Loading

2012-05-26

Multilingual and multinational site annotations in Sitemaps

بر اساس بازخورد های گرفته شده از کاربران، گوگل اقدام به پشتیبانی از تفسیر rel-alternate-hreflang در نقشه سایت (Sitemap) کرده است. پیش از این، در دسامبر ۲۰۱۱ گوگل یک تفسیر (Annotation)  را بری وبسایت ها معرفی کرد که محتوی سایت را با زبان و کشور کاربر هماهنگ می کند. این تفسیر که با استفاده از یک سلسه از صفحات یکسان، کاربران را در کشورهای مختلف به صفحه مناسب هدایت می کند، با استفاده از عناصر پیوند rel-alternate-hreflang در خوشه های HTML هر صفحه جای می گیرد.
استفاده از نقشه سایت  بجای عناصر پیوند HTML  مزایای فراوانی از جمله کم شدن اندازه صفحه و ساده تر شدن پیاده سازی آن بر روی بعضی وبسایت ها دارد. اطلاعات بیشتر و جزئیات فنی درباره پیاده سازی این تفسیر در نقشه سایت در مقالات وجود در بخش پشتیبانی گوگل در دسترس است. هچنین برای دریافت راهنمایی های بیشتر انجمن های گفتگوی راهنمای بین المللی گوگل در دترس است.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/24/2012 - 10:31 AM
Author: Pierre Far, Webmaster Trends Analyst
----------------------------

In-app Subscriptions in Google Play

امکان فروش حق اشتراک (Subscription) از طریق سرویس In-app Payment در اپلیکیشن های اندرویدی فراهم شد. توسعه دهندگان تنها کافیست تا مبلغ اشتراک و دوره آن را تعیین کنند و به روز رسانی به صورت خودکار انجام می پذیرد. کاربران نیز قبل ثبت یا تمدید اشتراک از جزئیات آن شامل بها و طول دوره آگاه خواهند شد و پس از عضویت نیز گوگل به صوت مستمر و منظم از طریق ارسال ایمیل آنگاه را نسبت به تغییرات جدید آگاه می کند. همچنین کاربران می توانند اشتراک هایشان را از طریق بخش My Apps در Google Play مدیریت کنند.
این ویژگی جدید می تواند زمینه خوبی برای انتشار اپلیکیشن های مربوط به نشریات مختلف باشد. همچنین توسعه دهندگان می توانند از طریق آن نسبت به ارائه محصولات جانبی، مرحله های بازی و موزیک و ویدئو اقدام کنند. استفاده از سرورهای ابری به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد تا با انعطافپذیری بیشتر، امکان جابجایی اشتراک در بین دستگاه ها و سرویس های مختلف را برای مشترین فراهم کنند. در همین راستا و به منظور تسهیل هرچه بیشتر توسعه، یک API ناشران بر مبنای HTTP نیز معرفی خواهد شد که از طریق سرورهای Back End امکان تمدید را لغو اشتراک را فراهم  می کند.

عکس از Android Developers blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/24/2012 - 10:02 AM
Author: Ibrahim Elbouchikhi, Product Manager on the Google Play Team
----------------------------

A new human rights channel on YouTube

WITNESS، یک بنیاد غیرانتفاعی در استفاده از ویدئو برای مقابله با نقض حقوق بشر، در همکاری با Storyful،‌ یک گروه جمع آوری اخبار اجتماعی،‌ کانال جدیدی با محوریت حقوق بشر در YouTube به راه انداخته اند. این کانال جدید که کانال حقوق بشر (Human Rights channel) نام دارد،‌ به جمع آوری و انتشار ساعت ها ویدئوهای بارگزاری شده کاربران درزمینه حقوق بشر خواهد پرداخت. همچنین این کانال ضمن نمایش محتوی منتشر شده از سوی سازمان های مدافع حقوق بشر،‌ تلاش خواهد کرد تا با روشنگری و بررسی گزارشات اشتباه و غرض ورزانه، صدای آسیب دیدگان را به گوش جهان برساند.
 Storyful تامین کننده محتوی کانال خواهد بود و WITNESS بخش فنی آن را اداره خواهد کرد. کانال حقوق بشر دربردارنده ابزارها و اطلاعاتی برای بهبود هرچه بیشتر کیفیت عملکرد شهروند-خبرنگاران است. یک راهنمای حفاظت از خود و سوژه برای شهروند-خبرنگاران نیز بر روی WITNESS متشر شده است. همچنین علاوه بر YouYube، صفحه حقوق بشر بر روی +Google نیز جهت پوشش اخبار در دسترس است.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/24/2012 - --:-- --
Author: Sam Gregory, WITNESS Program Director, and Olivia Ma, YouTube News Manager
----------------------------

2012-05-25

Beta Update for Chromebooks

کانال بتای سیستم عامل کروم برای کروم بوک های سری ۵ سامسونگ و AC700 ایسر به نگارش 19.0.1084.52 (نگارش پلتفرم 2046.106.0) به روز شد. این به روز رسانی شامل بهبودهایی در زمینه امنیت و پایداری است و تعدادی از باگ های سیستم عامل در آن برطرف شده است.
در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


----------------------------
Source
Date/Time: 05/24/2012 - 07:30 AM
Author: Josafat Garcia, Google Chrome
----------------------------

Google+ for Android: polish and performance

نگارش جدید اپلیکیشن +Google  برای سیستم عامل اندروید منتشر شد. در نگارش جدید امکان برقراری تماس ویدئویی (Hangout) به صورت مستقیم از گوشی اضافه شده است. نمایش محتوی بخش های مختلف به صورت تمام صفحه در آمده است و دکمه 1+ نیز در همه جا در دسترس است. اضافه شدن یک ریبون به صورت Auto Hide که دسترسی به ابزارهای ضروری را ممکن می کند، امکان دانلود مستقیم تصاویر از +Google و همینطور تنظیم آنها به عنوان پس زمینه و امکان ویریش این لاین پست ها،‌ بخشی دیگر از امکانات جدید  اپلیکیشن +Google هستند.
آخرین نگارش اپلیکیشن +Google برای سیستم عامل اندروید (نگارش 2.6) ار فروشگاه Google Play قابل دریافت است.


----------------------------
Source
Publisher: GOfficial Google blog
Date/Time: 05/24/2012 - 05:54 PM
Author: Vic Gundotra, Senior Vice President
----------------------------

Stable Channel Update

کانال پایدار مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 19.0.1084.52 به روز شد. این به روز رسانی جهت برطرف کردن تعدادی از مشکلات امنیتی مرورگر منتشر شده است. در این نگارش موضوعات شماره 118018 و 126414 با درجه خطر متوسط، موضوعات شماره 117409، 120912، 126296، 127868، 127819، 127349، 126378، 126343، 126337، 127331، 127883، 128014 و 128018 با درجه خطر بالا و دو موضع شماره 122654 و 125159 با درجه خطر بحرانی برطرف شده اند. شناسایی بخش عمده ای از این باگ ها با استفاده از AddressSanitizer امکان پذیر شده است.
اطلاعات بیشتر درباره این به روز رسانی و مشکلات امنیتی برطرف شده در صفحه امنیت پروژه کرومیوم قابل مشاهده است. فهرست کامل تغییرات این نگارش نیز در SVN revision log در دسترس است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 05/23/2012 - 03:15 PM
Author: Anthony Laforge, Google Chrome
----------------------------

The Google APIs Explorer has a new look

APIs Explorer از این پس با ظاهر جدیدی در دسترس کاربران خواهد بود. APIs Explorer که در ماه مارس گذشته راه اندازی شد، با پشتیبانی از بیش از ۱۲ API (که در حال افزایش است)، مکانی است که به کاربران امکان می دهد تا در کمترین زمان ویژگی های APIهای مختلف را مرور کرده و امکانات آنها را بررسی و آزمایش کنند.
در کنار رابط کاربری جدید، امکانات دیگری مانند تاریخچه مرور APIها، یک ویرایشگر جدید بهینه شده برای ویرایش بخش بدنه در یک درخواست و یک پنل جستجو برای جستجو میان APIها نیز به این مجموعه اضافه شده است. اطلاعات بیشتر درباره APIs Explorer در اسناد مربوط به این سرویس در دسترس است. همچنین کاربران می توانند نظرات خود را در انجمن گفتگوی عمومی APIs Explorer مطرح کنند.

نمای ظاهری جدید APIs Explorer. عکس از Google Developers blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/23/2012 - 01:40 PM
Author: Antonio Fuentes and Jake Moshenko, Google Developer Team
----------------------------

Dev Update for Chromebooks

کانال توسعه سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 20.0.1132.15 (نگارش پلتفرم 2268.23.0) به روز شد. این نگارش شامل بهینه سازی هایی برای Trackpad کروم بوک های سری Cr-48، به روز رسانی Pepper Flash و همینطور برطرف کردن تعداد از مشکلات است.
موضوع شماره 31206 که موجب ازکارافتادگی (Freezing) سیستم پس از جداکردن ماوس های USB می شود، مشکل شناخته شده این نگارش است. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


----------------------------
Source
Date/Time: 05/23/2012 - 09:52 AM
Author: Karen Grunberg & Danielle Drew
----------------------------

A faster, simpler Google Search app for iPhone

گوگل نگارش جدیدی از اپلیکیشن Google Search را برای گوشی های آیفون منتشر کرد. در نگارش جدید نمای ظاهری اپلیکشن بهبود یافته است. ویژگی تکمیل خودکار (Autocompletion) بهینه تر و سریع تر شده است. نتایج نیز با سرعت بیشتری نمایش داده می شوند و می توان از یک پنل کناری برای دسترسی به صفحات باز شده استفاده کرد. یک منوی کشویی نیز برای حرکت در صفحات به جلو و عقب و دسترسی به حالت های مختلف جستجو اضافه شده است. همچنین امکان جستجو در صفحه نیز از طریق دیک دکمه به شکل ذره بین اضافه شده است.
بخش جستجوی عکس نیز با تغییراتی همراه بوده است. نمایش نتایج جستجوی تصاویر به صورت تمام صفحه نشان  داده می شود تا از بیشترین استفاده از فضاهای خالی صورت بگیرد. با یک بار اشاره کردن بر روی هر تصویر می توان به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرد و با نگه داشتن انگشت بر روی آن می توان آن را دانلود کرده و یا به عنوان تصویر پس زمینه قرار داد و یا آن را با دیگران به اشتراک گذاشت. در بخش Apps نیز اپ های تحت وب گوگل برای دسترسی سریع و راحت گردآوری شده اند.
آخرین نگارش اپلیکیشن Google Search برای گوشی های آیفون از طریق App Store قابل دریافت است.

عکس از Official Google bog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/23/2012 - 08:19 AM
Author: Noah Levin, Interaction Designer, Google Search app
----------------------------

Announcing SketchUp 8 M3

ویراست سوم نگهداری (Maintenance 3) نگارش ۸ نرم افزار SketchUp منتشر شد. برطرف شدن مشکل افزونه های Ruby، اجازه چندین اجرای همزمان بر روی یک دستگاه با استفاده از مجوز شبکه در نگارش های حرفه ای (Pro) ویندوز و به روز رسانی ها و بهینه سازی ها و برطرف کردن باگ ها و مشکلات، از مهمترین تغییرات در ویراست جدید هستند.
اطلاعات کام درباره تغییرات در ویرسات جدید در اینجا قابل مشاهده است:‌ Release Notes

----------------------------
Source
Date/Time: 05/23/2012 - 10:17AM
Author: John Bacus, SketchUp PM
----------------------------

Software downloads in Syria

گوگل محدودیت استفاده از مرورگر Chrome و همینطور نرم افزارهای Google Earth و Picasa را در کشور سوریه لغو کرد.  پیش از این، گوگل این محدودیت را برای کاربران ایرانی نیز لغو کرده بود. بر اساس قوانین کنترل صادرات و تحریم های ایالات متحده، شرکت های آمریکایی از ارائه خدمت خود به برخی کشورها منع شده اند؛‌ با این حال گوگل اعلام کرده است تمام تلاش خود را برای هرچه کمتر کردن اثرات این قوانین بر روی کاربران عادی در این کشورها به کار خواهد گرفت.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/23/2012 - 05:30 PM
Author: Neil Martin, Export Compliance Programs Manager
----------------------------

Google Maps Engine grants for nonprofits

Google Maps Engine با هدف ارائه سرویس به سازمان های غیرانتفاعی و غیر دولتی (NGOs) به برنامه Google Earth Outreach Grants پیوست. Google Maps Engine که پیشتر با عنوان Google Earth Builder نامیده می شد، به سازمان های غیرانتفاعی اجازه می دهد تا به میزبانی، مدیریت و ویرایش داده های جغرافیایی بر روی سرویس های Google Maps و Google Earth بپردازند. در حال حاضر سازمانهایی مانند صندوق جهانی حیات وحش (World Wildlife Fund)، جامعه اقیانوس های زنده (Living Oceans Society) و دیدبانان جنگل (Eyes on the Forest) از این سرویس برای پیشبرد و توسعه برنامه های خود استفاده می کنند. سازمانهای غیر انتفاعی مستقر در کشورهای ایالات متحده،‌ کانادا، بریتانیا و برزیل می توانند برای استفاده از خدمات ین سرویس ثبت نام کنند.
به همراه Google Maps Engine،‌ سه برنامه آموزشی نیز به منظور آموزش نحوه استفاده از این سرویس نیز منتشر شده است که در اینجا در دسترس است: Tutorial. همچنین صفحه Google Earth در +Google در ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز ۲۴ می میزبان یک Hangout در این زمینه خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به اینجا مراجعه کنید: Maps Engine for Nonprofits page


----------------------------
Source
Date/Time: 05/22/2012 - 07:15 PM
Author: Tanya Birch, Program Manager, Google Earth Outreach
----------------------------

Introducing Webmaster Academy

گوگل بخش جدیدی به نام Webmaster Academy را در بخش پشتیبانی سرویس های گوگل معرفی کرده است. این بخش شامل ۱۹ دوره آموزش عملی و ساده می شود تا کاربران تازه کار سرویس Webmaster Central با نحوه عملکرد این سرویس و روش های بهینه سازی عملکرد وبسایتشان آشنا کند. درس ها موضوعاتی مانند اضافه کردن سایت به فهرست جستجوی گوگل، ارائه اطلاعات مفید درباره محتوی سایت به موتورهای جستجو و معرفی ابزارهای سرویس Webmaster Central را دربر می گیرد و در سه دسته "شما و گوگل"،‌ "ابزارهای مدیریت وب" و "تجارت ها" دسته بندی شده اند.
از آنجا که درس ها به صورت کاملا جدا از هم ارائه شده اند، دست کاربران برای میان سپری کردن دوره های دلخواه و به امام رساندن تمام دوره باز گذاشته شده است. در انتهای هر درس،‌ پیوندهایی برای مطالعه بیشتر و عمیق تر نیز ارائه می شود. بعلاوه هر درس اغلب با یک ویدئوی آموزشی از کانال Webmaster Central در YouTube نیز همراه است. کاربران می توانند نظرات خود درباره بخش Webmaster Academy را در انجمن های گفتگوی Webmaster Central بازگو کنند.



----------------------------
Source
Date/Time: 05/22/2012 - 12:16 PM
Author: Oliver Barrett & Alexi Douvas, Search Quality Team
----------------------------

2012-05-23

Notifying users affected by the DNSChanger malware

گوگل کاربرانی را که سیستمشان به بدافزار DNSChanger آلوده شده است،‌ از طریق نمایش هشدار در صفحه نتایج جستجوی گوگل آگاه می کند. این سیاست در ادامه سیاست هشدار گوگل، که از تابستان سال گذشته آغاز و در طی آن به میلیون ها کاربر درباره آلوده بودن سیستمشان هشدار داده شد، خواهد بود. بدافزار DNSChanger با تغییر تنظیمات DNS به سرورهای آلوده، کاربر را به سایت هایی جعلی و خطرناک هدایت می کند. همچنینی این بدافزار با ایجاد تغییر در DNS روتر های خانگی، تلاش می کند تا سایر کامپیوترها و دستگاه های موبایل متصل به روتر را آلوده کند.
پس از دستگیری تعدادی از گردانندگان این سرورهای آلوده از سوی FBI در همکاری مقامات قضایی استونی در نوامبر ۲۰۱۱،‌ تعداد زیادی از ISP ها و گروه های دیگر تلاش کردند تا قربانیان این بد افزار را آگاه نمایند اما به دلیل پراکندگی زبانی گسترده کاربران (بیش از نیمی از آسیب دیدگان به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند) و دشواری یافتن کاربران آسیب دیده، این اقدام موفقیت چندانی به همراه نداشته است.  گوگل اعتقاد دارد نمایش هشدار مستقیم به کاربران سیستم های آلوده به زبانی که کاربران به آن صحبت می کنند، نتیجه بسیار موثرتری خواهد داشت.
از آنجا که در ۹ جولای بنا به دستور دادگاه سرورهای جایگزین خاموش خواهند شد، این مسئله ممکن است موجب کاهش شدید سرعت و یا حتی قطع شدن ارتباط اینترنتی کاربران سیستم های آلوده شود. گوگل قصد دارد در طی یک هفته، دست کم به بیش از ۵۰۰ هزار کاربر در مورد آلوده بودن سیستمشان هشدار دهد. البته گوگل تاکید کرده است که راه حل های پیشنهاد شده از سوی این شرکت، الزاما به حذف بدافزار نمی انجامد و در بعضی موارد ممکن است کاربران نیازمند اقدامات تکمیلی باشند. همچنین تعدادی از ISP ها نیز،‌ با پیگیری راهکارهایی مجزا، ممکن است مانع از نمایش پیغام هشدار آلوده بودن سیستم توسط گوگل شوند.

هشدار نماش داده شده به کاربران سیستم های آلوده. عکس از Google Online Security blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/22/2012 - 12:00 PM
Author: Damian Menscher, Security Engineer
----------------------------

2012-05-22

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 20.0.1132.11 به روز شد. در این به روز رسانی بخش عمده ای از باگ ها و مشکلات مربوط به ناپایداری برطرف شده است.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 05/22/2012 - 09:15 AM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

We’ve acquired Motorola Mobility

قرارد میان گوگل و موتورولا برای خرید بخش موبایل این شرکت نهایی شد و گوگل رسما مالک این واحد گردید. دنیس وودساید، رئیس بخش آمریکای گوگل، جانشین سانجای جها، مدیرعامل فعلی این بخش خواهد شد. دنیس وودساید،‌ پیش از ریاست بخش آمریکای گوگل،‌ در توسعه بازایابی و تجارت گوگل در خاورمیانه، آفریقا،‌ اروپای شرقی و روسیه نقش داشته و در دوران ریاست ۳ ساله او بر بخش آمریکای گوگل، در آمد این بخش از ۱۰/۸ میلیارد دلار به ۱۷/۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/22/2012 - 05:23 PM
Author: Larry Page, CEO
----------------------------

The Blogger In Draft Blog Is Being Retired

گوگل وبلاگ Blogger In Draft را بازنشسته می کند. البته بازنشستگی این وبلاگ به معنی بازنشستگی سرویس Blogger In Draft نخواهد بود و کاربران بلاگر همچنان می توانند از خدمات آن استفاده کنند. این تصمیم به منظور کاستن پراکندگی مطالب منتشر شده درباره بلاگر و تجمیع و تمرکز اخبار در وبلاگ رسمی آن (Blogger Buzz) گرقته شده است. همچنین صفحه سرویس بلاگر در +Google نیز اخبار بلاگر را پوشش خواهد داد.

----------------------------
Source
Publisher: Blogger Buzz blog
Date/Time: 05/21/2012 - --:-- --
Author: 
----------------------------

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز،‌ لینوکس و مک به نگارش 21.0.1145.0 به روز شد. به روز رسانی موتور جاوا اسکریپت V8 به نگارش 3.11.3.0 و برطرف شدن موضوعات شماره 126333، 117720 و 127822،‌ از برجسته ترین تغییرات در نگارش جدید است. موضوع شماره 128612 که از تعیین نام و پوشه بوکمارک ها در منوی افزودن بوکمارک جلوگیری می کند،‌ مشکل شناخته شده این نگارش است.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. برای دریافت کانال توسعه مرورگر کروم به اینجا مراجعه کنید: Chrome Dev Channel. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 05/21/2012 - 05:29 PM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

Google Summer of Code coding starts today

کدنویسی برای هشتیمن دوره برنامه Google Summer of Code آغاز شد. در این دوره ۱۲ هفته ای،‌ ۱۲۰۸ دانشجو برای ۱۸۰ پروژه منبع باز سازمان های مختلف کدنویسی می کنند. این پروژه ها بازه گسترده ای ازموضعات، از توسعه سیستم های بازی گرفته تا مدل های تئوری گروه ها را در بر می گیرد. اطلاعات بیشتر و تاریخ برنامه های مهم، در یم برنامه زمانی در دسترس است.

عکس از Google Open Source blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/21/2012 - 02:00 PM
Author: Carol Smith, Open Source Team
----------------------------

Improved search in Gmail

تیم Gmail بهینه سازی های جدیدی را بر روی ویژگی تکمیل خودکار (Autocomplete Predictions) اعمال کرده است. به این ترتیب با شروع تایپ در بخش جستجو، به صورت خودکار پیشنهادهایی بر اساس محتوی ایمیل های دریافت و ارسال شده به نمایش در می آید. این به روز رسانی در سیستمتکمیل خودکار در حال حاضر تنها برای زبان انگلیسی منتشر شده است و طی چند هفته آینده برای تمام کاربران قابل استفاده خواهد بود. لازم به ذکر است که این  بهینه سازی ها فعلا برای کاربران Google Apps قابل استفاده نخواهد بود.

پیشنهاد موارد مرتبط با ایمیلهای دریافت/ارسال شده. عکس از Gmail blog

----------------------------
Source
Publisher: Gmail blog
Date/Time: 05/21/2012 - --:-- ---
Author: Isaac Elias, Software Engineer
----------------------------

Introducing the SketchUp Showcase – A labor of love

گوگل وبسایت جدیدی به نام The SketchUp Showcase را در زیر مجموعه سرویس های SketchUp راه اندازی کرده است. این وبسایت با هدف پوشاندن خلا موجود در 3D Warehouse  به راه افتاده است تا روایتگر داستان های ناگفته چگونگی پیدایش طرح های برجسته، خلاقانه و درخشان کاربران SketchUp باشد. بعلاوه این وبسایت بستری خواهد بود برای معرفی،‌ آزمایش و توسعه یک نمایشگر مدل های سه بعدی آنلاین. این نمایشگر مدل های سه بعدی آنلاین که فعلا در مراحل اولیه توسعه قرار دارد،‌ امکان مشاهده مدل های سه بعدی را با استفاده از فناوری WebGL  فراهم می کند.
اعضای تیم SketchUp در آستانه پیوستن به شرکت Trimble،‌ به عنوان قدردانی از یک دهه همرهی کاربران،‌ اعلام کرده اند که مایلند The SketchUp Showcase را وقف کاربران SketchUp  کنند. علاقمندان می توانند پروژه های خود را از طریق نشانی www.google.com/sketchup/showcase/project/submit برای قرار گرفتن در این وبسایت ارسال کنند.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/21/2012 - 10:30 AM
Author: SketchUp Team
----------------------------

Announcing the 90 regional finalists of the Google Science Fair 2012

اسامی برندگان مرحله منطقه ای دومین دوره Google Science Fair اعلام شد. در این دوره ۹۰ مقاله به مرحله بعدی راه یافته اند. ۱۳ مقاله از این مجموعه برای جایزه Science in Action مجله Scientific American نیز نامزد شده اند. ۱۵ مقاله راه یافته به مرحله نهایی Google Science Fair همراه با مقاله برنده جایزه Science in Action مجله Scientific American،‌ در روز ۶ ماه ژوئن معرفی خواهند شد.
نویسندگان این ۱۶ مقاله برگزیده به مقر اصلی گوگل در کالیفرنیا دعوت خواهند شد تا ضمن تقدیر از ایشان، مراسم انتخاب برنده نهایی از میان آنها نیز برگزار شود. داروی این مرحله بر عهده پنل دانشمندان و نوآوران گوگل است.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/21/2012 - 05:57 PM
Author: Sam Peter, Google Science Fair Team
----------------------------

2012-05-21

It's YouTube's 7th birthday... and you’ve outdone yourselves, again

YouTube هفت ساله شد. تیم YouTube با انتشار مطلب در در وبلاگ رسمی آن، ضمن اعلام این مطلب، از کاربران قدردانی کرده است. بنا به اعلام تیم YouTube، در هر دقیقه ۷۲ ساعت ویدئو بر روی این سایت بارگذاری می شود که معادل سه روز کامل است.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/20/2012 - --:-- --
Author: The YouTube Team
----------------------------

Dev Channel Update for Chromebooks

کانال توسعه سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 20.0.1132.11 (نگارش پلتفرم 2268.16.0) به روز شد. این نگارش دربردارنده تعدادی وصله امنیتی و بهینه سازی هایی برای افزایش پایداری است. تراکپد در کروم بوک ها سری Cr-48 بهبود یافته است و موضوعات شماره 30931، 30059 و 30688 نیز برطرف شده است.
موضوع شماره 128592 که باعث از کارافتادن گزینه همخوان سازی (Sync) می شود، مشکل شناخته شده این نگارش است. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


----------------------------
Source
Date/Time: 05/18/2012 - 01:54 PM
Author: Danielle Drew, Google Chrome
----------------------------

A look inside our 2011 diversity report

گوگل گزارش شمول جهانی تنوع نژادی و استعداد سال ۲۰۱۱ (2011 Global Diversity & Talent Inclusion Report) را منتشر کرد. این گزارش به بررسی وضعیت گروه هایی که به صورت تاریخی کمتر به آنها توجه شده است (مانند زنان، اقلیت های نژادی و قومی، افراد دارای ناتوانی های جسمی و...)، می پردازد. بر اساس این گزارش،‌ گوگل در سال گذشته بیش از ۱۹ میلیون دلار را صرف کمک به سازمان هایی کرده است که در زمینه گسترش تنوع فعالیت می کنند.
از زمینه های برجسته فعالیت گوگل در زمینه تنوع نژادی،‌ می توان برگزرای سمینارهای مختلف با محوریت رنگین پوستان مستعد (همایش HBCU در نیویورک، برنامه Top Black Talent در بریتانیا و همکاری در برگزاری کارگاه آموزشی برای جامعه آفریقایی-کارائیبی) و اعطای بورسیه تحصیلی به زنان در برنامه بورسیه تحصیلی یادبود آنیتا بروگ اشاره کرد. در داخل گوگل نیز برنامه هایی مانند ERGs، همایش Women@Google در کالیفرنیا و ژاپن، Sum of Google  با هدف گرامیداشت تنوع نژادی و ۴۶۴ مراسم در ۷۰ کشور مختلف در بزرگداشت روز زن برگزار شده است.
 گوگل ابزارها و سرویس هایی را نیز با هدف توجه به گروه هایی که به صورت تاریخی کمتر به آنها توجه شده، راه اندازی کرده است. ChromeVox یک صفحه خوان است که برای افراد داری مشکل بینایی منتشر شده است. Accelerate with Google به گروه های کمتر حمایت شده کمک می کند تا به ابزارها و اطلاعات گوگل دسترسی راحت تری داشته باشند و وبسایت Google for Veterans and Families برای کمک به سربازان و خانواده های انها راه اندازی شده است تا با استفاده از سرویس هایی مانند Google Earth ،‌YouTube و +Google با هم در ارتباط باشند.
اطلاعات بیشتر درباره این گزارش را در اینجا بخوانید:‌ Diversity@Google: A place to be you


----------------------------
Source
Date/Time: 05/18/2012 - 10:43 PM
Author: Yolanda Mangolini, Director, Global Diversity & Inclusion/Talent & Outreach Programs
----------------------------

2012-05-20

Khan Sheikhoun attack, Wildfires rage across Arizona, NATO Protests


گوگل هر هفته در کانال CitizenTube (و CitizenTube@ در توییتر) در همکاری با storyful@ نگاهی به نحوه پوش اخبار مهم در YouTube می اندازد و گزیده ای از برترین اخبار هفته را منتشر می کند. اخبار برتر در هفته ای که گذشت:

  • متهم شدن دولت سوریه از سوی مخالفان به دست داشتن در حمله به یک مراسم تشیع جنازه و خودروی ناظران سازمان ملل در شهر خان شیخون با برجای گذاشتن دست کم ۲۱ کشته.
  • گسترش آتش سوزی در بخشی هایی از آریزونا با ادامه وزش بادهای شدید و خشکی هوا.
  • دستگیری معترضان در مقابل مقر برگزاری اجلاس ناتو در شیکاگو در پی برپایی اعتراضات در مرکز این شهر.
  • برگزاری مراسم تحلیف فرانسوا اولاند،‌ رئیس جمهور جدید فرانسه، در پاریس.
  • تداوم مبارزات انتخاباتی برای ریاست جمهوری ایالات متحده با حمله میت رامنی به ازدواج همجنسگرایان.
  • پیوستن دو فضانورد روس و یک فضانورد آمریکایی به ایستگاه فضایی بین المللی با فضاپیمای سایوز.
  • تمسخر و هو شدن انریکه پنا نیتو،‌ کاندیدای پیشرو انتخابات ریاست جمهوری مکزیک در کارزار انتخاباتی در مکزیکوسیتی.
  • بحران عمیق در یونان همزمان با تلاش مجدد برای تشکیل دولت ائتلافی و جلوگیری از خروج احتمالی از ناحیه یورو.
  • درگذشت دونا سامر،‌ ملقب به ملکه دیسکو، در فلوریدا بر اثر سرطان.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/18/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News & Politics
----------------------------

Google Summer of Code 2012 Stats - Part 2

تیم منبع باز گوگل در بخش دوم گزارش آمار و ارقام مربوط به همایش تابستان کد گوگل، به بررسی دانشگاه های مطبوع شرکت کنندگان پرداخته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبلاگ Google Open Source، دانشگاه موروتوا در سریلانکا، با ۲۹ نفر، بیشترین میزان شرکت کننده در همایش امسال را دارد. دانشگاه پلی تکنیک بخارست رومانی و دانشگاه ملی سنگاپور نیز، هر دو با ۲۱ نفر شرکت کننده،‌ در رده دوم قرار دارند. دانشگاه هایی از هند‌ (۷ دانشگاه)، لهستان،‌ اتریش،‌ اسلونی، اوکراین و برزیل ( هرکدام ۱ دانشگاه) در رده های بعدی قرار دارند.
آمار کلی پذیرفته شدگن بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ نیز نشان  می دهد بیشترین میزان دانشجویان پذیرفته شده، از  دانشگاه موروتوا  سریلانکا بوده است (۱۶۴ نفر). دانشگاه پلی تکنیک بخارست رومانی (۷۵ نفر)، دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فنی وین اتریش (هرکدام ۵۸ نفر) نیز در رده های بعدی قرار دارند.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/18/2012 - 08:00 AM
Author: Cat Allman, Google Open Source Programs
----------------------------

Applications available for the inaugural Google Student Veterans Summit

ثبت نام برای همایش Google Student Veterans Summit آغاز شد. ظرفیت پذیرش برای این نشست که باهزینه گوگل در روزهای ۱۶ و ۱۷ جولای در دفتر گوگل در مانتین ویوی کالفرنیا برگزار خواهد شد، ۲۰ نفر است. نشست شامل یک دوره حرفه ای توسعه برای آمادگی سریع با محیط کاری جامعه  کهنه سربازان گوگل است. امکان گفتگو و ارتباط با سایر اعضای جامعه  کهنه سربازان گوگل و نگاهی به بخش تجاری یک شرکت فناور، بخشی دیگر از این نشست را تشکیل خواهد داد.
دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه های ایالات متحده و یا کسانی که برای یک دوره MBA در یکی از دانشگاه های ایالات متحده  در پاییز ثبت نام کرده اند، در صورتی که و در یکی از نیروهای هوایی، زمینی، دریایی،‌ تفنگداران دریایی و یا گارد ساحلی ایالات متحده خدمت کرده باشند، واجد شرایط ثبت نام برای این نشست هستند. آخرین مهلت ثبت نام ساعت ۱۱:۵۹ (به وقت سواحل غربی) روز ۳۱ می است.

عکس از Google Student blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Student blog
Date/Time: 05/18/2012 - --:-- --
Author: Mala Tejwani, University Programs
----------------------------

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 20.0.1132.11 به روز شد. مهمترین تغییر در نگارش جدید، به روز رسانی موتور جاوا اسکریپ V8 به نگارش 3.10.8.7 است. همچنین تعدادی از مشکلات مرورگر نیز برطرف شده است.

فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue



----------------------------
Source
Date/Time: 05/17/2012 - 04:36 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Beta Update for Chromebooks

کانال بتای سیستم عامل کروم برای کروم بوک های سری ۵ سامسونگ و AC700 ایسر به نگارش 19.0.1084.48 (نگارش پلتفرم 2046.95.0) به روز شد. این به روز رسانی جهت برطرف کردن تعدادی از باگ ها و افزایش پایداری سیستم عامل منتشر شده است.
در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


----------------------------
Source
Date/Time: 05/17/2012 - 10:55 AM
Author: Orit Mazor, Google Chrome
----------------------------

Hangouts Hackathon: 1 API, 5 developers, 2 weeks

تیم +Google به منظور بررسی توانایی ها و قابلیت های نهفته Hangouts API،‌ از تیمی از توسعه دهندگان دعوت کرده است تا طی یک مارتن هک (Hackathon) دو هفته ای،‌ به بررسی آن بپردازند. اخبار این ماراتن بر روی صفحه +Google تیم توسعه دهندگان گوگل منتشر خواهد شد. توسعه دهندگان علاقند نیز می توانند ابتکارهای خود با Hangouts API را در+Google از طریق هشتگ hangoutshackathon# با جامعه توسعه دهندگان گوگل درمیان بگذارند.
----------------------------
Source
Date/Time: 05/17/2012 - 10:52 AM
Author: Jonathan Beri, Google+ Developer Advocate
----------------------------

Shiver me timbers, the 2012 D4G Winner is....

دیلان هافمن برنده امسال مسابقه Doodle 4 Google شد. اثر او از میان بیش از ۱۱۴ هزار اثر ثبت نام شده، در طی چند مرحله با نظر هیئت داوران و آرای عمومی، به عنوان اثر برتر انتخاب گردید و در روز ۱۸ می بر روی صفحه اصلی گوگل قرار گرفت. جایزه نفر اول،‌ بورس تحصیلی ۳۰ هزاردلاری برای کالج، یک Chromebook و ۵۰ هزار دلار کمک برای تامین نیازمندی های تکنولوژیکی مدرسه وی خواهد بود. آثار ۵۰ نفر اول این رقابت نیز در کتابخانه عمومی نیویورک به نمایش در خواهد آمد. همچینین آثار برتر در هر ایالت، در طول تابستان،‌ در نمایشگاه های محلی به نمایش در خواهد آمد.

نقاشی برنده امسال مسابقه Doodle 4 Google. عکس از Official Google blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/17/2012 - 09:34 PM
Author: Marissa Mayer, VP, Product Management
----------------------------

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.