Loading

2012-06-02

Stable Channel Update

کانال پایدار مرورگر کروم برای سیستم عامل مک،‌جهت پشتیبانی از انتقال به OS-X Mountain Lion، به نگارش 19.0.1084.53 به روز شد. فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Publisher: Google Chrome Releases blog
Date/Time: 05/31/2012 - 07:33 PM
Author: Anthony Laforge, Google Chrome
----------------------------

Future of Advertising Event - DoubleClick Insights

گوگل  در روز ۵ ژوئن میزبان همایش DoubleClick Insights با موضوع آینده تبلیغات دیجیتال خواهد بود. در این همایش که از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر برگزار می شود، مدیرانی از آژانس های  برتر،‌ شرکت های تبلیغاتی و ناشران نیز در این همایش شرکت خواهند کرد. در این همایش درباره موضوعاتی مانند تاثیر تکنولوژی در کاربرد روش های جدید برای ارائه محتوا به مشتریان، اکوسیستم فناوری تبلیغات و نحوه ارزش افزایی سازمان ها،‌ شرکت های تبلیغاتی، ناشران و مشتریان و تاثیر کاوش تکنولوژیک بر بهبود بازاریابی، گفتگو خواهد شد.
برای ثبت نام در داین همایش به نشانی services.google.com/fb/forms/dclkinsights2012 مراجعه کنید. همچنین با مراجعه به صفحه Speakers می توانید اطلاعاتی در مورد سخنرانان این همایش به دست آورید. برای مشاهده این همایش به صورت مجازی نیز می توانید از طریق صفحه DoubleClick Insights Live Stream ثبت نام کنید. اطلاعاتت بیشتر در این زمینه از طریق جستجوی Google Ads  و هشتگ dclkinsights# در +Google و همینطور دنبال کردن DoubleClick@ و DoubleClick_pub@ در Twitter قابل مشاهده است.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/31/2012 - 02:07 PM
Author: Stephen Kliff and Scott Brown, DoubleClick Marketing
----------------------------

Band of Bridges: Celebrating the Golden Gate Anniversary

در هفتادوپنجمین سال تاسیس پل گلدن گیت در شهر سانفرانسیسکو، سازمان غیر انتفاعی حفاظت از پارک ملی گلدن گیت در همکاری با گوگل وبسایتی تعاملی به نام Band of Bridges را به راه اندخته است که به کاربران امکان می دهد به صورت مجازی پل های سرتاسر جهان را به هم متصل کنند تا طولانی ترین پل تاریخ شکل بگیرد. با استفاده از Google Maps API، وبسایت Band of Bridges به کاربران امکان می دهد تا در هر جای دنیا، هر پلی را با کمک  Google Maps پیدار کرده و آن را به این مجموعه اضافه کنند.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/31/2012 - 12:57 PM
Author: Greg Moore, President of the Golden Gate National Parks Conservancy
----------------------------

Expanding the Internet domain space

گوگل با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی این شرکت، اطلاعاتی درباره دامنه های سطح بالای (Top-Level Domain) پیشنهادی جدید این شرکت به ICANN برای ثبت منتشر کرده است. بر اساس این پیشنهادات که پس از فراخوان سال ۲۰۰۸ ICANN برای ثبت دامنه های سطح بالای جدید مطح شده اند، گوگل در نظر دارد ۴ دسته TDL را برای ثبت سفارش دهد:

  • دامنه های تجاری گوگل مانند google.
  • دامنه های مربوط به فعالیت های عمده گوگل مانند docs.
  • دامنه هایی جهت بهبود تجربه کاری کاربران مانند youtube. که استفاده کانال های YouTube و شناسایی ژانرها را ساده تر می کند.
  • دامنه ایی با توانایی های بالقوه، جالب توجه و خلاقانه مانند lol.
گوگل اعللام کرده است به منظور ایجاد یک ترجه مثبت در کاربران در برخورد با این دامنه های سطح بالای جدید تلاش خواهد کرد ضمن اولویت دادن به امنیت این دامنه ها و جلوگیری از سوء استفاده از آنها و همکاری با ICANN،‌ با صاحبان برندهای مختلف برای توسعه مکانیسم های حفاظت از حقوق مطابق با نیازهای ICANN همکاری کند.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/31/2012 - 09:45 PM
Author: Vint Cerf, Chief Internet Evangelist
----------------------------

Better search in mainland China

در پی گزاراشات متعدد کاربران چینی که از سرزمین اصلی چین به موتور گوگل دسترسی داشته اند مبنی بر قطع ارتباط با سرورهای گوگل در هنگام جستجوی بعضی جستارها،‌ گوگل پس از بررسی های فروان به این نتیجه رسیده است که این موضوع مشکلی خارج از کنترل گوگل است و ارتباطی با زیرساخت های گوگل ندارد. بررسی های گوگل نشان داده است که این خطا که سبب قطع شدن ارتبط کاربر برای یک بازه چند دقیقه ای با سروهای گوگل می شود، در هنگام جستجوی بعضی کاراکترهای معمول در معمول زبان چینی رخ می دهد.
تیمی تحقیقاتی از گوگل با بررسی بیش از ۳۵۰ هزار عبارت جستجوی پرطرفدار در چین،‌این نتایج را به دست آورده اند. در همین راستا گوگل تصمیم گرفته است تا در هنگام جستجوی عباراتی که سبب قطع ارتباط کاربر با سرورهای گوگل می شود، هشداری را به نمایش بگذارد تا کاربر را آگاه نماید. البته نمایش این هشدارمانع از جستجوی کاربر نخواهد شد  کاربر می تواند با وجود آن، به ادامه جستجو بپردازد. هچنین گوگل پیشنهاد کرده است برای جلوگیری از روی دادن این مشکل،‌ از سیستم پین-یین (Pinyin) که کاراکتر های چینی را به الفبای لاتین تبدیل می کند، استفاده کنند. جستجوی جستارهایی با الفبای لاتین بجای الفبای چینی نیز همان نتایج را در برخواهد داشت و مشکل قطع ارتباط با سرور را به وجود نمی آورد.

پیغام هشدار نمایش داده شده برای کاربران در هنگام جستجوی عباراتی که به قطع ارتباط با سرور می انجامد. عکس از Google Search blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Search blog
Date/Time: 05/31/2012 - 09:00 AM
Author: Alan Eustace, Senior Vice President, Knowledge
----------------------------

Explore historic sites with the World Wonders Project

گوگل برنامه جدیدی به نام پروژه عجایب جهان (World Wonders Project) را راه اندازی کرده است که امکان مشاهده تعدادی از بناهای تاریخی و طبیعی در سراسر کره زمین را فراهم می کند. این پروژه شامل 132 بنای تاریخی در 18 کشور مختلف، از جمله بناهایی مانند استونهنج، شهر پمچی و معابد کیوتو می شود. در کنار این بناهای تاریخی، مناظر و شگفتی های طبیعی برخی نقاط جهان، از جمله تپه های شنی شارک بی در استرالیا و یا طاق های صخره ای پارک ملی یوسمایت در کالیفرنیا نیز در این مجموعه قابل مشاهده است. پروژه عجایب جهان بخشی از پروژه های در دست اجرای انستیتوی فرهنگی گوگل است که پیش از این از طرح هایی مانند انتشار تصاویر با کیفیت بالا از طومارهای بحرالمیت، انتشار تصاویر و اسناد یادبود نلسون ماندلا و پروژه Google Art را رونمایی کرده بود.
داده های موجود در پروژه عجایب جهان شامل مجموعه ای از تصاویر Street View به همراه عکس، ویدئوهای YouTube و توضیحاتی تکمیلی برای آشنایی بیشتر با آنهاست که در همکاری با سازمان هایی مانند یونسکو، صندوق جهانی آثار تاریخی، Getty Images و Ourplace گردآوری و تهیه شده اند. برای تهیه تصاویر Street View، به علت محدودیت خودروها، از وسایل نقلیه سبک دوچرخه مانند (اصطلاحا Trike) استفاده شده است تا امکان ثبت تمام جزئیات این مکان ها وجود داشته باشد. بخشی از این پروژه نیز به صورت بسته هایی قابل دانلود برای استفاده در امور آموزشی در دسترس است.  ویدئوهای مربوط به این پروژه در کانال World Wonders بر روی YouTube قابل مشاهده است.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/31/2012 - 03:30 PM
Author: Melanie Blaschke, Product Marketing Manager, World Wonders Project
----------------------------

2012-06-01

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 20.0.1132.21 به روز شد. این به روز رسانی شامل نگارش جدید موتور جاوا اسکریپت V8 (نگارش 3.10.8.11) و وصله هایی برای برطرف کردن مشکلات مربوط به امنیت و پایداری مرورگر است.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 05/30/2012 - 04:41 AM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Now you can polish up Google’s translation of your website

گوگل ویژگی جدیدی را به پلاگ این Google Translate اضافه کرده است که امکان سفارشی سازی و بهبود نتیجه ترجمه را فراهم می کند. با نصب این پلاگ این بر روی وبسایت و یا وبلاگ، بازدیدکنندگان به جای دریافت ترجمه ماشینی، ترجمه سفارشی شده را دریافت خواهند کرد. این ویژگی در هنگام استفاده از مرورگر کروم و یا Google Toolbar نیز فعال خواهد ماند. بعلاوه ویژگی جدید امکان پیشنهاد ترجمه بهتر را در مورد مواردی که به خوبی و درستی انجام نشده نیز فراهم می کند.
این ویژگی فعلا در مرحله بتا قرار دارد. اعمال ترجمه های اصلاح شده در صورتی کاربر که قبلا وارد حساب کاربری گوگل خود شده باشد، به صورت بلادرنگ اعمال می شود و بازدیدکنندگان در مراجعه بعدی از ترجمه اصلاح شده بهره خواهند برد.

عکس از Google Translate blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/30/2012 - 04:32 PM
Author: Jeff Chin, Product Manager, Google Translate
----------------------------

Upgrade now to the new Google Analytics Core Reporting API

گوگل تا ۱۰ ژوئن Data Export API را به طور کامل غیر فعال خواهد کرد و از همه توسعه دهندگان خواسته است به منظور جلوگیری از غیرفعال شدن اپلکیشن هایشان، تا قبل از این موعد به API جدید (Core Reporting API) مهاجرت کنند. درهمین راستا از هفته آینده بخشی از درخواست های Data Export API به Core Reporting API منتقل خواهد شد. در صورتی که مهاجرت به API جدید صورت نگیرد، درخواست برای دسترسی به API با خطا روبرو شده و اپلیکیشن از سرویس دهی خارج خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره به پیوندهای زیر مراجعه کنید:
همچنین گوگل یک راهنمای جدید برای کار با API های Google Analytics منتشر کرده است که اصول اولیه برنامه نویسی برای PHP، جاوا،‌ Phyton و JavaScript را آموزش داده و به توضیح گام های ابتدایی استفاده از Google Analytics API، مانند ثبت نام، تایید هویت کاربران،‌ به دست آوردن اطلاعات حساب و پروفایل کاربری و ... می پردازد. همچنین راهنمای توسعه دهندگان برای Core Reporting API و Management API نیز با مثال های جدید تاکید بر روی اصول اولیه، به روز رسانی شده است.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/30/2012 - 03:00 PM
Author: Pete Frisella, Nick Mihailovski, and Jeetendra Soneja, Google Analytics API Team
----------------------------

Two new groups of callers to help you manage your privacy

تیم Google Voice در پاسخ به درخواست های کاربران برای کنترل بر روی تماس های ناشناس (تماس هایی که از سوی مخطبانی خارج از دفترچه تلفن دریافت می شود)،‌ یک به روز رسانی جدید منتشر کرد. با این به روز رسانی، تماس های موجود در Google Voice به دو دسته All Contacts،‌ شامل افرادی که نامشان در دفترچه تلفن وجود دارد و Anonymous Callers که شماره آنها به دلایل مختلفی نمایش داده نمی شود، تقسیم خواهد شد و کاربران می توانند برای هرکدام این دسته تنظیمات مجزایی را تعیین کنند.

عکس از Google Voice blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Voice blog
Date/Time: 05/31/2012 - --:-- --
Author: Tom Ford, Software Engineer
----------------------------

Join us at Random Hacks of Kindness this weekend!

بیش از ۲۱ شهر در سراسر جهان،‌ در روز های دوم و سوم ماه ژوئن میزبان ماراتن هک (Hackathon) جهانی (Random Hacks of Kindness (RHoK خواهند بود. این Hackathon که از سال ۲۰۰۹ آغاز گردید با پشتیبانی گوگل، مایکروسافت، یاهو، HP، ناسا و بانک جهانی برگزار می شود و در آن بیش از ۴۰۰۰ برنامه نویس، مهندس، طراح، متخصص وب، مدیر پروژه و دیگر متخصصان آی تی به همراه کارشناسانی  از حوزه های مدیریت بحران، تغییرات اقلیمی،‌ آب، سلامتی و حقوق بشر‌ گرد هم می آیند تا با شناسایی، تعریف و مدلسازی بحران های پیش روی بشر، راهکاری برای برطرف کردن آنها بیابند.
ثبت نام در این همایش از طریق پیوند www.rhok.org/events صورت می گیرد.


عکس از Google Green blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/30/2012 - 07:19 AM
Author: Christiaan Adams, Developer Advocate, Google.org Crisis Response Team
----------------------------

Local—now with a dash of Zagat and a sprinkle of Google+

گوگل بخش جدیدی به نام Local را به سرویس +Google اضافه کرده است که کاربران از طریق آن می توانند به مکان های مختلف امتیاز داده و آنها را بررسی، توصیه و یا نقد کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. این ویژگی جدید علاوه بر+Google در سرویس های Google Search و Google Maps و همینطور بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها نیز قابل استفاده است. طریق بخش Local امکان جستجو برای یک رستوران، موزه و یا هر مکان دیگری را فراهم  می کند. با کلیک کردن بر روی هرکدام از این نتایج جستجو، کاربر به یک صفحه +Google هدایت می شود که در آنجا اطلاعاتی درباره آن مکان به همراه تصاویر، امتیازهای Zagat، نقد و بررسی کاربران و اطلاعات کاربردی دیگر در دسترس است.
Zagat شرکتی است که به رتبه بندی مکان های مختلف می پردازد و گوگل در سال گذشته آن را به مالکیت خود در آورد. امتیاز Zagat، یک سیستم امتیاز دهی 30 نمره ای است که جنبه های مختلف یک مکان را رتبه بندی می کند. کاربران نیز می توانند ضمن مشاهده نظرات دیگران درباره یک مکان، نظرات و عکس های  خود را نیز به صفحه مربوط به هر مکان اضافه کنند و عملکرد این بخش با گسترش و تعدد نظرات و بررسی های کاربران بهبود می یابد.
شرکت ها و صاحبان تجارت می توانند اطلاعات فهرست مکان های خود را از طریق ابزار Google Places for Business مدیریت کنند. گوگل در آینده راه کارهای ساده تری را برای مدیریت مکان ها در +Google ارائع خواهد کرد. اطلاعات بیشتر در این زمینه در   وبلاگ Google and Your Business در دسترس است.

بخش جدید Local در +Google . عکس از Google Latong blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/30/2012 - 06:30 AM
Author: Avni Shah, Director of Product Management
----------------------------

2012-05-30

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز،‌ لینوکس،‌ مک و Chrome Frame به نگارش 21.0.1155.2 به روز شد. این به روز رسانی شامل نگارش جدیدی از موتور جاوا اسکریپت V8 (نگارش 3.11.6.2) است. نمونه اولیه Gamepad API نیز در آن به صورت پیش فرض در دسترس بوده و TLS 1.1 به صورت پیش فرض فعال گردیده است. همچنین نیاز به حالت تمام صفحه برای استفاده از ویژگی Mouse Lock نیز برطرف شده است (r138150-r138944) و اپلیکیشن هایی که از Native Client بهره می برند می توانند از آن استفاده کنند؛ هرچند اپلیکیشن های تحت JavaScript API نیازمند فعالسازی دستی آن از طریق دستور about:flags هستند.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 05/29/2012 - 06:07 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Stable Channel Update for Chromebooks

کانال پایدار سیستم عامل کروم برای کروم بوک های سری ۵ ، کروم بوک مدل 550سری ۵ و Cromebox سری ۳ سامسونگ و کروم بوک AC700 ایسر به نگارش 19.0.1084.52 (نگارش پلتفرم 19.0.1084.52) به روز شد. نگارش ۱۹ سیستم عامل دربر دارنده تغییرات عمده ای است از جمله:
  • طراحی جدید رابط کاربری و به روز رسانی Window Manager. (اطلاعات بیشتر)
  • مد های جدید در هنگام اتصال همزمان چند صفحه نمایش شامل حالت آینه ای، نمایش فقط در مانیتور اصلی و نمایش فقط در مانیتور ثانوی.
  • ترکپد منبع باز جدید.
  • به روز رسانی اپلیکیشن Scratchpad.
  • پشتیبانی از فرمت های جدید. (اطلاعات بیشتر)
  • تغییرات ظاهری و ساختاری در بخش تنظیمات سیستم عامل.
  • پشتیبانی Recovery tool از رسانه های بازیابی با قابلیت قالب بندی مجدد.
  • معرفی فونت های جدید ژاپنی.
تغییرات در طی چند روز آینده بر روی تمام کروم بوک ها اعمال خواهد شد. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


----------------------------
Source
Date/Time: 05/29/2012 - 12:21 AM
Author: Orit Mazor, Google Chrome
----------------------------

Next step in the Chrome OS journey

گوگل دو سخت افزار جدید سیستم عامل کروم را معرفی کرد. این سخت افزارها که در همکاری با سامسونگ تولید شده اند شامل یک مدل جدید از کروم بوک های سری ۵ سامسونگ و یک مینی پی سی به نام Chromebox است. هر دو سیستم از پردازنده های اینتل بهره می برند و نسبت به اولین نسل کروم بوک ها ۳ برابر سریع تر هستند. علاوه بر استفاده از پردازنده های اینتل، این نسل ضمن پشتیبانی از شتاب دهنده های سخت افزاری گرافیک و استفاده از یک ترکپد چندلمسی جدید، از سفت افزار (Firmware) منبع باز تازه ای بهره می برد که تجربه کاری سریعتر و پایدارتری را ارائه می کند. زمان بوت سیستم عامل هم به کمتر ۷ ثانیه رسیده و از سرگیری (Resume) به صورت بلادرنگ درآمده است.

کروم بوک جدید و Chromebox سامسونگ. عکس از Official Google blog
در بخش نرم افزاری نیز نگارش جدید سیستم عامل کروم با معرفی یک واسط کاربری جدیدتر و پیشرفته تر و پشتیبانی از نمایش چند پنجره به صورت همزمان و پین کردن اپلیکیشن های پر استفاده، ویژگی های جدیدی مانند پشتیبانی از بخش عمده ای فرمت های معمول ازجمله فرمت های اسناد مایکروسافت ارائه آفیس،‌ نگارش Offline مجموعه Docs و بسیاری از اپلیکیشن های دیگر، به روز رسانی پخش کننده چند رسانه ای پیش فرض و اضافه شدن یک ویرایشکر تصاویر را نیز به کاربران ارائه می کند. پشتیبانی آفلاین از Google Drive‌ نیز ۶ هفته آینده و همزمان با انتشار نگارش بعدی کانال پایدار سیستم عامل اضافه خواهد شد. فروشگاه اینترنی کروم (Chrome Web Store) نیز با ارائه مجموعه متنوعی از اپلیکیشن ها (مانند Google Play ،Netflix ،Kindle Cloud Reader و Pandora) و بازیهایی مانند Angry Birds و Bastion در دسترس کاربران است. همچنین گوگل نگارش بتای نرم افزار جدیدی به نام Chrome Remote Desktop Beta را معرفی کرده است که امکان دسترسی به سیستم های پی سی و مک به صورت امن از راه دوره را فراهم می کند.

واسط کاربری جدید سیستم عامل کروم. عکس از Official Google blog
کروم بوک جدید و Chromebox سامسونگ از طریق فروشگاه های Chrome Zone در ایالات متحده و فروشگاه های PC World و Currys در بریتانیا قابل خریداری هستند و در طی چند هفته آینده از طریق فروشگاه های منتخب Best Buy در ایالات متحده و یا خرده فروشان آنلاین در ایالات متحده،‌ بریتانیا و تعدادی دیگر از کشورهای جهان نیز قابل تهیه خواهد بود.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/29/2012 - 11:33 PM
Author: Posted by Linus Upson, Vice President, Engineering and Caesar Sengupta, Director of Product Management 
----------------------------

Jakatak69 is May’s On The Rise YouTube partner

کانال Jakatak69 برنده ماه می برنامه On The Rise شد و ویدئوهای آن به مدت بر روی صفحه اصلی YouTube قرار خواهد گرفت. جک اسکالفانی در این کانال به آموزش روش های آشپزی می پردازد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه  به کانال On The Rise بر روی YouTube مراجعه کنید.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/29/2012 - --:-- --
Author: Christine Wang and Devon Storbeck, YouTube Partner Support
----------------------------

2012-05-29

Explore the football stadiums of Poland and the Ukraine as they prepare to host the European Championships

گوگل در آستانه بازیهای جام ملت های اروپا،‌ ۸ استادیوم برگزار کننده این مسابقات در لهستان و اوکراین را به سرویس Street View اضافه کرده است. این مجموعه شامل استادیوم های Donbass Arena ،Metalist Stadium ،‌NSC Olimpiyskiy ،National Stadium و Arena Lviv در اوکراین و استادیوم های Poznan ،Gdansk و Wroclaw در لهستان است.
 در کنار تصاویر Street View، گوگل نمای این استادیوم ها را بصورت مدل های ۳ بعدی درآورده است که به کاربران امکان می دهد تا به صورت مجازی از بخش های مختلف آن ها بازدید کنند. این نماهای ۳ بعدی با فعالسازی لایه ساختمان های ۳ بعدی (3D buildings) در Google Earth و یا با سویچ کردن به حالت Earth در Google Maps قابل مشاهد هستند. همچنین یک گالری از تصاویر مکان هایی که به سرویس Street View اضافه می گردند در نشانی maps.google.com/streetview در دسترس است.


استادیو المپیک (NSC Olimpiyskiy)، کیف،‌اوکراین. مشاهده تصویر بزرگتر

----------------------------
Source
Date/Time: 05/29/2012 - 09:23 AM
Author: Pascale Milite, Program Manager, Google Street View
----------------------------

New 45° imagery available for 26 cities

گوگل تصاویر ۴۵ درجه جدیدی را منتشر کرده است. این مجموعه شامل تصاویر ۱۶ شهر در ایالت های جورجیا، تگزاس، تنسی، میسوری، کارولینای شمالی، کلورادو، آرکانزاس، لوئیزیانا و نیومکزیکو در ایالات متحده و ۱۰ تصویر از شهرهایی در کشورهای سوئیس، لهستان، ایرلند و اسپانیا می گردد.

کارکوف،‌ لهستان. مشاهده نقشه بزرگتر

----------------------------
Source
Date/Time: 05/28/2012 - 08:41 AM
Author: Bernd Steinert, Geo Data Specialist
----------------------------

2012-05-28

Massacre in Syria, Earthquake in Italy, SpaceX docks


گوگل هر هفته در کانال CitizenTube (و CitizenTube@ در توییتر) در همکاری با storyful@ نگاهی به نحوه پوش اخبار مهم در YouTube می اندازد و گزیده ای از برترین اخبار هفته را منتشر می کند. اخبار برتر در هفته ای که گذشت:



----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/26/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News & Politics
----------------------------

Street View drives the Indianapolis Motor Speedway

پیست موتور سواری ایندیاناپولیس به مجموعه Street View اضافه شد. آلبوم کاملی از تصاویر مکان هایی که تحت پوشش سرویس Street View قرار دارند در نشانی maps.google.com/help/maps/streetview/gallery در دسترس است.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/25/2012 - 02:53 PM
Author: Allen Hutchison, Street View Engineer
----------------------------

Find places faster with quick access to local info on the go

گوگل تغییرات جدیدی را در فهرست های محلی بخش جستجوی موبایل اعمال کرده است که جزئیات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. به این ترتیب با جستجوی موضوع مورد نظر،‌ فهرستی از مکان های مرتبط به نمایش در می آیند و با انتخاب هر کدام از آنها، اطلاعات بیشتری از قبیل میزان رونق کسب کار آن، بررسی ها و نظرات منتشر شده درباره آن و تصاویر و سایر جزئیات مرتبط به نمایش در می آید. همچنین در صفحه جزئیات می توان با حرکت به چپ و راست، به نتایج قبلی و بعدی سویچ کرد.

عکس از Google Search blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Search blog
Date/Time: 05/25/2012 - 01:34 PM
Author: Dan Zivkovic, Software Engineer
----------------------------

Vivid LIVE from Sydney Opera House puts you in the FRONTROW

بخش هایی از مراسم سالانه موسیقی موسوم سیدنی به Vivid LIVE که در سالن اپرای این شهر برگزار می شود و بخشی از مراسم Vivid Sydney است، به صورت زنده ازYouTube پخش خواهد شد و خوا‌‌‌نندگانی از جمله Imogen Heap‌‌‌‌ و‌‌‌ Amon Tobin و همچنین گروه The Temper Trap به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
در طول برگزاری این مراسم برای اولین بار از اپلیکشن دوربینی به نام FRONTROW استفاده خواهد شد که به امکان گرفتن عکس از اجراهای زنده از جایگاه تماشاچیان در ردیف اول و به اشتراک گذاشتن ان در شبکه های اجتماعی را فراهم می کند. برنامه کامل اجراهای این مراسم در نشانی youtube.com/sohfestival قابل مشاهده است. 

‌‌‌‌‌‌


----------------------------‌‌‌‌‌
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/25/2012 - -:-- --
Author: Ernesto Soriano, YouTube Australia
----------------------------

2012-05-27

Changes to the Field Trials infrastructure

گوگل از توسعه دهندگان که با پروژه کرومیوم همکاری می کنند دعوت کرده است تا برای بهینه سازی ویژگی های جدید مرورگر کروم از آزمون های میدانی (Field Trials) استفاده کنند. به تازگی گوگل زیر ساخت هایی را نصب کرده است که طراحی و اجرای این آزمون های میدانی را ساده تر می کند. آزمون های میدانی از این پس از یک چرخه به روز رسانی مشابه آنچه در مورد نگارش پایدار کروم به کار می رود، بهره خواهد برد. الاعات بیشتر درباره آزمون های میدانی در صفحه مربوط به آن در پروژه کرومیوم در دسترس است.

----------------------------
Source
Publisher: Chromium blog
Date/Time: 05/25/2012 - --:-- --
Author: Tyler Odean, Product Manager
----------------------------

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 20.0.1132.17 به روز شد. این به روز رسانی شامل نگارش جدیدی از موتور جاوا اسکریپت V8 (نگارش 3.10.8.10) است.

فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue



----------------------------
Source
Date/Time: 05/24/2012 - 05:15 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Transparency for copyright removals in search

گوگل بخش جدیدی با موضوع حق تکثیر (Copyright) را به گزارش شفافیت (Transparency Report) خود اضافه کرد. در این بخش آمار مربوط به درخواست های حذف پیوند به علت مغایرت با قوانین مرتبط با حق تکثیر، ارائه می گردد. آغاز کار این بخش با تمرکز بر روی درخواست های حذف نتایج جستجو خواهد بود که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. در این بخش اطلاعاتی درباره اینکه چه سازمانهایی به چه دفعاتی درخواست حذف پیوند را ارسال کرده اند، درخواست ها مربوط به حقوق تالیف کدام سازمان ها بوده و این پیوند ها مربوط به کدام وبسایت ها هستند، قابل مشاهده خواهد بود.
بر اساس آمارهای منتشر شده در بخش حق تکثیر گزارش شفافیت گوگل،‌ در حال حاضر در طول هر هفته بیش از ۲۵۰ هزار درخواست حذف پیوند به گوگل ارسال می گردد که این تعداد از مجموع کل درخواست های ارسال شده در سال ۲۰۰۹ بیشتر است. همچنین در طول یک ماه گذشته، گوگل بیش از ۱/۲ میلیون درخواست از بیش از ۱,۰۰۰ سازمان در رابطه با پیوندهای مرتبط با بیش از ۲۴ هزار وبسایت دریافت کرده است. گوگل اعلام کرده است با وجود رشد بالای درخواست های دریافت شده،‌ متوسط زمان حذف یک پیوند در هفته گذشته به ۱۱ ساعت کاهش یافته است.
البته ارسال یک درخواست حذف برای گوگل الزما به معنی حذف آن پیوند نخواهد بود و گوگل قبل از حذف یک پیوند، آن را بررسی می کند. همچنین در موارد ارسال درخواست حذف پیوند از وبسایت های کاربر Webmaster Tools، پیامی برای مدیر سایت ارسال می شود تا در صورت اشتباه بودن این درخواست،‌ نسبت به گزارش آن اقدام کند.

مایکروسافت با بیش از ۵۰۰ هزار درخواست در رتبه اول قرار دارد. عکس از Official Google blog 

----------------------------
Source
Date/Time: 05/24/2012 - 11:37 PM
Author: Fred von Lohmann, Senior Copyright Counsel
----------------------------

Gmail now available in Welsh and Latin American Spanish

دو زبان ولزی و اسپانیایی آمریکای جنوبی به مجوعه زبان های تحت پشتیبانی Gmail‌ افزوده شد. تکمیل این فراید با کمک گرفتن از Google Translator Toolkit ممکن شده است. با اضافه  شدن این دو زبان، مجوعه زبان های تحت پشتیبانی Gmail‌ به رقم ۵۶ رسید.

----------------------------
Source
Publisher: Gmail
Date/Time: 05/24/2012 - --:-- --
Author: Chris Yang, Product Manager, Translator Toolkit
----------------------------

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.