Loading

2011-08-26

YouTube Presents: Taylor Swift takes your questions

Original Publisher: YouTube blog , Official Google blog
Publish Time and Date: 8/25/2011 - 05:02 PM
Original Author: Anna Richardson, Communications Manager
گوگل از طرفدارن و علاقمندان Taylor Swift، خوانند معروف پاپ، دعوت کرده است سوالاتشان از این خواننده را تا ساعت 12 شب روز 31 آگوست (به وقت سواحل غربی آیالات متحده)، به صورت متنی و یا تصویری، به کانال یوتیوب این خواننده ارسال کنند. قراراست Taylor Swift طی یک گفتگو به سولاتی که بیشتر رای را آورده اند پاسخ دهد. این برنامه بخشی از برنامه گفتگوی یوتوب (موسم به YouTube Presents) است و قرار است در آینده با دیگر خوانندگان معروف نیز مصاحبه هایی صورت پذیرد. این گفتگو به زودی در صفحه اصلی یوتیوب منتشر می شود.

Google News now crawling with Googlebot

Publish Time and Date: 8/25/2011 - 02:00 PM
Original Author: David Smydra, Google News Product Specialist
با به روز رسانی زیرساخت های گوگل، از این پس وظیفه جمع آوری اطلاعات سایت های مخلتف (موسوم به Crawling) جهت سرویس Google News به واسط کاربری اصلی گوگل، Googlebot منقل گردید. گوگل پیش از این از رابط کاربری Goolebot-News استفاده می کرد که آن را درسال 2009 راه اندازی کرده بود. گوگل اعلام کرده است درصورتی که ورودی های robots.txt مربوط به Goolebot-News محدودکننده تر باشند، همچنان قابل استفاده خواهند بود.

2011-08-25

Register now for New Game, the conference for HTML5 game developers

Original Publisher: Google Code blog
Publish Time and Date: 8/25/2011 - --:-- --
Original Author: Seth Ladd, Chrome Team
ثبت نام برای همایش New Game، اولین کنفرانس توسعه دهندگان HTML5 در آمریکای شمالی آغاز گردید. این همایش  طی دو روز، در مرکز هنرهای Yerba Buena در سانفرانسیکو برگزار می شود. نشست ها بیشتر بر HTML5 و فناوری هایی که سبب توسعه و بهبود تجربه بازهای مرورگری می شود، تمرکز دارد. بخش دیگری از نشست ها نیز صرف بررسی و تحلیل درسها و تجربیاتی خواهد شد که از بازیهای اخیر تحت HTML5 به دست آمده است. تاکنون 15 سخنران این همایش مشخص گردیده اند که سه نفر از آنها از تیم گوگل هستند. بعلاوه سخنرانانی از Mozilla ،Opera ،Bocoup ،GameSalad و Moblyng هم در همایش حضور دارند. همچنین سخنران اصلی این همایش، ریچارد هیلرمن، سرپرست ارشد بخش نوآوری های EA خواهد بود.
گوگل، به عنوان حامی اصلی این همایش، و Bocoup، به عنوان مجری آن، از شرکت کنندگان دعوت می کنند تا از مزایای ثبت نام زودهنگام که برای مدت محدوی وجود دارد استفاده کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نشست ها و سخنرانان به New Game Conference مراجعه کرده یا  newgameconf را در توییتر دنبال کنید.

نشان رسمی همایش New Game. عکس از: www.newgameconf.com

Search Google Maps out loud

Original Publisher: Google LatLong blog
Publish Time and Date: 8/25/2011 - 08:52 PM
Original Author: Jed Burgess, Software Engineer
گوگل برای کاربران ایالات متحده، امکان استفاده از Voice Search را در سرویس Google Maps فعال کرده است. این سرویس فعلا تنها در مرورگر کروم قابل استفاده است و نحوه عملکرد آن، مانند نمونه مشابه آن در سرویس جستوجوی گوگل است. لازم به یادآوری است که Voice Search علاوه بر جستوجوی وب و نقشه گوگل، در گوشی های اندرویدی و آیفون هم قابل استفاده است.

جستوجو در سرویس Google Maps با فرمان صوتی. عکس از google-latlong.blogspot.com

Dev Channel Update

Original Publisher: Google Chrome Releases blog
Publish Time and Date: 8/24/2011 - 04:50 PM
Original Author: Dharani Govindan, Google Chrome
کانال توسعه (Dev) گوگل کروم برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس به نسخه 15.0.861.0 ارتقاء یافت. این به روز رسانی، موتور جاوا اسکریپت گوگل کروم(موسوم به V8) را به نسخه 3.5.7.0 ارتقاء می دهد. موارد رفع نقص برای سیستم عامل های مختلف، متفاوت است. برای مشاهده لیست کامل این تغییرات به SVN revision log مراجعه کنید.

Your World in 3D, now in more languages

Publish Time and Date: 8/24/2011 - 02:53 PM
Original Author: Nicole Drobeck, Geo Community Program Manager
Your World in 3D از جمله وبسایت های وابسته به گوگل است که امکان مدلسازی بناها و ساختمان های موجود در جهان را فراهم می کند. این مدلها قابل استفاده در سرویس های Google Earth و Google Maps هستند. در آخرین به روز رسانی، این وبسیات، 15 زبان جدید را به مجموعه زبان هایش اضافه کرده است که زبانهای چک، آلمانی، اسپانیایی، فرانسه، ایتالیایی و ژاپنی از جمله آنها هستند.

نمونه ای از کارهای اجرا شده در Your World in 3D. عکس از: google-latlong.blogspot.com

Paid version of Google Translate API now open for business

Publish Time and Date: 8/24/2011 - 02:00 PM
Original Author: Jeff Chin, Product Manager
نسخه پولی نرم افزار Google Translate API (رابط برنامه نویسی نرم افزار مترجم گوگل) برای شرکت ها و توسعه دهندگان برنماه های تجاری منتشر شد. Google Translate API، یک رابط برنامه ای برای دسترسی به آخرین فناوری ماشین ترجمه گوگل فراهم می کند. این رابط از ترجمه بیش از 50 زبان به همدیگر (بیش از 2500 زوج زبانی)، پشتیبانی می کند که زیرساخت های ابری و الگوریت های گسترده یادگیری ماشین گوگل آن را امکانپذیر کرده است. این رابط هرگونه محدودیت نسخه های قبلی را برطرف کرده و قابل استفاده در محصولات تجاری است. بهای ترجمه نیز برابر 20 دلار به ازاری هر یک میلیون کاراکتر (تقریبا 5 سنت به ازاری هر صفحه) تعیین شده است.
لازم به یادآوری است که برای کاربران دانشگاهی، دسترسی رایگان به Google Translate API از طریق  University Research Program for Google Translate امکانپذیر است. خدمات تحت وب گوگل (Google Translate) و سایر ابزارهای ترجمه گوگل (مانند اپلیکیشن های آیفن و اندروید، خدمات ترجمه ای برای مرورگر کروم، جیمل و ...) نیز همچنان مانند گذشته باقی خواهند ماند.

Introducing Multi-Channel Funnels: discover untapped opportunities in your conversion path

Original Publisher: Google Analytics blog
Publish Time and Date: 8/24/2011 - 11:10 AM
Original Author: Bill Kee, Product Manager for Google Analytics
گوگل به برای کمک به شرکت های تجاری در مدیریت تبلیغات و مشتری، بخش جدیدی به نام Multi-Channel Funnels را به سرویس Google Analytics اضافه کرده است. این سرویس جدید به شرکت های تجاری این امکان را می دهد تا دریابند که مشتری چگونه، از چه طریقی و با چه روشی با محصولشان آشنا شده است و چطور به فروشگاه آنها راهنمایی گردیده. این سرویس 5 گزارش جدید به لیست گزارش های Google Analytics اضافه می کند که شرکت ها از طریق آن می توانند اطلاعات مربوط به مشتریان را دنبال کرده و به کمک آنها برای تبلیغاتی موثرتر برنامه ریزی کنند.



Doing more with the +1 button, more than 4 billion times a day

Publish Time and Date: 8/24/2011 - 10:21AM
Original Author: Vic Gundotra, Senior Vice President of Engineering
گوگل از به روزرسانی جدیدی در عملکرد دکمه 1+ خبر داده است که قرار است در طی هفته آتی اعمال شود. در اثر این به روز رسانی فشردن دکمه 1+  موجب نمایش عبارت "+Share on Google" (به اشتراک گذاری در +Google) می شود که از این طریق می توان صفحه مورد نظر را به شبکه گوگل پلاس ارسال کرد. بعلاوه از این پس با 1+ کردن هر صفحه فهرستی از نام و تصاویر دوستانی که قبلا  آن صفحه را 1+ کرده اند نیز نمایش داده می شود. همچنین سرویس Snippets+ نیز هم که نقش  تنظیم کننده نحوه نمایش محتوای به اشتراک گذاشته شده است را بازی خواهد کرد، همزمان با به روزرسانی جدید، راه آغاز به کار کند. (در واقع هنگامی که مطلبی را در Google+ به اشتراک می گذارید، این مطلب معمولا شامل یک پیوند، یک عکس  و همینطور متن است. سرویس Snippets+ امکان سفارشی کردن این سه بخش، یعنی پیوند، عکس و متن  را فراهم می کند؛ تقریبا مانند آنچه درفیسبوک وجود دارد.)

نمایش تصویر سایر دوستان با 1+ کردن صفحه. عکس از googlewebmastercentral.blogspot.com

2011-08-24

The Google Docs app for Android now with Web Clipboard and in 46 languages

Original Publisher: Google Docs blog , Google Mobile blog
Publish Time and Date: 8/24/2011 - 09:40 AM
Original Author: Tobias Thierer, Software Engineer
در ماه آوریل گوگل اپلیکیشن Google Docs را برای سیستم عامل اندروید معرفی  کرد که ایجاد سندهای متنی و صفحه گسترده را مستقیما و به سرعت از روی گوشی، امکانپذیر می کرد. در به روز رسانی جدید، علاوه بر اینکه این اپلیکیشن به 45 زبان عرضه شده است بلکه با استفاده از فناوری Web Clipboard این امکان هم فراهم شده است تا بتوان عکس های گرفته شده با گوشی را مستقیما در Google Docs استفاده کرد. بعلاوه بهبودهایی در دستورات Send و Open هم ایجاد شده است.

امکان استفاده از Web Clipboard در اپلیکیشن جدید Google Docs. عکس از: googledocs.blogspot.com

Peering into Jorge Luis Borges’s Labyrinth

Original Publisher: Google Book Search blog
Publish Time and Date: 8/24/2011 - 09:34 AM
Original Author: Matt Werner, Technical Writer, Enterprise
گوگل به افتخار زادروز خورخه لویس بورخس (24 آگوست 1899 - 14 ژوئن 1986)، لوگوی خود را تغییر داد. Jorge Francisco Isidoro Luis Borges Acevedo یا به صورت شناخته شده ترش، Jorge Luis Borges، نویسنده، ادیب و شاعر نامدار آرژانتینی بود و بیشتر به خاطر داستان های کوتاه فانتزی، اشعار و همچنین مقاات نافذش معروف است.

لوگوی گوگل به مناسبت زادروز خورخه لوئیس بورخس

Panoramio Groups: Join a photo community to match your interests

Publish Time and Date: 8/24/2011 - 08:30 AM
Original Author: Gerard Sanz, Panoramio Community Manager
Panoramio وبسایتی است که عکس بارگذاری شده در آن، براساس اطلاعات جغرافیایی محل عکس برداری، بر روی سرویس های  Google Maps و Google Earth منتقل شده و نمایش داده می شوند. Panoramio به تازگی از سرویس جدیدی به نام گروه ها (Groups) رونمایی کرده است. با استفاده از این سرویس ، کاربران می توانند عکس هایشان را بر اساس موضوع در گروه های مختلف در Panoramio دسته بندی کنند و یا خودشان به صورت مستقل اقدام به ایجاد گروه های جدیدی بکنند و درباره عکس ها با دیگر اعضای گروه به بحث و گفتگو بنشینند.


امکان دسته بندی عکس ها براساس گروه ها در Panoramino. عکس از google-latlong.blogspot.com

Beta Channel Update

Original Publisher: Google Chrome Releases
Publish Time and Date: 8/23/2011 - 04:13 PM
Original Author: Jason Kersey, Google Chrome
کانال بتای کروم برای مک، ویندوز، لینوکس و Chrome Frame، به نسخه 14.0.835.109 ارتقاء یافت. این به روز رسانی بمنظور برطرف کردن تعدادی باگ و ناپایداری در کروم بوده است. لیست کامل این تغییرات را در SVN revision log مشاهده کنید.

Just a Short URL away

Original Publisher: LatLong blog
Publish Time and Date: 8/23/2011 - 10:39 AM
Original Author: Joshua Harrison, Software Engineer, Google Maps
در حدود یک سال پیش، گوگل اقدام به بررسی سرویسی کرد تا با آن در سرویس Google Maps برای قسمتی در حال مشاهده نقشه، یک نشانی یا URL ایجاد کند. اکنون گوگل این سرویس را به سرویس تازه تاسیس g.co خود ترکیب کرده است و علاوه بر پیوند معمولی، با کلیک بر روی گزینه Short URL امکان دسترسی به نسخه کوتاه شده آن با استفاده از سرویس g.co را هم  وجود دارد. به این ترتیب استفاده از این دست پیوند ها در شبکه های اجتماعی با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

پیوند کوتاه (Short URL) مربوط به نقشه محله بروکلین نیویورک.

Help us improve Google Search

Original Publisher: Google Webmaster Central blog
Publish Time and Date: 8/23/2011 - 09:45 AM
Original Author: Kaspar Szymanski, Search Quality
گوگل نسبت به استخدام افراد علاقمند برای بهبود عملکرد موتورجستجویش در برابر هرزنگاری وبی (Webspam) ابراز تمایل کرده است. کاسپر زیمانسکی، از گروه کیفت جستجوی گوگل، شرایط استخدام را به این صورت شرح داده است:
"این چیزی است که ما به دنبالش می گردیم: فارغ التحصیلان دانشگاهی با ذهنی باز که تمایل به کار کردن در یک محیط چند ملیتی در دفتر ما در دوبلین داشته باشند. نگاه کردن به کد منبع وبسایت ها نباید برای شما ترسناک باشد. همچنین باید به موتورهای جستجو و اینترنت علاقمند باشید. بعلاوه لازم است شما در نفرت ما از درایو و هرزنگاره های وبی سهیم باشید تا محتوی با کیفتی را تولید کنید. توانایی فوتبال بازی کردن و همچنین پلی استیشن هم باید باشد."
برای آگاهی بیشتر از جایگاه های شغلی موجود، به Search Quality Associate مراجعه کنید.

گوشه ای از محیط کاری دفتر دوبلین گوگل. عکس از googlewebmastercentral.blogspot.com

Music Tuesday: Catching our breath with Zee Avi, Tom Waits and The Decemberists

Original Publisher: YouTube blog
Publish Time and Date: 8/22/2011 - --:-- --
Original Author: Sarah Bardeen, Music Community Manager
سرویس youtube.com/music از پنج شنبه گذشته، با طراحی جدید، فعالیت مجددش را از سر گرفته است. این سرویس علاوه بر انتشار آخرین اخبار موزیک-ویدئوها، کنسرت ها و اجراهای زنده امکان تماشای آنها را نیز فراهم می کند. علاوه بر اینها، امکانات دیگری مانند نمایش فهرست 10 آهنگ برتر و ... از طریق این سرویس قابل دسترسی است. همچنین قرار است در آینده امکانت بیشتری به این سرویس افزوده شود.


Stable Channel Update for Chromebooks

Original Publisher: Google Chrome Releases
Publish Time and Date: 8/22/2011 - 08:43 PM
Original Author: Danielle Drew, Google Chrome
نسخه 13.0.782.216 سیستم عامل کروم (نسخه پلتفرم: 587.126) بر روی کانال پایدار برای کروم بوک ها (Acer AC700, Samsung Series 5, and Cr-48) ارائه شده است که چندین مشکل امنیتی را در این سیستم عامل برطرف می کند. لیست کامل این تغییرات را می توانید در Stable Channel Update مشاهده کنید.

Explore the ancient and modern with Rome in 3D

Original Publisher: LatLong blog , Google SketchUp blog
Publish Time and Date: 8/22/2011 - 04:04 PM
Original Author: Posted by Mason Thrall, Program Manager, Geo 3D
گوگل با اضافه کردن ابزارهایی جدید، امکان جست و جو در شهر رم باستان را از طریق سرویس Google Earth خود فراهم کرده است. در این شبیه سازی تلاش شده است تا تمام بناهای شهر رم، مانند کلوزیوم، معبد فانتئوم و کلیسای سنت پیتر، به درستی و در مکان صحیح خود بازسازی شوند. برای مشاهده نسخه بازسازی شده شهر رم می توانید در سرویس Google Maps، نمای Earth view را انتخاب کرده یا در نرم افزار Google Earth’s، لایه 3D Buildings را فعال کنید. همچنین می توانید این تور مجازی را از Rome in 3D دانلود کنید.

کلیسای سنت پیتر و پیازا در واتیکان. عکس از google-latlong.blogspot.com

Stable Channel Update

Original Publisher: Google Chrome Releases
Publish Time and Date: 8/22/2011 - 02:43 \M
Original Author: Anthony Laforge, Google Chrome
کانال پایدار کروم، برای تمامی پلتفرم ها، به نسخه 13.0.782.215 ارتقاء یافت. این ارتقاء شامل برطرف سازی تعدادی  مشکلات امنیتی می شود. برای دیدن جزئیات بیشتر به the Chromium security page مراجعه کنید. همچنین می توانید لیست کامل تغییرات در نسخه جدید را در SVN revision log ببینید.

Preview of Google TV Add-on for the Android SDK

Original Publisher: Android Developers blog
Publish Time and Date: 8/22/2011 - 02:30 PM
Original Author: Ambarish Kenghe, a Product Manager for Google TV
گوگل در همایش Google I/O وعده داده بود که Google TV را به Android Market اضافه کند. امروز پیش نمایشی از افزودن افزونه Google TV به Android SDK (اختصار Standard Developer Kit، بسته ای نرم افزاری شامل پروژه های نمونه به همراه کد منبع آنها، ابزارهای توسعه، یک شبیه ساز و کتابخانه هایی برای ساختن نرم افزارهای اندروید است) به نمایش درآمد. در نسخه جدید اندروید، موسوم به شانه عسل، Google TV با اندروید سازگار خواهد بود.

2011-08-22

Register now for Google Developer Day in Australia

Original Publisher: Google Code blog
Publish Time and Date: 8/22/2011 - 010:00 AM
Original Author: Phoebe Peronto, Developer Marketing Team
ثبت نام همایش Google Developer Day آغاز شد. این همایش در روز 8 نوامبر سال جاری در شهر سیدنی برگزار خواهد شد. برای ثبت نام می توانید به GDD Sydney webpage مراجعه کنید. همچنین به زودی همایش Google Developer Day در شهرهای تل آویو، برلین و پارگو هم برگزار خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به GDD 2011 website مراجعه کنید.

همایش Google Developer Day در تاریخ 8 نوامبر برگزار می شود.

Microdata + Sports Stats = Happy Fans

Original Publisher: Inside Search
Publish Time and Date: 8/22/2011 - 09:45 AM
Original Author: Chris Jason, ESPN Digital Media
گوگل با همکاری ESPN و براساس میکرودیتاهایی که این شرکت جمع آوری کرده، اقدام به بهینه سازی موضعی نتایج جستجویش کرده است. با راه اندازی این سرویس، در صورت جستجوی اطاعات ورزشی لیگ MLB (لیگ بیسبال ایالات متحده و کانادا)، مانند نام بازیکنان، تیم ها و نتایج مسابقات، نتایج مرتبط با ESPN با جزئیات بیشتری همراه خواهد بود. به زودی این سرویس سایر لیگ های آمریکا، مانند لیگ راگبی، بسکتبال، هاکی و فوتبال را هم پوشش خواهد داد.

نتایج مرتبط با ESPN با جزئیات بیشتری همراه است. عکس از: insidesearch.blogspot.com

Introducing GTFS-realtime to exchange realtime transit updates

Original Publisher: LatLong blog , Google Code blog
Publish Time and Date: 8/22/2011 - 09:00 AM
Original Author: Vladimir Rychev, Software Engineer
گوگل در ماه ژوئن سرویس Live Transit Updates را راه اندازی کرد که اطلاعات شبکه های حمل و نقل را به صورت بلادرنگ (Realtime) بر روی سرویس Google Maps به نمایش می گذاشت. این سرویس از فرمت فید GTFS-realtime (اختصار General Transit Feed Specification) استفاده می کرد. امروز مشخصات این فرمت به صورت عمومی در Google Code منتشر شد. سرویس GTFS در سال 2006 توسط گوگل راه اندازی شد و در حال حاضر کاربرد گسترده ای در شرکت های حمل نقل دارد. این سیستم فعلا 3 از دسته به روز رسانی های آنی را شامل می شود: Trip Updates که در مورد تغییرات برنامه های حرکتی اطلاع رسانی می کند. Service Alerts که برای آگاه سازی مسافرن از شرایط و موقعیت های خاص در مسیر سفر به کار می رود و Vehicle Position updates که موقعیت جغرافیایی وسایل نقلیه را معیین می کند.
Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.