Loading

2012-04-14

Working with your Data: Easier and More Fun

تیم Fusion Tables به روز رسانی های جدید را برای این سرویس منتشر کرد. تغغیرات جدید در نگارشی به نام نگارش تجربی (Experimental version) ارائه شده اند. طراحی جدید بررسی داده ها را ساده تر می کند؛ سیستم جستجو نیز بهبود پیدا کرده و اسناد به صورت تب نشان داده می شوند. همچنین علاوه بر انتشار داده ها بر روی نقشه، روش دیگری به صورت چارت خطی نیز اضافه شده است. API برنامه نیز قدرتمند تر و  ساده تر شده است و با جاوا اسکریپت نیز سازگار است.
API سرویس Fusion Tables در حال حاضر تنها در اختیار کاربران محدودی است. برای استقاده از آن لازم است در این گروه عضو شوید: Fusion Tables API Trusted Testers Group. بعلاوه ابزارهای این سرویس در Fusion Tables open source library به صورت منبع باز در اختیار عموم است.

نمایش داده ها به صورت چارت خطی. عکس از Google Research blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/12/2012 - --:-- --
Author: Rebecca Shapley, Fusion Tables Team
----------------------------

2012-04-12

Google Currents goes international

نگارش جدید اپلیکیشن Google Currents، به صورت بین المللی عرضه می شود. تا پیش از این استفاده از Google Currents تنها محدود به ایالات متحده بود. این اپلیکیشن به ناشران اجازه می دهد تا مطالب خود را بر روی بستری یک پارچه و سازگار با گوشی های هوشمند و تبلت ها، به آسانی در اختیار کاربران قرار دهند. به روز رسانی جدید به ناشران این امکان را می دهد تا مطالبشان را به صورت منطقه ای و یا جهانی منتشر کنند. سرویس Google Translate نیز در این اپلیکیشن ادغام شده است تا امکان مشاهده ترجمه مطالب نیز وجود داشته باشد. طراحی جدید این اپلیکیشن به آن اجازه می دهد تا به محض انتخاب یک نشریه، با کمترین مصرف باتری، پنهای باند و حافظه، آخرین مطالب در اختیار کاربر قرار گیرد. ناشران می توانند برای افزودن محتوی خود به مجموعه Google Currents به اینجا مراجعه کنند: Google Currents Producer
نگارش 1.1 اپلیکیشن Google Currents در فروشگاه های Google Play و Apple App Store قابل دریافت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این نگارش جدید به اینجا مراجعه کنید: New in Currents

عکس از Google Mobile blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Mobile blog
Date/Time: 04/11/2012 - 08:54 AM
Author: Mussie Shore, Product Manager
----------------------------

2012-04-11

Toward a simpler, more beautiful Google

گوگل نگارش تازه شبکه اجتماعی خود، +Google را با یک طراحی جدید منتشر کرد. این طراحی و قالب بندی جدید با هدف افزایش کارایی و انعطاف پذیری این شبکه انجام پذیرفته است. از جمله تغییرات جدید، جایگزینی دکمه های بالای صفحه با نواری در سمت چپ به نام نوار پیمایش (Navigation Ribbon) است که حالت تعاملی دارد و می توان محتوا و نحوه چینش آن را سفارشی کرد. گوگل این بخش را مکانی برای تحولات و معرفی امکانات جدید +Google دانسته است. نحوه نمایش عکس ها و همینطور مطالب کابران نیز تغییر کرده است. عکس های آلبوم ها به طور کامل در دسترس هستند و می توان تمام عکس های یک آلبوم را یکجا مشاهده کرد. مطالب و گفتگوهای کاربران نیز به شیوه جدید نمایش داده می شود که گوگل آن را کارت های گفتگو (Conversation Cards) نامیده است.
صفحه مربوط به Hangout ها هم تغییر کرده و ضمن نمایش Hangout های جاری و فراهم کردن امکان دسترسی سریع به آنها، فهرستی از دوستانی که قادر به انجام Hangout  هستند نیز در آن نمایش داده می شود. Hangout های پرطرفدار هم در همین صفحه و به صورت جداگانه مشخص شده اند. همچنین صفحه جدیدی به نام Explore (جایگزین بخش What's Hot) نیز به  نوار پیمایش اضافه شده است که برترین پست ها و همینطور پرمخاطب ترین هشتگ ها را نشان می دهد.
این تغییرات در طی چند روز آینده برای تمام کاربران قابل مشاهده خواهد بود. همچنین در اینجا یک تور سریع برای آشنایی با تغغیرات جدید +Google وجود دارد: +Learn More about Google


----------------------------
Source
Date/Time: 04/10/2012 - 05:46 AM
Author: Vic Gundotra, Senior Vice President
----------------------------

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 20.0.1096.1 به روز شد. این نگارش از نسخه جدید (3.10.0.5) موتور جاوا اسکریپت V8 بهره می برد و امکان دریافت فایل از طریق دستور :file مجددا ممکن شده است. همچنین گزینه مربوط به عملکرد موبایلی برای کاربران دارای دستگاه های سازگار، فعال شده است (موضوع شماره r130312). موضعات شماره 120430، 118960، 120978 و 118715 نیز در این نگارش برطرف شده است.
فهرست کامل تغییرات در SVN revision log قابل مشاهده است. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue



----------------------------
Source
Date/Time: 04/10/2012 - 03:26 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Real time quotes from Canada and Taiwan

بخش مالی گوگل (Google Finance) پوشش آنی تحولات دو بورس جدید را به مجموعه خود اضافه کرد. از این پس معاملات بورس تایوان (TPE) و بورس ملی کانادا (CNSX) نیز به صورت زنده (Real Time) در دسترس خواهد بود. پیش از این تحولات این بورس ها با 15 دقیقه تاخیر منتشر می گردید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بورس های تحت پوشش به اینجا مراجعه کنید: Disclaimer.

----------------------------
Source
Publisher: Google Finance blog
Date/Time: 04/10/2012 - 01:23 PM
Author: Mark Schmit, Engineer
----------------------------

Beta Channel Update for Chromebooks

کانال بتای سیستم عامل کروم برای کروم بوک های سری 5 Samsung و Acer AC700 به نگارش 19.0.1084.17 (نگارش پلتفرم 2046.20.0) به روز شد. اطلاعات بیشتر در این باره را در اینجا بخوانید: Dev Channel Update for Chromebooks.
در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/10/2012 - 12:37 AM
Author: Orit Mazor, Google Chrome
----------------------------

2012-04-10

Beta Channel Update

کانال بتای مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 19.0.1084.15 به روز شد. توضحیات مربوط به تغییرات عمده در نگارش در اینجا مطالعه کنید: All your tabs, accessible everywhere. لیست کامل تغییرات از نگارش 18 به 19 نیز در این فهرست تغییرات قابل شماهده است. در صورت تمایل به استفاده از کانال بتای مرورگر کروم به اینجا مراجعه کنید: Google Chrome Beta. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue.


----------------------------
Source
Date/Time: 04/10/2012 - 08:00 AM
Author: Anthony Laforge, Google Chrome
----------------------------

All your tabs, accessible everywhere

نگارش بتای مرورگر کروم (نگارش 19)، از همخوان سازی تب های باز پشتیبانی می کند. این همخوان سازی در تمام سخت افزارها و دستگاه هایی که از مرورگر کروم استفاده می کنند (از جمله گوشی های موبایل و تبلت ها که از نگارش اندرویدی مرورگر کروم استفاده می کنند)، به صورت همزمان صورت می گیرد و بگونه ای است که تاریخچه صفحه را نیز پوشش می دهد و محتوای دکمه های Back یا Forward نیز در دسترس خواهد بود . دستگاه های هخوان شده در بخش Other Devices در صفحه New Tab قابل مشاهده هستند. برای استفاده از این همخوان سازی باید در کروم لاگین کرده باشید.
گزینه Other Devices طی روزهای آینده در کانال بتای مرورگر کروم در دسترس خواهد بود.

گزینه Other Devices در صفحه New Tab . عکس از Google Chrome blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Chrome blog
Date/Time: 04/10/2012 - 08:00 AM
Author: Nicolas Zea and Patrick Dubroy, Software Engineers and Tab Teleportation Technicians
----------------------------

Google Android Camp for computer science students studying in Europe

گوگل به منظور توسعه برنامه Google Android Camp ، قصد دارد این برنامه را در کشورهای اروپایی برگزار کند. به همین مناسبت، لندن اولین میزبان اروپایی Google Android Camp خواهد بود که از 12 تا 18 ماه آگوست برگزار می شود. این کمپ شامل آشنایی عملی با برنامه نویسی برای اندروید و مروری مفاهیم بنیادی این سیستم عامل، چارچوب ساخت یک اپلیکیشن و همینطور ابزارهای توسعه، بررسی و انتشار نرم افزار برای این پلتفرم به صورت مشارکتی و تعاملی است. گفتگو با مهندسان گوگل و فعالیت های فرهنگی نیز بخش دیگری از این کمپ را تشکیل می دهند.
25 نفر از دانشجویان سال اول و دوم که در دانشگاه های اروپایی در رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، انفورماتیک و یا رشته های مرتبط با آنها تحصیل می کنند، برای شرکت در Google Android Camp انتخاب خواهند شد. تمام هزینه های این کمپ را گوگل بر عهده خواهد گرفت. آخرین مهلت ثبت نام، 15 آوریل است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره به اینجا مراجعه کنید: Google European Android Camp

عکس از Google Student blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/10/2012 - --:-- --
Author: Jenny McColl, University Programmes Specialist
----------------------------

Stable Channel Update

کانال پایدار مروگر کروم برای سیستم عامل ویندوز به نگارش 18.0.1025.152 به روز شد. این به روز رسانی جهت برطرف کردن مشکل به وجود آمده با ارتباطات SSL (موضوع شماره 118706) منتشر شده است. باید توجه شود انجام این به روز رسانی سبب می شود در برخی موارد هنگام لود شدن صفحهات (در صورت فعال بودن بعضی تنظیمات مربوط به GPU در بخش flags)، با صفحه ای سیاه روبرو شوید (موضوع شماره 117371). تیم Google Chrome در حال کار بر روی این مسئله است.
درصورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/09/2012 - 05:03 PM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

A Faster Emulator with Better Hardware Support

تیم توسعه دهنگان اندروید، چند بهینه سازی جدید برای شبیه ساز اندروید (Android Emulator) منتشر کرده است. اضافه شدن پشتیبانی از GPU (واحد پردازش گرافیکی)، اضافه شدن شبیه سازی های سخت افزاری بیشتر که شامل حالت چند لمسی نیز می شود و بهبود عملکرد CPU از جمله تغییرات جدید هستند.
این ویژگی های جدید در راستای ایجاد یک شبیه ساز مدرن منتشر شده است تا بخش های مغفول مانده آن را تکمیل کند. برای دریافت این شبیه ساز به اینجا مراجعه کنید: Android Emulator



----------------------------
Source
Date/Time: 04/09/2012 - 11:00 AM
Author: Xavier Ducrohet and Reto Meier of the Android Engineering Team
----------------------------

Dev Channel Update for Chromebooks

کانال توسعه سیستم عامل کروم برای کروم بوک های سری 5 Samsung و Acer AC700 به نگارش 19.0.1048.17 (نگارش پلتفرم 2046.20.0) به روز شد. این به روز رسانی شامل تعدادی ویژگی های جدید است و تعدادی از مشکلات امنیتی و مسائل مربوط به پایداری آن برطرف شده است؛ از جمله اضافه شدن حالت های جدید برای مدیریت چند صفحه نمایش، به روز رسانی اپلیکیشن Scratchpad، پشتیبانی از فرمت ها gz، tar و bzip2، به روز رسانی برای پخش کننده های صوتی و تصویری محلی، نوسازی عملکرد و ظاهر بخش تنظیمات سیستم عامل و طراحی مجدد رابط کاربری و Window Manager.
موضوعات شماره 29012، 28932، 28689، 28564، 27956، 27360، 25619، 23880 و 29050 موارد شناسایی شده این نگارش هستند. در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانند این فرم اعلام باگ را پر کنند: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/09/2012 - 10:52 AM
Author: Orit Mazor, Google Chrome
----------------------------

Google+ Hangout with the UN Secretary-General

بان کی-مون دبیرکل سازمان ملل، در یک Hangout که ساعت 3:30 عصر 10 آوریل (به وقت سواحل شرقی) برگزار می گردد، شرکت می کند. این Hangout در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک انجام خواهد شد. 6 پرسش کننده جوان این Hangout که با همکاری و مشاره جامعه مدنی و دانشگاهی و دفاتر سازمان ملل انتخاب شده اند، از ایلات متحده، اروپا، آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین هستند.
دیوید دارموند، معاون ارشد گوگل و مدیر ارشد حقوقی این شرکت، این گفتگو را مدیریت خواهد کرد. همچنین این Hangout به صورت زنده از کانال youtube.com/unitednations نیز پخش خواهد شد.


----------------------------
Source
Date/Time: 04/09/2012 - 08:30 PM
Author: Dex Torricke-Barton, Global Communications & Public Affairs
----------------------------

2012-04-09

Tune in to this week's broadcast to learn about the Engineering Trainee Summer Program

با نزدیک شدن به زمان پایان ثبت نام (27 آوریل) برای برنامه تابستانی کارآموزی مهندسی (Engineering Trainee Summer Program) گوگل که ثبت نام آن از ماه گذشته آغاز شده است، تیم Google Students از علاقمندان دعوت کرده است تا سوالات خود درباره این برنامه و ثبت نام در آن با هشتگ ETSPhangout# در +Google مطرح کنند.
شرایط عم,می برای ثبت نام در برنامه تابستانی کارآموزی مهندسی گوگل (ETSP) به این شرح است:

  • تحصیل در رشته علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، انفورماتیک و یا رشته های وابسته و مرتبط.
  • به پایان رساندن دست کم یک سال از دوران تحصیل در هنگام برگزاری ETSP.
  • دارا بودن تجربه برنامه نویسی به زبان های جاوا، پایتون، C یا ++C.
این برنامه از 2 جولای تا 7 سپتامبر سال جاری در دفاتر گوگل در شهرهای لندن، مونیخ و کاراکوف برگزار می شود.


----------------------------
Source
Date/Time: 04/09/2012 - --:-- --
Author: Kerry Lale, Technical Campus Recruiter, EMEA
----------------------------

ttfautohint reaches its $30,000 funding target!

پروژه ttfautohint به مبلغ هدف خود که جمع آوری 30 هزار دلار تا قبل از یکم اکتبر بود، دست یافت. این امر با کمک نهایی تیم WebINK به این پروژه محقق شد. هدف ttfautohint این است که انجام Font Hinting را که اغلب به صورت دستی انجام می شود، به صورت خودکار درآورد.Font Hinting به عمل اصلاح نمای فونت برای اندازه های مختلف اطلاق می شود که به خصوص در رزولوشن های پایین، بر خوانا بودن متن تاثیر زیادی می گذارد. بخش Web Fonts شرکت گوگل و FontLab نیز به همراه تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت ها در تامین این مبلغ مشارکت داشته اند.
ttfautohint یک پروژه منبع باز است و نگارش داری رابط کاربری گرافیکی آن برای سیستم عامل های ویندوز و لینوکس و نگارش تحت خط فرمان آن برای سیستم عامل مک، به همراه کد منبع این پروژه، در نشانی www.freetype.org/ttfautohint قابل دریافت است.


----------------------------
Source
Date/Time: 04/06/2012 - 04:02 PM
Author: Dave Crossland, Font Consultant, Google Web Fonts Team
----------------------------

2012-04-08

Record number of student applications for Google Summer of Code

ثبت نام برای همایش Google Summer of Code 2012 به پایان رسید. این دوره ثبت نام، یک رکورد 6685 نفری برجا گذاشته است که در نوع خود بی نظیر است. در طول چند هفته آینده سازمان های مربی گری درخواست های دانشجویان را بررسی خواهند کرد. اسامی پذیرفته شدگان روز 23 آوریل، ساعت 7 عصر به وقت جهانی (UTC) اعلام خواهد شد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر بخش سواات متداول و همینطور برنامه رویدادها در دسترس است.

عکس از Google Open Source blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/06/2012 - 03:31 PM
Author: Stephanie Taylor, Open Source Programs
----------------------------

Tornadoes in Texas, Storms in Japan, Final Four riots


گوگل هر هفته در کانال CitizenTube (و CitizenTube@ در توییتر) در همکاری با storyful@ نگاهی به نحوه پوش اخبار مهم در YouTube می اندازد و گزیده ای از برترین اخبار هفته را منتشر می کند. اخبار برتر در هفته ای که گذشت:




----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 04/06/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News & Politics
----------------------------

Check out the nominees for April’s “On The Rise” spotlight!

گوگل اسامی کاندیداهای ماه آوریل برنامه On The Rise را منتشر کرد. On The Rise برنامه ایست که طی آن، گوگل با معرفی و به رای گذاشتن تعدادی از کانال های برگزیده، پرطرفدار ترین کانال ماه را از میان آنها انتخاب می کند. ویدئهای این کانال به مدت یک ماه بر روی صفحه اصلی YouTube و همینطور صفحه YouTube در شبکه های Facebook ،Google Plus و Twitter منتشر می شود.
کانال های anaheimballet ،nurberxo ،strskillschool و ultraslo کاندیداهای ماه آویل هستند. برای شرکت در نظرسنجی به کانال On The Rise مراجعه کنید.

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 04/06/2012 - --:-- --
Author: Devon Storbeck and Christine Wang, YouTube Partner Support
----------------------------

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 19.0.1084.15 به روز شد. مشکل همخوان سازی تب های باز به همراه موضوعات شماره 117857 و 118715 که مربوط به ناپدید شدن آیکن اپلیکیشن های NTP و همینطور مشکل کشیدن و رها کردن (Drag-and-Drop) بوکمارک ها می گردید، در این نگارش برطرف شده است. همچنین در منوی Other Devices تاریخ به روز رسانی نیز اضافه شده و امکان پنهان کردن تب ها در منوی کلیک راست نیز اضافه شده است.
برای مشاهده فهرست کامل تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/05/2012 - 05:11 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Help improve the “blue dot” for people visiting your venue

گوگل اپلیکیشن جدیدی برای سیستم عامل اندروید منتشر کرده است که به کاربران اجازه می دهد تا نقشه های داخلی ساختمان ها را بهینه کنند. این اپلیکیشن که Google Maps Floor Plan Marker نام دارد، با استفاده از داده های محلی مانند اطلاعات GPS، آنتن های تلفن و شبکه های WiFi عمومی، به گوگل در فعال سازی ویژگی نقطه آبی (Blue Dot) هنگامی که کاربران از این نقشه ها استفاده می کنند، کمک می کند.  بسته به وسعت منطقه ممکن است کار با  Google Maps Floor Plan Marker  زمانبر باشد و به همین دلیل می توان علامتگذاری با این اپلیکیشن را به صوت دوره ای متوقف کرد بدون اینکه در فرآیند انجام آن خللی وارد شد. اطلاعاتی که کاربران اپلیکیشن Google Maps Floor Plan Marker ارسال می کنند به صورتی گسترده  در راهنمایی کاربران Google Maps به کار می رود و حتی می تواند آنها را از طبقه ای که در آن هستند آگاه کند.
Google Maps Floor Plan Marker در حال حاضر برای کاربران سیستم عامل اندروید در ایالات متحده از طریق Google Play در دسترس است.
عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/05/2012 - 12:30 PM
Author: Cedric Dupont, Product Manager
----------------------------

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.