Loading

2011-10-08

Map Maker Graduation Part V: from Afghanistan to Antarctica

گوگل  نقشه تکمیل شده تعدادی از کشورها و مناطق جهان از Google Map Maker به سرویس Google Maps انتقال داده است. عراق، افغانستان، گوتمالا، گرجستان، جزیره هرد و قطب جنوب از جمله این مناطق هستند. در ناحیه های مختلف تیم های متفاوتی بر روی نقشه ها کار کرده اند.
گوگل ضمن قدردانی از تمامی همکاران Google Maps در تیم های Google Map Maker، از آنها خواسته تا به تلاششان برای تکمیل نقشه های بیش از 180 ناحیه دیگر ادامه دهند. حاصل کارهای این گروه ها در Map Maker Pulse قابل مشاهده است.

نقشه شهر تفلیس پس از به روز رسانی و قبل از آن. عکس از googleblog.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 10/6/2011 - 10:07 AM
Author: Anjali Joshi, Director of Product Management, Google Maps

Unleash the QualityBots

گوگل از ابزار جدیدی به نام QualityBots رونمایی کرده است که به کاربران امکان می دهد تا وبسایتشان را در کانال های مختلف گوگل کروم مقایسه کنند. جهت استفاده از QualityBots، به یک حساب Amazon EC2 نیاز است تا ماشین مجازی را که وبسیات را با نسخه های مختلف کروم بارگزرای می کند، قابل استفاده باشد. اطلاعاتی که از QualityBots بدست می آید به کاربران کمک خواهد کرد تا با شناسایی بر روی المان های تحت تاثیر، از پیکربندی دوباره سایر المان ها خودداری کنند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر صفحه QualityBots در Google Code در دسترس است و کاربران می توانند نظرات خود را از طریق ایمیل qualitybots-discuss@googlegroups.com با گوگل در میان بگذارند.

مقایسه نمایش در کروم 14 و 15. عکس از google-opensource.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 10/6/2011 - 10:00 AM
Author: Richard Bustamante, Google QualityBots Team

Safe Browsing Alerts for Network Administrators is graduating from Labs

گوگل سرویس Safe Browsing Alerts for Network Administrators (هشدار مرور امن برای میران شبکه) را از بخش Google Labs خارج کرد. این سرویس که جهت ارسال هشدار درباره بدافزارها و همچنین URL های فیشینگ به مدیران شبکه ها بکار می رود، از این پس در نشانی http://www.google.com/safebrowsing/alerts در دسترس خواهد بود. این ابزار از سال گذشته فعال شده است و در این مدت گوگل با جمع آوری بازخوردهای کاربران، سعی در بهبود آن داشته است.

----------------------------
Source
Date/Time: 10/6/2011 - 09:54 AM
Author: Nav Jagpal, Security Team

Google eBooks travels ‘across the pond’

از این پس کتابهای الکترونیک گوگل در بریتانیا هم در دسترس خواهند بود. کاربران بریتانیایی گوگل می توانند با مراجعه به Google eBooks بریتانیا، به مجموعه عظیمی از کتابهای دیجیتال رایگان و قابل خرید دسترسی پیدا کنند. از آنجا که Google eBooks یک پلاتفرم آزاد است، برای دسترسی به آن راه های گوناگونی وجود خواهد داشت؛ از ابزارک های مختلف مانند گوشی ها و تبلت های اندروید و اپل تا کتابخوان های سونی و کوبو و الونکس و ... و یا کتابخوان تحت وب گوگل. همچنین به زودی امکان خرید کتابها از طریق فروشگاه های محلی نیز فراهم خواهد شد. Google eBooks محتوی خود را بر روی سرورهای ابری ذخیره می کند و از این رو کتابها در همه جا در دسترس کاربران خواهند بود.

----------------------------
Source
Date/Time: 10/6/2011 - 07:48 AM
Author: Kihyun Jung, Google eBooks Product Manager

YouTube.com/Politics: Tracking the 2012 election campaign through online video

YouTube در کانال Politics انتخابات پیش روی آمریکا را پوشش خواهد داد. وبسایت YouTube Politics آخرین اخبار و گزارش ها پیرامون کاندیداهای انتخابات را گرد هم می آرود و در آن می توانید افزایش و یا کاهش بازدیدکنندگان کاندیداها و همینطور روند محبوبیت ویدئوهای آنها را دنبال کنید. بعلاوه از داشبور هر کاندیدا، آخرین به روز رسانی های آنها قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود.

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 10/5/2011 - --:-- --
Author: Ramya Raghavan, YouTube News and Politics Manager

2011-10-07

Google scholarships in Europe, Middle East and Africa: Accepting applications for 2012!

گوگل اعلام کرده است از امروزدرخواست ها برای دریافت 2 بورسیه تحصیلی گوگل در سال 2012، پذیرفته می شود. این دو بورسیه عبارتند از:

  • بورسیه اروپایی گوگل برای دانشجویان ناتوان: این بورسیه جهت دانشجویان ناتوانی است که در سال تحصیلی 2013-2012 در یک دانشگاه اروپایی اقدام به تحصیل کنند. نام نویسی باید در رشته علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، انفورماتیک و یا رشته هایی مشابه از نظر فنی، صورت پذیرفته باشد. افرادی با ناتوانی، بیماری روحی و یا بیماری های با طول درمان زیاد مانند خوانش پریشی (Dyslexia)، کنش پریشی (Dyspraxia)، اختلال بینایی و شنوایی، دیابت، صرع، افسردگی، اختلالات اضطرابی (Anxiety Disorders) و هرگونه بیماری جسمی و یا روحی دیگر، شامل این بورسیه می شوند.
  • بورسیه گوگل به یاد آنیتا براگ (Anita Borg)*: این بورسیه جهت بانوانی است که در سال تحصیلی 2013-2012 در رشته علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، انفورماتیک و یا رشته هایی مشابه از نظر فنی، در یکی از دانشگاه های اروپا، خاورمیانه و یا آفریقا نام نویسی کرده و سابقه قابل قبول دانشگاهی داشته باشند.
آخرین مهلت درخواست برای هر دو بورسیه اول فوریه 2012 است و نتایج در می 2012 اعلام خواهد شد. افراد پذیرفته شده 7000  یورو کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند و از دانش پژوهان و برنگدان نهایی دعوت خواهد شد تا نشستی که در ماه ژوئن در دفتر گوگل در اروپا برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
این دو بورسیه تنها بخشی از برنامه های اموزشی گوگل است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های گوگل دراین زمینه، به Google EMEA University Programs مراجعه نمایید.


* آنیتا براگ (2003-1949)، دانشمند آمریکایی در زمینه کامپیوتر و بنیانگذار انستیتو زنان و تکنولوژی (امروز انستیتوی آنیتا براگ برای زنان و تکنولوژی).
----------------------------
Source
Publisher: Google Student blog
Date/Time: 10/6/2011 - 08:00 AM
Author: Jenny McColl, University Programmes Specialist

9/11 Memorial & Museum is looking for your tribute videos

موزه و یادبود ملی 11 سپتامبر که کانال 9/11 Memorial را در YouTube در اختیار دارد، از کاربران دعوت کرده است تا ویدئوهایشان را جهت قرار گرفتن در موزه یادبود 9/11 ارسال کنند. بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، این موزه در سپتامبر 2012 افتتاح خواهد شد. موزه و یادبود ملی 11 سپتامبر بنیادی غیر انتفاعی است که جهت نظارت، طراحی، جمع آوری کمک های مالی، برنامه ریزی و راه اندازی موزه یادبود 9/11 بنا نهاده شده است.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 10/5/2011 - --:-- --
Author: Ramya Raghavan, YouTube News and Politics Manager

Building Maker gets two new cities in Brazil

تعداد شهرهای تحت پشتیبانی Google Building Maker به 124 شهر رسید. Google Building Maker بخشی از مجموعه Google SketchUp است که جهت طراحی ساختمان ها برای اضافه کردن به Google Earth به کار می رود. گوگل در سالگرد انتشار این نرم افزار، دو شهر برزیلی برازیلیا و پورتو آلگره به جمع شهرهایی پیوست که با استفاده از Google Building Maker می توان ساختمان های آن را شبیه سازی کرد.

تعداد شهرهای Google Building Maker به عدد 124 رسید. عکس از sketchupdate.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 10/5/2011 - 11:10 PM
Author: Nicole Drobeck, Geo Community Program Manager

2011-10-05

An enhanced Google Docs experience on Android tablets

اپلیکیشن Google Docs برای  اندروید،  جهت سازگاری بیشتر با تبلت ها به روز شد. در نگارش جدید، صفحه نمایش به سه بخش تقسیم شده است و فهرست اسناد، جزئیات فایلها و همینطور فیلترها و دسته بندی ها به صورت همزمان بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده است. این اپلیکیشن در 46 زبان و بر روی تبلت هایی که از نگارش سوم سیستم عامل اندروید، موسوم به شانه عسل (Honeycomb)، و یا بالاتراستفاده می کنند، قابل نصب است. گوگل از کاربران درخواست کرده است که بازخورد استفاده از تغییرات جدید را از طریق این فروم گزارش کنند.
برای دریافت این اپلیکیشن می توانید به Android Market مراجعه کنید.
تغییرات جدید در اپلیکیشن موبایل Google Docs. عکس از googlemobile.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 10/5/2011 - 10:02 AM
Author: David Loxton, Product Manager

Beta Channel Update for Chromebooks

کانال بتا برای تمام کروم بوکها به نگارش 15.0.874.51 (نگارش پلتفرم 1011.43) ارتقاء یافت. نگارش جدید در کنار برطرف کردن تعدادی از حفره های امنیتی و ناپایداری ها، شامل نگارش 1.2.6 پلاگ این Netflix، به روز رسانی Pepper Flash و نوسازی Web UI login و صفحه New Tab می شود. مشکلات شناخته شده در این نگارش نیز عبارتند از موضوعات 18521، 18875، 20014، 20187، 20204 و 20525 .


----------------------------
Source
Date/Time: 10/5/2011 - 09:31 AM
Author: Josafat Garcia, Google Chrome

Dev Channel Updates for Chromebooks

کانال توسعه برای تمام کروم بوکها به نگارش 16.0.898.0 (نگارش پلتفرم 1122.0.0) ارتقاء یافت. تغییرات عمده در این نگارش به روز رسانی Pepper Flash به نگارش 11.0.31.200 و پشتیبانی از Cisco L2TP over IPSec است. مشکلات شناسایی شده در این نگارش موضوعات شماره 21112 و 21016 هستند.



----------------------------
Source
Date/Time: 10/3/2011 - 04:56 PM
Author: Danielle Drew, Google Chrome

Google Earth downloaded more than one billion times

دانلود نرم افزار Goolge Earth از مرز 1,000,000,000 (یک میلیارد) نسخه فراتر رفت. این مطلب را برایان مک کلندون، معاون مهندسی Goolge Earth  با انتشار مطلبی در وبلاگ گوگل اعلام کرده است. وی در ادامه با اشاره به تاثیر گذاری Goolge Earth بر فعالیت های کاربران به مواردی از این تاثیرگذاری اشاره کرده است. از جمله استفاده پروفسور دیوید کندی از دانشگاه غربی استرالیا که با استفاده از تصاویر ماهواره ای Goolge Earth موفق به کشف مقبره های باستانی مربوط به 2000 سال قبل در عربستان و اردن شده است؛ بدون اینکه حتی میز کارش را ترک کند.وی همچنین به وبسایت One World Many Stories  اشاره کرده است که در آن تجربیات کاربرانی مانند پروفسور کندی جمع آوری شده است و نشان می دهد چگونه دانلود کردن Goolge Earth موجب ایجاد یک تغییر شده است و افراد مختلف با استفاده از آن در جهت تحقق رویاهایشان گام برداشته اند.
برای دریافت Goolge Earth به اینجا مراجعه کنید.

اینفوگرافی منتشر شده در وبلاگ گوگل به مناسبت عبور از مرز یک میلیارد دانلود. عکس از googleblog.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 10/5/2011 - 07:38 AM
Author: Brian McClendon, VP of Engineering, Google Earth and Maps

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 15.0.874.81 ارتقاء یافت. نگارش جدید کروم، شامل ارتقاء موتور جاوا اسکریپت V8 به نگارش 3.5.10.15  و تطابق پنجره اصلی اطلاع رسانی در کنترل کننده نوار بوک مارکها است. بعلاوه موضوع های 97955 و 98572 در تمام توزیع ها، موضوع های 97808 و 97160 در ویندوز و موضوع های 89394، 86643،  82283 و 97238 در مک نیز مرتفع شده اند.
شرح کاملی از تغییرات جدید در log of all revisions در دسترس است.


----------------------------
Source
Date/Time: 10/4/2011 - 04:55 PM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome

Talk Shop During Google+ Platform Office Hours

گوگل از کاربران دعوت کرده است برای مطرح کردن سولات پیچیده تر و یا کمک گرفتن از مهندسان این تیم+Google در مشکلات برنامه نویسی، در Hangout های مهندسان گوگل که در ساعات اداری (11:30 صبح تا 12:15 ظهر به وقت سواحل غربی) شرکت کنند. بر این اساس در این Hangout ها، مهندسان تیم +Google به سوالات فنی مربوط به پلاتفرم +Google که قبلا دریافت کرده اند و همینطور سوالاتی که در طول Hangout پرسیده می شود، پاسخ خواهند داد.
برای مشاهده موضوعات Hangout های مختلف به صفحه Office Hours مراجعه کنید.

----------------------------
Source
Date/Time: 10/4/2011 - 04:29 PM
Author: Jon Beri, Google+ Developer Relations

Webmaster Tools in Google Analytics for everyone

بعد از راه اندازی یک نرم افزار آزمایشی در ماه ژوئن جهت دسترسی کاربران به اطلاعات جستجوی گوگل از طریق ایجاد ارتباط میان حساب های Google Analytics و Google Webmaster Central ، گوگل بالاخره این ویژگی را برای عموم قابل دسترس کرد. بخش Webmaster Tools سه دسته گزارش (Landing Pages، Queries و Geographical Summary) را در بر می گیرد که با عنوان Search Engine Optimization در بخش  Traffic Sources قابل مشاهده است.
برای استفاده از بخش Webmaster Tools،  باید حساب Google Webmaster Central تان را به حساب Google Analytics پیوند بدهید. برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه به این مقاله از بخش راهنمای گوگل مراجعه کنید.

اضافه شدن بخش Webmaster Tools در Google Analytics. عکس از analytics.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 9/18/2011 - 08:35 AM
Author: Jason Kersey, Google Chrome

Google+ APIs: now with Search and more

پس از انتشار Google+ API در ماه سپتامبر، گوگل از دو ویژگی جدید این API رونمایی کرد. این دو ویژگی شامل استفاده از متد جدید activities.search برای جستجوی پست ها و همینطور اضافه شدن امکان زیر نظر گرفتن پست ها برای بررسی نحوه تعامل دیگران با آن (ماند 1+ کردن پست یا بازنشر آن) می شود که از متد جدید people.listByActivity استفاده می کند.

----------------------------
Source
Date/Time: 10/4/2011 - 11:20 AM
Author: Jordanna Chord, Software Engineer, Google+ API Team

Stable Channel Update

کانال پایدار مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 14.0.835.202 ارتقاء یافت. این به روز رسانی شامل Adobe Flash Player 11 و برطرف کردن تعدادی از حفره های امنیتی و ناپایداری ها است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به SVN revision log مراجعه کنید.


----------------------------
Source
Date/Time: 10/4/2011 - 09:40 AM
Author: Jason Kersey, Google Chrome

Getting from ‘Here to there’ with My Location in Google Maps

از این پس سرویس موبایل Google Maps موقعیت جاری کاربر (My Location) را به صورت مبدا یا مقصد پیش فرض در مسیریاب گوگل درنظر خواهد گرفت. گوگل این اقدام را در راستای صرفه جویی در وقت کاربران دانسته است. به منظور استفاده از این ویژگی، در اولین اجرای Google Maps، مرورگر از کاربر اجازه دسترستی به موقعیت جغرافیایی را درخواست می کند و بسته به نوع مرورگر ممکن است این تغییرات ذخیره شده یا اینکه در هر بار استفاده از کاربر سوال شود. مرورگرهای Google Chrome و همچنین Firefox نگارش 3.5 و بیشتر، Internet Explorer 9 و بالا تر، Opera نگارش 10.6 و بیشتر و Safari نگارش 5 از این ویژگی پششتیبانی می کنند.
Google Maps جهت رعایت حریم خصوصی کاربران، موقعیت جغرافیایی آنان را ذخیره نخواهد کرد و کاربران به سادگی می توانند این ویژگی را در مرورگرشان غیرفعال کنند.

My Location در سرویس مسیریاب گوگل. عکس از google-latlong.blogspot.com


----------------------------

Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 10/4/2011 - 01:19 AM
Author: Noam Ben Haim, Product Manager

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 16.0.899.0 ارتقاء یافت. این به روز رسانی شامل ارتقاء V8 به نگارش 3.6.4.1 و یک بهینه سازی در عملکرد صدا در  HTML5 می شود (موضوع 61022). همچنین موضوع 98121 که مربوط به سازگاری با سرور ftp.comconlink.co.za بود نیز برطرف شده است.
توزیع های لینوکس، ویندوز و مک نیز به صورت مجزا تغییراتی را شامل می شوند برای مشاهده فهرست کامل تغییرات به SVN revision log مراجعه نمایید.


----------------------------
Source
Date/Time: 10/3/2011 - 05:08 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome

2011-10-04

Experience the new look of Docs and Sites

از این پس سرویس Google Docs با طراحی جدید گوگل در دسترس خواهد بود. بر اساس مطلب منتشر شده در وبلاگ Google Docs،  در نهایی سازی نمای این سرویس، بخشی نظرات کاربران از بازخورد نسخه آزمایشی گنجانده شده است؛ از جمله:  اشاره به ذخیره شدن فایل ها به صورت واضح تر با نمایش پیغام ...Saving، اضافه شدن آیکنی برای به اشتراک گذاری فایلها و کنترل بیشتر بر نحوه نمایش لیست فایلها.

نمای جدید سرویس Google Docs. عکس از googledocs.blogspot.com

----------------------------
Source
Publisher: Google Docs blog
Date/Time: 10/3/2011 - 08:29 PM
Author: Vance Vagell, User Interface Software Engineer

Stable and Beta Channel Updates

کانالهای پایدار و بتای مرورگر کروم به نگارش های 14.0.835.187 و 15.0.874.58 ارتقاء یافتند. این بروزرسانی ها مشکل ایجاد شده با بسته امنیتی Microsoft Security Essentials tool را برطرف می کند.


----------------------------
Source
Date/Time: 10/1/2011 - 10:00 AM
Author: Jason Kersey, Google Chrome

This week's Trends: space, holidays, and pranks


هرهفته در کانال Trends در YouTube، گوگل نگاهی به جذاب ترین ترین ویدئوها و آثار فرهنگی موجود در YouTube می پردازد. این ها تعدادی از آنها هستند (جمله ها، نقل قول هایی عینی از وبلاگ رسمی YouTube است):

  • ما از تمایل به ویدئوهای ترکیبی از عکس های گرفته شده از فضا آگاه شدیم.
  • ما تعدادی از محبوب ترین تقلیدهای موزیک ویدئو های Rosh Hashanah که در سال نو یهودی مشاهده شد جمع کردیم.
  • ما شاهد بودیم که چگونه برنامه «X Factor» محبوبیت Chris Rene را به شدت بالا برد.
  • برنامه The Feed شبکه CBS News به بررسی پدیده رشد ویدئوهای گربه های روسی محبوب در سطح جهان پرداخت.
  • ما قطعه ویدئو هایی را که از طرف معترضان "Occupy Wall Street" در نیویورک ارسال شد دنبال کردیم.
  • و این شوخی Carlsberg از بلژیک، مورد توجه جهانی قرار گرفت:

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 9/30/2011 - --:-- --
Author: Kevin Allocca, YouTube Trends Manager

Problems with Microsoft Security Essentials

در پی ناسازگاری ایجاد شده میان مرورگر کروم و بسته امنیتی Microsoft Security Essentials tool، گوگل اقدام به به روز رسانی کروم کرد. در اثر این تداخل، بسته امنیتی Microsoft Security Essentials tool، مرورگر کروم را به عنوان جزئی از یک بدافزار (PWS:Win32/Zbot) شناسایی کرده و اقدام به حذف آن می نماید.
گوگل اعلام کرده است کاربرانی که دچار اشکال نشده اند، نیازمند انجام هیچ اقدامی نیستند. آندسته از کاربرانی هم که با مشکل مواجه شده اند، می توانند با به روز رسانی کروم، مشکل را برطرف کنند. با این حال کاربرانی که مایلند این مشکل را به صورت دستی برطرف کنند، می توانند از راهنمایی که در وبلاگ گوگل کروم منتشر شده است، استفاده کنند. پیوند مربوط به این راهنما در بخش Publisher همین نوشته در دسترس است.

----------------------------
Source
Publisher: Google Chrome blog
Date/Time: 9/30/2011 - 01:24 PM
Author: Mark Larson, Engineering Manager

Welcome to You@YouTube: What do you want to know?

تیم YouTube اعلام کرده است که قصد دارد به صورت تدریجی ویدئوها و مطالبی را درباره حال و هوای کار در YouTube منتشر کند. ویدئو های مربوط به پروژه در کانال Life at YouTube قابل مشاهده است. این اولین قسمت از این ویدئو ها در ادامه قابل مشاهده است:


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 9/30/2011 - --:-- --
Author: Bernita Jenkins, HR Business Partner

Helicopter view of your driving directions on Google Maps

کاربران سرویس Google Maps از این پس می توانند از مسیر یاب سه بعدی استفاده کنند. برای استفاده از این ویژگی، در بخش مسیر یاب (Get directions) پس تعیین مبدا و مقصد، بر روی دکمه 3D کلیک کنید. با این کار نقشه به صورت خودکار بر روی حالت Earth قرار گرفته و تصویر هوایی مسیر به نمایش در می آید. برای متوقف کردن این حالت، کافیست بر روی دکمه 2D کلیک کنید.

نمای سه بعدی در مسیر یاب گوگل. عکس از google-latlong.blogspot.com

----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 9/30/2011 - 09:30 PM
Author: Paul Yang, Google Maps engineer

OnTheFly™ 1.2 for Android just made it easier to plan your trip

نگارش 1.2 اپلیکیشن ™OnTheFly منتشر شد که یک نرم افزار خرید بلیط هواپیما برای اندروید است. از جمله ویژگی های نگارش جدید، قابلیت جستجوی انعطاف پذیر آن است که اجازه دسترسی به اطلاعات پروازهای 35 روز آینده را می دهد. بعلاوه قابلیت دخیره و دستری به تاریخچه نیز به این نگارش اضافه شده است.  نگارش اندرویدی این اپلیکیشن از Android Market و نسخه مخصوص آیفون نیز از App Store قابل دریافت است. کاربران گوشی های بلکبری نیز می توانند نسخه مربوط به آن را از اینجا دانلود کنند.

نگارش 1.2 اپلیکیشن ™OnTheFly منتشر شد. عکس از googlemobile.blogspot.com



----------------------------
Source
Publisher: Google Mobile blog
Date/Time: 9/30/2011 - 10:46 AM
Author: Stefan Frank, Product Manager

Clearing up some policy myths

گوگل به برخی از شایعاتی که پیرامون سیاست مدیریت محتوی YouTube وجود دارد، پاسخ داد. "گوگل محتوی بارگزاری شده را قبل از انتشار بازبینی می کند"، "فلگ (Flag) کردن پشت سر هم یک ویدئو رتبه آن را کم می کند."، "اگر کسی ویدئوی ناجور یا خجالت آوری از من در YouTube منتشر کند، برای همیشه در آن باقی می ماند"، "YouTube هنر را سانسور می کند" و ... تعدادی از این شایعات هستند.

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 9/30/2011 - --:-- --
Author: Amanda Conway, Policy Associate

Go hands-on with a Chromebook in London

گوگل اولین فروشگاه اختصاصی محصولات خود، موسوم به Chrome Zone را در لندن افتتاح کرد. این فروشگاه در داخل فروشگاه PC World/Currys، در تاتنهام کورت رود قرار دارد. این فروشگاه ها جهت آشنایی کاربران با کروم بوکها و سایر محصولات گوگل، App های جدید و همینطور گفتگو با متخصصان کروم خواهد بود. گوگل اعلام کرده قصد دارد در ماه های آینده فروشگاه های Chrome Zone بیشتری را در بریتانیا افتتاح کند.

اولین فروشگاه گوگل موسوم به Chrome Zone افتتاح شد. عکس از chrome.blogspot.com

----------------------------
Source
Publisher: Google Chrome blog
Date/Time: 9/30/2011 - 12:04 PM
Author: Laura Thompson, Product Marketing Manager

Refocused Design Evolution, Continued

سرویس Google Maps شاهد تغییرات جدیدی در نمای ظاهری خواهد بود. عمده این تغییرات شامل تغییر رنگ المان های مختلف صفحه، از جمله تغییر رنگ آبی به خاکستری در نوار پیمایش سمت چپ، تغییر در حاشیه دکمه های موجود در قسمت بالا-راست و تغییر رنگ حاشیه پین (Pin) های مکان از سیاه به قرمز است.
بنا به اعلام گوگل، این ها تنها بخشی از تغییرات جدید در ظاهر Google Maps است و این سرویس طی روز ها و هفته های آینده شاهد تغییرات بیشتری خواهد بود.

تغییر رنگ حاشیه پین ها به قرمز. عکس از google-latlong.blogspot.com

----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 9/30/2011 - 02:30 AM
Author: Willem Van Lancker, User Experience & Visual Designer

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای تمام توزیع ها به نگارش 15.0.874.54 ارتقاء یافت. این به روز رسانی شامل ارتقاء V8 به نگارش 3.5.10.14 و همینطور برطرف کردن مسئله شماره 93201 می شود. همچنین در نگارش مربوط به مک و Chrome Frame نیز مسئله های شماره 75814، 98484 و 95810 برطرف شده است.
برای مشاهده فهرست کامل تغییرات به log of all revisions مراجعه نمایید. همچنین درصورت مواجهه مسئله ای جدید، آن را در اینجا گزارش دهید.


----------------------------
Source
Date/Time: 9/29/2011 - 03:49 PM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome

Google News launches redesign in UK and India

گوگل قصد دارد با ایجاد تغییراتی جدید، تجربه کار با نگارش های مختلف Google News را همتا کند. این تغییرات که قبل تر در نگارش ایالات متحده Google News اعمال شده بود، شامل ارائه پیمایشی با جلوه های بیشتر، راحت تر پیدا کردن اخبارداغ روز، امکان سفارشی کردن و همچنین به اشتراک گذاری آسان تر می شود. همچینی گوگل در حال مذاکره با بنگاه های خبری است تا بخشی از خبرهای داغ خبرگزاری های مورد علاقه کاربران به طور مستقیم در صفحه اصلی Google News آنها به نمایش درآید.
این تغییرات به صورت دوره ای در دو نگارشبریتانیا و هند اعمال می شود. گوگل  ابراز امیدواری کرده است که این تغییرات جدید خوشایند کاربران  باشد و از همه دعوت کرده است تا بازخودر این تغییرات را برای گوگل ارسال دارند.
----------------------------
Source
Publisher: Google News blog
Date/Time: 9/29/2011 - 02:34 PM
Author: Scott Zuccarino, Product Manager

Coding with data from our Transparency Report

گوگل داده های خام مربوط به گزارش شفافیت را که به درخواستهای کشور های مختلف برای مسدود کردن سرویس ها و محتوای وب و همینطور دسترسی به حساب کاربران مربوط می شود را در فرمت CSV منتشر کرد که برای پژوهشگران و توسعه دهندگان علاقمند می تواند بسیار مفید باشد. این داده ها هر شش ماه یکبار به روز می شوند. گوگل اعلام کرده است که به علت پیچیده شدن این فرآیند دیگر قادر به طراحی واسط کاربری پاسخگو برای این داده ها جهت سوالات احتمالی کاربران نیست.
گوگل در آینده نزدیک داده های خام و واسط های برناهمه نوسی کاربردی (API) بیشتری در این رابطه منتشر خواهد کرد. همچنین گوگل اعلام کرده است تمایل دارد که به انتشار داده ها، در راستای استحکام گفتگوها با داده هایی حقیقی، پیرامون اینترنت و سانسور ادامه دهد. در همین راستا گوگل از هکرهای تابع اتحادیه اروپا دعوت کرده است با استفاده از این داده ها و به هزینه گوگل، در همایشِ Hackathon که در روزهای 8 و 9 نوامبر سال جاری در مقر پارلمان اروپا در بروکسل برگزار می شود، شرکت کنند.
----------------------------
Source
Date/Time: 9/29/2011 - --:-- --
Author: Matt Braithwaite, Transparency Engineering Tech Lead

Introducing Google Analytics Premium

گوگل از راه اندازی نسخه Premium سرویس Analytics خبر داد. فعالیت های نسخه Premium بر سه محور عمده تمرکز دارد: داده های بیشتر، ابزارهای پیشرفته تر و ارائه پشتیبانی و تضمین. این سرویس در همکاری نزدیک با بعضی از بزرگترین مشتریان گوگل از جمله Gucci ،Travelocity ،TransUnion ،eHarmony و... توسعه یافته است. هزینه های مربوط به سرویس Premium به صورت دوره های ثابت در سه کشور ایلات متحده، کانادا و بریتانیا، از طریق نمایندگان فروش مجاز گوگل قابل پرداخت است.
برای دریافت اطلاعا بیشتر با تیم گوگل و یا فروشندگان مجاز تماس بگیرید.  


----------------------------
Source
Date/Time: 9/29/2011 - 11:24 AM
Author: Enrique Munoz Torres, Product Manager, Google Analytics team

2011-10-03

What’s happening on your site right now?

گوگل از راه اندازی Google Analytics Real-Time خبر داد. این بخش، تغییرات سایت، شامل بازدید کنندگان، صفحات بازدید شده و ... را در لحظه گزارش می کند. این سرویس تنها در نگارش جدید Google Analytics قابل استفاده است. برای فعال کردن نگارش جدید، بر روی  پیوند New Version در قسمت بالا-راست صفحه نمایش کلیک کنید.
سرویس Real-Time هنوز به طور کامل راه اندازی نشده است و تنها برای تعداد معدودی از کاربران فعال شده است و طی روزهای آتی به طور کامل برای تمامی کاربران فعال خواهد شد. با این حال گوگل اعلام کرده است که افرادی که تمایل دارند زودتر از این سرویس استفاده کنند، می توانند با عضویت در اینجا، درخواست خود را به گوگل ارسال کنند.

مشاهده وضعیت ترافیک سایت به صورت آنی. عکس از analytics.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 9/29/2011 - 10:47 AM
Author: John Jersin, Google Analytics Team

Introducing Google JS Test

Google JS Test به صورت منبع باز منتشر شد. این تست، یک چارچوبِ آزمونِ واحدِ جاوا اسکریپت است که بر روی موتور جاوا اسکریپت V8 که در پروژه کروم مورد استفاده قرار می گیرد، است. از جمله ویژگی های Google JS Test، سرعت بالا در راه اندازی و عدم نیاز به مرورگر، خروجی واضح و خوانا در اجرا یا ناتوانی در اجرای دستورات، شبیه بودن نشانه ها و علایم آن به زبان ++C و... است.
برای آشنایی بیشتر با این ابزار به صفحه اصلی مربوط به آن مراجعه کنید. همچنین در بخش شروع به کار راهنمای استفاده از Google JS Test در دسترس است.

Google JS Test به صورت منبع باز منتشر شد. عکس از google-opensource.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 9/29/2011 - 10:45 AM
Author: Aaron Jacobs, Google Engineer

Music review channel theneedledrop wins September's "On The Rise"

کانال theneedledrop برنده  نظرسنجی ماه سپتامبر On The Rise گردید و به زودی در صفحه اصلی YouTube به نمایش در خواهد آمد. علاقمندان برای شرکت در این نظرسنجی، می توانند به کانال On The Rise مراجعه کنند.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 9/29/2011 - --:-- --
Author: Devon Storbeck, YouTube Partner Support

Custom Maps lets you take posted maps with you

گوگل از انتشار App جدیدی برای اندروید به نام Custom Maps خبر داد. این App به کاربر این امکان را می دهد تا از هر عکسی از یک نقشه (مانند نقشه هایی که بروشور ها، ورودی پارک ها و شهرها و ... نصب می شود)، یک نقشه دیجیتال ایجاد کند. همچنین نقشه های PNG و JPEG موجود در اینترنت نیز در این App قابل استفاده هستند. برای استفاده از Custom Maps کافیست کاربر دو (یا بیشتر) نقطه مطابق (Matching Points) در نقشه مورد نظر و Google Maps پیدا کند و بعد از آن، نقشه مورد نظر، موقعیت کاربر را با استفاده از داده های GPS نمایش می دهد. این ویژگی این App را بخصوص در جاهایی که دسترسی به ارتباط اینترنتی وجود ندارد، بسیار ارزشمند می کند.
Custom Maps نقشه های تولید شده به این روش را در یک فایل KMZ ذخیره می کند. این فایل در حقیقت یک فایل ZIP است که اطلاعات جغرافیایی در آن با فرمت KML ذخیره شده است. فایل ZIP شامل تصاویر نقشه ها نیز می شود و کاربر می تواند آنها را با استفاده از ویرایشگرهای تصویر ویرایش کند و آنها را دوباره با فایل اصلی بازگرداند. این فرایند تا زمانی که به تغییر اندازه عکس منجر نشود، خللی در کارکرد نقشه ایجاد نمی کند.
کد منبع Custom Maps به صورت باز و تحت Apache License 2.0 منتشر شده است.  گوگل اعلام کرده که کار بر روی Custom Maps هنوز ادامه دارد و در آینده نزدیک امکانات جدیدی به آن اضافه خواهد شد. علاقمندان می توانند با پیوستن به این پروزه منبع باز، در توسعه آن همکاری داشته باشند.


استفاده از تصاویر نقشه های محلی در اپلیکیشن Custom Maps. عکس از google-opensource.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 9/28/2011 - 03:31 PM
Author: Marko Teittinen, Google Geo Team
Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.