Loading

2012-03-03

Syria approves new constitution, tornadoes ravage Mid-West, Breitbart dies age 43

گوگل هر هفته در کانال CitizenTubeCitizenTube@ در توییتر) در همکاری با storyful@ نگاهی به نحوه پوش اخبار مهم در YouTube می اندازد و گزیده ای از برترین اخبار هفته را منتشر می کند. اخبار برتر در هفته ای که گذشت:



----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/02/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News and Politics
----------------------------

Beta Channel Update for Chromebooks

کانال بتای مرورگر کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 18.0.1025.46 (نگارش پلتفرم 1660.57.0) به روز شد که شامل بهینه سازی هایی در پایداری سیستم است. بعلاوه در این به روز رسانی ضمن برطرف شدن مسئله شماره 23743 (از دست رفتم تمرکز ناشنگر در صفحه ورود) و رفع تعدادی از مشکلات سیستم مدیریت فایل ها (File Manager)، کلید میانبر Shift + Alt + i هم برای ارسال بازخورد (Feedback) تعریف شده است.
کاربران جهت رفع هرگونه اشکال می توانند به سایت پشتیبانی مراجعه کرده و در صورت برخورد با موضوعی جدید، فرم اعلام باگ را پر کنند.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/02/2012 - 12:48 PM
Author: Danielle Drew, Google Chrome
----------------------------

Fridaygram: open source mentors, robotic fish, cooperative children

تیم توسعه دهندگان گوگل اعلام کرده است که همایش تابستان کد گوگل (Google Summer of Code)، پذیرای ثبت نام پروژه های منبع باز برای برعهده گیری مربیگری شرکت کنندگان است. ثبت نام تا 9 مارس ادامه خواهد داشت. تیم توسعه دهندگان گوگل این فرصت را، زمانی مناسب جهت پروژه های منبع باز برای تعلیم و آموزش توسعه دهندگان جدید و همینطور جذب نیروهای جدید در این پروژه ها دانسته است.

عکس از Google Developers blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/02/2012 - 12:21 PM
Author: Scott Knaster, Google Developers Blog Editor
----------------------------

2012-03-02

Chrome dons a suit and heads to Washington

گوگل در طی خبری در وبلاگ گوگل کروم اعلام کرده است که در پی صدور اجازه استفاده از مرورگر کروم برای تمام کارمندان از سوی وزارت خارجه ایالات متحده، در طول دو هفته بیش از 58 هزار کارمند، مرورگر کروم را بر روی سیستم عامل خود نصب کرده اند. برای اطلاعات بیشتر به نوشته کریس برانک در وبلاگ Google Enterprise، وبلاگ نویس مهمان در وزارت خارجه و وبسایت Chrome for Business مراجعه کنید.



----------------------------
Source
Publisher: Google Chrome blog
Date/Time: 03/02/2012 - 11:26 AM
Author: Glenn Wilson, Product Manager

Are you a brainiac? Take the YouTube EDU Pop Quiz

کانال EDU در YouTube با مشارکت تعدادی از همکاران آموزشی این تیم، یک بازی تعاملی را در این کانال منتشر کرده است. در پایان پخش ویدئوی مربوط به این بازی، 5 سوال از از کاربر پرسیده می شود که هر کدام در یک زمینه متفاوت است. تیم EDU از این اقدام و فعالیت هایی از این دست با عنوان جمع آوری دانش معلمان فردا یاد کرده است.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/02/2012 - --:-- --
Author: Will Houghteling, YouTube EDU

2012-03-01

Refining the new Google Analytics

تیم Google Analytics اعلام کرده است که در پاسخ به بازخوردهای طراحی جدید این وبسایت، بهینه سازی هایی را جهت تامین نظر کاربران اعمال کرده است. این تغییرات جدید به گونه ای است موارد داری اهمیت بیشتر (داده های کاربر و نحوه تحلیل آن)، توجه بیشتری را به خود جلب کنند. همچنین اقداماتی در جهت خوانا تر شدن فونت ها و همچنین تغییر طیف رنگ ها، به گونه ای که توجه را بیشتر به داده ها جلب کند تا نوار پیمایش، انجام گرفته است. افزوده شدن آیکن برای نوار پیمایش سمت چپ، بهبود سلسله مراتب اطلاعات و بهبود انتخاب گروه متریک از جمله دیگر تغییرات هستند.
علاوه بر این ها، به روز رسانی جدید تعداد از مشکلات مربوط به ناپایداری سرویس Google Analytics را نیز برطرف کرده است.

تغییرات جدید در نوار پیمایش. عکس از Google Analytics blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/01/2012 - 11:13 AM
Author: The Google Analytics team

Spice up your iGoogle page with new, immersive, full-page themes

گوگل طی یک بروز رسانی جدید در صفحه iGoogle، امکانات جدیدی به آن اضافه کرده است. از جمله این امکانات جدید، پوسته های تمام صفحه است. کاربران می توانند پوسته های تمام صفحه و گجت های موجودر درصفحه iGoogle خود را با دوستانشان در گوگل پلاس نیز به اشتراک گذاشته و همچنین به آنها امتیاز بدهند. تغییرات جدید در صفحه iGoogle گرچه جزئی هستند، اما با هدف بهبود تجربه کار با iGoogle و مینطور سازگاری بیشتر این صفحه با سایر محصولات گوگل اعمال شده اند.
تغییرات جدید در تمام کشور ها در دسترس هستند و در صورتی قادر به مشاهده آنها نیستید، بر روی دکمه Switch to the new look در قسمت پایین، سمت راست صفحه iGoogle کلیک کنید. این تنظیمات جدید به صورت خودکار و در عرض چند هفته برای تمام کاربران اعمال خواهد شد. درصورتی که از تغیرات جدیدی ناراضی هستید، می توانید آن را در منوی تنظیمات به حالت قدیمی برگردانید.

 پوسته های تمام نما و گجت ها و آیکن های جدید در صفحه iGoogle. عکس از Google Inside Search blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/01/2012 - 11:08 AM
Author: Conrad Lo, Product Manager

Making it even easier to monetize your games

تیم In-App Payments گوگل بهینه سازی های جدیدی را برای این API منتشر کرده است که عمل پرداخت از داخل نرم افزار را ساده تر می کند. از جمله تغییرات جدید، پشتیبانی از ارزهای مختلف و امکان داد و ستد میان این ارزهاست. به این ترتیب کاربران می توانند محصولات را با ارزهای محلی خریداری کنند و قیمت ها با کمک سامانه تبدیل ارز گوگل همخوان می شود.
همچنین گوگل در کیف پول گوگل (Google Wallet) هم تغییراتی داده و اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد حساب در Google Wallet را کم کرده است. به عنوان بخش دگیری از این تغییرات، گوگل فرم شرایط خدمات (Terms of Service) را نیز در فرم سفارش اقدام کرده است تا کاربران زمان کمتری را صرف سفارش محصول کرده و تعداد مراحل خرید کاهش یابد.
کاربران می توانند سوالات خود را در فروم تیم In-App Payments مطرح کنند. بعلاوه تیم In-App Payments گوگل به صورت دوره ای Hangout هایی را در سه شنبه سوم هر ماه، ساعت 9 صبح به وقت سواحل غربی برگزار کرده و در طی آن به سوالات فنی کاربران و پاسخ می دهد.

قرارگرفتن فرم شرایط خدمات در فرم سفارش. عکس از Google Developers blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/01/2012 - 09:40AM
Author: Peng Ying, Developer Advocate

Tune in to learn more about the Google Online Marketing Challenge!

تیم رقابت بازاریابی آنلاین گوگل (GOMC) در نظر دارد یک گفتگوی آنلاین اینترنتی (Hangout) جهت دانش آموزان شرکت کننده در رقابت بازاریابی آنلاین گوگل (Google Online Marketing Challenge) برگزار کند. این Hangout که قرار است در ساعت 3 عصر (به وقت سواحل غربی) روز چهارشنبه، 7 مارس در صفحه رسمی Google Students درگوگل پلاس برگزار شود، شمال توضیحاتی درباره رقابت ها و همینطور نکاتی در مورد نحوه استفاده موثر از سرویس AdWords جهت کسب نتایج بهتر خواهد بود.
علاقمندان می توانند سولات خود را در توییتر و گوگل پلاس از طریق هش تگ GOMChangout# مطرح نمایند.تیم رقابت بازاریابی آنلاین گوگل این سوالات را جمع آوری کرده و در طول Hangout به آنها پاسخ خواهد داد. همچنین ویدئوی کامل این Hangout در کانال Google Students در Youtube نیز منتشر خواهد شد.

رقابت بازاریابی آنلاین گوگل

----------------------------
Source
Publisher: Google Student blog
Date/Time: 03/01/2012 - --:-- --
Author: Anndrea Moore, GOMC Team

Versus: liberating opinion with Google+ Hangouts

گوگل اعلام کرده است که در نظر دارد در همکاری با IQ2 و با استفاده از سرویس Hangout و YouTube دور جدیدی از منظره های آنلاین را به راه بیندازد و امکان پرسش مستقیم از صاحبنظران را برای کاربران فراهم کند. اولین مرحله این مناظره ها، با عنوان «اکنون زمان پایان دادن به بر سر مواد مخدر است» (It’s time to end the War on Drugs)، با حضور افرادی   مختلف، از جمله ریچارد برانسون (مالک مجموعه Virgin Group)، راسل برند (کمدین و مجری تلویزیونی) و جولیان آسانژ (موسس وبسایت WikiLeaks) و همچنین کارشناسانی از جمله روسای جمهور سابق مکزیک و برزیل برگزار خواهد شد. اجرای این مناظره را نیز امیلی میتلیس، خبرنگار و مجری شبکه BBC بر عهده خواهد داشت.
این برنامه ، در روز سیزدهم ماه مارس، ساعت 7 عصر به وقت گرینویچ، بصورت زنده از کانال Versus بر روی YouTube پخش خواهد شد و نظرسنجی های همزمان، بازخورد اظهارات شرکت کنندگان در مناظره را نیز نشان خواهد داد. تا زمان شروع مناظره، کاربران می توانند با پیوستن به صفحه Versus در این بحث شرکت کنند و شانس این را بیابند که یکی از شرکت کنندگان در Hangout این مناظره باشند.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/01/2012 - 02:30 PM
Author: Anna Bateson, Director of YouTube Marketing, EMEA

Google’s new Privacy Policy

با فرا رسیدن موئد ادغام سیاست های حریم خصوصی سرویس های گوگل، آلما ویتن، مدیر بخش حریم خصوصی، تولید و مهندسی گوگل در نوشته ای در وبلاگ رسمی گوگل، به توضیح اقدامات جدید در این زمینه پرداخته است. وی با اشاره به ادغام بیش از 60 سیاست مختلف حریم خصوصی، آن را راهی برای ساده تر کردن کار میان سرویس های مختلف گوگل دانسته و تاکید کرده است که سیاست واحد جدید، ناقض هیچکدام از سیاست های قبلی نخواهد بود و حریم خصوصی کاربران، همانند گذشته و بر اساس همان اصول قبلی همچنان حفظ خواهد شد.
بنا به گفته خانم ویتن، ظاهرا حریم های خصوصی مربوط به  YouTube  و همچنین تاریخچه جستجو (Search histories) از این قاعده مسثنی بوده و همچنان به صورت مجزا از حریم خصوصی جدید عمل خواهند کرد. همچنین کسانی که رضایت چندانی از سیاست های جدید حریم خصوصی گوگل ندارند می توانند با استفاده از ابزار حریم خصوصی گوگل، تاریخچه YouTube و یا تاریخچه جستجوی گوگل را غیرفعال کنند. استفاده از سرویس های گوگل در حالت مرور ناشناس (Incognito Browsing) نیز یکی دیگر از راه های پیش روست .

----------------------------
Source
Date/Time: 03/01/2012 - 08:31 AM
Author: Alma Whitten, Director of Privacy, Product and Engineering

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 18.0.1025.45 ارتقاء یافت. نکارش جدید شامل به روز رسانی هایی جهت برطرف کردن بعضی ایرادات مانند برطرف کردن مشکل در دکمه Back (موضوع شماره 93427) یا رفع مشکل Gmail (موضوع شماره 111263) می شود.
برای مشاهده فهرست کامل تغییرات به log of all revisions مراجعه کنید. در صورت برخورد با موضوعی جدید، می توانید فرم اعلام باگ را پر کنید.



----------------------------
Source
Date/Time: 02/29/2012 - 04:19 PM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome

Android Design V2: Now with stencils

وبلاگ توسعه دهندگان اندروید از انتشار تعدادی پیش نمونه طراحی قسمت های مختلف نگارش جدید اندروید (نگارش چهارم، موسوم به بستنی ساندویچی)، تحت عنوان Android Design stencils برای طراحان و برنامه نویسان اندروید خبر داده است. این پیش طرح ها در حال حاظر برای کاربران Adobe Photoshop و Adobe Illustrator و همچنین Adobe Fireworks و OmniGraffle قابل استفاده است و جهت کاربران سایر نرم افزارها نیز به زودی توسعه خواهد یافت.
برای دریافت این فایل ها، به اینجا مراجعه نمایید: Android Design

Android Design stencils جهت طراحان اندروید. عکس از Android Developers 

----------------------------
Source
Date/Time: 02/29/2012 - 02:05 PM
Author: Alex Faaborg, Android designer

Translating patents with the European Patent Office

پس از امضای توافقنامه ای میان گوگل و دفتر ثبت اختراع اروپا (EPO) در ماه مارس سال گذشته جهت همکاری در ترجمه اسناد  اختراعات ثبت شده، گوگل به روز رسانی جدیدی را در این راستا، جهت سرویس ترجمه، منتشر کرده است که اسناد اختراعات ثبت شده موازی EPO را یکی کرده و امکان ترجمه میان زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و سوئدی را فراهم می کند. این به روز رسانی شامل بهینه سازی هایی در کیفت نهایی ترجمه ها می گردد (برای مشاهده مثال هایی در این زمینه، به ناشر موجود در منبع مراجعه کنید).
این سرویس تحت عنوان Patent Translate و به عنوان بخشی از سرویس Espacenet  دفتر ثبت اختراع اروپا (EPO)  کار می کند و دسترسی رایگان را به میلیون ها سند ثبت اختراع، به زبان های مختلف، فراهم می نماید.


----------------------------
Source
Date/Time: 02/29/2012 - 10:28AM
Author: Jeff Chin, Product Manager, Google Translate

New debugging dashboard for the Google Content API for Shopping

گوگل از راه اندازی داشبورد API سرویس Google Merchant Center خبر داده است که عیب یابی را برای کاربرانی که از API ویژه تجارت گوگل (Google Content API for Shopping) استفاده می کنند، ساده تر می کند. داشبورد جدید جدول زمانی جامعی از خطاهای رخ داده هنگام ارسال درخواست به API، بر اساس تعداد دفعات رخ دادن خطا را در اختیار کاربر می گذارد. بعلاوه جهت هر خطا یک  نمونه از درخواست و پاسخ آن نیز نمایش داده می شود.
برای دسترسی به داشبورد API، بعد از وارد شدن به سرویس Google Merchant Center، بر روی API Dashboard کلیک کنید.

داشبورد API گوگل برای سرویس Google Merchant Center. عکس از Google Developers blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Developers blog
Date/Time: 02/29/2012 - 10:01 AM
Author: Thomas Kotzmann and Paul Brauner, Google Content API for Shopping Team

2012-02-26

On March 1, we will be back!


Dear visitors and subscribers;
The blog has been activated on Mars first. Be informed of the latest news by subscribing in our RSS feed or newsletter. Also you can follow us by joining to our Facebook and Google+ pages or following @anebird on Twitter. We are working on it to provide GoogleNews|PERSIAN on Twitter through #gnpersian.

بازدیدکنندگان و مخاطبان گرامی؛
فعالیت وبلاگ از ابتدای ماه مارس (11 اسفند) ازسر گرفته خواهد شد. برای دریافت آخرین اخبار در خوراک خبری و یا خبرنامه وبلاگ عضو شوید. شما می توانید ما را از طریق عضویت  در صفحات فیسبوک و گوگل پلاس وبلاگ یا anebird@ در توییتر نیز دنبال کنید. ما در تلاشیم تا GoogleNews|PERSIAN در توییتر از طریق gnpersian# نیز قابل دسترسی باشد.

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.