Loading

2012-04-07

Stable, Beta and Dev Channel Update for Chromebooks

کانال های بتا و پایدار سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 18.0.1025.51 (نگارش پلتفرم 1660.12.0) به روز شد. در این نگارش علاوه بر به روز رسانی کروم و استفاده از نگارش 12 برنامه Paper Flash، موضوعات شماره 26731 و 26253 نیز برطرف شده است. کانال توسعه کروم بوک های سری Cr-48 نیز به همین نگارش به روز شده است.
در صورت مواجهه با موضعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/05/2012 - 11:59 AM
Author: Danielle Drew, Google Chrome
----------------------------

Celebrating six students receiving the AP-Google Journalism & Technology Scholarship

گوگل اسامی شش نفر واجد شرایط استفاده از برنامه بورسیه تحصیلی خبرنگاری را منتشر کرد. این بورسیه 20 هزار دلاری تابستان سال قبل معرفی شد و گوگل در همکاری با خبرگزاری Associated Press و بنیاد Online News Association تامین آن را به عهده دارد. واجدان شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی، ایمیلی اگل استون از دانشگاه ویسکانسین، رجینالد جیکز از دانشگاه کالفرنیا، کیت ژو از دانشگاه نورث وسترن، ربکا رولف از موسسه فناوری جورجیا، کویل اسکائول از دانشگاه مینسوتا و جان آزبورن از دانشگاه کالیفرنیا هستند.
برای آگاهی بیشتر از نحوه گزینش و تایین صلاحیت شرکت کنندگان، به وبسایت بنیاد Online News Association که مدیریت این برنامه بورسیه را بر عهده دارد مراجعه کنید.

----------------------------
Source
Date/Time: 04/05/2012 - 10:42 PM
Author: Sean Carlson, Global Communications & Public Affairs
----------------------------

2012-04-06

Stable and Beta Channel Updates

کانل های بتا و پایدار مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 18.0.1025.151 به روز شد. نگارش جدید از نسخه جدیدی از Flash Player بهره می برد. همچنین در این نگارش موضوعات شماره 117371، 114667، 113726، 121285، 72235، 116825،92998، 116045، 112165 و 119252 که مربوط به پایداری مروگر هستند و موضوعات شماره 106577، 117583، 117698، 118185، 118273، 118467، 118593، 119281، 119525، 120037 و 120189 که مربوط به امنیت مرورگر هستند، برطرف شده اند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مسائل امنیتی کروم به وبلاگ امنیت پروژه کرومیوم مراجعه کنید. فهرست کامل تغییرات در نگارش جدید نیز در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با هرگونه موضوع جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/05/2012 - 10:29 AM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

Enjoying opening day with Google tools

با آغاز فصل بهار و شروع مسابقات بیسبال در ایالات متحده، Google Earth ویدئوی ویژه ای را منتشر کرده است که دربر دارنده تصاویر هوایی و سه بعدی استادیوم های افسانه ای بیسبال است. این ویدئو را می توانید در ادامه تماشا کنید:


----------------------------
Source
Date/Time: 04/05/2012 - 08:00 AM
Author: Vicky Homan, Product Marketing Manager, Google Earth
----------------------------

A Change to Our Retailer Partner Program: eBooks Resellers to Wind Down Next Year

گوگل اعلام کرده است به دلیل عدم استقبال مناسب از بخش نمایندگی های فروش سرویس Google Books و تامین نشدن حداقل انتظارات گوگل، تا ژانویه سال آینده (2013) به فعایلت این بخش پایان خواهد داد. گوگل این اقدام را گامی در جهت تمرکز بیشتر بر ایجاد تجربه بهتر در کار با کتاب های الکترونیکی در دستگاهی مختلف دانسته است. البته کتاب های الکترونیک همچنان در کنار فیلم ها، موسیقی و اپلیکیشن ها، به عنوان بخشی از فروشگاه Google Play، عرضه خواهند شد و مشتریان می توانند به آنها در دستگاه های مختلف دسترسی داشته باشند.
گوگل اعلام کرده است که اگر چه عمده فروشی کتاب به نمایندگان فروش را تا ماه ژانویه سال 2013 متوقف خواهد کرد، اما همچنان بر تعهد خود مبنی بر ایجاد تجربه های بهتر در کار با کتابهای الکترونیک برای خوانندگان سراسر جهان، پایبند خواهد بود.

----------------------------
Source
Date/Time: 04/05/2012 - 08:00 AM
Author: Scott Dougall, Director, Product Management, Digital Publishing
----------------------------

How we’re making even more 3D video available on YouTube

گوگل با انشتار مطلبی در وبلاگ رسمی YouTube، درباره روش سه بعدی سازی ویدئوها در YouTube اطلاعات جدیدی را منتشر کرد. بر اساس مطلب منتشر شده در در وبلاگ رسمی YouTube، گوگل از ترکیب چند روش برای ایجاد توهم سه بعدی در ویدئوهای دو بعدی استفاده می کند. این روش ها عبارتند از استفاده از ترکیبی از ویژگی های ویدئویی از جمله رنگ، قالبندی فضایی و حرکت به منظور برآورد عمق یک نقشه برای هر فریم و آموختن مفهوم عمق به ماشین با استفاده از ویدئوهای سه بعدی واقعی در YouTube. تصاویر سه بعدی تولید شده و تصاویر دوبعدی اولیه با هم جفت تصویرهای چپ-رست را تولید می کنند.
تمام این فعالیت ها بر روی سرورهای ابری گوگل انجام می پذیرد. برنامه فعلی YouTube تبدیل ویدئوهای کوتاه دارای کیفیت 1080p به سه بعدی است. گزینه مربوط به نمایش سه بعدی در کنار سایر گزینه های کیفیت ویدئو (علامت چرخ دنده) در دسترس است.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 04/05/2012 - --:-- --
Author: Deb Mukherjee, Technical Staff, and Chen Wu, Software Engineer
----------------------------

Google Online Marketing Challenge Learning Series: Google+ & Social Media Award!

گوگل جایزه جدیدی را برای رقابت بازاریابی آنلاین گوگل (GOMC) معرفی کرده است. این جایزه جدید که جایزه رسانه اجتماعی (Social Media Award) نام دارد، با هدف فراهم کردن امکان استفاده از ابزارهای رسانه های اجتماعی برای تبلیغ موثرتر، جهت دانشجویان شرکت کننده در این رقابت راه اندازی شده است. موضوع این جایزه ایجاد یک صفحه تجاری در شبکه +Google است و گوگل برای آشنایی بیشتر دانشجویان با  شبکه +Google، اولین سری از Hangout on Air های آموزشی رقابت بازاریابی آنلاین گوگل را به این موضوع اختصاص داده است.
این Hangout با عنوان GOMC Learning Series: Google+ & Social Media Award در روز دوشنبه، 9 آوریل، ساعت 1 بعدازظهر به وقت سواحل غربی بر روی صفحه Google Students در+Google برگزار می شود. علاقمندان می توانند سوالات خود را با استفاده از هشتگ GOMCseries# یا پر کردن فرم سوال (اینجا) مطرح کنند. در طول Hangout تلاش خواهد شد تا بیشتر این سوالات پاسخ داده شود. ویدئوی این Hangout پس از مدتی بر بر روی کانال Google Students در YouTube نیز قرار خواهد گرفت.

----------------------------
Source
Date/Time: 04/05/2012 - --:-- --
Author: Anndrea Moore & Bryan Gomez-wong, GOMC Team
----------------------------

Join us for g|Senegal and g|Cote d’Ivoire

ثبت نام برای همایش های g|Senegal و g|Cote d'Ivoire آغاز شد. g|Senegal در روزهای 9 و 10 ماه می در Place du Souvenir در سنگال برگزار می شود و شامل جلسات کدنویسی برای توسعه دهندگان باتجربه، فناوری های جدید گوگل و معرفی فعالان موفق محلی می شود. همچنین توسعه دهندگان حرفه ای می توانند در ماراتن هکی (Hackathon) که گروه کاربری تکنولوژی گوگل داکار (GTUG)، جهت کمک به توسعه دهندگان برای تولید اپلیکیشن با استفاده از Google+ API برگزار می کنند، شرکت کنند. نشست g|Cote d'Ivoire نیز در روزهای 14 و 15 ماه می، با تمرکز بر ساخت اپلیکیشن های خلاقانه و کمک به حرکت جامعه تجاری به سوی فعالیت های آنلاین، در ساحل عاج برگزار می شود.
دو هشتگ gsenegal# و gcotedivoire# در +Google نیز به گفتگو درباره این دو نشست اختصاص دارد.

----------------------------
Source
Date/Time: 04/04/2012 - 03:23 PM
Author: Tidjane Deme, Lead Francophone, Google Africa and Melina Mattos, Program Manager, Google Africa
----------------------------

Moratuwa, Sri Lanka Google Summer of Code meetup

پنجمین گردهمایی تابستان کد گوگل (Google Summer of Code) با همکاری دپارتمان علوم کامپیوتر و مهندسی دانشگاه موراتوا، در شهر موراتوای سریلانکا برگزار شد. این جلسه شامل سخنرانی هایی درباره اصول بنیادین منبع باز، نحوه تعامل با جوامع منبع باز و همینطور اطلاعاتی کلی درباره تاریخ برنامه های مهم، نحوه ثبت نام و راهنمایی هایی درباره روش ارائه پیشنهاد و ایده هایی برای شروع به کار بود. در بخش پایانی این نشست نیز، بر موضوع تکنولوژی های منبع باز و نحوه استفاده از آنها در توسعه پروژه های منبع باز تمرکز شد.

عکس از Google Open Source blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/042012 - 11:00 AM
Author: Kasun Gajasinghe, former Google Summer of Code student for DocBook Project and Gentoo Linux, 2012 DocBook Project mentor 
----------------------------

2012-04-05

The Gmail Public Labels API

تیم توسعه دهندگان اندروید به روز رسانی جدیدی را برای اپلیکیشن Gmail در سیستم عامل اندروید منتشر کرد. این به روز رسانی شامل یک ContentProvider عمومی است که امکان بازیابی  داده های برچسب (Label) را فراهم  می کند. بعلاوه این ContentProvider جهت به روز کردن تعداد ایمیل های خوانده نشده در حساب ها و برچسب های معین نیز قابل استفاده است.
اطلاعات تکمیلی درباره نحوه استفاده از این API در وبلاگ توسعه دهندگان گوگل در دسترس است. ( نگاه کنید به پیوند موجود در بخش Source)

----------------------------
Source
Date/Time: 04/03/2012 - 10:43 PM
Author: Nadav Aharony, Product Manager on the Android Team
----------------------------

Last chance to apply! BOLD Immersion Program for Freshmen

6 آوریل، آخرین مهلت ثبت نام در برنامه Immersion Program for Freshmen که بخشی از پروژه ایجاد فرصت برای رهبری و توسعه (Building Opportunities for Leadership & Development)، موسوم به BOLD است، خواهد بود. این برنامه جهت دانشجویان سال اولی که کمتر در این زمینه مورد توجه بوده اند، طراحی شده و شامل یک سفر به هزینه گوگل به دفتر مرکزی گوگل در مانتین ویوی کالفرنیا است که با گفتگوهای فنی، سمینارهای مهارت سازی و البته کم تفریح دنبال می شود.
ثبت نام تا پایان روز 6 آوریل به وقت سواحل غربی و از طریق سایت برنامه ها و بورسیه های گوگل (Scholarships & Programs) انجام می شود. درخواست پذیرش شامل یک ثبت نام اولیه، یک رزومه، یک مقاله کوتاه و یک توصیه نامه است که لازم است تا 20 آوریل تکمیل شود.

عکس از Google Student blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/04/2012 - --:-- --
Author: Demian Caponi, University Programs: Road Warrior
----------------------------

Coming Soon to YouTube and Google Play: Hundreds of Movies from Paramount Pictures

گوگل و کمپانی پارامونت پیکچرز برای انتشار بیش از 500 عنوان از فیلم های این استودیو بر روی شبکه های YouTube و Google Play به توافق رسیدند. عنوان هایی مانند هوگوی مارتین اسکورسیزی، ترنسفرمرز مایکل بی و سه گانه پدرخوانده فرانسیس کاپولا، از جمله این آثار هستند. این فیلم ها طی چند هفته آینده به مجموعه فیلم های موجود اضافه می شوند و فعلا تنها کاربران کشورهای ایالات متحده و کانادا قادر به کرایه و تماشای آنها خواهند بود.
با پیوستن کمپانی پارامونت، این ششمین شرکت بزگ فیلم سازی است که به همراه بیش از 10 شرکت فیلم سازی مستقل وارد همکاری با گوگل می شوند و در مجموع، در حدود 9,000 عنوان فیلم را بر روی YouTube و Google Play عرضه می کنند.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 04/04/2012 - --:-- --
Author: Malik Ducard, Director of Content Partnerships
----------------------------

Two new gadgets to make your blog better with Google+

تیم بلاگر دو گجت جدید برای کاربران بلاگر منتشر کرده است. این دوگجت که به بخش Basic گزینه Add a Gadget اضافه شده اند،  نشان +Google و دکمه 1+ هستند. نشان +Google یا همان Google+ badge اجازه می دهد تا پروفایل شخصی کاربر یا صفحه ای که به عنوان صفحه طرفداران راه اندازی کرده است نمایش داده شود. استفاده از این گجت نیازمند آگاهی از  ID پروفایل شخصی یا صفحه مورد نظر است که کدی 21 رقمی است که در هنگام باز کردن پروفایل شخصی یا پروفایل صفحه موردنظر در +Google، در آدرس بار قابل مشاهده است. دکمه 1+ ویژه وبلاگ نیز به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا وبلاگ را 1+ کنند که این نکته در نتایج جستجو خودش را نشان می دهد. این دکمه با دکمه 1+ که در پایان هر پست نمایش داده می شود متفاوت است و همانگونه که ذکر شد، صرفا جهت 1+ کردن خود وبلاگ به کار می رود.

اضفه شدن دو گجن جدید در بخش Basic. عکس از Blogger Buzz blog

----------------------------
Source
Publisher: Blogger Buzz blog
Date/Time: 04/03/2012 - --:-- --
Author: Bora Toska, Product Marketing Manager
----------------------------

2012-04-04

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 19.0.1084.9 به روز شد. نگارش جدید شامل نسخه جدیدی (3.9.24.7) از موتور جاوا اسکریپت V8 است. همچنین موضوعات شماره 120519، 120978، 120430 و 120193 نیز برطرف شده اند.
فهرست کامل این تغییرات در SVN revision log قابل مشاهده است. در صورت مواجهه با هرگونه موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/03/2012 - 03:37 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Search quality highlights: 50 changes for March

وبلاگ Google Inside Search که اخبار مربوط به موتور جستجوی گوگل را پوشش می دهد، گزارش عملکرد ماه مارس خود را منتشر کرد. این فهرست طولانی، شامل 50 تغییر جدید در موتورجستجوی گوگل است که در طول این ماه اعمال شده اند. قابلیت تکمیل خودکار علایم ریاضی، به روز رسانی اطلاعات ماهواره ای، بهبود فهرست گیری (Indexing) پروفایل، جستجوی ویژه مسابقات تنیس، بهبود الگوریتم جستجوی امن (SafeSearch)، بهینه سازی در نحوه تعیین کیفیت سایت ها، بهینه سازی در شناسایی زبان در ویژگی تکمیل خودکار و اضافه شدن دکمه +1 در دامنه ها و کشورهایی بیشتر به نتایج جستجو، از جمله تغییرات جدید هستند.
گزارش کامل عملکرد ماه مارس موتورجستجوی گوگل از طریق پیوند موجود در بخش منبع (Source) قابل مشاهده است.

----------------------------
Source
Date/Time: 04/03/2012 - 12:37 PM
Author: Johanna Wright, Director of Product Management
----------------------------

Zap! Finding the right app and extension just got easier

کاربران فروشگاه اینترنتی کروم (Chrome Web Store) از این پس می توانند با دست بازتری به جستجو در آن بپردازند. گوگل در راستای بهبود تجربه کاری Chrome Web Store، چند بهینه سازی جدید را در آن اعمال کرده است؛ ازجمله اضافه شدن دکمه ی Trending که پرطرفدار ترین محصولات فروشگاه را بر اساس میزان محبوبیتشان، از گرم (warm) تا داغ (on fire) دسته بندی می کند. بعلاوه مجموعه های اپلیکیشن ها نیز به زیر مجموعه هایی تقسیم شده اند تا جستجو اپلیکیشن ها در موضوع و کارکردی خاص، ساده تر گردد. خود بخش جستجو نیز بهبود یافته و قابلیت تکمیل خودکار نیز به آن اضافه شده است.
همچنین برای اپلیکیشن هایی که به صورت Offline هم قابل استفاده هستند و بازی هایی که بر روی شبکه +Google هم در دسترس اند علامت ویژه ای (یک علامت رعد برای اپلیکیشن های Offline و یک علامت +g برای بازی های +Google) تعریف شده است که در بالای دکمه Add to Chrome در صفحه اصلی، و به صورت توضیحی در صفحه نصب اپلیکیشن، قابل مشاهده است.



----------------------------
Source
Publisher: Google Chrome blog
Date/Time: 04/03/2012 - 10:00 AM
Author: Shannon Guymon, Product Manager
----------------------------

Now see service alerts for the London Underground in Maps

سرویس هشدار بلادرنگ (Real Time Service Alert) خطوط متروی لندن بر روی Google Maps فعال شد. این سرویس هرگونه اختلال در خطور شبکه مترو را به کاربر اعلام می کند. همچنین در بخش Get directions برای مسافرت های تعطیلات آخر هفته نیز یک سیستم هشدار بلادرنگ برای خطوط مترو طراحی شذه است تا کاربران نسبت به مسیر های مختل شده مترو آگاه شوند.
تمامی این سریویس ها بر روی هر دو نگارش دستکتاپی و موبایلی Google Maps در دسترس هستند. کاربران بریتانیایی برای استفاده از نسخه تحت وب، می توانند به نشانی maps.google.co.uk مراجعه کنند.

عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/03/2012 - 01:00 AM
Author: Thijs van As, Associate Product Manager, Google Transit
----------------------------

Going global in search of great art

گوگل گالری های 151 موزه در 40 کشور جهان را به مجموعه گالری های پروژه Google Art اضافه کرد. این بسته توسعه جدید که علاوه بر نقاشی شامل مجسمه و نقاشی خیابانی و عکس نیز می شود، به پروژه Google Art هویت جدید بخشیده و آن را به پروژه ای بین المللی تبدیل کرده است. تا پیش از این Google Art تنها شامل گالری هایی از 17 موزه در 5 کشور می شد که تنها شامل آثار هنرمندان غربی بود. بسته جدید شامل بیش از 300,000 تصویر با وضوح بالا است که آثار موجود در بناها و موزه های گوناگون جهان، از کاخ سفید در واشنگتن دی سی و موزه هنر اسلامی در قطر، تا موزه ملی هنر مدرن دهلی نو و موزه  هنر متروپولیتن نیویورک را دربر می گیرد.
ظاهر و امکانات جانبی وبسایت Google Art Project نیز به روز شده است. طراحی این وبسایت به طور کامل دستخوش تغییر شده و امکان به اشتراک گذاشتن گالری ها در Hangout های +Google هم اضافه شده است. همچنین علاوه بر بهینه شدن و افزایش کیفیت Street View های داخل موزه ها، امکان دسترسی مستقیم به این Street View ها از Google Maps هم وجود خواهد داشت. در کنار اینها بخش My Gallery هم بهبود یافته و کاربران می توانند تا 30 هزار اثر را برای خود علامتگذاری کرده و گالری شخصی خود را ایجاد نمایند. بعلاوه 45 اثر هنری نیز با استفاده از فناوری Gigapixel گوگل عکس برداری شده اند که وضوح بسیار بالای آنها امکان مطالعه کوچکترین جزئیات آثار را فراهم می کنند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره Google Art Project و آگاهی از برنامه های توسعه آن، به صفحه آن در +Google مراجعه کنید: +Art Project on Google


----------------------------
Source
Date/Time: 04/03/2012 - 11:30 AM
Author: Amit Sood, Google Art Project
----------------------------

2012-04-03

Share reports by email and export to PDF: now live in the new Google Analytics

کاربران Google Analytics از این پس می توانند گزاش های بخش های مختلف آن را از طریق ایمیل دریافت کنند. در به روز رسانی جدیدی که در Google Analytics اعمال شده، سیستم جدید ارسال ایمیلی، بر بستری متفاوت با سیستم قبلی پیاده شده است . به این ترتیب مدیران می توانند گزارش های موجود در بخش های Standard Reports و Custom Reports و همینطور Dashboard ها را به صورت برنامه ریزی شده، در بازه های زمانی مختلف، مانند روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی ارسال کند. بعلاوه امکان گرفتن خروجی PDF از گزارش ها نیز وجود دارد.
دکمه های مربوط به ارسال ایمیل و گرفتن خروجی PDF در نوار کاربری (Utility Bar) موجود در بالای گزارش قابل مشاهده است.

دکمه های مربوط به ارسال ایمیل و گرفتن خروجی PDF. عکس از Google Analytics blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/02/2012 - 01:14 PM
Author: Chris Anderson, Google Analytics Team
----------------------------

Get typical traffic for roads, not just highways

کاربران سرویس Google Maps از این پس قادرخواهند بود تا علاوه بر مشاهده وضعیت ترافیکی بزرگراه ها و الگوهای ترافیکی معمول (Typical Traffic Patterns) آنها، الگوهای ترافیکی معمول جاده های شریانی را نیز مشاهده کنند. این مسئله در ساده و موثرتر شدن مسیریابی در جاده ها، برای پرهیز ار گرفتار شدن در ترافیک، بسیار کارا خواهد بود. برای استفاده از الگوهای ترافیکی معمول، کافیست در Google Maps، ابتدا لایه Traffic را فعال کنید، سپس با کلیک بر روی دکمه Change در بخش علائم (Legend)، وضعیت ترافیکی را از حالت زنده (Live) به حالت نوعی (Typical) تغییر دهید.
بعلاوه کاربران نگارش اندرویدی اپلیکیشن Google Maps در هر زمان می توانند با فعال کردن ویژگی My Location در این اپلیکیشن، به بهبود اطلاعات ترافیکی Google Maps کمک کنند.

فعال کردن Typical Traffic Patterns در Google Maps. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/02/2012 - 12:11 PM
Author: Szabolcs Payrits, Software Engineer, Google Maps
----------------------------

A behind-the-scenes look at Gmail Tap

گوگل در روز اول آوریل مطلبی را به همراه یک ویدئو،با عنوان Gmail Tap، در وبلاگ Gmail منتشر کرد که درباره نسل جدیدی از صفحه کلیدهای ویژه گوشی های هوشمند، تنها با دو کلید بود! در ویدئوی جدیدی که در این وبلاگ منتشر شده، این شوخی ادامه پیدا کرده است! بعید نیست که این شوخی، به زودی به موضوعی جدی تبدیل شود! اپلیکیشن Gmail Tap از اینجا قابل دریافت است! Download the app for your phone


----------------------------
Source
Publisher: Gmail blog
Date/Time: 04/02/2012 - 08:35 AM
Author: Reed Morse, Software Engineer
----------------------------

Google Model Your Town 2012: Vote for the winner!

6 فینالیست رقابت Google Model Your Town معیین شدند. این 6 تیم از میان 212 تیم شرکت کننده در این مسابقه برگزیده شده اند. برنده نهایی با رای کاربران انتخاب خواهد شد. گوگل برای طرح هر تیم، تور ویدئویی یک دقیقه ای آماده کرده است. بعلاوه فایل KML مدل ها نیز قابل دانلود و مشاهده است.
برای شرکت در این رای گیری به اینجا مراجعه کنید: Vote for Google Model Your Town Competition. آخرین مهلت شرکت در این رای گیری، ابتدای ماه می است.

----------------------------
Source
Date/Time: 04/02/2012 - 10:00 AM
Author: Allyson McDuffie, Google SketchUp Team
----------------------------

2012-04-02

Introducing MusicBeautyLife, Next Beauty Guru Contest winner

دیانا همپتون برنده مسابقه «معلم بعدی زیبایی»، که در کانال YouTube Destination Beauty برگزار می گردید، شد. حامی این مسابقه شرکت L’Oréal USA است و برنده به مدت یک سال از محصولات این شرکت به رایگان استفاده می کند. خانم همپتون  با ارائه روش های موثر و دستوراعمل های ساده برای آرایش صورت در کانال MusicBeautyLife توانست برنده این رقابت شود.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 04/02/2012 - --:-- --
Author: Jamie Reichstein, Lifestyle Program Manager
----------------------------

Google's April Fools' Day: This year better than last year!

گوگل بر اساس رسمی جالب و خنده دار، هر سال در روزهای منتهی به اول آوریل، روز دروغ اول آوریل (April Fools' Day)، مطالبی با موضوعات و محتوای عجیب و غریب و خنده دار منتشر می کند. این ها بخشی از مطالبی است که گوگل امسال منتشر کرده است:

☻Begin your quest with Google Maps 8-bit for NES on Google LatLong blog
by Tatsuo Nomura, Software Engineer, Google Maps
اولین خبر مربوط به دروغ اول آوریل (که ما نیز آن را منتشر کردیم!) را وبلاگ Google LatLong که موضوعات مربوط به سرویس های Google Maps و Google Earth را پوشش می دهد منتشر کرد. خبر از این قرار است که گوگل در همکاری با دو شرکت بازی سازی Nintendo و Square Enix اقدام به انتشار نگارش ویژه ای از Google Maps برای کنسول دستی قدیمی Nintendo، به نام NES کرده است. در ویدئویی که همراه این خبر منتشر شد، گوگل گفته شده است که کارتریج این بازی دارای سوکتی برای اتصال دال آپ به اینترنت است و حتی امکان استفاده از فرمان های صوتی با استفاده از میکروفون موجود در دسته بازی این دستگاه نیز وجود دارد. در انتهای این خیر نیز گوگل وعده انتشار نگارش ویژه ای از Google Maps برای کنسول Game Boy را هم داده است!



A new way to multitask on Google Chrome blog
by Glen Murphy, Designer and Stylus Stylist
دومین دروغ آوریل را وبلاگ Google Chrome منتشر کرد. این وبلاگ در مطلبی با عنوان «راه های جدیدی برای چند وظیفگی» از قابلیت جدیدی در مرورگر کروم با عنوان Multitask Mode خبر داده است که امکان پشتیبانی از هر تعداد ماوس،  تاچ پد، ترک بال، جوی استیک و یا هر دستگاه ورودی دیگری که سیستم کامپیوتری پورت مناسب با آن را داشته باشد، وجود دارد!



☻Bringing self-driving cars to NASCAR on Official Google blog
☺by Sergey Brin, Co-founder
سومین خبر در رابطه با روز اول اوریل را سرج برین،  یکی از بنایانگذاران گوگل نوشته است. در خبر منتشر شده در وبلاگ رسمی گوگل، اعلام شده است که گوگل در همکاری با NASCAR قصد دارد پروژه ای به نام Google Racing را به راه بیندازد که هدف آن شرکت اتومبیلی با هدایت خودکار کامپیوتری در مسابقات نسکار است! ای تنها خبری است که در انتهای آن یادآوری شده است که حقیقت ندارد و تنها برای شوخی در روز اول آوریل منتشر شده است.

ماشین خود هدایت شونده گوگل برای شرکت در مسابقات نسکار! عکس از Official Google blog


☻Introducing Gmail Tap on Gmail blog
by Reed Morse, Software Engineer
تصور کنید که صفحه کلید گوشی شما به جای 26 کلید، تنها 2  کلید  داشته باشد. این مسئله چقدر در بهبود سرعت تایپ کردن شما و همینطور دقت آن موثر خواهد بود؟! این موضوع چهارمین دروغ اول آوریل گوگل است. نسل جدیدی از صفحه کلیدها برای گوشی های هوشمند که نه تنها سرعت تایپ کردن را بالا می برد، بلکه نیاز با نگاه کردن در هنگام تایپ را نیز به شدت کاهش می دهد که در مواقعی که مجبور هستید خیلی بی سر و صدا پیامی را بفرستید، مثل وقتی که سر قرار یا در حال شاهم خوردن با رئیستان هستید، خیلی کاربردی خواهد بود! حتی خواهید توانست در آن واحد، با دستان دو پیام مختلف را تایپ کنید؛ فقط لازم است کمی تمرین کنید!




☻The YouTube Collection: hold ALL the magic of YouTube in your hands on YouTube blog
by Chet Flanagan, Director of DVD Product Management, YouTube Global
تماشای هزاران ویدئویی که روزانه در YouTube منتشر می شود و عضویت در هزاران کانال مختلف شما را راضی نمی کند؟ YouTube در پاسخ به درخواست های متعدد کاربران تصمیم گرفته است تا آرشیو مطالب موجود در YouTube را بر روی DVD در اختیار شما قرار دهد! فقط کافیست سری به اینجا بزنید: The YouTube Collection




☻Google Voice expands to new markets on Google Voice Blog
by Alex Wiesen, Software Engineer
سرویس Google Voice یک سورپرایز برای روز اول آوریل شما دارد: Google Voice برای حیوانات خانگی! گوگل در همکاری با ناسا قلاده های جدید را طراحی کرده است که با استفاده از سنسورهای ویژه، صدای سگ یا گربه خانگی شما را از طریق شبکه WiFi به حساب Google Voice شما ارسال کند. بعلاوه این قلاده ها دارای یک چراغ LED ویژه نیز هستند که با روشن شدنش یک صفحه کلید مجازی بر روی سطح زمین ایجاد می کند تا حیوانات خانگی شما بتوانند برای شما پیام متنی بفرستند! با کمی آموزش، حیوانات خانگی شما با راحتی می توانند خواسته هایشان را برای شما SMS کنند! برای این سرویس اپلیکیشن ویژه موبایل هم در راه است!

شما یک پیغام خصوصی جدید از سگتان کونا دارید! عکس از Google Voice Blog


☻Google Scholar Metrics for Publications on Google Scholar Blog
by Helder Suzuki, Software Engineer
سرویس Google Scholar با انتشار مطلبی طنز به استقبال دروغ اول آوریل رفته است. بخش جدید این وبسایت به نام Scholar Metrics قرار است به نویسندگان مقالات علمی کمک کند تا به سادگی و در سریعترین زمان، میزان توجه به مقالات جدید و تاثیر آنها را در مجلات معتبر علمی نشان دهد! این سرویس در حال حاضر، بیشتر (و نه همه) مقالات منتشر شده ی بین سال های 2007 تا 2011 را پوشش می دهد که از دستورالعمل های شمولی گوگل پیروی کنند! بعلاوه این مجموعه شامل تعدادی از دست نوشته ها نیز می شود!


☻Interplanetary Reporting Comes To Google Analytics on Google Analytics Blog
by The Google Analytics team
تیم Google Analytics در گامی رو به جلو و حرکتی جریان ساز برای آینده، از ابتدای ماه آوریل خدماتش را توسعه داده است تا علاوه بر نمایش اطلاعات و موقعیت جغرافیایی بازدیگنندگان اقصی نقاط زمین برای مدیران وبسایت، اطلاعات بازدیدکنندگان از سایر سیارات را نیز نمایش دهد. این گزارش جدید با نام Interplanetary Reports آمار بازدیکنندگان را سیاره به سیاره برای شما نمایش خواهد داد. زمان بارگزاری صفحات (Page Load Time) نیز قرار است به صورت متوسط نمایش داده شود تا مدیران درک بهتری از فاصله های میان سیاره ای به دست آوردند. استفاده از این گزارش جدید ممکن است حقایق جدیدی را به شما نشان بدهد که تا بحال ار آن غافل بوده اید؛ مثلا رابطه میان میزان جاذه و نرخ جهش (Bounce Rate) بازدید از سایت: به طور متوسط بازدیدکنندگان از کره ماه، نرخ جهشی 6 برابر بیشتر از کره زمین دارند!

Google Analytics حالا قرار است بازدیکنندگان فرا زمینی را هم نشان دهد! عکس از Google Analytics blog


همه اینها، تنها بخشی از شوخ طبعی کارمندان گوگل است. وبسایت diTii.com در مطلب به صورت کامل تمام دروغ های اول آوریل امسال گوگل را نوشته است؛ از امکان تله پاتی در سرویس AdWords تا Cloud API تیم App Engine برای کنترل ابرها و تعیین آب و هوا بجای پیش بینی آن با استفاده از سرویس Google Weather! خواندن این مقاله خالی از لطف نخواهد بود: 


2012-04-01

Begin your quest with Google Maps 8-bit for NES

گوگل ژاپن در همکاری با دو شرکت Nintendo و Square Enix دست به اقدامی جالب زده و نقشه های سرویس Google Maps را به صورت 8 بیتی برای کنسول NES منتشر کرده است. نقشه های هشت بیتی مانند نقشه های معمول Google Maps بوده و ازStreet View و چشم انداز (Landmark) و همینطور مسیریابی (Directions) بهره مند هستند. کارتریج ویژه کنسول NES به زودی در فروشگاه گوگل در دسترس خواهد بود. همچنین تیم Google Maps در حال تلاش است تا نسخه ای از Google Maps را برای کنسول Game Boy هم ارائه کند.
نسخه 8 بیتی Google Maps در حال حاضر به صورت آزمایشی فعال است. برای استفاده از آن کافیست در Google Maps، بر روی عبارت Quest در گوشه بالا، سمت راست کلیک کنید.


پی نوشت (04/02/2012-1391/01/14):
این خبر مربوط به دروغ اول آوریل است و صحت ندارد. درباره دروغ های اول آوریل گوگل در سال 2012، در اینجا بیشتر بخوانید: !Google's April Fools' Day: This year better than last year
----------------------------
Source
Date/Time: 03/31/2012 - 08:11 AM
Author: Tatsuo Nomura, Software Engineer, Google Maps
----------------------------

The Big Tent, and big ideas, arrive stateside

گوگل اولین دور جدید از سری  نشست های Big Tent را با موضوع شهروندی دیجیتالی در موزه تاریخ دیجیتال، در مانتین ویوی کالفرنیا برگزار می کند. در طول این نشست درباره مسائلی مانند امنیت آنلان کودکان، راه های موثر ادغام تکنولوژی و آموزش و راهکارهای دولت ها و جوامع برای ایجاد وبی پویا و پاسخگو، گفتگو خواهد شد.
شخصیت های مختلف سیاسی و اجتماعی و مدیران صنعتی مانند تیفانی اشلین، وندی کاپ، دیوید دراموند و جنفیر پالکا از جمله شرکت کنندگان این نشست هستند. همچنین برنامه Big Tent کانال جدیدی در YouTube به راه انداخته است که آرشیوی از رویدادهای قدیمی و برنامه نشست های جدید را در بر دارد.

----------------------------
Source
Date/Time: 03/31/2012 - 01:41 AM
Author: Katharine Wang, Policy Analyst
----------------------------

JetBlue emergency landing, Pope visits Latin America, Wildfire devastates Colorado

گوگل هر هفته در کانال CitizenTube (و CitizenTube@ در توییتر) در همکاری با storyful@ نگاهی به نحوه پوش اخبار مهم در YouTube می اندازد و گزیده ای از برترین اخبار هفته را منتشر می کند. اخبار برتر در هفته ای که گذشت:


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/30/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News & Politics
----------------------------

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.