Loading

2012-07-28

به روز رسانی کانال بتای سیستم عامل کروم

کانال بتای سیستم عامل کروم برای کروم بوک های Cr-48، کروم بوک های سری ۵ و سری ۵ 550 و همچنین کروم باکس های سری ۳ سامسونگ به نگارش 21.0.1180.50 (نگارش پلتفرم 2465.82.0) به روز شد. طراحی دوباره فهرست App ها، Connection Manager جدید، واسط کاربری Print جدید، امکان انتخاب تصویر پس زمینه،‌ سندباکس Seccomp Flash و برطرف کردن مشکلات امنیتی، تغییرات عمده نگارش جدید هستند.
موضوعات شماره 137273،‌ 31866 و 136864 مشکلات شناخته شده نگارش جدید هستند. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


 ►REF  Google Chrome Releases blog Beta Channel Update for Chrome OS, Josafat Garcia [07-23-2012]

نگاهی به ۱۳ سال تغییرات زمین از فضا

در چهلمین سالروز پرتاب اولین ماهواره به فضا، گوگل در همکاری با سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) و دانشگاه کارنگی ملون، ویدئوهایی از تغییرات سطح زمین بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۱ به صورت یک تایم لاین منتشر کرده است که امکان مشاهده تغییرات سطح زمین در طول این سالها را فراهم می کند. این مجموعه تصویری با استفاده از سرویس Google Earth Engine و آرشیو مجموعه تصاویر سطح زمین که در سال ۲۰۰۸ از سوی سازمان زمین شناسی ایالات متحده در اختیار عموم قرار گرفت، تولید شده است.


 ►REF  Google LatLong blog Forty years of our planet, from space, Eric Nguyen [07-23-2012]

به روز رسانی کانال توسعه سیستم عامل کروم

کانال توسعه سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 22.0.1210.0 (نگارش پلتفرم 2628.0.0) به روز شد. این نگارش شامل به روز رسانی هایی در زمینه های مختلف امنیتی، پایداری سیستم عامل و واسط کاربری است. همچنین Pepper Flash به نگارش جدید به روز شده و جهت پایداری ارتباطات WiFi بهینه سازی هایی صورت گرفته است.
موضوعات شماره 32766 و 138103 مشکلات شناخته شده این نگارش هستند. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


 ►REF  Google Chrome Releases blog Dev Channel Update for Chrome OS, Danielle Drew [07-20-2012]

2012-07-25

دوره های آموزش آنلاین در YouTube

از این پس وبسایت YouTube میزبان دوره های آموزشی آنلاین ماهانه خواهد بود. این دوره ها جهت اعضای برنامه YouTube Nonprofit و در طی ۱۰۱ مرحله برگزار خواهد شد. هر جلسه از این برنامه در آخرین سه شنبه هر ماه، ساعت ۹ صبح به وقت سواحل غربی، از طریق یک Google+ Hangouts on Air برگزار می گردند. برای استفاده از خدمات برنامه YouTube Nonprofit کاربران باید به عضویت صفحه این برنامه در +Google در آینده تا در هنگام شروع Hangout به آنها پیام داده شود. اولین بخش این برنامه های آموزشی روز ۳۱ جولای برگزار خواهد شد. کاربران می توانند با پیوستن به این Hangout در این دوره مشارکت داشته باشند و یا بعدا از طریق صفحه YouTube Nonprofit Program‌ در +Google و یا کانال YouTube Nonprofit Program‌ در YouTube آن را تماشا کنند.
همچنین کاربران می توانند از این پس به حاشیه نویسی ویدئوها (Video Annotations)، پیوندهایی جهت صفحات وبسایت های Change.org ،Donorschoose.org ،RocketHub ،Causes ،Kickstarter و Indiegogo اضافه کنند.



 ►REF  YouTube blog - Let us help turn your video views into action, Ramya Raghavan [07-20-2012]

عکس های جیسون هاوکز در Google Earth

تیم Google Earth فایل KML جدیدی را منتشر کرده که حاوی تصاویری هوایی از نقاط مختلف جهان است. این تصاویر را جیسون هاوکز، عکاس بریتانیایی عکس برداری کرده است.


سواحل بریتانیا در نزدیکی سیتنگبورن،‌ کنت. عکس از Google LatLong blog

 ►REF  Google LatLong blog - A Hawkes eye view in Google Earth, Phil Verney [07-20-2012]

اولین دوره جایزه همکاران YouTube

 YouTube برنامه جدیدی به نام جایزه همکاران YouTube به راه انداخته است که هدف آن تشویق و قدردانی از کانال های برتر و پرمخاطب این مجموعه است. کلیه کانال هایی که بیشتر از ۵۰۰ میلیون عضو داشته و ۲۵۱ میلیارد بازدید از آنها صورت گرفته باشد، واجد شرایط دریافت جایزه همکاران YouTube هستند. همچنین کانال هایی که از مرز ۱ میلیون مخاطب عبور کنند،‌ تندیس ویژه YouTube را که یک دکمه Play با پوشش طلاست، دریافت خواهند کرد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره به ایجا مراجعه کنید: youtube.com/partnerrewards

تندیس ویژه YouTube. عکس از YouTube blog

 ►REF  YouTube blog - Kudos to the first-ever YouTube Partner Rewards recipients, Tim Shey [07-19-2012]

کمک های مالی توسعه دهندگان سال ۲۰۱۲ برنامه Google Earth Outreach

ابتدای آگوست آخرین مهلت ثبت نام برای برنامه کمک های مالی توسعه دهندگان (Developer Grants) سال ۲۰۱۲ Google Earth Outreach است. کمک های مالی توسعه دهندگان برنامه ای است که در آن گوگل از شرکت ها و سازمان های دارای ایده های نوین و برجسته در زمینه های مختلف استفاده از نقشه برای تاثیر گذاری بر جهان، حمایت می کند. این حمایت شامل پشتیبانی فنی از نقشه هاست تا بنیادها و سازمان های غیر انتفاعی بتوانند با کمک این نقشه ها،‌ بر جامعه جهانی اثر بگذارند. این ایده ها می تواند جهت برطرف کردن مبرم ترین مشکلات جهان در زمینه های محیط زیست، مسائل انسان دوستانه، آمادگی در مقابل بلایا و موارد اینچنینی باشند و شامل هر دو بستر کامپیوترهای روی میزی و دستگاه های همراه می شود.
برای ثبت نام به اینجا مراجعه کنید: Developer Grants program


 ►REF  Google LatLong blog - Maps for good: Google Earth Outreach Developer Grants 2012, Tanya Birch [07-19-2012]

تجربه هنری «یک جنگل نفیس» با گوگل کروم و بنیاد Tate

گوگل در همکاری با بنیاد Tate Modern در لندن، اقدام به راه اندازی یک تجربه هنری آنلاین به نام This Exquisite Forest (این جنگل نفیس) کرده است. این تجربه هنری، به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از مجموعه ای از ابزارهای طراحی تحت وب، با همکاری یکدیگر به خلق داستان و انیمیشن بپردازند. ۷ هنرمند بنیاد Tate (بیل وودرا، درایدن گودوین، جولیان اوپی، مارک تیکنر، ماریوسلاو بالکا، اولافو الایسن و رقیب شاو) طرح های اولیه ای به نام Seed به وجود آورده اند و کاربران می توانند با توسعه آنها، داستان خود را حول این دانه ها گسترش دهند و یا با هماری یکدیگر،‌ طرح ها مستقلی را دنبال کنند. روند توسعه این انیمیشن ها به گیاهان تشبیه شده است و با گسترش طرح های گوناگون حول دانه های اولیه (Seed) و ایجاد شاخه های متنوع،‌ پایان های متفاوتی به وجود خواهد آمد. در ادامه برگزاری این تجربه آنلاین،‌ در روز ۲۳ جولای، در طبقه سوم گالری Tate Modern در لندن، سه Seed از مجموعه آثار هنرمندان بنیاد Tate که با همکاری کاربران گسترش یافته، به نمایش درخواهد آمد.
گوگل برای راه اندازی این تجربه آنلاین، از تعدادی از قابلیت های پیشرفته مرورگر کروم در زمینه HTML5 و جاوا اسکریپت بهره برده است تا تجربه یکتایی را به وجود آورد. این پروژه بر روی Google App Engine و Google Cloud Storage نیز اجرا می شود. این تجریه آنلاین از طریق نشانی ExquisiteForest.com در دسترس عموم است.


 ►REF  Official Google blog - Explore “This Exquisite Forest” with Chrome and London’s Tate Modern, Aaron Koblin [07-19-2012]

2012-07-23

جزئیات بیشتر در نقشه بخش هایی از اروپا،‌ آفریقا و آسیا

گوگل به روز رسانی های جدیدی را برای نقشه کشورهای کرواسی،‌ جمهوری چک، یونان،‌ایرلند،‌ ایتالیا، لسوتو،‌ ماکائو، پرتغال،‌ سن مارینو، سنگاپور و واتیکان سیتی منتشر کرد. طی این به روز رسانی جزئیات گسترده ای به نقشه این کشورها افزوده خواهد شد. جزئیات بیشتر در سواحل و مرزهای آبی، جزئیات دقیق تر نام مکان های مهم مانند فرودگاه ها، دانشگاه ها و مکان های عمومی و اطلاعات مسیرهای عادی و تجاری کشتیرانی از جمله موارد افزوده شده به این نقشه ها هستند.
مسیرهای فرعی نیز در برابر بزرگراه ها برجسته تر شده اند و استفاده از نام های چند زبانه توسعه و بهبود یافته است. بعلاوه نقشه های این ۱۱ کشور به همراه ۳ کشور مصر، لهستان و اوکراین به مجوعه نقشه های Offline اپلیکیشن Google Maps برای Android اضافه شده است.
گوگل با توجه به تغییرات مداوم راه ها و نقشه ها، از کاربران درخواست کرده است که در استفاده از این نقشه ها احتیاط لازم را به عمل آورند و در صورت مواجهه با هرگونه مغایرت،‌ آن را از طریق ابزار Report a problem گزارش کنند. این به روز رسانی های در سرویس Google Maps در ادامه روند انتشار تصاویر مربوط به قطب جنوب  و بخشی از برنامه گوگل برای جامع و دقیق تر کردن Google Maps و ساده تر کردن کار با آن است.


دقیق تر شدن مکان کانال ها، ساختمان های سه بعدی به همراه عنوان های دقیق تر برای آنها در نقشه ونیز، ایتالیا. مشاهده نقشه بزرگتر


 ►REF  Official Google blog &‌ Google LatLong blog - More detailed maps in parts of Europe, Africa and Asia, Michael Weiss-Malika [07-19-2012]

به روز رسانی کانال بتای مرورگر کروم

 کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 21.0.1180.49 به روز شد. در این به روز رسانی ضمن برطرف شدن مشکلات مربوط به از کار افتادگی مرورگر (موضوعات شماره 134550 و 129446) و غیرفعال شدن تکمیل خودکار (Autofill) در حالت ناشناس (موضوع شماره 137100) برای تمام پلتفرم ها،‌ موضوعات شماره 134959 و 135304 برای سیستم عامل ویندوز، موضوع شماره 134311 برای سیستم عامل مک و موضوعات شماره 137538 و 137537 برای سیستم عامل لینوکس نیز برطرف شده اند.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue



 ►REF  Google Chrome Releases blog - Beta Channel Update, Karen Grunberg [07-18-2012]

جادوی وب در مرورگر کروم

گوگل در همکاری با موزه علوم لندن، وبسایت تعاملی جدیدی به نام Web Lab به راه انداخته است. این وبسایت با استفاده از ۵ آزمون تجربی موجود در این موزه، شامل آزمون های Universal Orchestra ،Data Tracer ،Sketchbots ،Teleporter و Lab Tag Explorer،‌ به معرفی ۵ تکنولوژی وب مورد استفاده در مرورگر کروم می پردازد.
وبسایت Web Lab در نشانی http://chromeweblab.com در دسترس است.


 ►REF  Official Google blog & Google Chrome blog - Web Lab: the magic of the Internet, brought to life, Jayme Goldstein [07-18-2012]

نظرسنجی از کاربران Google Analytics

وبلاگ Google Analytics از کاربران این سرویس دعوت کرده است برای کمک به بهتر شدن بخش اجتماعی این سرویس، در یک نظر سنجی که توسط گوکل برگزار می گردد شرکت کنند. به ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در این نظر سنجی یک تی شرت Google Analytics هدیه داده خواهد شد.
برای شرکت در این نظرسنجی به اینجا مراجعه کنید: Google Analytics Social Community Feedback


 ►REF  Google Analytics blog - Let Us Know How To Make Social More Useful For You, Adam Singer [07-18-2012]

امکان محو کردن چهره ها در YouTube

YouTube ابزار جدیدی را به بخش ابزارهای بهینه سازی تصویر (Video Enhancements tools) خود اضافه کرده است که امکان محو کردن خودکار چهره را فراهم می کند. این ابزار جدید که با عنوان Blur All Faces نامگذارشده است، با استفاده از فناوری تشخیص چهره، چهره های موجود در ویدئو را شناسایی و محو می کند. گوگل این ابزار جدید را جهت محافظت از حریم خصوصی افراد و امنیت کسانی که ممکن است به علت انتشار تصاویرشان در معرض خطر قرار بگیرند، به راه انداخته است.
پس از اعمال این فیلتر بر روی ویدئو، گزینه هایی برای حفظ یا پاک کردن ویدئوی اولیه در اختیار کاربر قرار می گیرد. گوگل به کاربران هشدار داده است که ممکن است الگوریتم های به کار رفته در این ابزار، با توجه زاویه تصویر و میزان و شدت نور، در بعضی صحنه ها، قادر به شناسایی و در نتیجه محو کردن بعضی چهره ها نباشد و به کاربران توصیه کرده است که در صورتی که این فیلتر جوابگوی نیاز آنها نیست، ویدئوهای خود را بصورت خصوصی منتشر کنند.

عکس از YouTube blog

 ►REF  YouTube blog - Face blurring: when footage requires anonymity, Amanda Conway [07-18-2012]

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.