Loading

2011-10-01

Fresh Perspectives about People and the Web from Think Quarterly

گوگل از انتشار نگارش دوم Think Quarterly، به نام People Issue (نسخه مردم) خبر داد که به بررسی ارتباط میان آخرین فناوری ها میان گوگل و ایده های بزرگی که آینده جامعه را رقم می زند، می پردازد. وبسایت Think Quarterly با هدف اطلاع  رسانی بهتر درباره فناوری های مورد استفاده میان گوگل و شرکایش و همینطور موضوعات و ایده های در دست اقدام آنها راه اندازی شده است.

----------------------------
Source
Date/Time: 9/28/2011 - 10:30 PM
Author: Allison Mooney, Christina Park, and Caroline McCarthy, The Think Quarterly Team

2011-09-30

Visualize your data with charts in Google Sites

امکان استفاده از نمودار در سرویس Google Sites فراهم شد. برای استفاده از این ویژگی، از منوی Insert گزینه Charts را انتخاب کنید.

اضافه شدن چارت به سرویس Google Sites. عکس از googledocs.blogspot.com

----------------------------
Source
Publisher: Google Docs blog
Date/Time: 9/28/2011 - 04:34 PM
Author: Hillel Maoz, Software Engineer

Ladies and Gentlemen, start your editors. Google Code Jam Japan begins this week!

مسابقه برنامه نویسی Code Jam از روز شنبه، 1 اکتبر در ژاپن آغاز می شود. اینمسابقه قرار بود ماه مارس امسال در ژاپن برگزار شود و به علت زلزله و سونامی به طور موقت به تعویق افتاده بود. Code Jam یک مسابقه برنامه نویسی است که در آن دانشجویان سوالات پیچیده را با استفاده از برنامه نویسی کامپیوتری به زبان دلخواهشان حل می کنند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به این پست وبلاگ رسمی گوگل ژاپن مراجعه کرده یا توییتر GoogleCodeJamJ@ را دنبال کنید.

----------------------------
Source
Date/Time: 9/28/2011 - 06:19 PM
Author: Yuko Chitani, Google 

2011-09-29

Dev Channel Updates for Chromebooks

کانال توسعه کروم برای تمام کروم بوکها به نگارش 15.0.874.51 (نگارش پلتفرم 1011.43) ارتقاء یافت. رجسته ترین تغییرات این نگارش برطرف کردن مشکلات Web UI login و چند مشکل مربوط به پایداری است.


----------------------------
Source
Date/Time: 9/27/2011 - 04:30 PM
Author: Josafat Garcia, Google Chrome

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 15.0.874.51 ارتقاء یافت. از جمله مهترین موارد تغییر در این نگارش، ارتقاء V8 به نگارش 3.5.10.13 و همچنین برطرف کردن موضوعات شماره 94805، 97103، 96727 ،93314 ،97165 ،96282 و 92609 است. همچنین توزیع های ویندوز و لینوکس هم با چند به روز رسانی جداگانه همراه هستند.
اطلاعات بیشتر در این زمینه را از log of all revisions بدست آورید.


----------------------------
Source
Date/Time: 9/27/2011 - 04:04 PM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome

Dynamic Views: seven new ways to share your blog with the world

گوگل از دسته ای جدید از قالب های بلاگر به نام Dynamic Views رونمایی کرد. این قالب ها که با استفاده از فناوری هایی مانند HTML5 و همینطور AJAX و CSS3 طراحی شده اند، ظاهر جدیدی به وبلاگ می دهند و بنیانگذار نسل جدیدی از قالب های وبلاگ هستند. بنا به گفته گوگل سرعت بازگزاری این قالب ها 40 درصد از قالب های کلاسیک بیشتر است. در طراحی جدید، تمام پست ها یکجا و پشت سر هم به نمایش در می آیند و دیگر خبری از دکمه Older Posts (پست های قدیمی تر) نخواهد بود.
قالب جدید با 7 طرح بندی متفاوت قابل استفاده است که عبارتند از: Snapshot ،Sidebar ،Mosaic ،Magazine ،Flipcard ،Classic و Timeslide. در حال حاظر امکان ویرایش زیادی در این قالب ها وجود ندارد و گوگل اعلام کرده است به زودی گزینه های بیشتری برای ویرایش در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
برای درسترسی به این قالب های جدید، به بخش Template یا قالب بندی وبلاگ رفته و پس از انتخاب Customize، قالب Dynamic Views را انتخاب کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 9/27/2011 - 04:00 PM
Author: Antin Harasymiv, Software Engineer

It’s now easier to set up Google Analytics Site Search tracking for your Custom Search Engine

گوگل اعلام کرده است که پیکربندی مربوط به تنظیمات Google Analytics برای ره گیری جستجوهای داخل سایت که با موتور جستجوی سفارشی (Custom Search Engine) انجام می شود را ساده تر کرده است. دستورالعمل اجرای این پیکر بندی در پیوند موجود در بخش Publisher قابل دسترس است.

----------------------------
Source
Date/Time: 9/27/2011 - 02:027 PM
Author: Zhong Wang, Software Engineer

Integrate Google Web Font selection into your apps

گوگل از راه اندازی Google Web Fonts Developer API (رابط برنامه نویسی کاربردی برای توسعه دهنده فونتهای تحت وب گوگل) به در پاسخ به درخواست های متعدد کاربران خبر داده است. این API فهرستی از فونتهایی Google Web Fonts را فراهم می کند که براساس نام، تاریخ اضافه شدن، محبوبیت، تعداد حالتهای نگارشی و رشد استفاده قابل دسته بندی هستند.
برای آشنایی بیشتر به اسناد مربوطه مراجعه کنید.

----------------------------
Source
Publisher: Google Code blog
Date/Time: 9/27/2011 - --:-- --
Author: Jeremie Lenfant-Engelmann, Google Web Fonts Engineer

European Commission President Barroso takes your questions on YouTube World View

پنجشنبه، 6 اکتبر، خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا، به طور زنده در برنامه YouTube World View شرکت خواهد کرد و به سوالات بینندگان پاسخ خواهد داد. این برنامه با همکاری شبکه Euronews برگزار می شود. مجری برنامه نیز Alex Taylor از Euronews خواهد بود. علاقمندان می توانند سوالاتشان را به youtube.com/worldview ارسال کنند. سوالات می تواند به صورت متنی یا پیام ویدئویی باشد و کاربران می توانند به دیگر سوالات نیز رای دهند. در نهایت تعدادی از پرطرفدار ترین سوالات از رئیس کمیسیون اروپا پرسیده خواهد شد.
این اولین برنامه چند زبانی از سری برنامه های World View است و با مصاحبه هایی با پرزیدنت اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، ، پرزیدنت کاگامه، رئیس جمهور رواندا، جمیز کامرون، نخست وزیر بریتانیا، خوزه لوئیس زاپاترو، نخست وزیر اسپانیا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ادامه خواهد یافت.


----------------------------
Source
Date/Time: 9/27/2011 - --:-- --
Author: Al Verney, Head of Communications, Google Brussels

Google Earth Outreach launches in Canada

گوگل سرویس Google Earth Outreach را در کانادا راه اندازی کرد. سرویس Google Earth Outreach با تامین فناوی و دانش مورد نیاز سازمان های غیر انتفاعی و خیره، به آنها کمک می کند تا از طریق سرویس های Google Maps و Google Earth داستان خود را به گوش هزاران نفر در سراسر جهان برسانند. قرار است تیم Google Earth Outreach در همکاری با سازمان های غیر دولتی کانادا، بر مهمترین نگرانی های زیست محیطی کانادا از جمله حراست از جنگل Boreal و نواحی شمالی و همینطور مشکلات انسانی و فرهنگی تمرکز داشته باشد.
مطالب بیشتر در این زمینه را می توانید از صفحه اصلی Google Earth Outreach کانادا یا از طریق تویتر دریافت کنید.


----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 9/27/2011 - 12:00 AM
Author: Maryam Ghofraniha, Google Earth Outreach

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 16.0.891.0 ارتقاء یافت. در توزیع لینوکسی این به روز رسانی Native Client برای نگارش های 32 بیتی فعال شده و همچنین مشکل عملکرد Native Client بر روی پردازنده های Atom اینتل را آدرس دهی می کند. این توزیع همچنین مشکل واکشی (Fetching) تنظیمات پراکسی در سیستم های تحت Gnome 3 را در اثر نصب نبودن بسته glib2-dev رخ می داد، برطرف می کند.
علاوه بر اینها، این نگارش بخشی از مشکلات مربوط به پایداری و کرش را در تمام توزیع ها برطرف می کند. برای مشاهده فهرست کامل تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 9/26/2011 - 05:00 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome

From the desert to the web: bringing the Dead Sea Scrolls online

گوگل همزمان با شروع سال نو یهودی، از راه اندازی وبسایت Dead Sea Scrolls online با همکاری موزه اسرائیل در بیت المقدس خبر داد. طومارهای بحرالمیت مجموعه ای از 972 متن از تورات وسایر اسناد مربوط به کتاب مقدس است که بین سالهای 1947 تا 1956 در سواحل بحرالمیت کشف شد.
5 عدد از طومارهای بحرالمیت در  این وبسایت  قابل مشاهده اند. این طومار ها با کیفیت 1200 مگاپیکسل عکس برداری شده اند و دارای قابلیت تعاملی هستند. پیش از این نیز گوگل در پروژه هایی از این دست، از جمله تهیه مجموعه عکس های هلوکاست Yad Vashem و تهیه مجموعه هایی در موزه پرادو مادرید، با موزه ها و سازمان های مختلف همکاری داشته است.

طومار بحرالمیت در وبسایت Dead Sea Scrolls online. عکس از blog.google.org

----------------------------
Source
Date/Time: 9/26/2011 - 01:30 AM
Author: Eyal Miller, New Business Development and Eyal Fink, Software Engineer

2011-09-28

UFC fights including “Rampage” vs. “Bones” coming to YouTube in the US with paid live stream

کاربران آمریکایی YouTube می توانند با پرداخت هزینه، مسابقه نهایی قهرمانی UFC  در وزن نیمه سنگین (Light Heavyweight) را بطور مستقیم از کانال UFC بر روی YouTube تماشا کنند. این مسابقه روز 24 سپتامبر، ساعت 9 به وقت سواحل شرقی بین Jon “Bones” Jones و Quinton “Rampage” Jackson برگزار می شود.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 9/23/2011 - --:-- --
Author: Seth Frank, Strategic Partner Development Manager

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، مک و Chrome Frame به نگارش 16.0.889.0 ارتقاء یافت. به علت وجود یک باگ، توزیع لینوکسی کروم به روز نشده است. نگارش جدید موتور جاوااسکریپت V8 را به نگارش 3.6.4.0 ارتقاء داده است. همچنین این نگارش، مشکل سازگاری با سرورهای FTP را که در برابر دستور CWD خطای شماره 451 را ارسال می کردند، برطرف کرده (موشوع شماره 96401) و همینطور در توزیع های ویندوز و مک ویژگی چند کاربری (تعدد پروفایل ها) به صورت پیش فرض فعال شده است.
برای مشاهده لیست کامل این تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 9/22/2011 - 05:02 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome

Gmail and Gmail for mobile go global again, available in Persian

زبان فارسی به عنوان پنجاه و چهارمین زبان به جیمیل اضافه شد. برای تغییر زبان کافیست در تنظیمات جیمیل، در بخش General از منوی آبشاری Language، زبان فارسی را انتخاب کنید. بعلاوه اپلیکیشن موبایل جیمیل هم از زبان فارسی پشتیبانی می کند.

زبان فارسی در جیمیل. عکس از gmailblog.blogspot.com

----------------------------
Source
Publisher: Gmail blog
Date/Time: 9/23/2011 - 03:04 AM
Author: Ian Hill, Localization Project Manager

Chrome Beta Release

کانال بتای مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 15.0.874.24 ارتقاء یافت. در نگارش جدید بهینه سازی های عمده ای از جمله تغییر در صفحه New Tab، فعال بودن API تمام صفحه Javascript به طور پیش فرض، امکان نصب افزونه های موجود Chrome Web Store به صورت مستقیم از سایت مادر افزونه و اضافه شدن تاریخچه Omnibox به سرویس Sync کروم، صورت گرفته است.
برای مشاهده فهرست کاملی از تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 9/22/2011 - 12:17 PM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome

A new New Tab page on the Chrome Beta channel

مروگر کروم در جدیدترین نگارش بتا، از صفحه New Tab جدیدی استفاده خواهد کرد. این صفحه بوکمارک ها، App ها و آخرین سایت های بازدید شده را در سه بخش مجزا طبقه بندی می کند که در پایین صفحه نشان داده می شود. با کلیک بر روی هر بخش، می توان به محتوای آن دسترسی داشت. همچنین کروم آخرین بخشی که استفاده شده است را به ذخیره کرده و تب های جدید بر آن اساس باز می شوند. در صفحه New Tab، امکان مدیریت و جابجایی App ها از طریق کشدین و رها کردن وجود دارد. همچنینین با کشیدن و رها کردن کردن یک App در نوار پایین، می توان بخش جدیدی ایجاد کرد. برای حذف کردن موردی از هر بخش هم کافیست آن را به قسمت پایین سمت راست صفحه بکشید تا یک سطل زباله نمایان شود.
در آخرین نگارش کروم، دکمه Recently closed هم به گوشه پایین سمت راست منتقل شده است.

صفحه New Tab جدید در کروم. عکس از chrome.blogspot.com

----------------------------
Source
Publisher: Google Chrome blog
Date/Time: 9/22/2011 - 12:00 PM
Author: Evan Stade, Software Engineer

A sunset for this blog, a sunrise for another

گوگل اعلام کرده است که فعالیت وبلاگ Social Web متوقف خواهد شد وکلیه فعالیت های آن در وبلاگ Google+ Platform دنبال می شود. گوگل از همه علاقمندان دعوت کرده است تا از این پس اخبار مربوط به شبکه های اجتماعی گوگل را از این وبلاگ دنبال کنند.
وبلاگ Social Web در فوریه 2009 راه اندازی شد و بیش از 23 هزار خواننده و در همین حدود دنبال کننده دارد.

آخرین مطلب منتشر شده در وبلاگ Social Web.

----------------------------
Source
Date/Time: 9/22/2011 - 08:56 AM
Author: Timothy Jordan, Developer Advocate and Bob Aman, Program Manager

Additional Creator Tools from YouTube

گوگل از راه انداز چند ویژگی جدید در YouTube خبر داد. از جمله آنها، امکان  تبدیل تصاویر دو بعدی (2D) به سه بعدی (3D)، ارسال ویدئوهایی با حجم های بالا (بیشتر از 15 دقیقه) و همینطور ویرایش و انتشار ویدئوها به کمک دو ابزار Vlix و Magisto است. Vlix جهت اضافه کردن افکت های گوناگون به ویدئوها به کار می رود و Magisto ویدئوها را به صورت خودکار ویرایش کرده و به صورت کلیپ هایی کوتاه و جالب در می آورد. این دو ابزار در youtube.com/create قابل دسترس هستند.
همچنین گوگل ارسال ویدئوهایی با حجم های بالا را مختص آندسته از کاربرانی دانسته که پروسه تایید حساب کاربریشان (Account Verification) را گذرانده باشند وتا کنون قوانین مربوط به حقوق مؤلفان و حق تکثیر (Copyright) را که در Community Guidelines ذکر شده، زیر پا نگذاشته باشند.
----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 9/18/2011 - 08:35 AM
Author: Shenaz Zack Mistry, Product Manager

Choosing the result you want just became easier

در راستای تغییرات جدید در نمای ظاهری و تجربه جستجو با گوگل، گوگل از تغییرات جدید قابلیت مشاهده آنی پیش نمایش نتایج جستجو (Instant Previews) رونمایی کرد. این ویژگی از سال گذشته به صفحه جستجوی گوگل اضافه شد. در گذشته پیش نمایش نتایج با کلیک بر روی علامت ذره بین که در کنار هر نتیجه جستجو وجود داشت، قابل مشاهده بود. با به روز رسانی Instant Previews، از این پس، با قرار دادن نشانگر موس را بر روی نتیجه جستجو، دکمه ای به شکل فلش در کنار آن ظاهر می شود که با نگه داشتن نشانگر بر روی این فلش، پیش نمایش نشان داده می شود.

 قابلیت مشاهده آنی پیش نمایش نتایج جستجو- عکس از insidesearch.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 9/21/2011 - 09:42 AM
Author: Jeromy Henry, User Experience Designer

An update in posts layout

Today, I decide to made some changes in post's layout. The "Source of news" section, witch contains Original Publisher, Publish Time and Date and Original Author, former placed in begining of each post, has moved to end of the post and it's font size reduced to "small".
This change will provide a usefull snippet for shared posts in social networks such as Google Plus or Facebook. The old layout was making snippets totaly useless. Also, I think this change will give a better view to posts.

--
Best regards
Sina Razi

This week in Docs: Import/export and paste special improvements

Original Publisher: Google Docs blog
Publish Time and Date: 9/22/2011 - 06:34 PM
Original Author: Dan Gundrum, Product Manager
گوگل از چند ویژگی جدید در مجموعه Google Docs رونمایی کرد. از جمله این ویژگی ها، امکان انتقال اسناد بین نرم افزار Excel مایکروسافت و نرم افزار صفحه گسترده (Google spreadsheets) مجموعه Google Docs و افزایش قابلیت های گزینه Paste Special درنرم افزار صفحه گسترده مجموعه Google Docs با اضافه کردن زیرگزینه هایی مانند Paste formulas only و Past data validation only و ... است.


ضافه شدن زیرگزینه های جدید به منوی Paste Special. عکس از googledocs.blogspot.com

2011-09-27

Dev Channel Updates for Chromebooks

Original Publisher: Google Chrome Releases blog
Publish Time and Date: 9/21/2011 - 06:11 PM
Original Author: Josafat Garcia, Google Chrome
کانال توسعه برای تمام کرو بوکها به نگارش 15.0.874.23 (نگارش پلتفرم 1011.30) ارتقاء یافت. از جمله تغییرات در این به روز رسانی، ارتقاء +GTK و ATK به نگارش های 2.20.1 و 1.29.2 و همینطور به روز رسانی فلش و پلاگ-این Netflix  به نگارش های 11.0.31.108 و 1.2.6 است.

Introducing multiple sign-in and preferences on Gmail for mobile

Original Publisher: Gmail blog
Publish Time and Date: 9/21/2011 - 01:02 PM
Original Author: Dominic Leung, Mobile Software Engineer
تیم موبایل گوگل از انجام به روز رسانی های جدیدی در App جیمیل خبر داده است. این به روز رسانی ها شامل امکان ورود چندگانه (Multiple sign-in support) که امکان سوییچ بین چند حساب را فراهم می آورد، امضای ویژه موبایل (Mobile-specific signature) که به دیگران یادآور می شود شما در حال پاسخ دادن به آنها از طریق موبایلتان هستید و پاسخ دهنده خودکار (Vacation Auto-Responder) که هنگامی که در تعطلیات و یا جایی هستید که به اینترنت دسترسی ندارید پیام مشخصی را برای دوستانتان ارسال می کند، می شود.
همچنین تیم موبایل گوگل اعلام کرده است که بوک مارک کردن حساب های مختلف به صورت مجزا نیز، به عنوان بخشی ازورود چندگانه، ممکن شده است و کاربران می توانند بوک مارک هایشان را به روز کرده و یا با مراجعه به نشانی mail.google.com از طریق گوشی یا تبلت یک بوک مارک به صفحه Home اضافه کنند.

امکان ورود چند گانه. عکس از gmailblog.blogspot.com

Rock in Rio 2011 live on YouTube

Original Publisher: YouTube blog
Publish Time and Date: 9/21/2011 - --:-- --
Original Author: Flavia Simon, Marketing Manager
از بیست و سوم سپتامبر تا دوم اکتبر وبسایت YouTube میزبان کنسرت بزرگ موسیقی راک ریودوژانیرو (Rock in Rio 2011) در ریودوژانیرو برزیل خواهد بود. برای تماشای زنده این کنسرت به کانال Rock in Rio در YouTube مراجعه کنید. در این کنسرت گروه ها و خوانندگانی از جمله Metallica ،Red Hot Chili Peppers ،Katy Perry ،Elton John ،Rihanna و ... شرکت می کنند.

Euro Android Developer Labs

Original Publisher: Android Developers blog
Publish Time and Date: 9/21/2011 - 09:26 AM
Original Author: Tim Bray, Google
ثبت نام کارگاه های توسعه دهندگان اندروید در اروپا شروع شد. این کارگاه ها در سه شهر برلین (28 و 29 سپتامبر)، لندن (3 و 5 اکتبر) و پاریس (اواخر اکتبر) برگزار خواهد شد. کارگاه ها با محوریت موضوع بهینه سازی App های اندروید برای تبلت ها و تاکید بر جلوه بصری آن ها و ارائه تجربه ای بهتر به کاربران خواهد بود.
هرچند ثبت نام برای عموم آزاد است، گوگل اعلام کرده است به علت محدودیت جا، تنها آندسته از افرادی به این کارگاه ها دعوت خواهند شد که دست که یک App اندرویدی منتشر کرده باشند و App بگونه ای باشد که پتانسیل رسیدن به سطوح بالاتر کیفیت، کارایی و سازگاری را داشته باشد.

2011-09-26

Merge cells vertically in Google spreadsheets

Original Publisher: Google Docs blog
Publish Time and Date: 9/21/2011 - --:-- --
Original Author: Jakov Krolo, Software Engineer Intern
گوگل امکان به هم چسباندن عمودی سلول ها در نرم افزار صفحه گسترده مجموعه Google Docs را فراهم کرد. به این ترتیب کاربران می توانند با استفاده از دستور Merge vertically، سلول ها را بصورت عمودی به هم بچسبانند. برای برگشت این عمل از دستور Unmerge استفاده کنید.

به هم چسباندن عمودی سلول ها در Google Docs. عکس از googledocs.blogspot.com

g|uae & g|jordan are coming to town

Original Publisher: Google Code blog
Publish Time and Date: 9/20/2011 - --:-- --
Original Author: Rania Hadi, MENA Outreach Manager
از نوزدهم اکتبر دو شهر دوبی و عمان میزبان دو همایش "روز گوگل" خواهند بود. همایش g|uae در روزهای 19 و 20 اکتبر در دوبی در امارات متحده عربی و همایش g|Jordan در روزهای 23 و 24 اکتبر در عمان در اردن برگزار می گردد. میمهمانان همایش گستره وسیعی از تخصص ها، از توسعه دهندگان تا دانشجویان و از حامیان دیجیتال تا کارآفرینان و ... را در بر می گیرد.
به علت محدودیت جا، گوگل از همه علاقمندان دعوت کرده است که هرچه زودتر برای ثبت نام اقدام کنند.

Beta and Stable Channels Update for Chromebooks

Original Publisher: Google Chrome Releases blog
Publish Time and Date: 9/20/2011 - 04:19 PM
Original Author: Orit Mazor, Google Chrome
کانال بتا و پایدار برای تمام کروم بوکها به نگارش 14.0.835.186 (نگارش پلتفرم 0.14.811.117) ارتقاء یافت. مهمترین تغییرات در این به روز رسانی ارتقاء Pepper flash به نگارش 13.0.200.107 و برطرف کردن مشکلات مربوط به کرش است.

2011-09-25

Dev Channel Update

Original Publisher: Google Chrome Releases
Publish Time and Date: 9/20/2011 - 17:25 PM
Original Author: Dharani Govindan, Google Chrome
کانال توسعه مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 15.0.874.21 ارتقاء یافت. این به روز رسانی علاوه بر برطرف کردن دسته ای از باگ ها، به طور خاص باگی را که در صورت استفاده از کلید میانبر برای خواندن متن (Ctrl+Shift+Period) در متنی که این قابلیت در آن فعال نباشد، سبب کرش می گشت، برطرف می کند. بعلاوه در نگارش سیستم عامل مک نیز چند مورد بصورت اختصاصی مرتفع شده است.
برای مشاهده لیست کامل تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید.

Google Earth 6.1 now available: New features make it easier than ever to explore your world

Original Publisher: Google LatLong blog
Publish Time and Date: 9/20/2011 - 01:30 AM
Original Author: Peter Birch, Product Manager
نگارش 6.1 نرم افزار Google Earth منتشر شد. از ویژگی جدید این نسخه می توان به افزوده شدن فرامینی برای مدیریت بهتر پنل My Places و همینطور اضافه شدن امکانات جدید به بخش Street View مانند، زوم بهتر، اشاره کرد. نسخه حرفه ای Google Earth نیز به امکانات جدیدی از جمله بهینه سازی زیرساخت های شبکه، movie maker ساده تر و ترکیب پروفایل های ارتفاع و ابزار خط کش مجهز شده است. نگارش 6.1  Google Earth از اینجا قابل دریافت است.

نماهای گسترده تر در Street View. عکس از google-latlong.blogspot.com

Never run out of calling credit with auto-recharge

Original Publisher: Google Voice blog , Gmail blog
Publish Time and Date: 9/20/2011 - 02:25 PM
Original Author: Ilya Frank, Senior Software Engineer
از این پس کاربران سرویس Google Voice می توانند از سیستم شارژ خودکار حساب استفاده کنند. از آنجا که تماس های بین المللی به سرعت اعتبارموجود در سرویس Google Voice را مصرف می کند، بسیاری از کاربران در حین تماس با مشکل کمبود اعتبار مواجه می شدند و گوگل درهمین راستا این سیستم جدید را راه اندازی کرده است.
با استفاده از این شیوه جدید، با تعیین مبلغ شارژ خودکار، هنگامی که اعتبار حسابی از مبلغ 2 دلار یا 2 یورو کمتر شود، حساب خود به خود شارژ می گردد.
سیستم شارژ خودکار Google Voice. عکس از googlevoiceblog.blogspot.com

Stable Channel Update

Original Publisher: Google Chrome Releases
Publish Time and Date: 9/20/2011 - 12:14 PM
Original Author: Anthony Laforge, Google Chrome
کانال پایدار مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 14.0.835.186 ارتقاء یافت. این به روز رسانی شامل به روز رسانی Flash Paler برای برطرف کردن یک آسیب پذیری Zero-day است.

Google+: 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107...

Original Publisher: Google Mobile blog
Publish Time and Date: 9/20/2011 - 09:03 AM
Original Author: Punit Soni, Google+ Mobile PM

گوگل 7 ویژگی جدید +Google  برای گوشی های همراه را معرفی کرد. این 7 ویژگی عبارتند از:
101-102-103. 
بهبود پیام کوتاه: کاربران در ایالات متحده و هندوستان می توانند از طریق پیام کوتاه فعالیت هایشان در +Google  را مدیریت کنند.
بهینه شدن پشتیبانی از اشاره با +: از این پس برای اشاره به افراد می توانید نام آنها را با یک + مورد استفاده قرار دهید.
1+ کردن کامنت ها: از این پس می توانید از دکمه 1+ برای 1+ کردن کامتها در گوشی های iOS استفاده کنید (نسخه اندرویدی به ز,دی منتشر می شود)
104-105-106.
ویرایش عکس پروفایل: امکان ویرایش عکس پروفایل از طریق گوشی به +Google  اضافه شده است.
تنظیم یادآوری ها: از این پس می توانید تعیین کنید که کدام یادآوری ها در گوشی برایتان نمایش داده شود.
فضای اضافی: به منظور صرفه جویی در حافظه داخلی گوشی ها، می توانید اپلیکیشن های +Google  را به حافظه جانبی منتقل کنید.
107. از Huddle به Messenger: با حرکت از گام های ابتدایی به سمت بتا، Huddle به Messenger تغییر نام داده و امکانات جدیدی به آن اضافه شده است.

تغییر نام Huddle به Messenger. عکس از googlemobile.blogspot.com

Google+: 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99... 100.

Original Publisher: Official Google blog
Publish Time and Date: 9/20/2011 - 09:00 AM
Original Author: Vic Gundotra, Senior Vice President of Engineering

پیش از این، در طی 90 روز گذشته، گوگل از 91 ویژگی جدید سرویس Google Plus رونمایی کرده است. به تازگی گوگل از راه اندازی 9 ویژگی جدید خبر داده است. این 9 ویژگی عبارتند از:
92. پشتیبانی از Hangout در گوشی های همراه: در حال حاضر این Hangout از اندروید های نگارش 2.3 به بعد پشتیبانی می کند و نسخه مربوط به iOS نیز به زودی منتشر خواهد شد. اپلیکیشن جدیدی در این زمینه از روز جاری در Android Market  موجود خواهد بود.
93. Hangouts On Air: این ویژگی امکان انتشار گفتگوها را فراهم می کند. در مواقعی که عده ای زیادی خواهان مشاهده یک Hangout هستند، به علت محدودیت 9 نفره اعضای هر Hangout، این امکان کاربر را قادر خواهد کرد تا محتوی Hangout را برای سایرین پخش کند.
94-95-6-97. سایر امکانات Hangout: گوگل برای ایجاد تجربه کاری بهتری با Hangout، امکانات جانبی دیگری را هم به آن اضافه کرده است. از جمله امکان نشان دادن صفحه نمایش و محتویات آن به دیگران (Screensharing)،  وجود یک صفحه برای دستنویس کردن و طراحی (Sketchpad)، امکان استفاده از اسناد گوگل (Google Docs) و همینطو امکان نامگذاری برای  Hangout های مختلف (Named Hangouts). این امکانات هنوز در مراحل توسعه هستند و برای استفاده از آنها باید پس از وارد شدن به Hangout بر روی Try Hangouts with extras کلیک کنید.
98. Hangouts APIs: پس از راه اندازی Google+ API در هفته گذشته، گوگل یک API هم برای Hangout منتشر کرده است. برای آشنایی بیشتر با این API به اینجا مراجعه کنید.
99. جستجو در +Google: پس از درخواست های متعدد کاربران گوگل نسبت به راه اندازی جستجو در +Google اقدام کرد و کاربران می توانند با جستجوی هر موضوعی در سرچ باکس +Google، افراد و پست های مربوط به موضوع را پیدا کنند.
100. +Google برای همه: گوگل در نهایت به عنوان صدمین ویژگی جدید، محدودیت ها برای عضویت در +Google را برداشت و عضویت در آن را برای عموم آزاد کرد.  برای پیوستن به +Google می توانید به +/google.com مراجعه کنید.

سرویس Hangouts On Air. عکس از googleblog.blogspot.com

Introducing the Google+ Hangouts API

Publish Time and Date: 9/20/2011 - 90:00 AM
Original Author: Richard Dunn, Technical lead, Google+ platform for Hangouts

گوگل از نسخه توسعه دهندگان Hangouts API رونمایی کرد که کاربران را قادر می سازد تجربیات شخصیشان را به Hangout وارد کرده و برای آن اپلیکیشن های مختلفی طراحی کنند. کارکرد این اپلیکیشن ها مانند اپلیکیشن های معمولی وب خواهد بود. کاربرانی که مایل هستند از این API استفاده کنند می توانند در اینجا ثبت نام کنند. همچنین اسناد مربوط به این API از اینجا قابل دسترس است.
گوگل از کاربران دعوت کرده است تا بازخورد استفاده از این API را به گوگل منعکس کنند تا در نگارش های بعدی تجربه ی بهتری از کار با این API ارائه شود.
Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.