراه ها و شهرهای اصلی این سه کشور تحت پوشش این سرویس هستند و سایر شهرهای آنها و همینطور دیگر کشور ها به زودی به این سمانه خواهند پیوست. برای مشاهده سامانه ترافیکی کافیست لایه Traffic را در سرویس Google Maps فعال کنید. این سرویس از طریق اپلیکیشن Google Maps برای گوشی های هوشمند و همینطور Google Maps Navigation نیز قابل استفاده است. بعلاوه کاربران می توانند با استفاده از Google Maps یا Google Navigation در هنگام رانندگی در بهبود کیفیت اطلاعات این سامانه همکاری کنند.

وضعیت ترافیک در اسلو، نروژ. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 03/19/2012 - 08:05AM
Author: Håvard Kvålen, Software Engineer, Google Maps
----------------------------
Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.