Loading

2012-04-21

Changes to deprecation policies and API spring cleaning

در راستای بازنگری جدید که گوگل بر سیاست ها و محصولات در بهار امسال (اطلاعات بیشتر در اینجا: Spring-cleaning … in spring! )، سیاست های اعمال شده بر برخی API ها تغییر خواهد کرد. سیاست هشدار جایگزینی (Deprecation Policy) چهار API مربوط به Google App Engine ،YouTube ،Google Maps/Earth و Google Cloud Storage به سیاست هایی یک ساله تغییر خواهند کرد. االبته از آنجایی که سه API مربوط به Google App Engine ،YouTube  و Google Maps/Earth در حال حاضر سه ساله هستند، تغییرات مربوط به یکساله شدن سیاست هشدار جایگزینی آنها، از سال 2014 اعمال می شود. همچنین  توضیحات مربوط به سیاست هشدار جایگزینی کوتاه تر، شفاف تر و ساده تر خواهد شد تا از پیچیدگی های بیهوده اجتناب شود. در عین حال این سیاست از API های زیر حذف خواهد شد:
Accounts API, AdSense Host API - Chart Tools API - Checkout API - Contacts API - Custom Search API - Documents API - Doubleclick for Publishers API - Feed API - Google Apps Admin APIs - Libraries API - Orkut API - Picasa Web Albums API - Prediction API 

همچنین Moderator API و Legacy Portable Contacts API به همراه بخشی از API های مربوط به تایید حساب کاربری (Account Authentication APIs)، شامل ClientLogin ،AuthSub و OAuth 1.0 و ابزارهای Google Chart ( Image Charts و Infographics) همینطور نسخه های قدیمی API های Spreadsheets ،Contacts ،Documents List و Freebase در فهرست بازنشستگی قرار خواهند گرفت. بعلاوه تاریخ پایان فعالیت Finance API و Feedburner Administrative API که قبلا در فهرست بازنشستگی قرار گرفته بودند، نیز معین خواهد شد. 


----------------------------
Source
Date/Time: 04/20/2012 - 12:35 PM
Author: Adam Feldman, APIs Product Manager
----------------------------

Spring-cleaning … in spring!

گوگل اعلام کرده است که قصد دارد تعدادی دیگر از محصولات خود را غیرفعال کرده و به توسعه آنها پایان دهد. سرویس های One Pass و Google Related از جمله این موارد هستند. توسعه نرم افزار Picasa برای سیستم عامل لینوکس نیز متوقف خواهد شد. همچنین گوگل اعلام کرده است که بسته های Picasa Web Albums Uploader for Mac و Picasa Web Albums Plugin for iPhoto  نیز دیگر قابل دانلود نخواهند بود و کاربران مک می توانند نگارش 3.9 این نرم افزار را برای بارگذاری عکس جایگزین کنند. سرویس Google Flu Vaccine Finder نیز با توجه به راه افتادن سرویس HealthMap Flu Vaccine Finder غیر فعال می گردد. Google Sync for BlackBerry هم بعد از ابتدای ژوئن دیگر قابل دانلود نیست و گوگل از کاربران دعوت کرده است که به BlackBerry Internet Service یا Google Apps Connector for BlackBerry Enterprise Server مهاجرت کنند. اپلیکیشن موبایل سرویس Google Talk، دیگر سرویسی است که غیر فعال خواهد شد. البته گوگل تاکید کرده است که اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی که کاربران بر روی سیستم های خود نصب کرده اند، همچنان قابل استفاده خواهد بود. بخش Patent Search سرویس جستجوی گوگل نیز در جستجوگر اصلی گوگل ادغام خواهد شد و دیگر به صورت مجزا در دسترس نخواهد بود.
در کنار این ها، گوگل اعلام کرده است که سیاست های هشدار جایگزینی (Deprecation Policy) بعضی از API ها را به سیاست هایی یک ساله تغییر خواهد داد و این سیاست را از برخی API های دیگر حذف خواهد کرد. تعدادی از API های قدیمی هم غیرفعال خواهند شد. بعلاوه سیاست های هشدار جایگزینی برای تمام API ها به روز خواهد شد تا شفاف تر و واضح تر گردند. توضیحات کامل تغییرهات مربوط به   API ها در وبلاگ توسعه دهندگان گوگل (خبر مربوط به آن را در اینجا بخوانید: Changes to deprecation policies and API spring cleaning) قابل مشاهده است.
----------------------------
Source
Date/Time: 04/21/2012 - 12:00 AM
Author: Matthias Schwab, Director, Cloud Services
----------------------------

2012-04-20

Dev Channel Update for Chromebooks

کانال توسعه سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 20.0.1105.0 (نگارش پلتفرم 2153.0.0) به روز شد. این به روز رسانی با هدف بهبود ساختاری سیستم عامل و همینطور بهینه سازی امنیت و پایداری آن منتشر شده است. در این نگارش، علاوه بر به روز رسانی کروم (برای جزئیات اینجا را نگاه کنید: Dev Channel Update) گزینه ای برای مسیر پیمایش طبیعی (Natural Scrolling Direction) معرفی شده است. همچنین در کروم بوک های سری Cr-48 یک درایور منبع باز برای تاچ پد جایگزین شده و رابط کاربری نیز مجددا طراحی شده است.
موضوعات شماره 122868، 29370 و 23914 مشکلات شناخته شده این نگارش هستند. لطفا در صورت مواجهه با موضوعی جدید، این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channels


----------------------------
Source
Date/Time: 04/20/2012 - 11:18  AM
Author: Danielle Drew & Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

Imagery Update: Week of April 16th

گوگل تصاویر جدیدی را برای سرویس های Google Earth و Google Maps منتشر کرد. تصاویر هوایی این مجموعه، شهرهایی در ایالات متحده، فرانسه، برزیل و آرژانیتن را در بر می گیرند. همچنین این مجموعه شامل تصاویر ماهواره ای از بیش از 100 کشور از جمله ژاپن، ایتالیا، ایران، کرواسی، روسیه، ویتنام، ماداگاسکار و یونان است.
برای مشاهده تمامی این تصاویر در Google Earth می توانید این فایل KML را دانلود کنید. همچنین درصورتی که تمایل دارید از به روز رسانی های آتی تصاویر سرویس های Google Earth و Google Maps آگاه شوید، می توانید از طریق این اپلیکیشن اقدام کنید: Follow Your World

ورزشگاه Wrigley، شیکاگو، ایالت ایلینویز. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/20/2012 - 08:00 AM
Author: Eric Kolb, Geo Data Strategist
----------------------------

Easily snap your photos to a location in Panoramio

گوگل با انجام یک بروز رسانی در Panoramio، جامعه اشتراک عکس سرویس های Google Maps و Goolge Earth، قابلیت تگ کردن عکس به موقعیت جغرافیایی (Geo-Tag) را ساده تر کرده است. با بروز رسانی جدید، در هنگام جستجو برای موقعیت جغرافیایی عکس گرفته شده، فهرستی از مکان هایی که احتمال می رود عکس در آن گرفته شده باشد، نمایش داده می شود و کاربر با انتخاب گزینه Snap to this place در هرکدام از مکان ها، می تواند عکس را به آن موقعیت جغرافیایی تگ کند. بعلاوه در این به روز رسانی امکان تعریف جداگانه عکس هایی که در فضای های بسته و ساختمان ها گرفته شده اند نیز اضافه شده است. این به روز رسانی جدید در ادامه روند نوسازی ابزار بارگذاری تصاویر سرویس Panoramio است که از ابتدای سال جاری آغاز شده است.


----------------------------
Source
Date/Time: 04/19/2012 - 12:39 PM
Author: Gerard Sanz, Panoramio Community Manager
----------------------------

Beta Channel Update for Chromebooks

کانال بتای سیستم عامل کروم برای کروم بوک های سری 5 سامسونگ و AC700 ایسر به نگارش 19.0.1084.30 (نگارش پلتفرم 2046.44.0) به روز شد. این به روز رسانی با هدف برطرف کردن تعدادی از مشکلات مربوط به پایداری سیستم عامل منتشر شده است.
در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channels


----------------------------
Source
Date/Time: 04/19/2012 - 10:34 AM
Author: Orit Mazor, Google Chrome
----------------------------

Know Your Gmail Stats using Gmail Meter

تیم Gmail با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمیش، اسکریپتی در سرویس Google Docs به نام Gmail Meter را معرفی کرده است که امکان بررسی روندهای صندوق پست الکترونیکی را به کاربران می دهد. این اسکریپت با استفاده از Google Apps Script نوشته شده است و به صورت ماهانه یا سفارشی  آمارهای مختلف مربوط به صندوق پست الکترونیکی شما را با ایمیل برایان ارسال می کند. ایمیل ارسال شده شامل بخش های Volume Statistics، که آمار مربوط به ایمیل های مهم و ستاره دار شده و همینطور تعدا افرادی که برای شما ایمیل ارسال کرده اند را نشان  می دهد؛ Daily Traffic، که اطلاعاتی از روندهای زمانی ارسال ایمیل را نشان می دهد؛ Traffic Pattern، که الگوی استفاده از ایمیل در سول یک ماه را نشان می دهد؛ Email Categories، که به بررسی دسته بندی ایمیل ها در اینباکس می پردازد؛ Time Before First Response، که بررسی مدت زمان پاسخ شما به ایمیل ها می پردازد؛ Word Count، که تعداد واژه های ایمیل های ارسالی شما را بررسی می کند؛ Thread Lengths، که گفتگوهای طولانی را برسی می کند و Top Senders and Top Recipients، که پرکاربردترین مخاطبان را نشان می دهد، می شود.
برای استفاده از Gmail Meter کافیست در Google Docs از طریق منوی Tools > Script Gallery، اسکریپت مربوط به Gmail Meter را پیدا و نصب کنید. این کار یک گزینه جدید به منوی Google Docs اضافه می کند که از طریق آن امکان کنترل این اسکریپت فراهم می گردد.  ویدئوی زیر نحوه انجام این کار را به صورت گام به گام توضیح می دهد.



----------------------------
Source
Publisher: Gmail blog
Date/Time: 04/19/2012 - --:-- --
Author: Saurabh Gupta, Developer Programs Engineer
----------------------------

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 19.0.1084.30 به روز شد. در این نگارش برخی ویژگی های محلی مرورگر به روز شده و تعدادی از مشکلات مربوط به پایداری برطرف شده است. فهرست کامل این تغییرات در اینجا قابل مشاهده است: Changelog
در صورت تمایل به استفاده از کانال بتا، می توانید آن را از اینجا دانلود کنید: Chrome Beta Download. همچنین درصورت مواجهه با هرگونه موضوع جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را  پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/18/2012 - 04:50 PM
Author: Anthony Laforge, Google Chrome
----------------------------

Learn at the Google Analytics User Conference in Mexico City

مکزیک میزبان اولین دور کنفرانس کاربران Google Analytics خواهد بود. این همایش در روز 25 آوریل در شهر مکزیکوسیتی برگزار می شود. راهبران بازریابی بخش آمریکای لاتین Google Analytics و همینطور تیم محصولات Google Analytics هدایت این کنفرانس را بر عهده دارند. این کنفرانس بخشی از مجموعه ای از رویدادهای جهانی است که همکاران تایید شده Google Analytics برگزار می کنند. کنفرانس مکزیک توسط همکاران تاید شده Google Analytics در مکزیک (Códice)، کلمبیا (MarketView) و آرژانتین (Intellignos) برگزار می شود.  نشست، موضوعاتی در زمینه اصول استفاده از Google Analytics برای بهبود کسب و کار تا راه ها و روش های استفاده موثر از ابزارهایی مانند Custom Variables و Campaign Tracking را در بر می گیرد.
برنامه کامل کنفرانس در اینجا قابل مشاده است: Full Agenda. برای ثبت نام در این کنفرانس به اینجا مراجعه کنید: www.gauc.mx. همچنین با استفاده از عبارت GAUC_GABLOG در هنگام ثبت نام، از 10% تخفیف برخوردار شوید.

----------------------------
Source
Date/Time: 04/18/2012 - 10:20 AM
Author: Jesse Nichols, Google Analytics team
----------------------------

Delivering Cloud Printing to More Places

کاربران مرورگر کروم از این پس می توانند با استفاده از سرویس Cloud Print از طریق سیستم Print & Go دفاتر شرکت FedEx در ایالات متحده اسناد خود را چاپ کنند. برای این کار تنها کافیست در هنگام انتخاب چاپگر، گزینه Print to FedEx Office را انتخاب کنند. بعلاوه شرکت Canon نیز به جمع شرکت هایی پیوسته است که پرینترهایش با سرویس Cloud Print سازگار هستند (Google Cloud Print Ready). به غیر از Canon پرینترهای تولیدی شرکت های Epson ،Kodak و HP نیز با  Cloud Print سازگار هستند.
همچنین کاربران گوشی های هوشمند و تبلت هایی که از نگارش 4 سیستم عامل اندروید (بستنی ساندویچی) استفاده می کنند، می توانند با نصب مرورگر کروم برای اندروید و لاگین کردن در آن، این دستگاه ها را نیز به فهرست Cloud Print اضافه کنند. انتخاب این دستگاه ها در این فهرست سبب می شود تا یک نسخه PDF از سند چاپی برای آنها ارسال شود.

عکس از Google Chrome blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Chrome blog
Date/Time: 04/18/2012 - 10:00 AM
Author: Paolo Ferraris, Software Engineer and Printer Extraordinaire
----------------------------

Code Jam’s Sprint to Google I/O

تیم Code Jam گوگل از ساعت 7 صبح روز 19 آوریل به وقت سواحل غربی (2 بعدازظهر به وقت جهانی)،مسابقه ای (به نام Sprint to Google I/O) را آغاز  کرده است که جایزه 100 نفر اول آن، امکان تهیه یک بلیط برای شرکت در همایش Google I/O 2012 خواهد بود. این مسابقه به سبک سیاق رقابت Code Jam است و برای برنده شدن در آن، دست کم پیروزی در یک چالش دومرحله ای لازم است. شرکت در این رقابت نیازمند ثبت نام است. اطلاعات بیشترد درباره Code Jam در این بخش شروع سریع و همینطور سولات تمرینی قابل مشادهده است. سولات این مسابقه در صفحه Google Developers در +Google، در روز 19 آوریل، منتشر می شود.
Code Jam یک رقابت برنامه نویسی است که در آن برنامه نویسان با هر زبان برنامه نویسی دلخواه می توانند برای سولات مطرح شده، کدنویسی کنند. همچنین لازم به یادآوری است که هزینه تهیه بلیط های همایش Google I/O 2012 که در کمتر از 20 دقیقه به تماتم آنها به فروش رفت، برابر 900 دلار است.

عکس از Code Jam's Facebook fanpage

----------------------------
Source
Date/Time: 04/18/2012 - 09:25 PM
Author: Igor Naverniouk, Software Engineer, Code Jam
----------------------------

Google Online Marketing Challenge Learning Series: AdWords Fundamentals

دومین قسمت از سری GOMC Hangout on Air با عنوان «اصول AdWords»، روز سه شنبه، 24 آوریل، ساعت 12:30 ظهر به وقت سواحل غربی در صفحه Google Students در +Google برگزار می شود. GOMC Hangout on Air مجموعه ای از Hangout های آموزشی است که برای آشنایی و افزایش مهارت دانشجویان شرکت کننده در رقابت بازاریابی آنلاین گوگل (GOMC) برگزرا می شود. پیش از این قسمت اول این سری با موضوع «ایجاد یک صفحه تجاری در شبکه +Google»، در روز دوشنبه، 9 آوریل، برگزار شد.
علاقمندان می توانند سولات خود را از طریق هشتگ GOMCseries# در +Google و Twitter یا پر کردن این فرم مطرح نمایند. در طول برگزرای این Hangout، تلاش خواهد شد تا به دست کم بخشی از این سوالات پاسخ داده  شود. این Hangout پس از برگزرای در کانال Google Students در YouTube منتشر خواهد شد.

----------------------------
Source
Date/Time: 04/18/2012 - --:-- --
Author: Bryan Gomez-Wong and Anndrea Moore, GOMC Team
----------------------------

2012-04-19

Back to Morocco: g|maroc 2012

ثبت نام برای همایش g|maroc 2012 که در روزهای 7 و 8 ژوئن در شهر محمدیه مراکش برگزار می شود، آغاز شد. جلسات این نشست بر اساس بازخوردهای حاصل از نشست های قبلی به گونه ای برنامه ریز شده است که برای کاربران حرفه ای مفید باشد. همچنین دیدارهایی با مهندسان گوگل، مدیران تولید و رهبران تجاری به سوالات شرکت کنندگان نیز بخش دیگری از این نشست را تشکیل می دهد.  بعلاوه این نشست فرصتی برای برنامه نویسان و کارآفرینان محلیست تا فعالیت ها و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده و آن را به دیگران معرفی کنند.
----------------------------
Source
Date/Time: 04/17/2012 - 10:00 PM
Author: Rania Hadi, MENA Outreach Manager
----------------------------

Dev Channel Update

به روز رسانی جدید - نسخه مربوط به ویندوز و Chrome Frame به نگارش 20.0.1105.2 به روز شد. این به روز رسانی جهت برطرف کردن یک مشکل مربوط به پایداری منتشر شده است.

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 20.0.1105.0 به روز شد. این به روز رسانی شامل نگارش جدید از موتور جاوا اسکریپت V8 (نگارش 3.10.2.1) می شود. همچنین موضوعات شماره 121584، 122130، 122850، 123403 و 122214 در تمام پلتفرم ها، موضوعات شماره 118368 و 122946 در پلتفرم ویندوز و موضوع شماره 123911 در سیستم عامل مک برطرف شده اند.فهرست کامل تغییرات در نگارش جدید در SVN revision log در دسترس است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/17/2012 - 05:30 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Add SPDY support to your Apache server with mod_spdy

تیم توسعه دهندگان گوگل، نسخه جدیدی از mod_spdy را منتشر کرد. mod_spdy یک مدول آپاچی است که به سرور توانایی پشتیبانی از پروتکل SPDY را اضافه می کند. نصب این بسته بر روی سرور بسیار ساده است و تنها لازم است که پکیچ دبیان یا RPM آن را دانلود نموده و یا آن را از منبع کامپایل نمایید. در حال حاضر تنها نگارش های دسکتاپی و موبایلی مرورگر کروم و مرورگر فایرفاکس از این پروتکل پشتیبانی می کنند. این بسته با سرورهای آپاچی نگارش 2.2 سازگار است. بر اساس بررسی های تیم توسعه دهندگان گوگل، استفاده از این پروتکل در مقایسه با زمانی که تنها از پروتکل HTTPS استفاده می شود، به صورت ملموسی زمان بارگزاری را کاهش می دهدt به طوری که در صفحاتی با منابع محدود، تا 50% زمان بارگزاری کم می شود.
در وبلاگ توسعه دهندگان گوگل، توضیحاتی در مورد نحوه کار پروتکل SPDY با سرورهای آپاچی آمده است (پیوند در بخش Publisher در انتهای همین مطلب). mod_spdy یک پروژه منبع باز است و افراد علاقمند می توانند در توسعه آن همکاری داشته باشند.


----------------------------
Source
Date/Time: 04/17/2012 - 11:32 AM
Author: Matthew Steele and Bryan McQuade, PageSpeed Insights Team
----------------------------

2012-04-18

Chrome for Android Beta Update

کانال بتای مرورگر کروم برای سیستم عامل اندروید به نگارش 0.18.4409.2369 (نگارش 18.0.1025.133 دسکتاپی)، به روز شد. در نگارش جدید امکان دانلود بر روی دستگاه، پشتیبانی از چینش راست به چپ (RTL) و چینش پیچیده (CTL) متن در صفحات وب، پشتیبانی از ویدئوهای YouTube که با کدهای قدیمی در صفحات جایگذاری (Embed) شده اند و پشتیبانی از قابلیت پیشنهاد موتور جستجو برای هر کشور، اضافه شده است.
موضوعات شماره 115732، 113041 و 114964، مشکلات شناخته این نگارش هستند. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مرورگر کروم برای اندروید، به وبسایت مرورگر Chrome مراجعه نمایید.



----------------------------
Source
Date/Time: 04/17/2012 - 10:30 AM
Author: Srikanth Rajagopalan
----------------------------

Chrome for Android Beta Update

نگارش جدید مرورگر کروم برای اندروید، از 31 زبان جدید پشتیبانی می کند. در نگارش جدید این مرورگر (نگارش 18)، امکان انتخاب بین نسخه دسکتاپی یا موبایلی صفحات وب وجود دارد. همچنین امکان اضافه کردن بوکمارک به صورت میانبر در صفحه خانگی دستگاه (Home Screen) هم فراهم شده است. بعلاوه امکان تعیین اپلیکیشن های پیش فرض برای فایل هایی که در مروگر باز می شوند و همینطور تنظیمات پراکسی برای ارتباطات WiFi نیز به این نگارش افزوده شده است.
توضیحات کاملی درباره این نگارش جدید در User-Agent specification قابل مشاهده است. آخرین نگارش مرورگر کروم برای نسخه چهارم سیستم عامل اندروید (بستنی ساندویچی) از طریق فروشگاه Google Play قابل دریافت است: Chrome for Android Beta


----------------------------
Source
Date/Time: 04/17/2012 - 10:00 AM
Author: Dan Alcantara and Oli Lan, Software Engineers on Chrome for Android
----------------------------

Balloon and kite imagery in Google Earth

گوگل در پی همکاری با لابراتوار عمومی برای دانش تکنولوژی آزاد (The Public Laboratory for Open Technology and Science) و ارسال بالن برای تصویر برداری از سطح زمین، مجموعه از این تصاویر را به سرویس Google Earth اضافه کرده است. این تصاویر در یک فایل KML قابل دریافت است. همچنین گوگل بخش بزرگی از تصاویر آرشیو لابراتوار عمومی را در پایگاه داده تصاویر تاریخی Google Earth بارگزاری کرده است.
تصاویری که به وسیله بالن گرفته شده، با کمک برنامه منبع باز Balloon Mapping Toolkit که تیم لابراتوار عمومی آن را توسعه داده است، تهیه شده است. این برنامه به هرکسی به سادگی امکان می دهد تا با هزینه ای در حدود 100 دلار (برای تهیه بالن، گاز هلیوم و...)، تصاویر هوایی شخصی خودش را تهیه کند. بعلاوه این تیم یک نرم افزار تحت وب به نام MapKnitter نیز طراحی کرده است که به کاربران این امکان را می دهد تا تصاویر گرفته شده را در تصاویر سازگار با سرویس های نقشه دیجیتال، مانند Google Earth و ... ادغام کنند.

WhereCamp در دانشگاه استنفرد، آوریل 2011. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/17/2012 - 06:45 AM
Author: Christiaan Adams, Developer Advocate with the Google Earth Outreach Team
----------------------------

Updates to rich snippets

تیم Webmaster گوگل دو به روز رسانی جدید را برای Rich Snippets مربوط به نتایج جستجو منتشر کرد. اولین به روز رسانی Rich Snippets محصولات را در بر می گیرد و با برداشتن محدودیت های اولیه، آن را از حالت منطقه ای، که منحصر به کشورهایی خاص بود، خارج کرده و به صورت جهانی درآورده است. به این ترتیب Snippet محصولات در نتایج جستجو، بدون درنظر گرفتن کشوری که جستجو در آن انجام می گردد، نمایش داده می شود.
دومین به روز رسانی نیز در بخش آزمون Rich Snippets ، موسوم به Rich Snippets Testing Tool اعمال شده است. تغییر جدید، که با توجه به درخواست های متعدد کاربران صورت گرفته است، اضافه شدن پشتیبانی از ورودی HTML است که به کاربران امکان می دهد قبل از بارگزاری کدها بر روی وبسایت یا وبلاگشان، ابتدا آنها را در این بخش به طور کامل مورد بررسی و بازبینی قرار دهند.
درصورت وجود هرگونه سواا و اشکال، کاربران می توانند به انجمن های گفتگوی بخش پشتیبانی گوگل مراجعه کنند. همچنین مرکز راهنمایی گوگل (Help Center) و وبسایت Webmaster Education نیز دربردارنده اطلاعات بیشتری در این زمینه هستند.

اضافه شدن بخشی برای وارد کردن کد HTML. عکس از Google Webmaster Central blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/16/2012 - 02:55 PM
Author: Anthony Chavez, Product Manager
----------------------------

Stable Channel Update

کانال پایدار مروگر کروم برای سیستم عامل مک به نگارش 18.0.1025.163 به روز شد. این به  روز رسانی به منظور برطرف کردن موضوع شماره 108645 که در ارتباط با مشکلی مربوط به فونت هاست، منتشر شده است. کاربران در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانند این فرم اعلام باگ را پر کنند: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/16/2012 - 12:21 AM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

Celebrating the Google Photography Prize Finalists

گوگل اسامی 10 فینالیست مسابقه جایزه عکاسی 2012 گوگل (Google Photography Prize 2012) را منتشر کرد. این افراد از میان 20 هزار دانشجو و دانش آموزی که از 145 کشور مختلف در این رقابت شرکت کرده بودند، انتخاب شده اند. هیئتی از داوران با بررسی آثار ارسال شده، این 10 نفر را به عنوان برندگان نهایی انتخاب کرده اند: کالین آوری (ایالات متحده)، ویکتور یوهانسون (سوئد)، کایری لین (نروژ)، الکساندر کلودیا مانتا (رومانی)، بالاش ماته (مجارستان)، آدی سیسون (اسرائیل)، اولیور سیری (بریتانیا)، دانا استرلینگ (اسرائیل)، ساشا تامارین (اسرائیل) و ژائو یی (چین). آثار این برندگان در پروفایل های آنها در +Google و همینطور اینجا قابل مشاهده است: Google Photography PrizeWinners
گالری ساعت چی در لندن، از 25 آوریل در نمایشگاهی با عنوان خارج از فوکوس (Out of Focus) میزبان این آثار خواهد بود. برنده نهایی میان این 10 فینالیست نیز در روز 24 آوریل اعلام خواهد شد. جایزه این مسابقه یک سفر به همراه یک عکاس حرفه ای به عنوان مربی، به هر نقطه ای از جهان است که برنده نهایی تمایل داشته باشد.

عکس ویکتور یوهانسون. مشاهده تمام عکس ها

----------------------------
Source
Date/Time: 04/16/2012 - 11:14 PM
Author: Obi Felten, Director of Consumer Marketing EMEA
----------------------------

Register now for the global Dart hackathon

تیم دارت از کلیه علاقمندان برای ثبت نام در اولین دوره ماراتن هک دارت (Dart Hackathon) که حاصل همکاری این تیم با جامعه توسعه دهندگان است، دعوت بعمل آورده است. این رقابت ها در آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، خاورمیانه و آسیا برگزار می گردد. تاریخ برگزاری این رقابت در کشورهای مختلف متفاوت است. فهرست کامل تاریخ رقابت ها در وبسایت تیم دارت در دسترس است

----------------------------
Source
Date/Time: 04/16/2012 - 10:30 AM
Author: Seth Ladd, Developer Advocate
----------------------------

2012-04-17

MGM Titles Roar onto YouTube and Google Play

گوگل در پی توافق با استودیوی فیلم سازی مترو-گلدوین-میر (MGM) بیش از 600 عنوان از فیلم های این استدودیو را به بخش فیلم های YouTube و Google Play اضافه کرد. کاربران کشورهای ایالات متحده و کانادا قادر به کرایه و تماشای این فیلم هاخواهند بود. این مجموعه  گستره وسیعی از فیلم های علمی-تخیلی و عاشقانه مانند ترمیناتور و داستان وست ساید  تا کلاسیک های مدرنی مانند مرد بارانی را در بر می گیرد.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 04/16/2012 - --:-- --
Author: Jonathan Zepp, Manager of TV/Film Content Partnerships
----------------------------

Hangout on Air with Research at Google - Live in Lyon from WWW 2012

همزمان با برگزاری کنفرانس World Wide Web در لیون فرانسه، اعضای تیم گوگل  در یک گفتگوی ویدئویی از مجموعه  Hangout on Air شرکت می کنند. این  Hangout روز 18 آوریل، ساعت 4:30 عصر به وقت اروپای مرکزی در صفحه Google Students در +Google قابل مشاهده است.
علاقمندان می توانند سوالات خود با موضوع تحقیقات در گوگل و حضور گوگل در کنفرانس World Wide Web را بر روی صفحه مدیریت گوگل در WWW 2012یا در +Google از طریق هشتگ GoogleWWW2012 مطرح نمایند. بعد از این کنفرانس ویدئوی این Hangout در فهرست پخش Hangouts On Air کانال Google Students در YouTube نیز قرار خواهد گرفت.

----------------------------
Source
Date/Time: 04/16/2012 - --:-- --
Author: Marni Levasseur, People Programs Specialist, Europe Middle East & Africa
----------------------------

Save the date! Announcing Geo Teachers Institutes for Ireland and England

تابستان امسال گوگل میزبان 2 دو همایش Google Geo Teachers Institutes در شهرهای دوبلین و لندن است. نشست دوبلین در روزهای 13 و 14 ژوئن و نشست لندن در روزهای 20 و 21 ژوئن در دفاتر محلی گوگل برگزار می شود. این نشست های دو روزه، تجربه هایی برای توسعه حرفه ای هستند تا مربیان را هرچه بیشتر با محصولات جغرافیایی گوگل و تکنیک های مربوط به آنها آشنا کنند. محصولاتی مانند Google Earth ،Google Maps و Google SketchUp با تمرکز بر موضوعاتی مانند ماه، مریخ، اقیانوس و آسمان در سرویس Google Earth. شرکت کنندگان همچنین در مورد استراتژی های نوین آموزشی و مبانی نظری یادگیری آموزش می بینند. 
علاقمندان تا 30 آوریل می توانند برای شرکت در این نشست ها ثبت نام کنند. دعوتنامه ها نیز تا 11 مارس برای شرکت کنندگان ارسال خواهد شد. افزادی که اماکن شرکت در این نشست ها برایشان وجود ندارد، می توانند با مراجعه به وبسایت های SketchUp for Education و Google Earth for Educators منابع آنلاین گوگل که در زمینه همین نشست هاست، را مطالعه کنند.

شرکت کنندگان در همایش سال 2011. عکس از Google LatLong blog
----------------------------
Source
Date/Time: 04/16/2012 - 06:00 AM
Author: Tina Ornduff, Geo Education Program Manager
----------------------------

2012-04-16

A bird’s eye view of The Queen’s Diamond Jubilee procession

گوگل یک نمای هوایی سه بعدی از مسیر حرکت ملکه الیزابت در شصتمین سالگرد تاجگذاری وی منتشر کرده است. این مسیر از New Palace Yard آغاز می شود و پس از گذشتن از Whitehall و بنای یادبود جنگ Cenotaph، از Downing Street که دفتر کار نخست وزیر در آن است، میدان Trafalgar و Admiralty Arch عبور کرده و در کاخ باکینگهام به پایان می رسد. همچنین تعداد زیادی بنا چشم انداز سه بعدی نیز به شهر لندن اضافه شده است که از طریق Google Earth قابل مشاهده است.
با توجه به تابستان شلوغی که لندن در پیش رو دارد، گوگل نگارش های دسکتاپی و همراه رویس های Google Earth و Google Maps را آماده راهنمایی مسافران کرده است.



----------------------------
Source
Date/Time: 04/16/2012 - 01:00 AM
Author: Phil Verney, Google Earth Program Manager
----------------------------

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 19.0.1084.24 به روز شد. توضحات کامل تغییرات در نگارش جدید در این Changelog قابل مشاهده است.
برای دریافت کانال بتای مرورگر کروم، به اینجا مراجعه کنید: Chrome Beta Download .در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Isuue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/13/2012 - 03:42 PM
Author: Anthony Laforge, Google Chrome
----------------------------

Remembering the Titanic

در صدمین سالگرد فاجعه کشتی تایتانیک، گوگل با همکاری National Geographic یک مدل سه بعدی به روز شده از این کشتی را بر روی Google Earth منتشر کرده است. همچنین با استفاده تور KML تایتانیک که در بخش Earth Gallery موجود است، کاربران می توانند یک سفر هدایت شده را تجربه کنند. تصاویر و ویدئوهای این تور را NOAA و National Geographic تهیه کرده اند. وبسایت Panoramio نیز میزبان تصاویری از این کشتی است که توسط NOAA گرفته شده اند.


----------------------------
Source
Date/Time: 04/13/2012 - 02:54 PM
Author: Jenifer Austin Foulkes, Oceans Manager at Google
----------------------------

Zimmerman charged with murder, Earthquake in Indonesia, F-18 crashes into Virginia Beach apartment


گوگل هر هفته در کانال CitizenTube (و CitizenTube@ در توییتر) در همکاری با storyful@ نگاهی به نحوه پوش اخبار مهم در YouTube می اندازد و گزیده ای از برترین اخبار هفته را منتشر می کند. اخبار برتر در هفته ای که گذشت:


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 04/13/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News & Politics
----------------------------

Android C2DM — Client Login key expiration

تیم توسعه دهندگان اندروید با انتشار مطلبی در وبلاگ خود اعلام کرده است که تعدادی از کلیدهای تایید لاگین مشتری (Client Login Authentication Keys) قدیمی به زودی از کار خواهند افتاد. فعالیت کلیدهای رمز (token) تولید شده برای احراز هویت با سرورهای C2DM قبل از اکتبر 2011، متوقف خواهد شد. تیم توسعه دهندگان اندروید از کاربران دعوت کرده است تا کلید های رمزشان را به روز کنند.
در وبلاگ توسعه دهندگان اندروید توضیحاتی درباره راه ها و دستور العمل هایی برای جایگزینی کلیدهای رمز منتشر شده است (پیوند در بخش Publisher در انتهای همین خبر).

----------------------------
Source
Date/Time: 04/13/2012 - 09:44 AM
Author: Francesco Nerieri, Engineering Eeam Lead for C2DM
----------------------------

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.