Loading

2012-05-11

70 Korean cinema classics come to YouTube

70 فیلم کلاسیک کره ای به صورت رایگان از طریق YouTube در دسترس عموم قرار می گیرد. این فیلم ها، مجموعه ای از آثار برتر سینمای کره طی دهه های گذشته اند و برخی از آنها موفق به دریافت جوایز بین المللی شده یا در هالیود بازسازی شده اند. این فیلم ها بر اساس دهه ای که در آن تولید شده اند و همینطور کارگردان، در فهرست های پخش (Playlist) مجزایی دسته بندی شده اند و در نشانی youtube.com/koreanfilm به رایگان قابل مشاهده هستند. تمام این مجموعه دارای زیرنویس انگلیسی است که قابل ترجمه به زبان های دیگر نیز هست. همچنین برخی عنوان ها ، مانند Aimless Bullet و The Barefooted Young با کیفیت HD عرضه شده اند.

کانال Korean film

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/10/2012 - --:-- --
Author: Jae Hoon Jung, YouTube Contents Partnership Manager
----------------------------

Pricing plan announced for Google Cloud SQL

تیم توسعه دهندگان گوگل طرح های قیمت سرویس Google Cloud SQL را اعلام کرد. این طرح به دو بخش توسعه دهندگان عادی و توسعه دهندگان پرمصرف تقسیم شده است. توسعه دهندگان عادی که اپلیکیشن های نسبتا سبکی را توسعه می دهند می توانند از بسته "پرداخت در هر استفاده" بهره ببرند که به عنوان مثال برای میزبانی ابری پایگاه داده SQL، هزینه ای تقریبا معادل یک دلار در ماه دارد. برای کاربران پرمصرف نیز که ترافیک بالاتری دارند، بسته های قیمت دیگری وجود دارد که اقتصادی تر هستند و هزینه های آنها را به صورت پیشرفته پیش بینی می کنند. اطلاعات کامل در این باره در نشانی developers.google.com/cloud-sql/docs/billing  قابل مشاهده است.
 دریافت هزینه از توسعه دهندگان تا قبل از 12 ژوئن صورت نخواهد گرفت.  Google Cloud SQL فعلا در مرحله پیش نمایش است و علاقمندان می توانند با مراجعه به developers.google.com/cloud-sql برای استفاده از آن ثبت نام کنند.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/10/2012 - 10:00 AM
Author: Joe Faith, Product Manager
----------------------------

Reminder: Migrate to the new Core Reporting API

در آستانه پایان مهلت شش ماهه پیش از بازنشستگی Data Export API v2.3، گوگل از کاربران خواسته است قبل از پایان پشتیبانی از این API، به نگارش 2.4 و یا 3.0 Core Reporting API مهاجرت کنند. استفاده از این نگارش قدیمی ممکن است باعث از کار افتادن بعضی اپلیکیشن ها شود. در ابتدای ماه ژوئن Data Export API v2.3 به طور کامل غیر فعال خواهد شد. آخرین نگارش Core Reporting API (نگارش 3.0)، از امکانات جدید و قالبندی JSON فشرده تری استفاده می کند که زمان پاسخ دهی را تا 10 برابر کمتر می کند.
اطلاعات بیشتر درباره تغییرات جدید در Changelog این API در دسترس است. کاربران سوالات خود را نیز می توانند در انجمن های گفتگوی Core Reporting API مطرح کنند.  گوگل برای راحتی کاربران، یک راهنمای مهاجرت به API جدید منتشر کرده که در اینجا قابل مشاهده است:

----------------------------
Source
Date/Time: 05/10/2012 - 10:13 AM
Author: Pete Frisella, Google Analytics API team
----------------------------

Meet our May “On The Rise” nominees


گوگل اسامی کاندیداهای ماه می برنامه On The Rise را منتشر کرد. On The Rise برنامه ایست که طی آن، گوگل با معرفی و به رای گذاشتن تعدادی از کانال های برگزیده، پرطرفدار ترین کانال ماه را از میان آنها انتخاب می کند. ویدئهای این کانال به مدت یک ماه بر روی صفحه اصلی YouTube و همینطور صفحه YouTube در شبکه های Facebook ،Google Plus و Twitter منتشر می شود.
کانال های jakatak69 ،tdarnell ،gr8bluesgtr و GardenGirlTV کاندیداهای ماه می هستند. برای شرکت در نظرسنجی به کانال On The Rise مراجعه کنید.

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/10/2012 - --:-- --
Author: Devon Storbeck and Christine Wang, YouTube Partner Support
----------------------------

YouTube Presents K-Pop stars in Mountain View, California

YouTube در همکاری با شبکه MBC کره، میزبان کنسرتی با شرکت خوانندگان پاپ کره ای (موسوم به K-Pop) در مانتین ویوی کالیفرنیا خواهد بود. این کنسرت در روز 32 ما می، ساعت 7 عصر به وقت محلی در آمفی تئاتر Shoreline برگزار می شود. گروهای پاپ کره ای Wonder Girls ،TVXQ ،Girls’ Generation ،Super Junior ،f(x) ، BEAST ،KARA ،MBLAQ و Sistar در این کنسرت که اولین کنسرت K-Pop به میزبانی YouTube است، شرکت خواهند کرد.
بلیط های این کنسرت به صورت رایگان از وبسایت PowerHouse Live قابل تهیه است. همچنین کانال YouTube Present نیز این کنسرت را به صورت زنده در روز 21 می پخش خواهد کرد.

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/09/2012 - --:-- --
Author: Seon-Jeong (Sun) Lee, YouTube Marketing Manager for Asia-Pacific
----------------------------

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 19.0.1084.46 به روز شد. فهرست کامل تغییرات در این Changelog قابل مشاهده است.
در صورت تمایل به استفاده از کانال بتا، می توانید آن را از اینجا دریافت کنید: Google Chrome Beta. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue .


----------------------------
Source
Date/Time: 05/09/2012 - 06:26 PM
Author: Anthony Laforge, Google Chrome
----------------------------

Google+: a mobile app with sense and soul

نگارش جدید اپلیکیشن +Google برای سیستم عامل iOS (نگارش2.0.0.5888) منتشر شد. گوگل اعلام کرده ست که تغییرات در این نگارش به گونه ای طرح ریزی شده تا نتیجه نهایی، روح و احساس استفاده از سرویس های گوکل را منتقل کرده و محیطی زیبا تر و ساده تر را برای کاربران فراهم کند. از جمله تغییرات جدید، افزایش زیبایی بصری پست ها ومطالب به اشتراک گذاشته شده است. فونت ها کمی تغییر کرده اند و تردتر شده اند و تصاویر پروفایل ها نیز بزرگتر گشته است. همچنین طراحی Stream با استفاده از جلوه های بصری، به صورتی در آمده است تا جستجو در آن برای چشم ساده تر باشد.
در نگارش جدید پست ها با همزمان با پیمایش به آرامی ظاهر می شوند و با استفاده از نشانه های نوری (Optical cues) مانند اختلاف منظر، پست های مختلف از هم تفکیک شده اند. دکمه های مهم مانند 1+ نیز در بالای Stream شناوراند تا در مواقع لزوم در دسترس باشند. اپلیکیشن +Google را برای سیستم عامل iOS  از طریق App Store قابل دریافت است. نگارش ویژه اندروید نیز طی چند هفته آینده منتشر خواهد شد.

عکس از Official Google blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/09/2012 - 11:41 PM
Author: Vic Gundotra, Senior Vice President
----------------------------

New Google Analytics Easy Dashboard Library

تیم Google Analytics به منظور ساده تر کردن کار با API سرویس Google Analytics، در همکاری با گروهی از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین، یک کتابخانه جدید به نام کتابخانه داشبورد آسان (Google Analytics Easy Dashboard Library) منتشر کرده است. استفاده از این کتابخانه، ایجاد داشبوردهای سفارشی برای Google Analytics را در سه گام ساده امکانپذیر می کند. برای آموزش استفاده از این کتابخانه یک راهنمای شروع وجود دارد.
در حال حاضر تیم Google Analytics در حال همکاری با گروهی دیگر از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین است تا کتابخانه به مراتب ساده تری را توسعه دهد. کاربران می توانند نظرات خود را در گروه  Google Analytics Easy Dashboard مطرح کنند.

چارت ایجاد شده با کتابخانه جدید. عکس از Google Analytics blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/09/2012 - 10:21 AM
Author: Jeetendra Soneja and Nick Mihailovski, Google Analytics API Team
----------------------------

2012-05-10

Shop and travel smarter with Google Maps 6.7 for Android - now with Google Offers and indoor walking directions

نگارش 6.7 اپلیکیشن Google Maps برای سیستم عامل اندروید، با رونمایی از چند ویژگی جدید منتشر شد. یکی از ویژگی های جدید در این نگارش تعامل با سرویس Google Offers است. با فعال کردن گزینه Offers، پشنهادهای موجود در مناطق اطراف نمایش داده می شود. اماکن سفارش دادن این پیشنهادها و یا ذخیره آنها نیز وجود دارد. همچنین می توان اپلیکیشن را به گونه ای تنظیم کرد تا در صورت وجود پیشنهادی در اطراف، به کاربر پیغام دهد. این ویژگی فعلا فقط در ایالات متحده فعال است.
قابلیت دیگری که به اپلیکیشن Google Maps اضافه شده است، امکان مشاهده راهنمای مسیر داخل ساختمان هاست. این سرویس که ویژه کشورهای ایالات متحده و ژاپن است، به کابران اجازه می دهد تا در ساختمان هایی که قبلا نقشه طبقات آنها بر روی Google Maps بارگزاری شده است، از خدمات مسیریابی استفاده کنند. امکان مشاهده تصاویر پانورامایی از نماهای داخلی ساختمان ها (Google Business Photos) از  دیگر ویژگی های جدید است.
آخرین نگارش اپلیکیشن Google Maps از فروشگاه Google Play قابل دریافت است.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/09/2012 - 10:12 AM
Author: Benjamin Grol, Product Manager for Google Maps for Android
----------------------------

Going Google with Gmail

تیم  Gmail ویدئویی منتشر کرده است که در آن کارکردها و همینطور نحوه استفاده از Gmail در فضای ابری توضیح داده شده است. همچنین بخش پشتیلانی گوگل نیز بخشی به عنوان Become a Gmail Ninja را به راه انداخته است که روش ها و ترفند های کار با Gmail را توضیح داده و به کاربران کمک می کند تا استفاده از  این سرویس را به صورت حرفه ای بیاموزند. ویدئوی مربوط به آموزش Gmail در ادامه آمده است:


----------------------------
Source
Publisher: Gmail blog
Date/Time: 05/09/2012 - --:-- --
Author: Preston Hershorn, Product Marketing Manager
----------------------------

2012-05-09

Dev Channel Update

کانال توسه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 20.0.1130.1 به روز شد. این به روز رسانی موتور جاوا اسکریپت V8 را به نگارش 3.10.8.4 ارتقاء داده و تعدادی مشکلات مربوط به پایداری و امنیت مرورگر را برطرف می کند.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue



----------------------------
Source
Date/Time: 05/08/2012 - 06:05 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Sorting and Filtering Results in Custom Search

تیم Webmaster Central دو ویژگی جدید را برای بخش موتور جستجوی سفارشی (Custom Search Engine; CSE) معرفی کرد. اولین ویژگی، چینش نتایج بر اساس واسط کاربری (UI-based results sorting) است. به صورت پیش فرض، CSE از دو نوع مرتب سازی «بر اساس تاریخ» و «براساس ارتباط» پشتیبانی می کند. امکان اضافه کردن مرتب سازی بر اساس المان های مختلف، بسته به محتوای سایت نیز وجود دارد. برای فعال شدن این ویژگی در وبسایت، لازم است که کد مربوط به CSE مجددا در سایت وارد شود.
ویژگی دیگر، معرفی جستاری فشرده تر برای جداسازی بر اساس ویژگی (filtering by attribute) است.  جستار جدید بصورت زیر است:
[more:p:product-description:search*engine]
 که جایگزین جستار قدیمی
[more:pagemap:product-description:search more:pagemap:product-description:engine]
می شود که به علت داشتن ویژگی product-description که شامل دو المان product و engine بود، باعث کند شدن بارگزاری می گردید.

عکس از Google Webmaster Central blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/08/2012 - 02:02 PM
Author: Roger Wang, Software Engineer
----------------------------

A better Google+ notification experience in email

کاربران شبکه +Google از این پس می توانند از طریق ایمیل های اطلاع رسانی (Notification) برای مطالب منتشر شده در این شبکه نظر گذاشته و یا آنها را 1+ کنند. همچنین ساختار این ایمیل ها به گونه ای تغییر کرده است تا به محض انتشار یک نظر یا 1+ کردن مطلبی، به صورت بلادرنگ (Real time) در +Google منتشر شود. کاربران گوشی های هوشمند و تبلت ها نیز می توانند از این خدمات جدید استفاده کنند. این ویژگی جدید طی چند هفته آینده در دسترس تمام کارران قرار خواهد گرفت.

عکس از Gmail blog

----------------------------
Source
Publisher: Gmail blog
Date/Time: 05/08/2012 - --:-- --
Author: Zohair Hyder, Software Engineer
----------------------------

You asked for it! Here are your 16 Next Vloggers...

کانال YouTube Next Creator، شانزده برنده برنامه Next Vloggers را معرفی کرد. این ویدئو بلاگ ها زمینه های متنوعی از بازی و سرگرمی تا آموزش را در بر می گیرند. برندگان این برنامه در طی سه ماه از طریق Hangout آموزش های ویژه ای را برای افزایش آمار بازدیدکنندگانشان دریافت خواهند کرد. ویدئو بلاگرهای حرفه ای نیز در آموزش این افراد مشارکت خواهند داشت. بعلاوه به هر کدام از این برندگان مبلغ 5 هزار دلار برای تهیه سخت افزارهای لازم و 10 هزار دلار برای تبلیغات در YouTube کمک خواهد شد.
همچنین YouTube Next Creator کارگاه هایی برای آموزش عموم، از طریق Hangouts on Air در صفحه +Google این برنامه برگزار می کند. برای آگاهی از زمان دو کارگاه آتی آن با عنوان های «مقدمه ای بر سینماتوگرافی» و «بهبود کانال YouTube با استفاده از Google Analtics» به بخش رویداد های وبسایت YouTube Creator Events مراجعه کنید.


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/08/2012 - --:-- --
Author: Austin Lau & Bing Chen, Global YouTube Creator Program Managers
----------------------------

Google Summer of Code 2012 by the Numbers: Part 1 of 2

وبلاگ Google Open Source با انتشار مطلبی، به بررسی برخی آمار و ارقام جالب توجه  مربوط به دانشجویان شرکت کننده در همایش سال 2012 تابستان کد گوگل (Google Summer of Code) پرداخته است. بخش اول این گزارش به بررسی جامعه آماری شرکت کنندگان می پردازد. بر این اساس، همایش امسال، با بیش از 6685 ثبت نام از سوی 4258 دانشجو از 98 کشور، بالاترین رکورد را در بین همایش های برگزارشده تابستان کد گوگل  دارد. همچنین تعداد پذیرفته شدگان سال جاری نیز، با افزایش روبرو بوده و به رقم 1212 دانشجو از 69 کشور رسیده است. داشجویان هندی، با رقم 227 نفر، بیشترین جمعیت پذیرفته شدگان را تشکیل می دهند. اطلاعات مربوط به 10 کشور اول در جدول زیر آمده است:

کشورتعداد دانشجویان پذیرفته شده در سال 2012
هند227
ایالات متحده172
آلمان72
فدراسیون روسیه56
چین45
لهستن42
سریلانکا42
رومانی40
فرانسه38
کانادا36

نکته جالب توجه دیگر در همایش امسال تابستان کد گوگل، افزایش جمعیت زنان پذیرفته شده از 7.1 % سال گذشته به 8.3 % در سال جاری است که نشاندهنده رشدی پیوسته از سال 2006 به بعد است.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/08/2012 - 09:00 AM
Author: Cat Allman, Open Source Programs
----------------------------

Experience Google I/O 2012 anywhere

گوگل سخنرانی اصلی و بخشی ازنشست های همایش امسال Google I/O را برای کسانی که موفق به شرکت در این همایش نشدته اند، به صورت زنده پخش خواهد کرد. پخش زنده در روزهای 27 و 28 ژوئن در نشانی developers.google.com/io قابل مشاهده خواهد بود. همچنین بخشی از نشست ها که به صورت زنده پخش نمی شود، ظرف 48 ساعت به صورت ضبط شده قابل مشاهده خواهد بود. گوگل امسال پخش برنامه های زنده را 2 برابر کرده است و 4 کانال برای پخش برنامه ها وجود خواهد داشت. توسعه دهندگان شرکت کننده در همایش امسال نیز می توانند ا استفاده از بخش برنامه ریزی وبسایتGoogle I/O، میزبان یک نشست بوده و یا در نشست های برنامه ریزی شده سایر توسعه دهنگان شرکت کنند (اطلاعات بیشتر در اینجا: I/O Extended).
برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات همایش  2012 Google I/O، وبسایت Google I/O و وبلاگ توسعه دهندگان گوگل به همراه صفحه توسعه دهندگان گوگل در +Google در دسترس است.

عکس از Google Developers blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/08/2012 - 07:45 AM
Author: Robert Do and Dylin Martin, Google I/O Team
----------------------------

Navigation, Dashboard and Home page

تیم Webmaster Central بعد از انجام یک خانه تکانی بهاری در ماه آوریل، تغییرات جدیدی را در این سرویس اعمال کرده است. این تغییرات مربوط به بهینه سازی و به روز آوری واسط کاربری Webmaster Central است و شامل بخش ناوبری جدید، نمایی دید برای داشبورد و افزود شدن یک نمای فشرده به صفحه خانگی فهرست سایت ها می گردد. در بخش ناوبری (Navigation)، چهار گروه پیکربندی (Configuration)، سلامتی (Health)، ترافیک (Traffic) و بهینه سازی (Optimization) برجسته شده اند. داشبورد جدید نیز شامل یک بخش  اعلام  آخرین گزارشات به همراه سه ویجت خطاهای پویش (Crawl Errors)، جستارهای جستجو (Search Queries) و نقشه سایت (Sitemaps) می شود. همچنین نمای فشرده (Compact) نیز که قبل از آن در سرویس هایی مانند Google Reader و Gmail معرفی شده است، به  منظور نمایش بهتر در شرایطی که با سایت های زیادی سروکار دارید، به کار می رود.
کاربران سوالات خود درباره تغییرات جدید را می توانند انجمن بخش پشتیبانی گوگل مطرح کنند.

نمای جدید سرویس Webmaster Central. عکس از Google Webmaster Central blog


----------------------------
Source
Date/Time: 05/07/2012 - 04:10 PM
Author: Kamila Primke, Software Engineer, Webmaster Tools
----------------------------

2012-05-08

Mark your calendar to ‘Hangout on Air’ and learn how to build a mobile site in minutes

گوگل در یک همکاری مشترک با شرکت DudaMobile یک Site Builder برای طراحی نگارش موبایلی وبسایت ها به صورت رایگان تولید کرده است. این سامانه در سه گام امکان ایجاد نگارش موبایلی وبسایت همراه با کدهای لازم جهت ارجاع بازدید کنندگان با دستگاه های موبایل به نگارش موبایلی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
در همین زمینه، در روز 10 می، ساعت 10 صبح به وقت سواحل غربی، گوگل یک Hangout با موضوع ایجاد نگارش موبایلی وبسایت ها، با اشاره به فعالیت های دو شرکت Top Mast Resort در ماساچوست و Sava’s Restaurant در میشیگان در این زمینه، برگزار خواهد کرد. در این Hangout درباره مزایای حاصل از استفاده از نگارش موبایلی برای این شرکت ها، مانند نسبت  پنج برابر ثبت سفارشات برای سفر از طریق نگارش موبایلی در برابر شیوه های آنلاین معمول برای شرکت Top Mast Resort و یا پیشی گرفتن شرکت Sava’s Restaurant از 95 درصد رستوران هایی که از نگارش موبایلی وبسایت استفاه نمی کنند، صحبت خواهد شد. در پایان نیز، دنیس مینک، رئیس بخش بازاریابی شرکت DudaMobile درمورد بهترین شیوه های استفاده از Site Builder این شرکت و همینطور نکات مهم پیرامون ایجاد یک نگارش موبایلی صحبت خواهد کرد.
علاقمندان می توانند سوالات خود را از طریق هشتگ  GoMoSite# یا بصورت کامنت در صفحه  Think with Google در +Google که میزبان این Hangout خواهد بود، مطرح کنند.

عکس از Google Analytics blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/07/2012 - 03:27 PM
Author: Suzanne Mumford, Google Mobile Ads Marketing
----------------------------

2012-05-07

Google+ Hangouts On Air: broadcast your conversation to the world

گوگل استفاده از سرویس Hangouts On Air را به صورت جهانی درآورد. تا پیش از این استفاده از این سرویس به کشورهای خاصی محدود بود. Hangouts On Air به کاربران امکان می دهد تا Hangout را علاوه بر +Google، از طریق کانال YouTube و همینطور وبسایت های شخصی، به صورت زنده پخش کنند. همچنین در حین Hangout می توان از تعداد بینندگان زنده آن آگاه شد. بعلاوه در پایان Hangout  نسخه ضبط شده آن در اختیار کاربر قرار می گیرد که امکان ویرایش آن نیز وجود دارد. این نسخه ضبط شده را می توان بعدا از طریق شبکه های اجتماعی و همینطور YouTube به اشتراک گذاشت.
 تفاوت های میان Hangout و Hangouts On Air، در جدولی در راهنمای موجود در بخش پشتیبانی گوگل آمده است.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/07/2012 - 05:41 PM
Author: Chee Chew, Engineering Director
----------------------------

Dev Channel Updates for Chromebooks

کانال توسعه سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 20.0.1123.3 (نگارش پلتفرم 2227.0.1) به روز شد. این به روز رسانی شامل بهینه سازی های ساختاری و افزایش پایداری است. موضوعات شماره 30496 و 30339 که مربوط به از کار افتادن OpenVPN و اشکال در بازگذاری عکس در سایت هایی مانند Facebook و Yahoo می شوند، مشکلات شناسایی شده این نگارش هستند.
در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


----------------------------
Source
Date/Time: 05/04/2012 - 02:00 PM
Author: Danielle Drew, Google Chrome
----------------------------

Search quality highlights: 52 changes for April

وبلاگ Google Inside Search که اخبار مربوط به موتور جستجوی گوگل را پوشش می دهد، گزارش عملکرد ماه آوریل خود را منتشر کرد. در ماه آوریل 52 بهینه سازی بر روی  موتورجستجوی گوگل عمال شده است. بهینه سازی الگوریتم های مورد استفاده موتور جستجوگر، تصحیح غلط های املایی بهتر در جستارهای طولانی، تغییر در ویژگی های مربوط به فهرست گیری، غلط یابی، پیوند دهی و ...، بخشی از این تغییرات هستند. فهرست کامل این 52 تغییر در وبلاگ Google Inside Search در دسترس است.

----------------------------
Source
Publisher: Google Search blog
Date/Time: 05/05/2012 - 01:44 PM
Author: Matt Cutts, Distinguished Engineer
----------------------------

Video Stabilization on YouTube

تیم  تحقیقات گوگل در همکاری با YouTube ویژگی جدیدی را به بخش YouTube editor اضافه کرده است. این ویژگی جدید  انحراف تصویری در دوربین هایی که از Rolling Shutter استفاده می کنند (مانند بیشتر گوشی های موبایل) را برطرف می کند. Rolling Shutter بجای ثبت تمام تصویر به صورت یکجا، ان را به صورت نوارهایی افقی یا عمودی ثبت می کنند که این مسئله باعث می شود تا هر نوار نسبت به نوار بعدی کمی تاخیر داشته باشد. در صورتی که هنگام فیلمبرداری با چنین گوشی هایی، لرزش دست نیز وجود داشته باشد، تصویر به صورت گسترده ای دچار انحراف و اعوجاج خواهد شد.
این ویژگی درکنار ویژگی حذف لرزش دست، که پیشتر از این معرفی شده بود (اینجا و اینجا)، قرار می گیرد. به این ترتیب هنگام بارگذاری یک ویدئو از گوشی های موبایل یا تبلت، در صورتی که از فیلتر رفع لرزش دست استفاده شود،  انحراف تصویری ناشی از Rolling Shutter نیز برطرف خواهد شد.
مقایسه دو ویدئوی زیر، درک بهتری از این مسئله به دست می دهد:

ویدئوی اصلی بدون بهینه سازی


نگارش بهینه سازی شده با اعمال فیلترهای حذف لرزش دست و حذف انحراف ناشی از Rolling Shutter

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره به این دو مقاله که در همین زمینه منتشر شده اند، مراجعه کنید:
----------------------------
Source
Date/Time: 05/05/2012 - --:-- --
Author: Matthias Grundmann, Vivek Kwatra, and Irfan Essa, Research at Google
----------------------------

Kabul explosion, Cairo sit-in protest attack, Giant hail storm in Maryland

گوگل هر هفته در کانال CitizenTube (و CitizenTube@ در توییتر) در همکاری با storyful@ نگاهی به نحوه پوش اخبار مهم در YouTube می اندازد و گزیده ای از برترین اخبار هفته را منتشر می کند. اخبار برتر در هفته ای که گذشت:

  • سفر کوتاه باراک اوباما به افغاستان در سالگرد مرگ بن لادن و وقوع انفجار در کابل و کشته شدن 7 نفر ساعاتی پس از خروج وی از افغانستان.
  • حمله به تحصن کنندگان در قاهره توسط افراد ناشناس و کشته شدن 9 نفر.
  • رهاپیمایی های جهانی گروه های کارگری به مناسبت اول می (May Day)، روز جهانی کارگر.
  • آتش سوزی در برج الطائر در امارات متحده عربی بدون وارد شدن آسیب جانی.
  • انصراف نیوت کینگریچ از ادامه فعالیت هایش در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان برای انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری با انتشار ویدئویی در Youtube.
  • حمله پلیس مالزی با گازاشک آور و دستگاه های آب پاش به جمعیت مترض و تحول خواه.
  • فرود یک فروند جنگنده F1 تورنادو در شهر تولوز فرانسه و تخریب سقف خانه ها و کنده شد درختان.
  • مرگ دلخراش در سنت لوئیز در اثر طوفان شدید و بارش تگرگ هایی به اندازه توپ بیس بال.
  • فروش  «جیغ»، نقاشی معروف ادوارد مونش، در حراجی ساتبی به رقم تاریخی 119 میلیون دلار.

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/04/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News & Politics
----------------------------

2012-05-06

Finding and following new channels you love

YouTube فناوری جدید را معرفی کرده است که بر اساس محتوای ویدئو ها، آنها را در کانال هایی که به صورت خودکار ایجاد شده اند، دسته بندی می کند. این فناوری بر اساس نام و محتوی ویدئو عمل می کند و با هدف ساد ه تر شدن یافتن ویدئوهایی با موضوعات مورد علاقه کاربران، توسعه یافته است. الگوریتم های استفاده شده در این شیوه بسیار پیچیده هستند و به عنوان مثال این فناوری باید بین واژه «شیکاگو» به عنوان نام یک گروه موسیقی و یا نام یک فیلم/موزیکال تفاوت قائل شود. پیش از این نیز YouTube ویژگی دسته بندی نتایج جستجو بر اساس موضوع (Topics on Search) را معرفی کرده بود؛ این فناوری جدید را می توان گامی به جلو برای  Topics on Search دانست.
کانال هایی که با این فناوری جدید ایجاد می شوند با عبارت توضیحی "auto generated by YouTube" قابل تشخیص هستند.

کانال Big wave surfing یکی از کانال های خودکار ایجاد شده با این فناوری جدید است. عکس از YouTube blog

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/04/2012 - --:-- --
Author:  Mur Viswanathan, Product Manager and Palash Nandy, Software Engineer
----------------------------

Google Plugin for Eclipse now provides richer tooling for Cloud SQL and Google APIs

تیم توسعه دهندگان گوگل، نگارش 2.6 پلاگ این گوگل برای Eclipse ( به اختصار GPE 2.6) را منتشر کرد. این به روز رسانی شامل ویژگی های جدیدی مانند استفاده از Java Persistence API یا JPA برای ارتباط با Cloud SQL و همچنین ابزاری برای وارد کردن آخرین API های گوگل به پروژه GPE است. Eclipse پلتفرمی از ابزارهای وب را ارائه می کند که مجموعه از ابزارهای قدرتمند برای پیکربندی و استفاده از JPA به همراه امکان پیاده سازی دلخواه هستند. پلاگ این جدید این امکان را فراهم می کند تا بتوان از این ابزارا در کنار Cloud SQL و Google App Engine استفاده کرد. همچنین امکان دانلود آخرین کتابخانه مشتری جاوای APIهای گوگل (Google APIs Java client library) برای دسترسی به APIهای گوگل در پروژه App Engine در هنگام استفاه از GPE نیز وجو دارد و هشدارهای مربوط به به روز رسانی نگارش API مستقیما در پروژه App Engine نمایش داده می شود که پیگیری به روز رسانی ها را ساده تر می کند.
برای نصب نگارش 2.6 پلاگ این گوگل برای Eclipse، یک دستورالعمل وجود دارد. همچنین کاربران می توانند نظرات خود را با گروه GPE در میان بگذارند.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/04/2012 - 08:11 AM
Author: Sriram Saroop, Product Manager
----------------------------

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 20.0.1123.4 به روز شد. این به روز رسانی جهت برطرف کردن مشکلات مربوط به رندرگیری و همینطور پایداری مرورگر منشتر شده است.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 05/03/2012 - 06:41 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Panoramio Contest of March 2012: Reflections, Symmetry, My Town and Night

جامعه Panoramio اسامی برندگان رقابت ماه مارس در چهار عنوان موضوعی  بازتاب ها (Reflections) ،تقارن (Symmetry) ،شهر من (My Town) و شب (Night) را اعلام کرد. آثار برندگان این رقابت در اینجا قابل مشاهده است: Results page for March 2012


بازتاب ها (Reflections)
جایزه نفر اول به ...Vanni Lazzari - VL E در ایتالیا:

عکس از Panoramio
جایزه نفر دوم به Geraldine Clark در ایالات متحده:

عکس از Panoramio


تقارن (Symmetry)
جایزه نفر اول به Imre Lakat در مجارستان:

عکس از Panoramio
جایزه نفر دوم به ALLWO در آلمان:

عکس از Panoramio

شهر من (My Town)
جایزه نفر اول به Svetlana Peric در سوئیس:

عکس از Panoramio
جایزه نفر دوم به Igor MaKou در اسپانیا:

عکس از Panoramio

شب (Night)
جایزه نفر اول به O-Schatz در آلمان: (عکس برنده و حساب کاربری پاک شده است)

جایزه نفر دوم به roa006 در مجارستان:

عکس از Panoramio

----------------------------
Source
Publisher: Panoramio blog: Reflections , Symmetry , My Town , Night
Date/Time: 05/03/2012 - --:-- --
Author: Gerard Sanz, Panoramio Community Manager
----------------------------

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.