Loading

2012-07-13

جستجو بر اساس تاریخ در اسناد قانونی

در پی درخواست های متعدد کاربران سرویس Scholar Search برای دسترسی ساده تر به آخرین نتایج دادگاه ها در جستارهای مختلف، گوگل ویژگی جدیدی را به این بخش اضافه کرده است که امکان مشاهده نتایج بر اساس تاریخ را فراهم می کند. این گزینه با عنوان Sort by date در Sidebar دسترس است.
در کنارامکان مشاهده نتایج بر اساس تاریخ، گزینه های دیگری مانند مرتب کردن (Sorting) بر اساس دادگاه و زمان و همینطور جستجو با استناد به اسناد و مدارک نیز به Scholar Search افزوده شده است.

عکس از Google Scholar blog

 ►REF  Google Scholar blog Sort by date for legal search, Anurag Acharya [07-10-2012]

تازه های +Google در همایش Google I/O 2012

وبلاگ توسعه دهندگان +Google گزارشی از قابلیت ها و ویژگی های جدید معرفی شده این بستر در همایش Google I/O 2012 منتشر کرده است. ویژگی ها و قابلیت های جدید معرفی شده شبکه +Google عبارتند از:
علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به ویدئوهای ۹ نشست تیم +Google در همایش Google I/O 2012 مراجعه کنند. در Google+ platform office hours این هفته نیز به پرسش های کاربران در این زمینه پاسخ داده خواهد شد. همچنین بخش Google+ developer showcase نیز می تواند در آشنایی با ایده های جدید توسعه دهندگان مفید باشد. 


 ►REF  Google+ Developers blog Google+ Roundup From I/O, Ken Norton [07-10-2012]

2012-07-12

به روز رسانی کانال توسعه برای کروم بوک ها

کانال توسعه سیستم عامل کروم برای کروم بوک های سری ۵،‌ سری ۵ 550 و سری ۳ سامسونگ و همینطور AC700 ایسر و Cr-48 به نگارش 21.0.1180.33 (نگارش پلتفرم 2465.55.0) به روز شد. این به روز رسانی شامل بهینه سازی هایی در زمینه رابط کاربری،‌ پایداری و امنیت سیستم عامل است. همچنین در این نگارش مشکل از کار افتادن gtalk (موضوع شماره 133950) برطرف گردیده و Adobe Flash به روز شده است.
در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel



 ►REF  Google Chrome Releases blog Dev Channel Updates for Chromebooks, Josafat Garcia [07-10-2012]

همایش Google I/O و فراتر از آن

ویدئوهای مربوط به نشست های تیم اندروید در همایش سالانه Google I/O بر روی YouTube قرار گرفت. ویدئوهای مربوط به نشست های پیرامون سیستم عامل اندروید علاوه بر اینکه به طور کامل در یک Playlist مجزا منتشر شده اند، بر اساس دسته بندی های توسعه دهندگان (طراحی، توسعه و توزیع) نیز در دسترس هستند.
در کنار انتشار ویدئوهای مربوط به همایش سالانه Google I/O، تیم توسعه دهندگان اندروید بخش جدیدی به نام Google Developers Live را راه اندازی کرده است تا ارتباط جامعه کاربران و توسعه دهندگان اندروید در فاصله یک ساله میان همایش های Google I/O همچنان حفظ شود. بعلاوه این هفته، در روز چهارشنبه، برنامه پرسش و پاسخ Android Developer Office Hours در سه ناحیه  زمانی ایالات متحده، اروپا/خاورمیانه/آفریقا و آسیا/پاسفیک  از سر گرفته می شود و سخنرانان دو نشست "What's New in Jelly Bean" و "What's new in Android Developer Tools" در همایش 2012 Google I/O (چت هاسی، رومن گای، خاویر دوکروهت و تور نوربای) ، به پرسش های کاربران پاسخ خواهند داد.
در روز جمعه نیز دو برنامه "The Friday Review of Apps" و "The Friday Review of Games" برگزار خواهد شد. تمام این برنامه ها به صورت زنده از طریق developer.android.com و کانال توسه دهندگان اندروید در YouTube قابل مشاهده خواهند بود. همچنین تیم توسعه دهندگان اندروید در نظر دارد برنامه Office Hours و نشست های مربوط به 2012 Google I/O را به صورت پادکست (به عنوان بخشی از Android Developers Live audio podcast) منتشر کند.



 ►REF  Android Developers blog Google I/O and Beyond, Reto Meier [07-10-2012]

2012-07-11

اپلیکیشن جدید +Google برای iPad

گوگل ضمن به روز رسانی و افزودن ویژگی های جدیدی به اپلیکیشن +Google برای iPhone، نگارش ویژه  تبلت های iPad این اپلیکیشن را نیز منتشر کرد. امکان پینچ کردن و توسعه پست ها و ارسال نظر به صورت مستقیم از Stream، استفاده از  حالت کشیدن دو انگشتی برای به اشتراک گذاری ساده تر مطالب موجود در Stream و امکان برقراری تماس ویدئویی (Hangout) و ارسال آن به تلویزیون از طریق AirPlay، از جمله ویژگی های جدید هستند.
همچنین بخش رویدادها (Events) که با تازگی به +Google‌ اضافه شده است نیز در این اپلیکیشن لحاظ شده است و کاربران می توانند به سادگی از طریق گوشی خود نسبت به ایجاد یک رویداد جدید و مدیریت آن اقدام کنند.رویداد های سپری شده نیز با تمام جزئیات و محتوای افزوده، مانند عکس ها و نظرات دوستان، ذخیره می گردند. نگارش سوم اپلیکیشن +Google برای iPhone و iPad‌ از طریق فروشگاه App Store قابل دریافت است.

اپلیکیشن جدید +Google برای iPad. عکس از Official Google blog

 ►REF  Official Google blog Google+ app for iPad available now in the App StoreBradley Horowitz [07-10-2012]

2012-07-10

گردش در موزه های آمریکا با نقشه های داخلی گوگل

گوگل نقشه های داخلی بیش از ۲۰ موزه معتبر ایالات متحده را به مجموعه نقشه های داخلی (Indoor Maps) اپلیکیشن Google Maps for Android اضافه کرد. موزه های جدید، شامل موزه de Young سانفرانسیسکو،‌ موزه هنرهای فیدادلفیا، مرکز موزه سینسیناتی، موزه هنر ایندیاناپلیس، موزه آمریکایی تاریخ طبیعی و ۱۷ موزه اسمیتسونیان و یک باغ وحش می شود. نقشه های داخلی این موزه ها به مجموعه ای که بیش از ۱۰,۰۰۰  نقشه داخلی را در بر می گیرد،‌ اضافه شده است.
همچنین گوگل وعده داده است که در آینده موزه های دیگری مانند SFMOMA، موزه هنرهای نلسون-اتکینز و موزه ملی جنگ جهانی دوم نیواورلئان را به این مجموعه اضافه کند. همچنین موزه های مختلف می توانند نقشه داخلی خود را با استفاده از ابزار Google Maps Floor Plans tool به Google Maps اضافه کنند. اپلیکیشن Google Maps for Android از طریق فروشگاه Google Play قابل دریافت است.


عکس از Google Play

 ►REF  Official Google blog Google LatLong blog - Indoor Google Maps help you make your way through museums, Cedric Dupont [07-10-2012]

به روز رسانی کانال توسعه مرورگر کروم

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 22.0.1201.0  به روز شد. این به روز رسانی شامل نگارش 3.12.9.0 موتور جاوا اسکریپت V8 می گردد. کاربران سیستم عامل مک برای دریافت این به روز رسانی،‌ لاز است سیستم عامل خود را دست کم به نگارش 10.6 به روز کنند. این به روز رسانی برای کاربران نگارش 10.5 و  یا نگارش های قدیمی تر سیستم عامل OSX در دسترس نخواهد بود.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


 ►REF  Google Chrome Releases blog - Dev Channel UpdateJason Kersey [07-09-2012]


معرفی API جدید Fusion Tables

API جدید Fusion Tables رونمایی شد. این API دربردارنده تمام ویژگی های SQL API به همراه ویژگی های جدیدتری مانند قابلت مشاهده و ویرایش جدول ها و ستون های Metadata و همینطور تعریف سبک ها (Style) و قالب ها (Template) برای مصورسازی داده ها است. بعلاوه این API با Google APIs Console  ادغام شده است که به توسعه دهندگان امکان می دهد تا تمام API های گوگل را در یک جا و به صورت یکپارچه مدیریت کنند و از مزایای آن مانند گزارش های Bulit-in و ویژگی های تایید هویت بهره مند شوند.
با رونمایی Fusion Tables API، دوره زمانی بازنشستگی ۶ ماهه SQL API آغاز می گردد. از آنجا که API جدید تمام ویژگی  های API قدیمی را حفظ کرده است، توسعه دهندگان می توانند با استفاده از راهنمای مهاجرت، به سادگی به API جدید کوچ کنند. اطلاعات بیشتر در این زمینه در بخش اسناد مربوط به این API موجود است.


 ►REF  Google Developers blog - Introducing new Fusion Tables API, Warren Shen [07-09-2012]

2012-07-09

به روز رسانی کانال بتای مرورگر کروم

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز،‌ لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 21.0.1180.15 به روز شد. نگارش ۲۱ مرورگر کروم شامل بهینه سازی های عمده ای مانند بهبود ارتباطات صوتی و تصویری تحت وب و چاپ ابری است. (اطلاعات بیشتر در این باره در تغییرات جدید در نگارش بتای مرورگر کروم و رونمایی APIهای getUserMedia و Gamepad Javascript).
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


 ►REF   Google Chrome Releases blog - Chrome Beta ReleaseKaren Grunberg [07-09-2012]

تغییرات جدید در نگارش بتای مرورگر کروم

نگارش بتای جدید مروگر کروم با قابلیت های جدید منتشر شد. از جمله این قابلیت ها،‌ API جدید getUserMedia است که امکان دسترسی به میکروفن و وب کم را برای توسعه دهندگان فراهم کرده و امکن برقراری ارتباطات صوتی و تصویری تحت وب را با کیفیت بالا فراهم می کند. بخش چاپ ابری نیز بهینه شده و چاپگرهای ابری در کنار سایر چاپگرهای معمول مرورگر قرار گرفته اند که ارسال فایل به چاپگرهای ابری،‌ Google Drive، مرورگر کروم گوشی های موبایل و یا چاپگرهای FedEx را شده تر می کند.


 ►REF  Google Chrome blogBeta ways to communicate and print, Robert Toscano [07-09-2012]

رونمایی APIهای getUserMedia و Gamepad Javascript

تیم کروم در روز دوشنبه، دو API جدید getUserMedia و Gamepad Javascript را معرفی کرد. getUserMedia به اپلیکیشن های تحت وب امکان استفاده از میکروفون و وب کم را بدون نصب هرگونه پلاگ-این جدیدی فراهم می کند. همچنین این API این قابلیت را دارد تا با بسترهای دیگری مانند فیلترهای CSS و WebGL ترکیب شود. getUserMedia اولین گام های گوگل برای فراهم کردن ارتباطات صوتی و تصویری با کیفیت بالا به عنوان بخشی از پروژه WebRTC است. Gamepad Javascript API نیز به برنامه نویسان و توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به بخش ورودی (Input) از طریق کنترل کننده های بازی (Gamepad) متصل با سیستم دسترسی داشته باشند که در بهبود تجربه بازی های ویدئویی موثر خواهد کرد.


 ►REF  Chromium blogIntroducing getUserMedia and the Javascript Gamepad APITommy Widenflycht [07-09-2012]

انتشار محدود

از امروز،‌ وبلاگ به صورت محدود فعالیت خودش را از سر می گیرد. دامنه و بازه این فعالیت ها هنوز برای خودم نیز چندان مشخص نیست. با این حال از اینکه این وبلاگ را همراهی می کنید،‌از شما سپاسگزارم!

ویراستار

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.