Loading

2012-03-10

Chrome Stable Update

کانال پایدار مرورگر کروم برای ویندوز، مک، لینوکس و Chrome Frame به نگارش 17.0.963.79  به روز شد. این به روز رسانی مشکل به وجود آمده با بازی های فلش و همینطور موضوعات شماره 117620 و 117656 را برطرف می کند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه امنیت کرومیوم مراجعه کنید. فهرست کامل تغییرات نیز در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با هرگونه موضوع جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/10/2012 - 10:26 AM
Author: Jason Kersey, Google Chrome
----------------------------

Tornadoes in the U.S. Midwest, Super Tuesday, Elections in Russia

گوگل هر هفته در کانال CitizenTube (و CitizenTube@ در توییتر) در همکاری با storyful@ نگاهی به نحوه پوش اخبار مهم در YouTube می اندازد و گزیده ای از برترین اخبار هفته را منتشر می کند. اخبار برتر در هفته ای که گذشت:

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/09/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News and Politics
----------------------------

Better insights with Multi-Channel Funnels: Product update

تیم Google Analytics، به روز رسانی جدیدی را برای Multi-Channel Funnels منتشر کرده است. این به روز رسانی جدید، به درک بهتر نحوه تاثیر کانال های بازاریابی کمک می کند. به عنوان مثال کانال تبلیغات پولی (Paid Advertising) به سه کانال نمایش (Display)، جستجوی پولی (Paid Search) و سایر تبلیغات (Other Advertising) جایگزین شده است (فهرست تغییرات در مفاهیم کانالها را در اینجا مشاهده کنید). آثار این کانال های به روز شده در بخش Multi-Channel Visualizer و همینطور گزارش هایی مانند Top Conversion Paths و Assisted Conversions قابل مشاهده است. همچنین کانال Social Network هم برای پشتیبانی از لیست دامنه های طولانی تر (بیشتر از 400) که با عنوان اجتماعی طبقه بندی خواهد شد، به روز شده است.
کاربران می توانند نظرات خود را درباره تغییرات در Google Analytics از طریق این فرم منعکس نمایند.

عکس از Google Analytics blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/09/2012 - 02:11 PM
Author: Bill Kee, Google Analytics team
----------------------------

Providing a springboard for women entrepreneurs in India

گوگل وبسایت جدیدی به نام زنان کار آفرین در وب (Women Entrepreneurs on the Web) یا به اختصار WEOW راه اندازی کرده است که به زنان کارآفرین می آموزد چگونه از فناوری های وبی برای توسعه و بهبود کسب و کار خود استفاده کنند. WEOW به پنج بخش یا به اصطلاح "حلقه" جهت زنان کارآفرین با درجات مختلف تخصص و تجربه در فناوری های آنلاین تقسیم شده است. این حلقه ها عبارتند از «پی ریزی حضور آنلاین»، «همکاری موثر»، «ارتباط با مشتریان»، «معرفی سازمان شما» و «ردیابی و بهینه سازی حضور آنلاین».
علاوه بر وبسایت WEOW، کانال YouTube و صفحه +Google آن نیز در دسترس است که Hangout های منظمی در آن برگزار می شود.  WEOW در حال حاضر، تنها به ارائه خدمات به کاربران کشور هند می پردازد، اما برنامه هایی برای افزودن دیگر کشورها نیز وجود دارد.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/10/2012 - 12:03 AM
Author: Keerthana Mohan, Diversity and Inclusion Manager, Asia-Pacific
----------------------------

Stable Channel Update for Chromebooks

کانال پایدار سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوکها به نگارش 17.0.963.78 (نگارش پلتفرم 1412.230.0/1412.231.0-Samsung) به روز شد. این به روز رسانی شامل برطرف کردن آخرین ایرادات امنیتی کروم می گردد که مربوط به موضوعات شماره 117226 و 117230 می گردد.
فهرذست کامل این تغییرات را در SVN revision log مشاهده کنید. همچنین در صورت برخورد با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/09/2012 - 13:35 PM
Author: Josafat Garcia, Google Chrome
----------------------------

Google Prediction API 1.5 adds enumeration, analysis, and more

نگارش 1.5 Google Prediction API منتشر شد. امکانات جدیدی که به این نگارش افزوده شده، شامل شمارش مدل (Model enumeration)، تحلیل مدل (Model analysis)، ساده سازی متد get و نمونه های جدید موتور برنامه گوگل می گردد. این نگارش از طریق رابط HTTP RESTful  و کتابخانه های مشتری (Client Libraries) مختلف به زبان های مجزا در دسترس است. امکان تجربه کار با API جدید، از طریق Google APIs Explorer نیز وجود دارد.
 برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه به اینجا مراجعه کنید. 

----------------------------
Source
Date/Time: 03/09/2012 - 07:30 AM
Author: Marc Cohen, Developer Relations
----------------------------

2012-03-09

Make Google Maps yours at SXSW

شرکت کنندگان در جشنواره جنوب از جنوب غربی (SXSW) می توانند از سرویس Google Maps به عنوان راهنمای این جشنواره استفاده کنند. این نقشه از طریق اپلیکیشن رسمی SXSW GO  قابل استفاده است. در بخش مربوط به گوگل این جشنواره، موسوم به دهکده گوگل، Google Maps هم بخشی را به خود اختصاص داده است که در آن درباره آخرین دستاوردهای Google Maps در اندروید، نحوه افزودن اطلاعات به نقشه ها به کمک Google Map Maker و همینطور استفاده از Schemer که روشی جدید در یافتن و به اشتراک گذاشتن مسائل مختلف است، برنامه هایی برگزار می شود. کسانی که قادر به شرکت در جشنواره جنوب از جنوب غربی نیستند، می توانند از طریق Hangout ها، به صورت مجازی نیز در این همایش شرکت کنند.
فهرست کاملی از این برنامه ها در در اینجا قابل مشاهده است. همچنین برنامه کامل رویدادهای دهکده گوگل را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

محل دهکده گوگل در همایش جنوب از جنوب غربی در شهر آستین ایالت تگزاس - نمایش نقشه بزرگتر


----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 03/08/2012 - 04:44 PM
Author: David Kim, Product Marketing Manager
----------------------------

Share your custom reports, advanced segments and dashboards

کاربران سرویس Google Analytics از این پس می توانند بخش های گزارشات سفارشی (Custom Report)، داشبورد و بخش پیشرفته (Advanced Segment) را با دیگران به اشتراک بگذارند. البته این مسئله به معنی دسترسی دیگر کاربران به اطلاعات بخش به اشتراک گذاشته شده نیست؛ بلکه این تنها قالب (Template) است که به اشتراک گذاشته می شود. به این ترتیب، به اشتراک گذاشتن بخشی مانند داشبود، در پنل کاربر مقصد، کاربری به اسم داشبود (که نام آن هم قابل ویرایش است) ایجاد می کند و بخش های مختلف این داشبود را با همان اطلاعات کاربر مقصد تکمیل می کند. این در واقع نوعی به اشتراک گذاری قالب بندی بخش های مختلف Google Analytics است.

افزوده شدن امکان به اشتراک گذاری در بخش های مختلف. عکس از Google Analytics blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/08/2012 - 02:21 PM
Author: Gilles Roux, Google Analytics team
----------------------------

New 45° imagery available for 56 cities

گوگل تصاویر 45 درجه جدیدی را به سرویس Google Map اضافه کرده است. این تصاویر جدید، مربوط به بناهای موجود در 56 شهر مختلف در7 کشور ایالات متحده، اتریش، ایتالیا، جمهوری چک، اسلواکی، اسپانیا و سوییس می گردد و برای اولین بار تصاویری 45 درجه از کشورهای جمهوری چک و اسلواکی نیز در آنها به چشم می خورد. از جمله این تصاویر جدید، می توان به نماهایی از کاخ ریاست جمهوری در براتیسلاوا، کلوزیوم در رم  و مقر سابق پادشاه اتریش در رشته کوه های آلپ اشاره کرد.

تصویری از کاخ ریاست جمهوری در شهر براتیسلاوا، پایتخت کشور اسلواکی - مشاهده نقشه بزرگتر

----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 03/08/2012 - 01:15 PM
Author: Bernd Steinert, Geo Data Specialist
----------------------------

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، مک، لینوکس و Chrome Frame به نگارش 18.0.1025.54 به روز شد. به روز رسانی جدید، جهت برطرف مشکلات مربوط به موضوعات شماره 105390، 116401، 116096، 93427، 116285، 102943، 114489، 109888 و 106551 ارائه شده است.
برای مشاهده فهرست کامل تغییرات، به svn log of all revisions مراجعه کنید. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید.



----------------------------
Source
Date/Time: 03/08/2012 - 12:11 PM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

2012-03-08

Dev and Beta Channels Update for CR-48

کانال بتا و توسعه سیستم عامل کروم برای کروم بوک های Cr-48 به نگارش 18.0.1025.52 (نگارش پلتفرم 1660.71.0) به روز شد. این به روز رسانی شامل برطرف کردن تعدادی از ناپایداری ها و تعدادی بهینه سازی است. همچنین این نگارش های جدید، از نسخه تازه ای از Pepper flash بهره می برند.
در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/08/2012 - 09:45 AM
Author: Josafat Garcia
----------------------------

Chrome Stable Channel Update

کانال پایدار مرورگر کروم برای ویندوز، مک، لینوکس و Chrome Frame به نگارش 17.0.963.78 به روز شد. این به روز رسانی، مشکلات مربوط به بازی ها و ویدئوهای فلش را برطرف می کند. بعلاوه در این به روز رسانی، موضوعات شماره 117226 و 117230 نیز برطرف شده اند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره به صفحه امنیتی پروژه کرومیوم مراجعه کنید. فهرست کامل تغییرات نیز در SVN revision log قابل مشاهده است. درصورت مواجهه با موضوعی جدید نیز، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/08/2012 - 09:20 AM
Author: Jason Kersey, Google Chrome
----------------------------

Introducing Page Speed mobile analysis, on Google Chrome for Android

نسخه موبایل افزونه Page Speed منتشر شد. این افزونه مرورگر کروم که در سال گذشته منتشر شد، جهت اندازه گیری، تحلیل و بهینه سازی عملکرد و زمان بارگزاری صفحات وب به کار می رود. نسخه قبلی تنها مناسب تحلیل داده های نسخه ی دسکتاپی صفحات وب بود. نسخه جدید قابل نصب بر روی نسخه اندرویدی کروم است و به کمک آن می توان به تحلیل عملکرد نسخه موبایلی صفحات وب پرداخت.
در وبلاگ توسعه دهندگان گوگل، دستور العملی جهت استفاده از این افزونه وجود دارد.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/08/2012 - 07:30 AM
Author: Libo Song and Matthew Hillyard, Software Engineers
----------------------------

Welcome to your new YouTube channel

تمام کانالهای  YouTube از این پس با قالب بندی جدید که پیشتر، در ماه دسامبر، رونمایی شده بود، در دسترس خواهند بود. این  قالب بندی جدید در چهارچینش «تولید کننده»، «وبلاگ نویس»، «شبکه» و «عمومی» در دسترس است.  بعلاوه از این پس آدرس خوراک خبری وبلاگ هم در بالای هر ویدئو و همینطور صفحه اصلی کانال، قابل مشاهده است. از دیگر تغییرات در به روز رسانی نمای ظاهری YouTube می توان به امکان سفارشی سازی Favorites و همینطور پیوند دادن حساب +Google با کانال  YouTube اشاره کرد.

چهار نوع چینش در قالب بندی جدید. عکس از YouTube blog

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/07/2012 - --:--- --
Author: The YouTube Team
----------------------------

Chrome for Android Beta Update

کانال بتای نسخه اندرویدی مرورگر کروم، به نگارش 0.16.4301.233 (نگارش کروم 16.0.912.77) به روز شد. تمرکز این به روز رسانی بر برطرف کردن ایرادات نسخه قبلیست و ناسازگاری ایجاد شده میان مرورگر و سیستم عامل در برخی نسخه های 4 اندروید موسوم به بستنی ساندویچی را که موجب عدم اجرای مرورگر می گشت، برطرف می کند.
در صورت مواجهه با هرگونه موضوع جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت نگارش اندرویدی کروم مراجعه نمایید.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/07/2012 - 04:57 PM
Author: Srikanth Rajagopalan, Google Chrome
----------------------------

A completely redesigned Google Search App for Windows 7.5 phones

کاربران گوشی های ویندوزی از این پس به نگارش جدید اپلیکیشن جستجوی گوگل دسترسی خواهند داشت. نسخه جدید بهینه سازی هایی را در بر می گرد که شامل ویژگی تکمیل خودکار (Google Autocomplete)، جستجو با فرمان صوتی (Voice Search) و جستجوی موقعیت های نزدیک (My Location) می گردد. مورد اخیر در هنگام جستجو برای مکانی خاص، در صورت اجازه کاربر برای دسترسی به موقعیت فیزیکی وی، مکان هایی که در نزدیکی وی هستند را معرفی می کند.
این اپلیکیشن در فروشگاه ویندوز و به زبان های انگلیسی، فرانسه، اسپنیایی، ایتالیایی و آلمانی موجود است.

ویژگی Google Autocomplete در اپلیکیشن جدید جستجوی گوگل. عکس از Google Inside Search blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/07/2012 - 10:38 AM
Author: Ryan Doherty, Software Engineer
----------------------------

2012-03-07

Announcing WindowTester open source release

گوگل نگارش منبع باز WindowTester Pro ،که نرم افزاری جهت تست رابط کاربری گرافیکی (GUI) است، را منتشر کرد. این نرم افزار بر بستر Eclipse منتشر شده و از نگارش های 3.5، 3.6 و 3.7 پشتیبانی می کند. تست های تولید شده توسط WindowTester Pro، تست های JUnit استاندار جاوا هستند. این نرم افزار امکان بررسی رابط گرافیکی را برای برنامه نویسان ساده تر و کم دردسر تر کرده و نیاز به بررسی دستی کد ها را کم می کند. این مسئله سبب می شود  کیفیت کار به سبب پیدا شدن سریع ایرادات، بسیار بیشتر شود. بعلاوه این نرم افزار در کاهش هزینه کد نویسی و بررسی کدها برای شرکت ها نیز بسیار موثر است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر، به صفحه خانگی WindowTester Pro مراجعه کنید یا اینکه به این گروه بپیوندید.
عکس از Google Open Source blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/07/2012 - 10:00 AM
Author: Keerti Parthasarathy, Software Engineer
----------------------------

A New Look for the +1 Button

گوگل قصد دارد در راستای تغییرات ظاهری در شبکه +Google، رنگ دکمه 1+ را به قرمز و خاکستری تغییر دهد. تغییرات جدید ابتدا برای اعضای گروه پیش نمایش پلتفرم +Google Google+ Platform Preview) Group) قابل مشاهده خواهد بود و به تدریج به صورت سراسری برقرار می گردند. این تغییرات جدید به صورت خودکار اعمال می گردد و نیازمند هیچگونه تغییر یا افزودن کدهای جدید به کدهای قبلی ندارد.
با استفاده از ابزار پیکربندی دکمه 1+ می توانید پیش نمایشی از تغییرات جدید را مشاهده کنید.
این بحث را در +Google دنبال کنید.

نمای جدید دکمه 1+ قبل و بعد از کلیک

----------------------------
Source
Date/Time: 03/07/2012 - 10:06 AM
Author: Eric Steinlauf, Software Engineer, Google+
----------------------------

Looking ahead in the YouTube player

YouTube در چند هفته آینده امکانات جدیدی را به پخش کننده ویدئوییش اضافه خواهد کرد. از جمله این امکانات جدید، امکان دیدن پیش نمایشی از فریم ها، با حرکت نشانگر ماوس بر روی نوار پخش (Seek bar) است. بعلاوه با حرکت دادن کنترلر نوار پخش به سمت جلو و عقب، می توان صحنه های بعدی یا قبل را به صورت تصاویری کوچکی (Thumbnail) مشاهده کرد. همچنین در ویدئوهایی با زمان پخش بیشتر از 90 دقیقه (اینجا را ببینید: movies on YouTube)، امکان بزرگنمایی در نوار پخش نیز فراهم گردیده است تا پیدا کردن صحنه مورد نظر ساده تر گردد. در نوار پخش زوم شده، هر جابجایی کنترولر، برابر با یک و نیم دقیقه است.
این تغییرات زمانبر است و به مرور زمان بر روی تمام ویدئو ها اعمال خواهند شد.

Thumbnail های صحنه های قبل و بعد با جابجا کردن کنترولر نوار پخش قابل مشاهده است. عکس از YouTube blog

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/06/2012 - --:-- --
Author: Nundu Janakiram, product manager
----------------------------

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، مک ،لینوکس و Chrome Frame به نگارش 19.0.1061.1 به روز شد. نگارش جدید، شامل نسخه جدیدی از موتور جاوااسکریپت V8 گوگل (نگارش 3.9.13.0) است. موضوع های شماره 115603، 116284، 116174 ،115309 ،115858 ،108239 ،115399 و 105054 نیز برطرف شده اند.
برای مشاهده فهرست کامل تغیرات به SVN revision log مراجعه کنید. در صورت مشاهده هر موضوعی جدید، می توانید این فرم گزارش باگ را پر کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/06/2012 - 06:40 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Protecting the world’s coral reefs through mapping

(World Resources Institute (WRI در همکاری با گوگل، به منظور آگاه سازی درباره تپه های مرجانی و خطرات پیش روی آنها، با استفاده از بسته Google Earth ODC، توری مجازی را بر روی Google Earth به راه انداخته است. این تور شامل عکس ها و ویدئوهایی از تپه ها مرجانی عمده جهان، شامل تپه های مرجانی کارائیب، خاورمیانه، اقیانوس هند، آسیای جنوبی، استرالیا و اقیانوس آرام و همینطور یک مقدمه و جمع بندی می گردد. این تور در هر منطقه خلاصه ای از تنوع زیستی اکوسیستم  تپه های مرجانی، تاثیر آنها در اقتصاد محلی، تهدیدهای پیش روی تپه ها و همینطور مقایسه ای از تپه های سالم و آسیب دیده را دربر می گیرد.
 تور پوشش دهنده حدود 250 هزار کیلومتر مربع از اقیانوس ها ی گرمسیری است که این مقدار کمتر از یک دهم درصد از کل اقیانوس های کره زمین است. با این وجود، تپه های مرجانی اقامتگاه بیش از 25% از تمام گونه های دریایی شناخته شده هستند و نقش مهمی در اقتصاد و زندگی مردمان محلی آن مناطق نیز ایفا می کنند.
این نقشه ها به صورت فایل های KML قابل دانلود نیز از سایت WRI و همینطور به عنوان بخشی از نقشه آنلاین پروژه Google Fusion Tables که توسط گوگل توسعه می یابد، قابل دریافت هستند. نقشه تپه های مرجانی در معرض خطر تا سال 2030 و 2050 نیز از دیگر موارد در دسترس است.

تور تپه های مرجانی در معرض خطر در Google Earth. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 03/06/2012 - 02:00 PM
Author: Katie Reytar, Research Associate at the World Resources Institute
----------------------------

Introducing Google Play: All your entertainment, anywhere you go

گوگل با ادغام سه شاخه Google Music ،Google eBookstore و Android Market، پایگاهی جدید به نام Google Play راه اندازی کرده است که جایگزین این سه شاخه خواهد شد و کلیه امکانات موجوددر آنها را به صورت یکجا ارائه خواهد کرد. گوشی های اندرویدی نیز به زودی شاهد تغییر نام Android Market به Google Play Store خواهند بود. همچنین اپلیکیشن های مربوط به کتاب، موزیک و ویدئو به Google Play Music، Google Play Books و Google Play Movies تغییر نام خواهند داد. سرویس های موجود در Google Play در کشورهای مختلف، بر اساس آنچه پیشتر توسط گوگل ارائه شده بود، متفاوت خواهد بود و سرویس هایی که گوگل قبلا به صورت مجزا به کاربران ارائه می کرد، به صورت یکجا از طریق این سیستم جدید ارائه خواهند شد. به این ترتیب کاربران کشورهایی که قبلا از هر چهار سرویس موزیک، ویدئو، کتاب و Android Market استفاده می کردند، به تمام این موارد از طریق Google Play دسترسی خواهند داشت.
Google Play به صورت یک سرور ابری عمل خواهد کرد و به کاربران امکان ذخیره سازی آهنگ ها (تا بیست هزار آهنگ به صورت رایگان)، کتاب ها و اپلیکیشن ها را خواهد داد. از طریق این سیستم جدید امکان خرید آنلاین موسیقی و همینطور کرایه فیلم به صورت HD نیز وجود خواهد داشت.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به play.google.com/about مراجعه نمایید یا به عضویت صفحه +Google مربوط به آن درآیید.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/06/2012 - 09:34 PM
Author: Jamie Rosenberg, Director of Digital Content
----------------------------

2012-03-06

Improved discussions, search scanned text in PDFs, and more

سرویس Google Docs طی یک به روز رسانی جدید امکان دسترسی به کامنت ها را که قبلا فقط جهت نرم افزار Drawings ارائه شده بود، در تمام مجموعه Google Docs فراهم نمود. برای مشاهده کامنت ها و همچنین پاسخ به آنها، کافیست بر روی دکمه Comments در سمت راست کلیک کنید. بعلاوه گوگل با بهینه سازی امکان جستجو در اسناد PDF، کیفیت جستجوی متون را افزایش داده است. همچنین با استفاده از فناوری تشخیص نوری کاراکتر (Optical Character Recognition Technology) امکان جستجو در کتاب های اسکن شده، فکس ها و رسیدها نیز فراهم شده است.
علاوه بر این موارد، امکانات دیگری مانند امکان افزودن کد های جاوا اسکریپت و CSS دلخواه به سایت در سرویس Google Sites، نمایش نام کامل به جای نشانی ایمیل در اسناد و کامنت ها، استفاده از کلیدهای میانبر صفحه کلید برای جابجایی میان خانه های جدول ، لغو اجرای اسکریپت از طریق Google Apps Script editor و رسم نمودار Donut و نمودار میله ای خطا در نرم افزار صفحه گسترده نیز به سرویس Google Docs افزوده شده اند.

افزوده شدن دکمه Commnets در مجموعه Google Docs. عکس از Google Docs blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Docs blog
Date/Time: 03/05/2012 - --:-- --
Author: Ian Kilpatrick, Software Engineer
----------------------------

Stable Channel Update

کانال پایدار مرورگر کروم برای ویندوز، مک، لینوکس و Chrome Frame به نگارش 17.0.963.66 به روز شد. این به روز رسانی جهت برطرف کردن مسئله شماره 116789 ارائه شده است.



----------------------------
Source
Date/Time: 03/06/2012 - 09:50 AM
Author: Jason Kersey, Google Chrome
----------------------------

Mapping the March to Tampa

همزمان با سه شنبه بزرگ و اوج گیری کارزار انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان، تیم سیاست و انتخابات سرویس Google Map در همکاری با خبرگزاری اسوشییدت پرس، نقشه آنلاینی را راه اندازی کرده است که نتایج انتخابات را بصوت ایالتی یا شهر به شهر، به همراه آمار نسبت رای دهندگان به دلیگیت ها نشان می دهد. این نقشه که بصورت خودکار به  روز می شود در نشانی google.com/elections در دسترس است.
بعلاوه ابزارهای دیگری ازجمله مجموعه ای از اینفوگرافی ها برای نمایش روند های جستجو نیز وجود دارد. همچنین صفحه رسمی این تیم در +Google نیز اطلاعات کاملی از برنامه Hangout هایی که خبرنگاران برجسته انتخابات برگزار می کنند را ارائه می کند.

نقشه آنلاین وضعیت کاندیداها. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 03/06/2012 - 07:49 PM
Author: Jesse Friedman, Google Politics & Elections Team
----------------------------

Super Tuesday Coverage, Live and from the Trail

همزمان با اوج گرفتن رقابت درون حزبی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری، و برگزاری انتخابات در 10 ایالت، گوگل در کانال سیاسی YouTube به پوشش  ویدئوهای تبلیغاتی، نکات برجسته کمپین ها و ... می پردازد. همچنین تحلیل زنده نتایج وال استرست ژورنال نیز به طور زنده از ساعت 7 به وقت سواحل غربی در نشانی youtube.com/wsj قابل مشاهده است.
بعلاوه کاربرانی که در کمپین های انتخابی شرکت کرده اند و یا نسبت به مستند سازی فرآیند انتخابات اقدام می نمایند می توانند از طریق اپلیکیشن جدید تیم Storyful با نام  Storyful Direct که برای اندروید و iOS موجود است، ویدئوهای خود را مستقیما برای تیم Storyful ارسال کنند تا بعداد گلچینی از آنها در کانال انتخاباتی گوگل به نشانی google.com/elections منتشر شود.

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/06/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News and Politics
----------------------------

Android Apps Break the 50MB Barrier

گوگل اعلام کرده است که محدودیت ظرفیت 50 مگابایتی اپلیکیشن ها اندروید را برداشته است. تغییرات جدید به برنامه نویسان اجازه خواهد داد تا اپلیکیشن هایی با ظرفیت 4 گیگابایت بنویسند. البته محدودیت ظرفیت 50 مگابایتی بسته فایل اپلیکیشن (APK) همچنان پابرجاست، اما برنامه نویسان می توانند حداکثر 2 فایل توسعه 2 گیگابایتی را، با هر فرمت دلخواه، به APK پیوست کنند. Android Market برای راحتی کار برنامه نویسان، هاستیگ این فایل ها را بر عهده می گیرد. بعلاوه ظرفیت واقعی فایل ها هنگام دریافت اپلیکیشن به کاربران نشان داده خواهد شد.
در مطلب منتشر شده در وبلاگ توسعه دهندگان اندروید توضیحات و راهنمایی های بیشتری برای برنامه نویسان وجود دارد.

----------------------------
Source
Date/Time: 03/05/2012 - 05:00 PM
Author: Jason Kersey, Google Chrome
----------------------------

Bringing more secure search around the globe

گوگل اعلام کرده است که در راستای توسعه استفاده از پروتوکل SSL در موتور جستجویش، در طی چند هفته آینده، پشتیبانی از SSL را به صفحات محلی گوگل خواهد افزود. صفحات محلی گوگل، صفحات جستجویی با دامنه های کشورهای مختلف هستند (مانند co.uk. برای بریتانیا یا fr. برای فرانسه) که برای کاربران مختلف، با توجه و بر اساس کشور آنها بازگذاری می شوند.  پیش از این تنها موتور جستجوی جهانی گوگل از پروتوکل SSL پشتیبانی می کرد.

----------------------------
Source
Date/Time: 03/05/2012 - 02:00 PM
Author: Michael Safyan, Software Engineer
----------------------------

Dev Channel Update for Chromebooks

کانال توسعه برای تمام کروم بوکها به نگارش 19.0.1055.3 (نگارش پلتفرم 1861.3.0) به روز شد. این به روز رسانی شامل یک پخش کننده صوتی و تصویری تمام صفحه جدید، پشتیبانی از فرمت های جدیدی مانند rar ،tar، tar.gz و tar.bz2 و همینطور ادغام صفحات تنظیمات است. بعلاوه مسئله های شماره 25642، 26778، 27094 و 26823 نیز برطرف شده اند.
در صورت برخورد با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/05/2012 - 01:45 PM
Author: Orit Mazor, Google Chrome
----------------------------

Introducing a new local search experience across your devices

گوگل با انجام یک به روز رسانی در بخش موبایل موتور جستجوی خود، گزینه جدیدی به عنوان Recent را معرفی کرده است که اطلاعات مربوط به مکان هایی که کاربر قبلا درباره آنها جستجو کرده است را در اختیار وی قرار می دهد. در صورتی که کاربر اقدام به جستجو در مورد مکانی خاص از طریق کامپیوتر، گوشی و یا سایر وسلیه های الکترونیکی نماید، این اطلاعات در بخش Recent ذخیره می شوند و با مراجعه به نگارش موبایلی سایت گوگل، می توان به آنها دسترسی داشت. لازم به ذکر است که استفاده از این ویژگی تنها در صورت لاگ-این کردن به حساب کاربری و فعال بودن تاریخچه جستجو (Web History) امکانپذیر است.

افزوده شدن گزینه Recent به صفحه Google Mobile. عکس از Google Mobile blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/05/2012 - 12:31 PM
Author: Junichi Uekawa, Software Engineer
----------------------------

2012-03-05

1-up for web games

با آغاز به کار کنفرانس توسعه دهندگان بازی (GDC 2012)، گوگل با انتشار مطلبی در وبلاگ توسعه دهندگان گوگل، به تشریح برخی فعالیت های خود در زمینه بازی های تحت مرورگر پرداخت. در این نوشته گوگل به اقداماتی نظیر همکاری با دیگر ناشران مرورگرها در توسعه API های جدید HTML5، مانند Mouse Lock، Gamepad و Fullscreen و همچنین توسعه (Native Client (NaCl  که مرورگر ها را قادر به اجرای بازیهایی با کیفیت کنسول می سازد، اشاره کرده است. در مورد  اخیر، گوگل اعلام کرده است که از این پس موتور بازی BlitzTech و موتور فیزیک Havok نیز از فناوری Native Client گوگل پشتیبانی می کنند.
گوگل ضمن تاکید بر اینکه همچنان به توسعه و نشر بازیهای جدید برای شبکه +Google ادامه خواهد داد، اعلام کرده است که قصد دارد این بازی ها را در فروشگاه اینترنتی کروم هم عرضه کند. بعلاوه اخیرا شیوه پرداخت از داخل نرم افزار (In-App Payments) نیز در همین راستا، جهت پشتیبانی از ارزهای مختلف بهینه شده است.
علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به بخش بازی وبسایت توسعه دهندگان گوگل مراجعه کرده یا از غرفه تیم توسعه دهندگان گوگل در نمایشگاه GDC 2012 بازدید کنند. هش تگ googlegdc# نیز برای دنبال کردن اخبار  تیم توسعه دهندگان گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان بازی در +Google در دسترس است.

عکس از Google Developers blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/05/2012 - 08:00 AM
Author: David Glazer, Google+ Engineering Director
----------------------------

Applications available for Engineering Trainee Summer Program in London, Munich, and Krakow

برنامه کارآموزی کارورزی مهندسی گوگل (Google's Engineering Practicum Internship Program) که قبلا به عنوان کارآموزی BOLD شناخته می شد و هدف آن ارتباط برقرار کردن میان  دانشمندان آینده علوم کامپیوتر و توسعه دهندگان نرم افزار، بخصوص در بخش های کمتر مورد توجه است، بعد از چهار سال اجرا در 4 دفتر گوگل در یالات متحده، امسال در سه دفتر گوگل در شهرهای اروپایی لندن، مونیخ و کاراکوف  نیز با عنوان برنامه تابستانی کارآموزی مهندسی (Engineering Trainee Summer Program) ارائه می شود.
برنامه تابستانی کارآموزی مهندسی همانند برنامه کارآموزی کارورزی مهندسی گوگل بر سه محور پروژه نرم افزاری (Software Project)، آموزش های بر مبنای مهارت (Skills-Based Training) و توسعه حرفه ای (Professional Development) استوار خواهد بود. این برنامه در 10 هفته و بین ماه های جولای و سپتامبر 2012 برگزار می شود و شرکت کنندگان از میان دانشجویانی که سال اول مقطع کارشناسی را تا تابستان 2012 به پایان می رسانند و در رشته علوم کامپیوتر و یا رشته های مربوط به آن تحصیل می کنند، انتخاب می شوند. 20 آوریل 2012 آخرین مهلت ثبت نام است.

عکس از Google Student blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Student blog
Date/Time: 03/05/2012 - --:-- --
Author: Kerry Lale, Technical Campus Recruiter
----------------------------

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.