Loading

2011-09-23

Submit Pagemaps directly to Custom Search

Original Publisher: Custom Search Engine blog
Publish Time and Date: 9/19/2011 - 04:25 PM
Original Author: Rui Jiang, Software Engineer
گوگل اماکن فعال سازی واگذاری مستقیم Pagemap از طریق نقشه سایت (Sitemap) و یا نمایه سازی بر اساس تقاضا (On-Demand Indexing requests) را برای کاربران فراهم کرد که به این معنی است که دیگر برای نمایش Pagemap  نیازی به ویرایش سایت و یا انتظار برای بررسی سایت توسط گوگل نیست. این ویژگی جدید تا حدود زیادی در مواقعی که قصد تغییرات فوری در سایت وجود دارد، سبب صرفه جویی در وقت می شود. همچنین گوگل اعلام کرده است که با استفاده از قابلیت کلید خصوصی (Private Key) مدیران سایت ها قادر خواهند بود تا نتایج جستجو را سفارشی کنند تا بعضی از نتایج تنها برای دارندگان این کلیدها نمایش داده شود.
برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه و همینطور مطرح کردن سوالات به گروه های گفتگوی گوگل مراجعه کنید.

2011-09-22

Launching Google Wallet on Sprint and Working with Visa, American Express and Discover

Publish Time and Date: 9/19/2011 - 01:25 PM
Original Author: Osama Bedier, Vice President of Payments
گوگل اعلام کرده است که نسخه ای از اپلیکیشن Google Wallet برای شبکه Sprint را منتشر کرده است و تمام کاربران گوشی های Sprint Nexus S 4G می تواند با استفاده از آن با کارتهای Citi MasterCard و Google Prepaid صورت حسابهایشان را بپردازند. گوگل در ماه می برای اولین بار این اپلیکیشن را معرفی کرد که از فناوی NFC استفاده می کند. گوگل اعلام کرده است برای تشکر از کلیه کسانی به که قبل از پایان سال جاری میلادی Google Wallet را راه اندازی کنند، به علت پیشگامی در این کار، 10 دلار به حساب Google Prepaid آنها واریز خواهد کرد.

Your images never looked so good

Publish Time and Date: 9/19/2011 - 11:10 AM
Original Author: Marcos Almeida, Software Engineer

در ادامه به روز رسانی سرویس بلاگر، گوگل از به روز رسانی جدیدی خبر داد. Lightbox ابزار جدیدی است که نحوه نمایش عکسها در بلاگر را از حالت قدیمی و کلاسیک آن خارج کرده و نمای جدیدی به آن می بخشد. نحوه نمایش عکس ها با استفاده از Lightbox شبیه به آن چیزی است که قبلا در گوگل پلاس و فیسبوک تجربه شده بود و با کلیک بر روی عکس، بجای باز شدن آن در صفحه جدید، عکس در صفحه جاری (بدون از دست دادن صفحه) و به صورت تمام صفحه  نمایش داده می شود.
این ویژگی به محض راه اندازی بصورت خود به خود در تمام وبلاگ ها قابل استفاده خواهد بود و نیاز به هیچ گونه تنظیماتی ندارد. لازم به یادآوریست Lightbox درعکس هایی که به صورت اَبَر پیوند (Hyperlink) اختصاصی شده اند عمل نمی کند و این پیوندها کارایی قدیم خود را خواهند داشت.

Open source code meets law at Hack4Transparency

Original Publisher: Google Open Source blog
Publish Time and Date: 9/19/2011 - 10:00 AM
Original Author: Marco Pancini, Google Sr. Policy Counsel, Brussels
گوگل یکی از حامیان همایش Hack4Transparency خواهد بود. این همایش در روزهای 8 و 9 نوامبر سال جاری در شهر بروکسل برگزار می شود و در آن هکرهایی از اتحادیه اروپا گرد هم می آیند تا پیرامون دو محور اصلی این همایش فعالیت داشته باشند: محور «کیفیت اینترنت» با بهینه سازی رابط های کاربری ابزارهای اندازه گیری پهنای باند، اطلاعات حاصل از آنها را برای کاربران متوسط قابل درک تر می کند و محور «شفافیت جهانی» با استفاده از داده های منابعی مانند گزارش شفافیت گوگل و Open Net Initiative و Herdict سعی درایجاد تصویری قانع کننده در مورد اینکه چه محتوایی در وب برای کاربران قابل دسترسی است و چه محتوایی نیست می کند.

عکس از google-opensource.blogspot.com

Google APIs Client Library for Java: now with OAuth 2.0

Original Publisher: Google Code blog
Publish Time and Date: 9/19/2011 - --:-- --
Original Author: Yaniv Inbar, Google APIs Client Team
نسخه 1.5 APIs Client Library for Java منتشر شد. این نگارش با آغاز بکار نگارش بتای OAuth Client Library for Java بصورت منبع باز همراه شده است که از نگارش 1 و نگارش 2 استاندارد OAuth پشتیبانی می کند. OAuth استاندارد بازی است که به اپلیکیشن های موجود در کامپیوتر کاربر اجازه می دهد، بدون نیاز به کلمه عبور به اطلاعات ذخیره شده در حساب کاربری گوگل دسترسی پیدا کنند.  بیشتر واسط های برنامه نویسی کاربردی گوگل از OAuth پشتیبانی می کنند. همچنین گوگل اعلام کرده است که بسیاری واسط های برنامه نویسی کاربردی غیر گوگلی هم از OAuth پشتیبانی می کنند و گوگل مایل است استفاده از آن را در وب گسترش دهد. 

2011-09-21

Dev Channel Update

Original Publisher: Google Chrome Releases blog
Publish Time and Date: 9/16/2011 - 04:10 PM
Original Author: Orit Mazor, Google Chrome
کانال توسعه کروم برای تمام کروم بوکها به نگارش 15.0.874.15 (نگارش پلتفرم 1011.19) ارتقاء یافت. عمده تغییرات این به روز رسانی شامل ارتقاء Pepper flash وپلاگ-این Netflix به نگارش های 11.0.31.105 و 1.2.4 و همچنین برطرف کردن تعدادی از مشکلات مربوط به پایداری و باگ ها است.

This week's Trends: anniversaries, webcams, and the future

Original Publisher: YouTube blog
Publish Time and Date: 9/16/2011 - --:-- --
Original Author: Kevin Allocca, YouTube Trends Manager

هرهفته در کانال Trends در YouTube، گوگل فهرستی از جذاب ترین ترین ویدئوها و آثار فرهنگی را مورد توجه قرار می دهد. این ها تعدادی از آنها هستند (جمله ها، نقل قول هایی عینی از وبلاگ رسمی YouTube است):


South Sudan is now official on Google Maps

Original Publisher: Google LatLong blog
Publish Time and Date: 9/16/2011 - 09:22 AM
Original Author: France Lamy, Program Manager, Google.org
در پی اعلام استقلال سودان جنوبی و اعلام آن به عنوان کشور 193ـوم عضو سازمان ملل، گوگل با به روز رسانی در سرویس Google Maps و Google Earth تغییرات جدید مرزی را اعمال کرده است. گوگل در همکاری با بانک جهانی، UNOSAT و RCMRD به بهبود نقشه های سودان جنوبی کمک می کند. این کار از طریق حمایت از جامعه هایی که مدارس، بیمارستانها، جاده ها و سایر سازه ها و مکان ها را با استفاده از Google Map Maker معین می کنند، صورت می پذیرد.
گوگل از علاقمندان دعوت کرده است جهت همکاری در فراید به نقشه در آوردن سودان  با Sudan-specific email discussions در تماس باشند.

سودان جنوبی در Google Maps. عکس از google-latlong.blogspot.com

Watch Austin City Limits Music Festival all weekend on YouTube

Original Publisher: YouTube blog
Publish Time and Date: 9/16/2011 - --:-- --
Original Author: Sarah Bardeen, Music Community Manager
گوگل اعلام کرده است که دهمین سالگرد فستیوال موسیقی Austin City Limits را به طور زنده از YouTube پخش خواهد شد. برای دیدن برنامه کامل پخش به Full webcast schedule مراجعه کنید.

Stable Channel Update

Original Publisher: Google Chrome Releases blog
Publish Time and Date: 9/16/2011 - 08:00 AM
Original Author: Anthony Laforge, Google Chrome
کانال پایدار مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 14.0.835.163 ارتقاء یافت. این به روز رسانی تعداد زیادی از مشکلات امنیتی مربوط به مرورگر کروم را برطرف می کند. برای آشنایی بیشتر با نگارش جدید، اینجا را مطالعه کنید.
برای دیدن فهرست کامل ایرادات برطرف شده در نگارش جدید مروگر کروم، به the Chromium security page مراجعه کنید.

A new Stable release of Chrome, expanding the frontiers of the web

Original Publisher: Google Chrome Releases blog
Publish Time and Date: 9/16/2011 - 08:00 AM
Original Author: Brad Chen, Software Engineer
پس از چند مرحله به روز رسانی در کانال بتا، گوگل اعلام کرده است که نگارش جدیدی از کانال پایدار مرورگر کروم را منتشر می کند. این نگارش جدید علاوه بر برطرف کردن تعدادی از باگ ها و مشکلات مربوط به ناپایداری، از دو بهینه سازی عمده بهره می برد که دست بازتری را برای برنامه نویسان به منظور تهیه پلیکیشن ها و افزونه های جدید فراهم می کند. فناوری Web Audio API به توسعه دهندگان امکان استفاده از افکت های صوتی را می دهد. Native Client نیز  امکان اجرای یکپارچه و امن کدهای C و ++C در مرورگر کروم را فراهم می کند. البته در حال حاضر Native Client تنها از اپلیکیشن های لیست شده در فروشگاه اینترنتی کروم پشتیبانی می کند و گوگل اعلام کرده است در اولین فرصت این محدودیت برطرف خواهد شد.
بعلاوه در توزیع مربوط به سیستم عامل مک، تغییراتی در رابط کاربری کروم به وجود آمده است که از جمله آنها استفاده از نوار پیمایش پوششی (که تنها در هنگام پیمایش نشان داده می شود) و همچنین اضافه شدن پشتیبانی از قابلیت تمام صفحه داخلی مک با استفاده از کلید میانبر Ctrl+Shift+F است.
آخرین نگارش کروم برای تمام سیستم عامل ها از www.google.com/chrome قابل دریافت است.

Introducing Voice Actions for Android in the UK, France, Italy, Germany and Spain

Original Publisher: Google Mobile blog
Publish Time and Date: 9/16/2011 - 01:08 PM
Original Author: Bertrand Damiba, Product Manager
بعد از  معرفی فرمانهای صوتی در سال گذشته با پشتیبانی از زبان انگلیسی آمریکایی،گوگل به تازگی اعلام کرده است که از این پس زبان های انگلیسی بریتانیایی، فرانسه، ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی نیز در فرمانهای صوتی پشتیبانی می شوند و کاربران  می توانند از این زبانها برای دستور دهی به گوشی یا تبلت خود استفاده کنند.در حال حاظر فرمانهای صوتی  برای این عملکرد ها قابل استفاده است: ارسال پیام کوتاه، تماس با شماره تلفن های مخاطبین و همینطور شرکت ها، مرور وبسایت ها، تعیین محل حرکت، تعیین مسیر حرکت، مکانیابی بر روی نقشه و البته استفاده از جستجوگر گوگل.
فرمانهای صوتی بر روی گشوی ها و تبلت هایی که سیستم عامل اندروید نگارش 2.2 به بالا را اجرا می کنند قابل استفاده است و امکان دانلود آن از Android Market وجود دارد.


Watch Jonah Hill live on YouTube this Friday at 4pm PT

Original Publisher: YouTube blog
Publish Time and Date: 9/15/2011 - --:-- --
Original Author: Mark Day, Comedy Programs Manager
به مناسبت نمایش عمومی فیلم Moneyball با بازی جونا هیل، بازیگر فیلم های کمدی Knocked Up ،The 40 Year Old Virgin و Funny People، این بازیگر ساعت 4 عصر روز جمعه هفته جاری (به وقت سواحل شرقی) در یک برنامه پرسش و پاسخ زنده در YouTube شرکت می کند. علاقمندان می توانند سوالاتشان را با وی مطرح کنند.

Dev Channel Update

Original Publisher: Google Chrome Releases blog
Publish Time and Date: 9/15/2011 - 04:32 PM
Original Author: Dharani Govindan, Google Chrome
کانال بتای مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 15.0.874.15 ارتقاء یافت. این به روز رسانی موتور جاوا اسکریپت کروم، موسوم به V8 را به نگارش 3.5.10.9 به روز کرده و علاوه بر برطرف کردن تعدادی از باگ ها و مشکلات پایداری، API تمام صفحه جاوا اسکریپت را به صورت پیش فرض فعال می کند.
برای دیدن فهرست کاملی از تغیرات به SVN revision log مراجعه کنید.

Three new APIs for Google Apps Script

Original Publisher: Google Code blog
Publish Time and Date: 9/15/2011 - --:-- --
Original Author: Jacob Moshenko and Gustavo Moura, Software Engineers
در راستای راه اندازی BigQuery در Google Apps Script در ماه ژانویه، گوگل از راه اندازی Tasks API ،Prediction API و URL Shortener API در Google Apps Script خبر داده است. به این ترتیب امکان استفاده از این API ها در اسکریپت ها، اپلیکیشن ها و صفحات وبسایت ها فراهم می شود. گوگل اعلام کرده است که API های بیشتری در راه خواهد بود و از کاربران خواسته است سوالات و مشکلاتشان در در صفحات گفتگوی گوگل مطرح کنند.

امکانات جدید Google Apps Script. عکس از googlecode.blogspot.com

Saying thanks—in person—to our Google Top Contributors

Original Publisher: Official Google blog
Publish Time and Date: 9/15/2011 - 12:00 PM
Original Author: Brenna Robertson and Adrienne Ludwick, Global Top Contributor Summit co-organizers
پس از اعلام دعوت از هم بخشگران برجسته گوگل از سراسر دنیا، همایش هم بخشگران برجسته گوگل با حضور بیش از 250 هم بخشگر از سراسر دنیا، برگزار شد. در این همایش بیش از 40 محصول در بیشتر از 20 زبان مورد بررسی قرار گرفت و هم بخشگران برجسته گوگل با مهندسان گوگل برای تبادل نظر گرد هم آمدند.

گفتگوی مهندسان تیم Google Maps با یکی از هم بخشگران گوگل- عکس از googleblog.blogspot.com

Getting Started on the Google+ API

Publish Time and Date: 9/15/2011 - --:-- --
Original Author: Chris Chabot, Google+ Developer Relations

گوگل اعلام کرد که واسط برنامه نویسی کاربردی (API) گوگل پلاس منتشر شد. بنا بر اعلام گوگل در اولین انتشار، این API بیشتر بر روی داده های عمومی تمرکز خواهد داشت.  گوگل در این API از استاندارهای و شیوهای معمول وب استفاده کرده است که در بر گیرنده موارد زیر می شود:

  • استفاده متدهای API از درخواست های RESTful HTTP و پاسخ های JSON.
  • استفاده  قالب های انتقال محتوی از شیوه های استاندارد (مثلا PoCo  برای افراد و ActivityStrea.ms برای فعالیت ها)
  • استفاده از OAuth 2 برای دسترسی امان به داده های کاربران.

همچنین به علت گسترش استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف، گوگل از انتشار کتابخانههای منبع باز متنوعی به زبان های Java ،GWT ،Python ،Ruby ،PHP ،Objective-C و NET. خبر داده است.
اطلاعات بیشتر در این زمینه از+/developers.google.com که بخشی از وبسایت جدید توسعه دهندگان گوگل است، قابل دریافت است. این وبسیات همچنین مکانی مناسب برای دریافت مستندات، قوانین و سیاست ها و همچنین بحث و گفتگو با سایر توسعه دهندگان است.

New tools to help publishers maximize their revenue

Original Publisher: Official Google blog
Publish Time and Date: 9/15/2011 - 10:00 AM
Original Author: Neal Mohan, Vice President of Display
گوگل از به روز رسانی دو ابزار جدید برای  ناشران وب خبر داد. این دو ابزار به نام های DoubleClick for Publishers و  DoubleClick Ad Exchange، به  ترتیب جهت هرچه سفارشی تر شدن شیوه های انتشار محتوی رسانه ای (مانند صدا و تصویر) و نمایش تبلیغات راه اندازی شده اند. گوگل گفته است که این بهینه سازی ها در راستای درخواست های متعدد ناشران و همینطور بمنظور آسان سازی کار و با سرویس های گوگل و همینطور افزایش درآمد ناشران صورت پذیرفته است. به روز رسانی جدید در DoubleClick for Publishers به ناشران محتوی این امکان را می دهد تمام محتوی نتشر شده در وب را از طریق یک داشبورد کنترل کنند. همچنین تغغیرات جدید در DoubleClick Ad Exchange به ناشران تبلیغات این امکان را خواهد داد تا قبل از وارد شدن تبلیغاتشان به حراجی های تبلیغاتی، ابتدا به صورت خصوصی به تعدادی از مشتریان خاص ارائه شود.
Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.