Loading

2012-05-19

Join Google Analytics on Google+

صفحه رسمی Google Analytics در +Google فعالیت خود را آغاز کرد. این صفحه قرار است پوشش دهنده آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به این سرویس و تجارت های وابسته به آن و همینطور نکات کاربردی Google Analytics خواهد بود. 


----------------------------
Source
Date/Time: 05/17/2012 - 08:40 AM
Author: Adam Singer, Google Analytics Team
----------------------------

Continuing to bring people front and center in Gmail

تیم Gmail به روز رسانی های جدیدی را بر روی این سرویس پیاده می کند. تغییرات جدید در ادامه بهینه سازی هایی مانند اضافه شدن عکس پروفایل در حالت نمایش گفتگو (Conversation View)،‌ ویجت People و ادغام با شبکه +Google است که در گذشته بر روی Gmail اعمال شده است. یکی از این ویژگی های جدید اضافه شدن جزئیات مخاطبان، ازجمله عکس، شماره تلفن، گزینه ای برای شروع چت ، اطلاعات حساب کاربری+Google (در صورت موجود بودن) و... به نتایج جستجو، هنگام جستجوی یک نشانی ایمیل است.
در بخش Circles نیز تغییراتی صورت گرفته و با انتخاب هر حلقه،‌ اسامی و تصاویر اعضای آن حلقه نیز قابل مشاهده خواهد بود. همچنین امکان جستجو بر اساس حلقه با استفاده از دستور :circle و جستجوی مکاتبات با مخاطبان مربوط به حلقه ها با دستور has:circle نیز اضافه شده اند. بعلاوه از حلقه ها می توان برای تعریف فیلتر نیز استفاده کرد.

نمایش اطلاعات مخاطبان در هنگام جستجوی یک نشانی ایمیل. عکس از Gmail blog

----------------------------
Source
Publisher: Gmail blog
Date/Time: 05/16/2012 - --:-- --
Author: Itamar Gilad, Product Manager
----------------------------

Introducing the Knowledge Graph: things, not strings

گوگل فناوری جدیدی به نام نمودار دانش (Knowledge Graph) را با هدف بهبود تجربه جستجو و نزدیک تر شدن نتایج به خواست واقعی کاربران، معرفی کرده است. Knowledge Graph یک دائره المعارف در حال رشد است که علاوه بر دسترسی به مراجع آنلاینی مانند Wikipedia ،Freebase و CIA World Factbook، تاکنون اطلاعات مربوط به بیش از ۵۰۰ میلیون سوژه را نیز در بانک داده خود گردآوری کرده است.  Knowledge Graph به جای توجه جستار مورد جستجو و جستجوی عبارات عینی،‌ سعی خواهد کرد تا منظور اصلی کاربر را درک کند. به این ترتیب به عنوان مثال میان واژه «تاج محل» به عنوان نام یک گروه موسیقی، نام یک بنای تاریخی و یا نام یک کازینو در آتلانتیک سیتی ایالت نیوجرسی،‌ تفاوت خواهد گذاشت.
Knowledge Graph با توجه مفهوم واژه بجای  عبارت عینی سعی می کند تا نتایج جستجو را فراتر ببرد و با توجه به معانی مرتبط با جستار تحت جستجو، گزینه های احتمالی دیگر را نیز پیشنهاد بدهد. هچنین جستجوی یک واژه یا نام خاص، با یک توضیح اجمالی و اطلاعات جانبی همراه خواهد بود . به این ترتیب به عنوان مثال با جستجو درباره ماری کوری، علاوه بر آگاهی مختصر از زندگی نامه او، درباره دانشمندانی که به نوعی با وی مرتبط هستند نیز پیوند هایی ارائه می شود.
اطلاعات مبروط به Knowledge Graph در بخش راست نتایج جستجو نشان داده می شود. این سرویس جدید در حال حاضر تنها به زبان انگلیسی و برای کاربران ایالات متحده،‌ در هر سه پلتفرم دسکتاپ،‌ موبایل و تبلت قابل استفاده است.


----------------------------
Source
Publisher: Official Google blogGoogle Search blog: Desktop, Mobile
Date/Time: 05/16/2012 - 09:30 PM
Author: Amit Singhal, SVP, Engineering
----------------------------

Imagery Update: Week of May 14th

گوگل مجموعه جدیدی از تصاویر هوایی و ماهواره ای با کیفیت بالا را برای Google Maps و Google Earth منتشر کرد. این  مجموعه شامل تصاویری از ۱۵ شهر در ایالات های تگزاس،‌ کنتاکی،‌ اوهایو، ویرجینیا، میسوری، مینه سوتا، رودآیلند، ایلینویز و میشیگان ایالات متحده و همینطور بیش از ۱۴۰ کشور از جمله کوبا،‌ لتونی، سودان، نپال، ازبکستان، کانادا،‌لهستان، کره، کوبا،‌ سوئیس و ایران می شود.

بخشی از دریاچه اوزارکس، ایالت میسوری

----------------------------
Source
Date/Time: 05/16/2012 - 06:00 AM
Author: Eric Kolb, Geo Data Strategist
----------------------------

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 20.01132.8 به روز شد. این نگارش شامل نسخه جدید موتور جاوا اسکریپت V8 (نگارش 3.10.8.5) و وصله هایی برای تعدادی از باگ هاست.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - 05:15 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Find facts and do research inside Google Documents

گوگل قابیلت جدیدی را برای مجموعه Google Docs معرفی کرده است که امکان جستجوی محتوای مرتبط را مستقیما از درون اپلیکیشن های این مجموعه فراهم می کند. این ابزار جدید که Research Pane نام دارد. Research Pane از طریق گزینه Tools در منوی راست کلیک، با راست کلیک کردن بر روی واژه مورد نظر قابل دسترسی است. همچنین کلیدهای میانبر Ctrl+Alt+R در ویندوز و Cmd+Alt+R در مک نیز برای این پنل اختصاص داده شده اند.
Research Pane امکان جستجوی مستقیم سوژه مورد نظر بدون ترک کردن سند در حال ویرایش را فراهم می کند و می توان موارد مورد نظر را مستقیما از طریق دکمه Insert (یا با استفاه از شیوه کشیدن و رها کردن برای عکس ها) وارد سند در حال ویرایش کرد.

عکس از Google Docs blog
----------------------------
Source
Publisher: Google Docs blog
Date/Time: 05/16/2012 - --:-- --
Author: Sarveshwar Duddu, Software Engineer
----------------------------

2012-05-18

Connect with Web Intents

گوگل نمونه اولیه Web Intents API را در آخرین نگارش پایدار مرورگر کروم (نگارش ۱۹) ارائه کرده ست. ارائه این API با آخرین نگارش پایدار مرورگر کروم به توسعه دهندگان امکان خواهد داد تا با دست بازتری امکانات و قابلیت های آن را بسنجند. این API به توسعه دهندگان اجازه می دهد دراپلیکیشن هایشان سرویس های دیگری را وارد کنند و ارائه دهندگان سرویس ها نیز می توانند با سپردن وظیفه سرمایه گذاری و تخصیص منابع برای مذاکره و ایجاد یکپارچگی به API، تنها بر افزایش کیفیت تمرکز کنند.
از آنجا که این API در مرحله آزمایشی قرار دارد، به اپلیکیشن ها تنها اجازه می دهد تا تنها به صورت سرویس ثبت شوند. برای اطلاعات بیشتر درباره این API به راهنمای توسعه دهندگان وب برای Web Intents در کروم مراجعه کنید. گروه گفتگوی Web Intents برای اطلاع از آخرین اخبار در دسترس است.


----------------------------
Source
Publisher: Chromium blog
Date/Time: 05/15/2012 - --:-- --
Author: James Hawkins, Software Engineer
----------------------------

2012-05-17

Visit the Baltic nations of Estonia and Latvia with Street View

گوگل استونی و لتونی را به جمع کشورهای تحت پوشش سرویس Street View اضافه کرد. آلبومی کامل از تصاویر این دو کشور و سایر نقاطی که تحت پوشش سرویس Street View قرار دارند، در اینجا در دسترس است:‌ Gallery


ریگا، لتونی. مشاهده تصویر بزرگتر

----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - 12:00 PM
Author: Karl Pae, Google Estonia and Didzis Vilcans, Google Latvia
----------------------------

New research shows smartphone growth is global

گوگل داده های پژوهشی سال ۲۰۱۲ درباره گوشی های هوشمند را منتشر کرد. این اطلاعات از طریق سرویس Our Mobile Planet که بخشی از وبسایت Think with Google است، در اختیار عموم قرار گرفته است. نتایج این پژوهش، که در ۲۶ کشور صورت پذیرفته است، نشان می دهد میزان مقبولت گوشی های هوشمند در سطح جهان افزایش یافته است. به عنوان مثال بیش از نیمی از جمعیت کشورهای استرالیا، بریتانیا، سوئد، نوروژ و عربستان سعودی دارای گوشی هوشمند هستند. همچنین در ۷ کشور ایالات متحده، نیوزلند، دانمارک، ایرلند، هلند، اسپانیا و سوئیس، تعداد کاربران گوشی های هوشمند از مرز ۴۰% عبور کرده است. بر اساس داده های حاصل از این پزوهش، در ایالات متحده ۸۰% استفاده کنندگان از گوشی های هوشمند، منزل را بدون گوشی ترک نمی کنند و از هر ۳ نفر، ۱ نفر حاضر است از تلویزیون خود در برابر گوشی هوشمندش چشم پوشی کند.
کاربران می توانند با استفاده از بزارهای موجود در وبسایت Our Mobile Planet و داده های این پژوهش، برای تولید چارت ها و نمودارهای دلخواه استفاده کنند. مجموعه این داده ها و ابزارها در نشانی thinkwithgoogle.com/mobileplanet در دسترس عموم است.

عکس از Official Google blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - 10:50 PM
Author: Dai Pham, Group Product Marketing Manager, Google Mobile Ads
----------------------------

Two new Analytics webinars -- for advanced and beginning users

تیم Google Analytics در همکاری با تیم Learn with Google، هفته آینده میزبان دو سمینار وبی (Webinar) خواهد بود. اولین سمینار با موضوع «شروع به کار با Google Analytics»، در روز سه شنبه،‌۲۳ می ، ساعت ۸ عصر به وقت گرینویچ (۱۲ ظهر به وقت ساحل غربی و ۶ عصر به وقت سواحل شرقی) برگزار خواهد شد. این سمینار را جاستین کاترونی ارائه خواهد کرد و در آن به توضیح اوصول اولیه و نکات کلیدی Google Analytics می پردازد. محتوی این سمینار در سطح "تازه کار" درجه بندی شده است.
دومین سمینار با موضوع «ایجاد بلوک های اسناد دیجیتال»، در روز چهارشبه،‌۲۴ می، ساعت عصر به وقت گرینویچ (۹ صبح به وقت ساحل غربی و ۱۲ ظهر به وقت سواحل شرقی) برگزار خواهد شد. این سمینار که با درجه بندی "متوسط/پیشرفته" رده بندی شده است را بیل کی، مدیر تولید تیم Google Analytics ارائه می کند. در این وبینار درباره مفهوم اسناد بازاریابی (Marketing Attribution) و نحوه کاربرد و استفاده از آنها توضیح داده می شود.
شرکت در این وبینارها رایگان است و برای ثبت نام در آنها می توانید به اینجا مراجعه کنید: Register. برای دریافت اطلاعت بیشتر درباره سایر وبینارهای گوگل به اینجا مراجه کنید: Webinars

----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - 10:30 AM
Author: Ian Myszenski, Google Analytics Team
----------------------------

Dev Channel Updates for Chromebooks

کانال توسعه سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 20.0.1132.7 (نگارش پلتفرم 2268.9.0) به روز شد. این نگارش از ویژگی هایی جدیدی بهره می برد و تعدادی از مشکلات مربوط به پایداری و امنیت آن نیز برطرف شده است. همچنین پلاگ-این Netflix نیز به نگارش 2.0.2 به روز شده است.
موضوعات شماره 126794 و 126843،‌ مشکلات شناخته شده این نگارش هستند. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - 10:01 AM
Author: Josafat Garcia, Google Chrome
----------------------------

And the 2012 Model Your Town Competition winner is…

یک تیم اسپانیایی برنده رقابت Google Model Your Town شد. خوزکتسو پرز و پدرو دومک آگوایر اعصای تیم برنده هستند. این دو توانستند با مدل سازی شهر گتاریا،‌ در مرحله نهایی این رقابت پیروز شوند. گوگل در کنار جایزه ی برندگان، مبلغ ۲۵ هزار دلار نیز به مدرسه محلی شهر گتاریا برای برگزاری جشنی به افتخار برندگان این رقابت اهدا می کند. آثار تمام شرکت کندگان در رقابت Google Model Your Town به بخش نماهای ۳بعدی سرویس Google Earth افزوده می شود و در همانجا قابل مشاهده خواهد بود.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - 09:19 AM
Author: Allyson McDuffie, SketchUp Team
----------------------------

2012-05-16

Quickly access your home and work locations in Google Maps

گوگل امکان تعریف مکان هایی به عنوان منزل (Home) و محل کار (Work) را به بخش My Places سرویس Google Maps اضافه کرد. تعریف مکان هایی به عنوان منزل و محل کار استفاده از Google Maps را بسیار ساده تر کرده و می توان  تنها با جستجوی عبارت Home یا Work به وقعیت آن محل دست یافت. همچنین می توان از این ویژگی در بخش مسیریابی (Directions) نیز استفاده کرد. بعلاوه این مکان ها با آیکن های ویژه ای بر روی نقشه مشخص می گردند تا از مکان های دیگر قابل تمایز باشند. این تغییرات جدید به زودی برای تمام کاربران اعمال می شود.

موقعیت محل کار (Work) یا یک علامت کیف مشخص شده است. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - 09:12 AM
Author: Erika Yamasaki, Associate Product Manager Intern
----------------------------

Stable Channel Update

کانال پایدار مروگر کروم برای ویندوز،‌لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش ۱۹ (19.0.1084.46) به روز شد. این نگارش ویژگی هایی جدیدی مانند همخوان سازی تب های باز را ارائه می کند. (اطلاعات بیشتر در این باره در اینجا:‌ Keeping tabs on you tabs). مهمترین موضوعات امنیتی برطرف شده در نگارش جدید،‌ شامل موارد زیر می شود:
موضوعات با درجه هشدار پایین: 112983، 113496، 118664، 118664 و 124216

موضوعات با درجه هشدار متوسط: 118374، 120648، 121223، 122585، 122586، 124652 و 118970

موضوعات با درجه هشدار بالا: 118642، 120711، 122337، 123481، 124182، 123733، 124479 و
125462
بخش عمده ای از این موضوعات با استفاده از AddressSanitizer آشکار شده اند. همچنین باید توجه شود که این موضوعات شامل تمام  بستر ها نشده و تعدادی از آنهاه ویژه یک یا چند بستر بخصوص هستند. اطلاعات بیشتر درباره مشکلات امنیتی در صفحه امنیت پروژه کرومیوم در دسترس است. فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - 08:00 AM
Author: Anthony Laforge, Google Chrome
----------------------------

Keeping tabs on your tabs

نگارش ۱۹ کانال پایدار مروگر کروم،‌ تب های باز را نیز همخوان می کند. این ویژگی در کنار سایز گزینه های همخوان سازی،‌ مانند همخوان سازی افزونه ها، تم ها،‌ کلمه های عبور،‌ بوکمارکها و تاریخچه، به کاربران امکان می دهد علاوه بر بهره بردن از تجربه ای یکتا در دستگاه های مختلف،‌ امکان ادامه فعالیت هایشان در دستگاهی دیگر، از جایی که آن را رها کرده اند را نیز داشته باشند. قابلیت های همخوان سازی در مرورگر کروم،‌ تنها با Sign-in کردن در کروم با حساب کابری گوگل قابل استفاده است.
ویژگی همخوان سازی تب های باز که از نگارش ۱۹ به بعد کانال پایدار مرورگر در دسترس است،‌ طی چند هفته آینده به طور کامل،‌ در دسترس تمام کاربرانی که مرورگرشان را به این نگارش به روز کرده اند،‌ قرار خواهد گرفت.



----------------------------
Source
Publisher: Google Chrome blog
Date/Time: 05/15/2012 - 08:00 AM
Author: Raz Mathias, Software Engineer and Tab-Wrangling Server Jockey
----------------------------

Follow an email’s journey with Story of Send

یک ایمیل در دنیای واقعی چه مسیری را طی می کند از لپتاپ شما، به گوشی دوستتان منتقل می شود؟‌ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است، کافیست سری به بخش جدید The Story of Send در وبسایت Google green بزنید تا پاسخ سوال خود را بیابید.  The Story of Send یک وبسایت تعاملی است و به شما نشان می دهد که گوگل چگونه، و طی چه مراحلی یک ایمیل را به مقصد می رساند. در طول مسیر، اطلاعاتی درباره سرورهای گوگل، نحوه تامین انرژی آنها و پروتکل های امنیتی گوگل نیز ارائه می شود.
Google green این مجموعه اطلاعات را که شامل تصاویر و ویدئوهایی از سرورها و زیر ساخت های گوگل است، با هدف توضیح درباره روش های سبز استفاده شده در گوگل برای تامین انرژی و همینطور کاهش آلاینده های کربن و آسیب به محیط زیست منتشر کرده است.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - 02:30 PM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

Think Insights now includes research from 21 countries

گوگل مجموعا ۲۱ کشور، از جمله کشورهایی در خاورمیانه، اروپا و آفریقا را به مناطق تحت پوشش سرویس Think Insights اضافه کرد. Think Insights به صاحبان تجارت کمک می کند تا به درک بهتری از مشترین دست یابند، استراتژی های دیجیتالشان را توسعه داده، داده های مورد نیازشان را تامین کنند، جایگاه خود را درمیان شرکت های برتر حفظ کرده و از آینده نگری راهبران صنعت بهره مند شوند.
از امکانات جدید موجود در سرویس Think Insights می توان به دسترسی به کتابخانه تحقیقاتی مطالعات صورت گرفته و مقالات منتشر شده درباره ۲۱ کشور مختلف و بررسی عادات رسانه ای مشتریان منطقه خاور میانه و شمال آفریقا با استفاده از ابزار Insights MENA و مشتریان جنوب صحرا در آفریقا با کمک Insights Africa اشاره کرد.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - 11:30 AM
Author: Eileen Munnelly, Director Large Customer Marketing and Insights, EMEA
----------------------------

2012-05-15

Beta Update for Chromebooks

کانال بتای سیستم عامل کروم برای کروم بوک های سری ۵ سامسونگ و AC700 ایسر به نگارش 19.0.1084.47 (نگارش پلتفرم 2046.88.0) به روز شد. این به رز رسانی جهت افزایش پایداری و برطرف کردن تعدادی از با گ ها منتشر شده است.
در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


----------------------------
Source
Date/Time: 05/14/2012 - 01:28 PM
Author: Orit Mazor, Google Chrome
----------------------------

Is beautiful usable? What is the influence of beauty and usability on reactions to a product?

تیم تحقیقات گوگل نتیجه تحقیقاتی را منتشر کرده است که در آن به بررسی تاثیر کارایی و زیبایی یک پایگاه وب بر نظرات کاربران درباره یک محصول پرداخته است. این بررسی با همکاری ۸۰ شرکت کننده صورت پذیرفته است. برای انجام این پژوهش،‌۴ فروشگاه لباس آنلاین با کارایی و طراحی عالی و ضعیف راه اندازی شد و میزان امتیاز کاربران به زیبایی فروشگاه و محصولات قبل و بعد از خرید، مورد پرسش قرار گرفت.
نتایج بررسی نشان داده است که زیبا نبودن، تاثیری بر نظر کاربران بر میزان کارایی وبسایت ندارد و آنها کیفیت محصولات را بدون توجه به میزان زیبایی می سنجند. اما میزان کارایی وبسایت بر امتیازی کاربران به زیبایی یک محصول اختصاص می دهند تاثیر گذار است و کاربرانی که با سایت با کارایی ضعیف تعامل داشته اند،‌ پس از خرید، امتیاز کمتری نسبت به قبل از خرید اختصاص داده اند. به این ترتیب کارایی ضعیف وبسایت با تاثیر منفی بر روحیه کاربران، باعث کاهش امتیاز اختصاص داده شده به زیبایی،‌ نسبت به قبل از کار با وبسایت می شود.

تاثیر میزان کارایی به امتیاز زیبایی. عکس از Google Research blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/15/2012 - --:-- --
Author: Javier Bargas-Avila, Senior User Experience Researcher at YouTube UX Research
----------------------------

Test your search skills with A Google a Day now on Google+

گوگل ویژگی های جدیدی را به بازی A Google A Day در +Google اضافه کرده است. از جمله این  ویژگی ها،‌اضافه شدن امکان به اشتراک گذاشتن نتایج و امتیازها و همینطور به چالش کشیدن دیگران و دعوت از آنها برای شرکت در رقابت است. این تغییرات در پاسخ به درخواست های کاربران و بر اساس بازخورد نظرات‌ آنان اعمال شده است. بازی A Google A Day فعلا تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند.
کاربران می توانند نظراتشان را با صفحه Goolge در +Google از طریق هشتگ agoogleaday# و همینطور agoogleaday@ در Twitter و یا ایمیل agoogleaday@google.com مطرح نماند.

عکس از Google Search blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Search blog
Date/Time: 05/14/2012 - 09:00 AM
Author: Dan Russell, User Experience Researcher
----------------------------

Googlers at Large

ماه می گوگل میزبان چندین همایش و کنفرانس خواهد بود. در هفته گذشته جرمی آلیسون در همایش بین المللی سامبا در گوتینگن آلمان،‌ در جمع دانشجویان و توسعه دهندگان درباره موضوع «تکامل ورودی/خروجی در سامبا» سخنرانی کرد. دفتر شیکاگوی گوگل نیز در روز چهارشنبه، ۲۳ می، میزبان دانشجویان و مربیان پیشین و فعلی شرکت کننده در همایش تابستان کد گوگل از دانشگاه های دل پائول،‌ IIT، نورث وسترن، شیکاگو و UIC خواهد بود. اطلاعات بیشتر در این باره و نحوه ثبت نام د ر اینجا توضیح داده شده است: Meetup 2012.
کریس دیبونا،‌ در ۳۰ می در میزگرد امنیت سایبری در منلو پارک سخنرانی خواهد کرد و در ۲۱ ژوئن،‌ کت آلمون در نشست زنان یونیکس در محاسبات پیشرفته (WiAC) شرکت خواهد کرد. همچنین در روزهای ۲۷ تا ۲۹9 ژوئن شرکت کنندگان در همایش Google I/O در سانفرانسیسکو درباره معرفی تعدادی از پروژهای منبع باز گوگل شرکت خواهند کرد. اطلاعات بیشتر در این زمینه در نشانی developers.google.com/events/io در دسترس است.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/14/2012 - 11:00 AM
Author: Cat Allman, Open Source Programs
----------------------------

2012-05-13

Our New Modern Look

سرویس Google Scholar نمای ظاهری جدیدش را که مطابق با نمای استاندارد سرویس های گوگل است، معرفی کرد. علاوه بر تغیرات ظاهری در صفحه اصلی و نتایج جستجو و شبیه شدن آنها به نتایج در موتور جستجوی مادر گوگل،‌ طراحی جدید با بهینه سازی ها و تغییراتی نیز همراه بوده است. به عنوان مثال، مقاله های اخیر (Recent Papers) به نوار جانبی (Sdebar) منتقل شده اند تا همیشه در دسترس باشند. حالت جستجوی پیشرفته (Advanced Search) نیز با کادر جستجو (Search Box)‌ ترکیب شده است و برای استفاده از گزینه های بخش جستجوی پیشرفته نیازی به خارج شدن از صفحه جستجو نیست و کلیه این گزینه ها از طریق یک دکمه کوچک مثلثی شکل در انتهای کادر جستجو در دسترس است. همچنین امکان محدود کردن نتایج جستجو به حوزه های خاص، از بخش جستجوی پیشرفته به نوار جانبی منتقل شده است و فرمان چاپ برای موارد حقوقی به صورت مرتب تر و استاندارد تری درآمده است.
همچنان که در تابستان گذشته اعلام شده است، پشتیبانی از نگارش های قدیمی مرورگر های فایرفاکس (۳.۵ و کمتر) و اینترنت اکسپلورر (۷ و کمتر)‌ متوقف گردیده و کاربران برای استفاده از خدمات Google Scholar نیازمند به روز رسانی مرورگرشان به نگارش های جدید هستند. نمای جدید هنوز به صورت پیش فرض در نیامده است و کاربرانی که ظاهر قدیمی تر را ترجیح می دهند،‌ می توانند موقتا به نمای قدیمی سویچ کنند. تغییر به نمای جدید، به تدریج برای تمام کاربران اعمال خواهد شد.

نمای جدید Google Scholar در مقایسه با نگارش قدیمی. عکس از Google Scholar blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/11/2012 - 10:50 PM
Author: Alex Verstak, Software Engineer
----------------------------

Obama supports marriage equality, Double explosion in Damascus, Supermoon occurs worldwide


گوگل هر هفته در کانال CitizenTube (و CitizenTube@ در توییتر) در همکاری با storyful@ نگاهی به نحوه پوش اخبار مهم در YouTube می اندازد و گزیده ای از برترین اخبار هفته را منتشر می کند. اخبار برتر در هفته ای که گذشت:


----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 05/11/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News & Politics Manager
----------------------------

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 20.0.1132.3 به روز شد. در این به روز رسانی تعداد زیادی از مشکلات مرورگر برطرف شده است.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 05/11/2012 - 02:00 AM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Dev Channel Updates for Chromebooks

کانال توسعه سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 20.0.1132.31 (نگاش پلتفرم 2268.0.0) به روز شد. این نگارش دربردارنده ویژگی هایی جدید به همراه بهینه سازی هایی برای مشکلات مربوط به امنیت و پایداری است. پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس های بلوتوثی در کروم بوک های ایسر، بهبود هایی در تنظیمات شبکه های سازمانی و کتابخانه جدید PKCS #11 برای رمزگذاری تحت TPM، از جمله ویژگی های جدید هستند.
مشکلات شناخته شده این نگارش عبارتند از موضوعات شماره 126079، 126794، 126843 و 126338. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


----------------------------
Source
Date/Time: 05/11/2012 - 12:30 AM
Author: Josafat Garcia, Google Chrome
----------------------------

Spreadsheet Mapper 3: More placemarks, advanced customization, and more

نگارش سوم Spreadsheet Mapper منتشر شد. Spreadsheet Mapper ابزاری است که امکان ایجاد فایل های KML جهت نمایش اطلاعات بر روی Google Earth و Google Maps را، بدون نیاز به دانش گسترده کد نویسی، فراهم می کند. این ابزار از رابط کاربری مشابهی با Spreadsheet مجموعه Google Docs بهره می برد و مانند اسناد ایجاد شده در این مجوعه، امکان ویرایش گروهی و همینطو انتشار مستقیم آن بر روی وب وجود دارد.
در نگارش جدید، گوگل در پاسخ به درخواست های کاربران، برخی محدودیت ها موجود در نگارش 2.0، مانند محدودیت مکان نما ها (Placemarks) و قالب های بالونی (Balloon Templates)، برطرف شده اندو برخی قابلیت های Google Spreadsheets و Google Apps Scripts به آن اضافه شده اند. بعلاوه فرایند انتشار بر روی وب بسیار ساده تر شده و امکان سفارشی سازی پیشرفته نیز برای کاربران حرفه ای فراهم گردیده است. برای آگاهی از نحوه استفاده از نگارش سوم Spreadsheet Mapper، می توانید به راهنمای گام به گام موجود در وبسایت Google Earth Outreach مراجعه کنید.

عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/11/2012 - 11:45 AM
Author: Christiaan Adams, Developer Advocate with the Google Earth Outreach Team
----------------------------

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.