Loading

2012-03-31

Graphing on Google.com - Now in 3D

گوگل با استفاده از فناوری WebGL توانایی نمایش نمودارهای سه بعدی را به موتور جستجویش اضافه کرده است. با وارد کردن هر تابع دو پارامتری در قسمت جستجو، به صورت خودکار نمودار سه بعدی آن به نمایش در می آید. تا پیش از این، جستجوگر گوگل تنها قادر به نمایش نمودارهای دوبعدی بود. 

نمودار مربوط به تابع x*exp(‑(x^​2)-​y^​2. نمایش این نمودار در گوگل
پی نوشت:
برای نمایش نمودار تابع x*exp(‑(x^​2)-​y^​2 به شکل بالا، دامنه اعداد را که در قسمت پایین، سمت راست با این شکل، به صورت دستی تغییر دهید: مقدار x و y  بین 2- و 2 و مقدار z بین 0.45- و 0.45 .
----------------------------
Source
Date/Time: 03/30/2012 - 11:00 AM
Author: Adi Avidor, Google Engineer and Math Lover
----------------------------

Why maps matter: Using digital cartography tools to change the world

سایت تیم Google Earth Outreach با طراحی تازه در دسترس کاربران قرار گرفت. Google Earth Outreach یکی از تیم های سرویس Google Maps است که با سازمان های غیر انتفاعی، NGO ها و بنیاد های خیره، برای پیشبرد اهدافشان با استفاده از Google Maps همکاری می کند. علاوه بر سازمان های مختلف، افراد عادی نیز می توانند از خدمات Google Earth Outreach استفاده کنند. وبسایت جدید شامل یک بخش راهنما و بخشی برای درخواست دریافت نرم افزار است. همچنین بخشی نیز برای آشنایی با ابزارهای مرتبط با Google Maps وجود دارد. صفحه ای به نام رویدادها نیز در این وبسایت وجود دارد که در آن اطلاعاتی درباره برنامه های گروه Google Earth Outreach و همینطور منابع پروژه های قبلی آنها در آن در دسترس است.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/30/2012 - 09:30 AM
Author: Raleigh Seamster, Google Earth Outreach
----------------------------

An improved Google Authenticator app to celebrate millions of 2-step verification users

گوگل به روز رسانی جدیدی جهت اپلیکیشن Google Authenticator برای گوشی های هوشمند، منتشر کرد. این اپلیکیشن به منظور ایجاد ارتباط امن بین کاربر و سرورهای گوگل در شبکه هایی که قابل اطمینان نبوده و یا اطلاعات آنها کدبندی نمی شود، به کار می رود. Google Authenticator در واقع بخشی از پروسه تایید دومرحله ای گوگل (2Step Verification) است که با تولید یک عبارت تصادفی برای تایید هویت، احتمال به سرقت رفتن کلمه عبور کاربران را کاهش می دهد. این اپلیکیشن برای پلفرم های اندروید، iOS و بلک بری موجود است.
به روز رسانی جدید علاوه بر ساده تر کردن کار با این اپلیکیشن و بهبود تجربه کار با آن، امنیت آن را بهبود بخشیده است. کاربران فعلی این اپلیکیشن در هنگام اجرای آن با هشداری مبنی بر به روز رسانی آن مواجه خواهند شد. توضیحات بیشتر درباره Google Authenticator را در اینجا بخوانید: Installing Google Authenticator.  پروسه تایید دومرحله ای را نیز می توانید از اینجا فعال کنید: 2Step Verification

----------------------------
Source
Date/Time: 03/30/2012 - 08:56 AM
Author: Sara "Scout" Sinclair, Associate Product Manager, Google Security Team
----------------------------

Create your own video duels with YouTube Slam

گوگل پروژه YouTube Slam را برای کاربران عمومی کرد. از این پس کاربران می توانند با مراجعه به www.youtube.com/slam/create  ،از میان ویدئوهای دلخواه Slam برگزار کرده و آنرا به رای بگذارند. برای شروع Slam کافیست تا بر روی دکمه Play Slam کلیک کنید. نتایج هر Slam نیز در هر زمان با کلیک بر روی View the winners قابل مشاهده است. بعلاوه امکان اشتراک گذاری Slam ها بین دوستان، از طریق Hangout و یا به اشتراک گذاری مستقیم آن نیز وجود دارد. برای انجام این کار، پیوندی با عنوان Play Slam with your friends در دسترس است.

به اشتراک گذاری Slam در Google+ Hangouts. عکس از YouTube blog

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/30/2012 - --:-- --
Author: Sanketh Shetty, Software Engineer
----------------------------

Localize your apps and content more easily -- new formats in Translator Toolkit

مجموعه Google Translator Toolkit فرمت های جدیدی را به فهرست فرمت های تحت پشتیبانی خود اضافه کرد. فرمت های جدید  عبارتند از xml ،arb ،json و po. افزوده شدن فرمت های جدید به Google Translator Toolkit، به برنامه نویسان  این امکان را خواهد داد تا از آن برای ترجمه برنامه ها و اپلیکیشن ها استفاده کنند و به عنوان مثال، اپلیکیشن اندروید خود را به صورت چندزبانه ارائه کنند. بعلاوه بهینه سازی هایی هم در واسط کاربری Google Translator Toolkit اعمال شده است تا کار ترجمه برای کاربران ساده تر گردد.
فهرست کامل فرمت های تحت پشتیانی Google Translator Toolkit را در اینجا ببینید: File Formats. همچنین هرگونه پیشنهاد و یا راهکار درباره این مجموعه را می توانید با تیم های توسعه گوگل در میان بگذارید: Suggest any Improvements

عکس از Google Translate blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/30/2012 - 08:00 AM
Author: Chris Yang, Product Manager and Haidong Shao, Software Engineer, Translator Toolkit
----------------------------

YouTube Shows comes to Korea

بخش کره ای وبسایت YouTube صفحه نمایش ویژه ای را برای این کشور راه اندازی کرده است که نمایش های مربوط به کانال های کره ای YouTube را به صورت سازماندهی شده ارائه می نماید. اغلب  این نمایش ها با زیرنویس هایی به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و ... در دسترس هستند و کاربران غیر کره ای می توانند در نشانی youtube.com/shows/other-languages به آنها دسترسی داشته باشند.

عکس از YouTube blog

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/29/2012 - --:-- --
Author: Brian Suh, Head of YouTube partnerships, Google Korea
----------------------------

Dev Channel Update

کانال توسعه مروگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 19.0.1084.1 به روز شد. در این به روز رسانی موضوعات  شماره 119975، 117027 و 120358 که به ترتیب مربوط به مشکل در اپلیکیشن Gmail، هشدارهای مربوط به تم ها بوکمارک ها و پنجره درخواست اجازه دسترسی هنگام اجرای فایل های فلش می شدند، برطرف گردیده اند.
فهرست کاملتغییرات در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: Filing a Bug


----------------------------
Source
Date/Time: 03/29/2012 - 04:51 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Stable Channel Update for Chromebooks

کانال پایدار سیستم عامل کروم برای تمامی کروم بوک ها به نگارش 18.0.1025.140 (نگارش پلتفرم 1660.98.0) به روز شد. بهینه سازی ارتباطات WiFi و بخش مدیریت فایل ها، بهینه سازی پخش ویدئو از داخل مرورگر، به روز رسانی Pepper Flash، برطرف کردن تعدادی از باگ ها و مشکلات مربوط به پایداری، از جمله تغییرات جدید هستند. همچنین میانبر دکمه CapsLock (موضوع شماره 23036) از دوبار فشردن کلید Shift به کلید ترکیبی Shift+Search تغییر کرده است. مشکل مربوط به کلیک دو انگشتی نیز برطرف شده است. بعلاوه کلید ترکیبی Shift+Alt+iبه ارسال بازخورد (Feedback) اختصاص یافته است.
درصورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: Filing a Bug


----------------------------
Source
Date/Time: 03/29/2012 - 02:21 PM
Author: Danielle Drew, Google Chrome
----------------------------

CSS: fast to load, easy to maintain

تیم توسعه دهندگان گوگل به تازگی از ابزار جدیدی به نام mod_pagespeed 0.10.21.2 را معرفی کرده است که با استفاه از قابلیتی به نام flatten_css_imports، فایل های CSS را از طریق مسطح سازی (Flattening) بهینه می کند. این عمل سبب کاهش تعداد درخواست های HTTP گشته و تعداد Serial Round Trip ها را کاهش می دهد.
 این Mod از اینجا قابل دریافت است: Download mod_pagespeed. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، به اینجا مراجعه کنید: mod_pagespeed binary release 0.10.21.2

----------------------------
Source
Date/Time: 03/18/2012 - 08:35 AM
Author: Matt Atterbury and Joshua Marantz, Pagespeed Automatic Team
----------------------------

OAuth 2.0 Playground: new features

تیم توسعه دهندگان گوگل به روز رسانی جدید را برای OAuth 2.0 Playground منتشر کرده است. پشتیبانی از Client-side flow، پیش نویس های جدید، نمایش عملیات های API موجود، پشتیبانی از پارامترهای access_type و approval_prompt، نوآسازی (Refresh) خودکار Access Tokens و فعال شدن لینک ها در هنگام کدنویسی، از جمله امکانات جدید در OAuth 2.0 Playground هستند.
کاربان می توانند نظرات خود را درباره این امکانات جدید، در انجمن گفتگوی OAuth 2.0 Playground مطرح کنند.

محیط OAuth 2.0 Playground. عکس از Google Developers blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/29/2012 - 11:30 AM
Author: Nicolas Garnier, Developer Relations
----------------------------

Traffic and Transit Come to Google Maps in Malaysia

Google Maps امکانات جدیدی را به بخش مالزیایی سرویس خود اضافه کرده است. اولین بخش از تغییرات جدید مربوط به لایه ترافیک در نقشه می گردد. از این کاربران مالزیایی می توانند با فعال کردن لایه ترافیک در Google Maps به صورت زنده به اطلاعات ترافیکی جاده ها دسترسی داشته باشند. اطلاعات مربوط به سرویس های شهری در مالزی (اتوبوس، مترو، مونوریل و ...) نیز از این پس در بخش Get Directions قابل مشاهده خواهند بود.
علاوه بر این گوگل پشتیبانی از زبان باهاسا را که زبان 60 درصد مردم مالزی است به سرویس Google Maps افزوده تا کاربران با سادگی بیشتری از این سرویس استفاده نمایند. وبسایت محلی Google Maps برای کشور مالزی از طریق این نشانی در دسترس است: maps.google.com.my


نمایش لایه ترفیک در شهر کولالامپور، مالزی. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/29/2012 - 11:30 AM
Author: Jing Lim, Software Engineer, Google Maps Malaysia
----------------------------

Google App Engine Research Awards for scientific discovery

بخش روابط دانشگاهی گوگل از پژوهشگران دانشگاهی برای برنامه جدیدی تحت عنوان Google App Engine Research Awards دعوت به عمل آورده است. App Engine بستری است که برای برنامه نویسان امکان برنامه نویسی و میزبانی برنامه های تحت وب را، بر بستری مشابه محصولات گوگل، به سادگی و سهولت توسعه دهند. این برنامه 15 پروژه را برای یک سال و با مبلع 60 هزار دلار پشتیبانی خواهد کرد. موضوع پروژه ها می تواند رد زمینه های مختلف، از علوم کامپیوتر تا ژنتیک باشد. در سال اول این برنامه تنها در کشورهای محدودی اجرا خواهد شد. (جزئیات بیشتر در اینجا: Request for Proposal)
برای ثبت نام در این برنامه به وبسایت Google Research مراجعه کنید. آخرین مهلت ثبت نام، ساعت 11:59 روز 11 می 2012 (به وقت سواحل غربی) است.

----------------------------
Source
Date/Time: 03/29/2012 - --:-- --
Author: Maggie Johnson, Director of Education and University Relations and Andrea Held, University Relations Program Manager
----------------------------

Paul McDonald, Product Manager

گوگل سرویس جدید به نام Google Consumer Surveys را معرفی کرده است که به صاحبان فروشگاه ها و تجار آنلاین اجازه می دهد از کاربران درباره موضوعات مختلف نظر سنجی کنند. شرکت کاربران در این نظر سنجی ها به صورت ناشناس بوده و هویت آنها ذخیره نخواهد شد. شرکت های تجاری می توانند از ناشران مختلف برای انتشار نظرسنجی استفاده کنند. ناشران این  نیز در ازای انتشار هر نظرسنجی، مبلغی را به عنوان حق العمل دریافت می کنند.


----------------------------
Source
Publisher: Google News blog
Date/Time: 03/29/2012 - 10:21 AM
Author: Paul McDonald, Product Manager
----------------------------

2012-03-30

Making the Android Developer Console work for your whole team

برنامه نویسان و توسعه دهندگان اندروید از این پس می توانند فعالیت های خود در کنسول توسعه اندروید (Android Developer Console) را به صورت گروهی انجام دهند. حساب کاربری گوگل هر توسعه دهنده به عنوان حساب مدیر تعریف می شود و وی می تواند از دیگران برای همکاری در پروژه خود دعوت به عمل آورده و میزان دسترسی آنها به بخش های مختلف را کنترل کند. همکاران پروژه نیز برای پیوستن به آن، نیازمند حساب کاربری گوگل هستند.
در حال حاضر، تنها امکان اعمال محدودیت بر مشاهده گزارش مالی پروژه وجود دارد و در آینده ابزارهای کنترلی بیشتری در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، به اینجا مراجعه کنید: Account owner and user access

عکس از Android Developers blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/29/2012 - 10:20 AM
Author: Ellie Powers, Product Manager on the Google Play 
----------------------------

AnyoneButMeWebSeries is March’s YouTube partner On The Rise

کانال AnyoneButMeWebSeries برنده ماه مارس رقابت On The Rise گوگل شد. مجموعه AnyoneButMeWebSeries که در شهرهای نیویورک و لوس آنجلس فیلمبرداری می شود، برنامه ای است درباره هویت و روابط مدرن نوجوانان وابسته قوم های گونانگون با رفتارهای جنسی دگر گرا و همجنس گرا.
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره رقابت On The Rise به کانال YouTube مربوط به آن مراجعه کنید.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/29/2012 - --:-- --
Author: Christine Wang and Devon Storbeck, YouTube Partner Support
----------------------------

Find out your trip duration based on current traffic

گوگل با استفاده از داده های ترافیکی زنده و همینطور سوابق ترافیکی جاده ها، سرویس جدیدی را جهت Google Maps معرفی کرده است که به کاربران امکان محاسبه زمان تقربی طی یک مسیر با وسائل نقلیه مختلف را می دهد. این سرویس جدید بخشی سرویس مسیریابی گوگل (Directions) است. اطلاعات مربوط به زمان طی مسیر به همراه نتایج مسیریابی نمایش داده می شود و استفاده از آن نیاز به هیچ گونه تنظیم خاصی ندارد. این سرویس در حال حاضر تنها در مناطق محدودی قابل استفاده است. کاربران سیستم عامل اندروید می توانند با فعال کردن گزینه My Location در اپلیکیشن Google Maps در توسعه و افزودن مسیر های جدید به این سرویس همکاری داشته باشند.

مقایسه زمان طی مسیر با تاکسی و اتوموبیل شخصی. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/29/2012 - 08:34 AM
Author: Szabolcs Payrits, Software Engineer, Google Maps
----------------------------

Google makes great films available in France

کرایه فیلم از Google Play برای کاربران فرانسوی امکان پذیر شد. این مجموعه شامل فیلم های روز هالیود و سینمای فرانسه می گردد. کاربران گوشی های و تبلت های اندروید می توانند با استفاده از اپلیکیشن Google Play Movies  به صورت آنلاین فیلم ها را تماشا کنند؛ یا پس از دانلود فیلم و در طول دوره کرایه فیلم، به تماشای آن به صورت آفلاین بپردازند. امکان مشاهده آنلاین یا کرایه آفلاین با استفاده از حساب کاربری گوگل از طریق وبسایت Google Play و همینطور بخش فیلم YouTube نیز وجود دارد. مدت زمان اعتبار فیلم های کرایه شده برای تماشا، به طور معمول یک ماه (30 روز) است و 48 ساعت بعد از اولین اجرای فیلم، اعتبار پخش آن پایان می یابد. بهای فیلم ها، جهت عنوان های تازه منتشر شده، از 3.99 برای کیفیت متوسط و 4.99 یورو برای کیفیت بالا و عناوین های قدیمی از 2.99 یورو برای کیفیت متوسط و 3.99 یورو برای کیفیت بالا، آغاز می گردد.

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/29/2012 - --:-- --
Author: Ben Serridge, Product Manager
----------------------------

Follow the Burma Elections on YouTube

YouTube در همکاری با Google Ideas و J-School News Lab، که یک برنامه آموزش خبرنگاری برای شهروندان برمه است، انتخابات روز یکشنبه، 1 آوریل، در برمه را پوشش خواهد داد. خبرنگاران J-School News Lab اخبار انتخابات برمه را به طور زنده  از کانال اخبار انتخابات برمه (Burma Elections news channel) در YouYube گزارش خواهند کرد و در کنار آن، اخبار رسانه های برمه ای و رسانه های بین المللی نیز پخش خواهد شد.

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/29/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News and Politics
----------------------------

New 45° imagery available for 15 cities

گوگل تصاویر 45 درجه جدیدی را برای سرویس Google Maps منتشر کرده است. این تصاویر مربوط به 13 شهر از ایالت  های جورجیا، فلوریدا، کالیفرنیا، کارولینای جنوبی، تنسی، لوئیزیانا و تگزاس ایالات متحده و دو شهر آدلاید استرالیا و کوردوبا ی آرژانتین می شود.


شهر کوردوبا، آرژانتین. مشاهده تصویر بزرگتر

----------------------------
Source
Date/Time: 03/28/2012 - 04:15 PM
Author: Bernd Steinert, Geo Data Specialist
----------------------------

Using labels in Translator Toolkit

گزینه جدیدی به نام Lables به مجموعه Google Translator Toolkit اضافه شده است که مدیریت پروژه های مختلف و سازماندهی آنها را برای کاربران ساده تر خواهد کرد. محل دکمه مربوط به Lables در تصویر قابل مشاهده است.

دکمه جدید Lables. عکس از Google Translate blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/28/2012 - 02: 57 PM
Author: Chenjun Wu, Software Engineer, and Chris Yang, Product Manager, Translator Toolkit
----------------------------

Product Connect makes it easier to design with real products

نگارش جدید پلاگ-این Product Connect برای Google SketchUp منتشر شد. این پلاگ-این به طراحان اجازه می دهد تا ویژگی های مدل را تعریف بر اساس برند، بها، ماده سازنده و ... تعریف کنند. نگارش جدید شامل سه ابزار Product Editor ،Get Products و Report Maker  می گردد که جهت امکان افزودن پیش نمونه های آماده از Google 3D Warehouse، طراحی مدل و ساخت فهرستی از محصولات به کار می رود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این پلاگ-این و دریافت آن به اینجا مراجعه کنید: Igloo Studios



----------------------------
Source
Date/Time: 03/28/2012 - 03:28 PM
Author: Gopal Shah, SketchUp Marketing
----------------------------

Do You Have What it Takes to be the ‘Next’ great YouTube Vlogger?

YouTube در بخش Creators برنامه جدیدی جهت آموزش ویدئوبلاگینگ، با عنوان YouTube Next Vlogger به راه انداخته است. موضوع آموزش ویدئوبلاگینگ با انجام نظرسنجی از کاربران YouTube مطرح شده است و گوگل قرار است 16 نفر را با آموزش از طریق Hangout و کمک مالی برای تهیه  تجهیزات لازم (5 هزار دلار) و تبلیغات (10 هزار دلار)، حمایت کند. مدت این دوره 3 ماه است مربیانی از متخخصان این حرفه، آموزش علاقمندان را به عهده خواهند داشت.
کاربران کشورهای استرالیا، کانادا، هند، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، بریتانیا و ایالات متحده مجاز به ثبت نام در این برنامه هستند. اسامی برندگان در روز 30 آوریل اعلام خواهد شد. برای ثبت نام به اینجا مراجعه کنید: YouTube Next Vlogger

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/28/2012 - --:-- --
Author: Austin Lau & Bing Chen, Global YouTube Creator Program Managers
----------------------------

2012-03-29

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 19.0.1081.2 به روز شد. در این به روز رسانی، موتور جاوا اسکریپت V8 به نگارش 3.9.24.1 ارتقاء یافته است. منوی Other Devices در صفحه New Tab در زمان بازگردانی  تب (Restore) ، تاریخچه مرور (Navigation History) را بازگردان می کند. همچنین جهت افزایش امنیت، بارگزاری فایل با استفاده از فرمان های :file و :data در ویندوز، غیر فعال شده است. در سیستم عامل مک نیز مشکل شماره 118755 که مربوط به عدم نمایش صحیح آیکن بخش های Downloads و Extensions بود، برطرف شده است.
برای مشاهده فهرست کامل تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید. در صورت مواجهه با موضوعی جدید هم می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: Filing a Bug



----------------------------
Source
Date/Time: 03/28/2012 - 01:18 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Crossing the 50 billion km mark and giving Google Maps for Android a fresh look

نگارش 6.5 اپلیکیشن Google Maps برای اندروید منتشر شد. در نگارش جدید Google Maps، صفحه اصلی راهبری (Navigation) در هماهنگی با نگارش های جدید  اندروید (نگارش 4 و بالاتر)، مجددا طراحی شده است تا وارد کردن مقصد جدید و یا انتخاب آن از موارد اخیر (Recent) و علاقمندی ها (Favorite Locations)، به سادگی و با کشیدن به چپ یا راست امکانپذیر شود. کیفیت بصری نقشه ها نیز افزایش یافته و کاربران دستگاه های داری صفحه نمایش با وضوح بالا،  تجربه بهتری در کار با نگارش 6.5 اپلیکیشن Google Maps خواهند داشت. در این نگارش امکان انتخاب اولویت های ترافیکی (پیاده روی، اتوبوس، مترو و ...) نیز وجود دارد و Google Maps به شما بهترین مسیر ممکن را پیشنهاد می کند. این سرویس در حال حاضر در 475 شهر جهان فعال است.
آخرین نگارش اپلیکیشن Google Maps برای اندروید، ازطریق Google Paly قابل دریافت است. کانال YouYube سرویس Google Maps با طراحی و ویدئوهای جدید نیز در دسترس است.


----------------------------
Source
Date/Time: 03/28/2012 - 10:31 PM
Author: Harlan Hile, Software Engineer
----------------------------

Sharing Personalized Dashboards using the Analytics API

گوگل ابزار جدیدی به نام DashThis را معرفی کرده است که Trimali Technologies با استفاده از Google Analytics API منتشر کرده است. DashThis ابزاری است که امکان تهیه و تحلیل گزارشات عملکرد وبسایت ها و ارسال و همینطور مشاهده محرمانه آنها، بدون نیاز به وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور را فراهم می کند. این ابزار با استفاده از Google Analytics API و داده های مشتری، این مجموعه ای از داشبوردها را، بر اساس شاخص عملکردهای کلیدی (KPI)، که هرکدام ویژه کارکردی خاص هستند، مطابق نیاز و درخواست مشتریان، به روز می کند.
DashThis از طریق گالری اپلیکیشن های Google Analytics و همینطور وبسایت آن، در دسترس است. همچنین برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن های Google Analytics، می توانید به اینجا مراجعه کنید: Google Analytics Developers

داشبود اختصاصی با DashThis. عکس از Google Analytics blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/28/2012 - 10:12 AM
Author: Pete Frisella, Google Analytics API Team
----------------------------

Stable Channel Release and Beta Channel Update

کانال پایدار مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 18.0.1025.142 به روز شد. در نگارش جدید عملکرد گرافیکی به نحو گسترده ای بهبود یافته است. همچنین موضوعات شماره 109574، 112317، 114056، 116398، 116524، 117417، 117471، 117588 و 117794 نیز برطرف شده اند. این به روز رسانی، نگارش جدیدی از Adobe Flash را نیز دربر دارد (اطلاعات بیشتر).
برای مشاهده فهرست کامل تغغیرات به SVN revision log مراجعه کنید. همچنین در صورت مواجهه با هرگونه باگ، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: Filing a Bug



----------------------------
Source
Date/Time: 03/28/2012 - 10:55 AM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

Faster and fancier graphics

مرورگر کروم به نگارش 18 به روز شد. در آخرین نگارش پایدار مرورگر کروم، بارگزاری و پردازش تصاویر گرافیکی بهینه شده و سرعت یافته است. همچنین پردازش سه بعدی نیز برای سازگاری با کامپیوترهای قدیمی، بهینه شده است. آخرین نگارش مرورگر کروم از اینجا قابل دریافت است: Google Chrome
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نگارش جدید، به وبلاگ پروژه کرومیوم مراجعه کنید.

----------------------------
Source
Publisher: Google Chrome blog
Date/Time: 03/28/2012 - 10:50 AM
Author: Vangelis Kokkevis, Chrome Graphics Olympian
----------------------------

Moving the Google+ Hangouts API Out of Preview

گوگل API مربوط به Google Hangouts را از حالت پیش نمایش خارج کرد. از این به بعد توسعه دهندگان می توانند اقدام به نوشتن  اپلیکیشن های ویژه Google Hangouts بنمایند. اپلیکیشن های Google Hangouts مانند اپلیکیشن های متداول وبی بوده و در پنجره مربوط به Hangout اجرا می شوند. گوگل دست توسعه دهندگان را باز گذاشته و دسترسی به بخش هایی مانند دعوت گروهی برای Hangout تا 10 نفر، تنظیمات مربوط به میکروفون، دوربین، بلندگوها و بلندی صدا، اضافه کردن افکت های صوتی افزودن و به پیوت تصاویر به چهره ها و همچنین بازآرایی عناصر رابط کاربری را آزاد نم.ده است. هچنین در بخش Developers، از دکمه جدیدی برای Google Hangouts رونمایی شده است که برنامه نویسان می توانند از آن برای اجرای اپلیکیشن مورنظرشان، همزمان با بارگزاری Hangout، استفاده کنند.
اسناد مربوط به Google Hangouts API و کنسول آن، برای شروع به کار می توانند مفید باشند.

----------------------------
Source
Date/Time: 03/28/2012 - 09:36 AM
Author: Amit Fulay, Product Manager, Google+ Hangouts
----------------------------

The Go project reaches a major milestone: Go 1

نگارش پایدار پروژه منبع باز Go منتشر شد. نگارش 1 این زبان برنامه نویسی پس از مدتی توسعه و برطرف نمودن مشکلات و بهینه سازی منتشر می گردد. Go Version 1 یا به اختصار Go 1، به صورت Standard Go Runtime در Google App Engine نیز در دسترس است. گوگل اعلام کرده است پشتیبانی بلند مدت از این زبان را در دستور کار خود قرار داده است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره پروژه Go به وبلاگ این پروژه مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده اسناد و راهنمایی های مربوط به پروژه Go و دانلود آن، و همینطور بازدید از تور تعاملی این پروژه، به وبسایت رسمی این پروژه در نشانی golang.org مراجعه کنید.

صفحه رسمی پروژه Go.

----------------------------
Source
Date/Time: 03/28/2012 - 09:10 AM
Author: Andrew Gerrand, the Go Team
----------------------------

Giving you more insight into your Google Account activity

گوگل گزینه جدیدی به بخش تنظیمات حساب کاربری اضافه کرده است که در صورت فعال شدن، به صورت ماهانه گزارش استفاده از سرویس های گوگل را از طریق یک گزارش خصوصی ایمیل می کند. این گزینه جدید که Account Activity نام دارد، تنها با درخواست کاربر فعال می گردد و به صورت پیش فرض غیرفعال است. کشورهایی که کاربر از آنها به سرویس های مختلف متصل شده است، مرورگر و سیستم عامل وی، تعداد ایمیل های دریافت و ارسال شده، میزان رشد و یا تغییر آنها، پرکاربردترین مخاطب، آمار مربوط به جستجوها و عبارت های جستجو شده، بخشی از اطلاعات موجود در این گزارش هستند.

گزارش کارکرد ماهانه. عکس از Official Google blog

----------------------------
Source
Date/Time: 03/28/2012 - 07:38 PM
Author: Andreas Tuerk, Product Manager
----------------------------

2012-03-28

Experience live music that matches your energy with The Switch

گوگل در سرویس جدیدی که بر روی YouTube و با همکاری La Blogotheque به راه انداخته است به کاربران اجازه می دهد به صورت آنی بین دو حالت (Mood) آرمش بخش و با انرژی تغییر حالت دهند. این سرویس جدید The Switch نام دارد و کنسرت دو گروه Givers و Theophilus London که ساعت 5 عصر (به وقت گرینویچ) روز 28 مارس اجرا می شود، در آن به صورت همزمان پخش خواهد شد. The Switch یک کانال تعاملی است و کاربر می تواند از طریق دو دکمه Relaxing و Energizing که در زیر ویدئو وجود دارد، بین این حالت ها سوییچ کند.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/28/2012 - --:-- --
Author: Charles Jang, YouTube Marketing Programs Manager
----------------------------

Introducing YouTube with a Peruvian flavor

گوگل نگارش محلی YouTube ویژه کشور پرو را در نشانی youtube.pe راه اندازی کرد. این چهل و دومین کشور در جهان و ششمین کشور آمریکای لاتین است که به جمع دامنه های محلی YouTube می پیوندد. هدف دامنه محلی پرو، تمرکز بیشتر بر رسانه های بومی و ساده تر کردن یافتن ویدئوهای محلی است تا احتمال از دست دادن ویدئوها هرچه بیشتر کاهش یابد.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 03/27/2012 - --:-- --
Author: Gianfranco Polastri, Country Manager for Google Peru
----------------------------

Dev and Beta Channels Update for Chromebooks

کانال بتای سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 18.0.1025.140 (نگارش پلتفرم 1660.98.0) به روز شد. کانال توسعه این نگارش نیز برای کروم بوک های سری Cr-48 در دسترس است. به روز رسانی جدید تعدادی از مشکلات مربوط به پایداری سیستم عامل را برطرف می کند.
در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: Filing a Bug


----------------------------
Source
Date/Time: 03/27/2012 - 11:36 AM
Author: Danielle Drew, Google Chrome
----------------------------

Take a train through the Swiss Alps with Street View

گوگل در همکاری با بنیاد علمی، آموزشی، فرهنگی ملل متحد، یونسکو، و شرکت راه آهن Rhaetian سوئیس، 122 کیلومتر (75.8 مایل) از خطوط راه آهن آلبولا/برنینا را، که بخشی از میراث جهانی یونسکو است، از طریق سرویس Street View در دیدعموم قرار داده است. این تصاویر علاوه بر Google Maps، از طریق گالری ویژه آنها در Street View نیز در دسترس هستند. تهیه این سری از Street View ها نیز در راستای پروژه Google Trike است که در آن از وسایل نقلیه جدیدی بجای اتوموبیل (در اینجا یک واگن خطوط راه آهن Rhaetian) استفاده شده است.
این ویدئو چگونگی تهیه این تصاویر را نشان می دهد: Street View hops on the train to capture the Swiss Alps
گالری مربوط به تصاویر خطور راه آهن سوئیس را از اینجا ببینید: Swiss Alps Gallery


تونل قطار در توسیس، سوئیس. مشاهده تصویر بزرگتر

----------------------------
Source
Date/Time: 03/27/2012 - 11:00 AM
Author: Raphael Leiteritz, Product Manager, Google Maps
----------------------------

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.