Loading

2012-05-05

70 young women recognized as Google Anita Borg Memorial scholars

گوگل اسامی 70 نفر واجد شرایط دریافت بورسیه گوگل در یادبود آنیتا بورگ و همینطور 79 فینالیست برنامه یادبود گوگل برای آنیتا بورگ را اعلام کرد. این افراد، شرکت کنندگان مناطق ایالات متحده، کانادا، اروپا، خاور میانه و آفریقا هستند. همه این فراد در گردهمایی تابستانی بورسیه شدگان گوگل شرکت خواهند کرد. پذیرفته شدگان آمریکایی و کانادایی برنامه تابستانی خود را در دفتر گوگل در مانتین ویوی کالیفرنیا خواهند گذراند. پذیرفته شدگان منطقه خاورمیانه، آفریقا اروپا نیز در دفتر گوگل در زویخ جمع خواهند شد تا درباره محصولا ت گوگل و همکاری و مشارکت در فعالیت های گوناگون با سایر دانشجویان شرکت داشته باشند.
بورسیه یادبود گوگل برای آنیتا بورگ، بورسیه ایست در یاد بود دکتر آنیتا بورگ که در سال 2004 درگذشت. این بورسیه به حمایت زنان مستعد در زمینه های مربط به علوم کامپیوتر می پردازد. اسامی پذیرفته شدگان در اینجا قابل مشاهده است: Full List . اسامی پذیرفته شدگان منطقه آسیا، استرالیا و نیوزلند نیز به زودی اعلام می گردد.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/03/2012 - 12:35 AM
Author: Jenny McColl, University Programs Specialist
----------------------------

Updated Carbon Disclosure Ratings in Google Finance

تیم Google Finance در همکاری با بنیاد غیرانتفاعی (Carbon Disclosure Project (CDP میزان نشر کربن شرکت های مختلف را در کنار سایر داده های اقتصادی منتشر خواهد کرد. این اطلاعات نشان خواهد داد که شرکت ها تا چه حد و با چه کیفیتی میزان نشر گازهای گلخانه ای را اندازه گیری کرده و گزارش می کنند و تا چه بر میزان ریسک و فرصت های ناشی از تغییرات آب و هوایی آگاه هستند. این داده ها که فقط مربوط به سال 2011 است با عنوان Carbon Disclosure Rating (رتبه انتشار کربن) در بخش Key stats and ratios مربوط به اطلاعات اقتصادی هر شرکت در صفحه Google Finance نمایش داده می شود.

عکس از Google Green blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/02/2012 - 12:00 PM
Author: Sam Arons, Carbon Maven
----------------------------

Google documents, now with web fonts!

گوگل 450 فونت از فونت های موجود در Google Web Fonts را به سرویس Google Docs اضافه کرد. برای استفاده از این فونت ها کافیست در منوی Fonts گزینه Add fonts را انتخاب کرده و فونت های دلخواه را اضافه کنید. هچنین در طی ماه آوریل، گوگل مجموعه ای تغییرات و به روز رسانی ها را بر مجموعه Docs اعمال کرده است که موارد زیر ازجمله مهمترین آنها هستند:

  • راه اندازی سرویس Google Drive و اتصال آن به Google Docs
  • اضافه شدن گزینه های جدید به منوی فراخوانی عکس مانند فراخوانی از Google Drive و یا استفاده از وب کم.
  • پشتیبانی از خطوط شبکه ای (Gridline) فرعی در نرم افزار Spreadsheet.
  • پشتیبانی بهتر از صفحه خوان ها در Presentation و اضافه شدن صفحه خوان NVDA به فهرست صفحه خوان های تحت پشتیبانی.
  • امکان تنظیم ویژگی های صفحه از منوی File > Page setup.
  • پشتیبانی بهتر از زبان های راست نویس در نمایش متون ترکیبی (چپ نویس و راست نویس).
  • بهبود Apps Script با اضافه شدن قابلیت های جدیدی مانند انتشار برنامه ریزی شده اسکریپ ها و کنترل آنها در هنگام اجرا با معرفی یک ScriptService جدید، امکان پیدا کردن پوشه اصلی (Root) در درایو های ثالث، افزایش اندازه مجاز اسناد از 2 مگابایت به 50 مگابایت و فایل های پیوست  از 5 مگابایت به 25 مگابایت.
  • اضافه شدن بیش از 60 قالب (Template) جدید به مجموعه Docs.


عکس از Google Web Fonts blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/02/2012 - 11:12 AM
Author: Isabella Ip, Software Engineer
----------------------------

Coding guidelines for HTML and CSS

گوگل Style Guide جدیدی را برای کدهای HTML و CSS منتشر کرده است. Style Guide مجموعه ای از راهنمایی ها و دستورالعمل ها درباره نحوه کد نویسی با یک زبان است. این راهنما در کنار مجموعه ای از Style Guide ها قرار می گیرد که گوگل قبلا منتشر کرده است.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/02/2012 - 08:46 AM
Author: Jens O. Meiert, Senior Web Architect, Google Webmaster Team
----------------------------

2012-05-04

Helping students become savvy searchers with our new Search Education hub

گوگل وبسایت جدیدی به نام Search Education به راه انداخته است که هدف آن آموزش روش ها و راهکارهای استفاده از سرویس جستجوی گوگل برای دریافت بهترین پاسخ است. این برنامه به دانشجویان کمک می کنند تا در زمینه جستجو با گوگل و استفاده از ابزارها و روش های مرتبط با آن، مهارت کسب کنند. البته آموزش های ارائه شده در Search Education تنها مختص امور آکادمیک نیست و کاربران عادی نیز می توانند از آموزش های آن برای بهینه کردن نتایج جستجو و افزاییش کیفیت آن ها استفاده کنند.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/02/2012 - 09:00 AM
Author: Tasha Bergson-Michelson, Google Search Educator
----------------------------

The Doodle 4 Google State Winners—and time to vote for the National!

اسامی 50 اثر برنده، برای شرکت در مرحله نیمه نهایی رقابت 2012 U.S. Doodle 4 Google منتشر شد. این 50 اثر از میان بیش از 114 هزار اثر ارسالی برگزیده شده اند. از میان ای 50 نفر، 5 نفر به عنوان برنده مرحله نیمه نهایی، با رای کاربران انتخاب خواهند شد. گوگل از همه کاربران دعوت کرده است تا با شرکت در این رای گیری در انتخاب آثار برتر مشارک کنند.  برنده اول این رقابت نیز در روز 17 می، در مراسم اهدای جایزه ملی برگزیده خواهد شد و اثر او روز 18 می در صفحه اصلی گوگل منتشر می شود. آثار 50 نفر اول در کتابخانه ملی نیویورک به نمایش در خواهد آمد. همچنین آثار 250 شرکت کننده برتر در نمایشگاه های محلی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. 
----------------------------
Source
Date/Time: 05/02/2012 - 05:54 PM
Author: Marissa Mayer, Vice President of Product Management
----------------------------

Dev Channel Update

کانال توسعه مرورگر کروم برای سیستم های عامل ویندوز، مک  و پلاگ این Chrome Frame به نگارش 20.0.1123.1 و برای سیستم عامل لینوکس به نگارش 20.0.1123.2 به روز شد. در این به روز رسانی، موتور جاوا اسریپت V8 به نگارش 3.10.6.0 ارتقاء یافته است. دکمه New Tab (موسوم به baby tab) در سیستم عامل ویندوز، برای استفاده آسان ترکمی کشیده تر شده است و جلو های بصری بخش تب ها و ایکن های نوار آدرس کم بهبود پیدا کرده اند. موضوع شماره 124843 نیز برطرف شده است (رفع خطای فرمان about:inducebrowsercrashforrealz).
موضوع شماره 125777، مشکل شناخته شده این نگارش است. فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue



----------------------------
Source
Date/Time: 05/01/2012 - 11:14 PM
Author: Dharani Govindan, Google Chrome
----------------------------

Translate, and two more new gadgets for your dynamic blogs

تیم بلاگر 4 گجت رسمی دیگر را با قالب های جدید Dynamic Views سازگار کرد. این چهار مورد شامل گجت Translate، گجت Blog List، گجت Link List و گجت List می شود. گجت های سازگار با قالب های Dynamic Views با عبارت قرمز رنگ Avilable for Dynamic Views در جلو آنها مشخص شده اند.

عکس از Blogger Buzz blog

----------------------------
Source
Publisher: Blogger Buzz blog
Date/Time: 05/02/2012 - --:-- --
Author: Bruce Polderman, Product Manager, Blogger
----------------------------

Better code optimization decisions for V8

در نگارش های جاری بتا و توسعه کروم، موتور جاوا اسکریپت V8 از الگوریتم جدیدی برای بهینه سازی استفاده می کند. این الگوریتم یک سازوکار دو مرحله ای است که در آن V8 تصمیم می گیرد که که با چه شیوه ای کد جاوا اسکرسپت را ترجمه کند. در گذشته V8 در هر میلی ثانیه یک توقف کوتاه انجام می داد تا به بررسی توابع جاری و بهینه سازی آنها بپردازد. این روش در برنامه هایی با زمان اجرای طولانی بسیار عالی عمل می کند اما در برنامه هایی که زمان اجرای کمی دارند، هر میلی ثانیه نیز با ارزش است و این وقفه ها باعث کند شدن فرایند می گردد. همچنین از آنجا که V8 در شرایط گوناگون راهکار های متفاوتی را برای بهینه سازی به کار می برد، در بعضی موارد ممکن است در اجرای برخی کدهای جاوا اسکریپت حیاتی بازنگری کند.
V8 در نگارش جدید از 2 مترجم بهره می برد. مترجم اول به محض دریافت کد، آن را سریعا و با کمترین بهینه سازی به زبان ماشین ترجمه می کند. اما مترجم بهینه ساز دوم که کدهای بسیار سریعتری را تولید می کند، به زمان بیشتری نیاز دارد. به این ترتیب V8 به صورت انتخابی، با پردازش کد و تعیین نوع نیاز بهینه سازی آن، کد را به ترجمه گر ها ارسال می کند. بررسی های انجام شده توسط تیم کروم نشان می دهد استفاده از الگوریتم های جدید تا 25% عملکرد V8 را بهتر کرده است.

بررسی عملکرد V8 در نگارش های 18 و 19 کروم (زمان کمت به منی نتیجه بهتر است). عکس از Chromium blog

----------------------------
Source
Publisher: Chromium blog
Date/Time: 05/01/2012 - --:-- --
Author: Jakob Kummerow, Software Engineer
----------------------------

Say hello (or olá or halo or salam) to automatic message translation in Gmail

گوگل سرویس ترجمه خودکار پیام (Automatic Message Translation) موجود در  Gmail Labs را به همرا دو سرویس Title Tweaks و Smart Mute از حالت آزمایشی خارج کرد. ترجمه خودکار پیام سرویسی است که با استفاده از فناوری Google Translate متن ایمیل ها را به زبان مورد نظر کاربر ترجمه می کند. Title Tweaks نیز برای جابجا کردن جای عبارات Gmail و Inbox در بخش عنوان پنجره نوشته شده تا با قرار ددن Inbox در ابتدا، در هنگام شلوغ شدن پنجره ها، تعداد نامه های صندوق ورودی قابل مشاهده باشد. در نهایت Smart Mute هم به کاربر کمک خواهد کرد تا ایمیل های ناخواسته و مزاحم را اصطلاحا خفه (Mute) کرده و آنها را مستقیما آرشیو نماید.
در کنار خارج شدن این سه سرویس از حالت آزمایشی، گوگل تعدادی دیگر از سرویس های موجود در Gmail Labs که کمتر مورد استفاده قرار گرفته را بازنشسته کرده است. این سرویس ها شامل Old Snakey ،Mail Goggles ،Mouse Gestures ،Hide Unread Counts ،Move Icon Column ،Inbox Preview Custom Date Formats و SMS in Chat gadget می شود. البته در مورد سرویس SMS in Chat، تنها گجت Gmail آن بازنشسته خواهد شد. تمام این تغییرات ظرف چند روز آینده در تمام حساب های کاربری اعمال خواهد شد.

----------------------------
Source
Date/Time: 05/01/2012 - 10:22 AM
Author: Jeff Chin, Product Manager, Google Translate
----------------------------

Google BigQuery brings Big Data analytics to all businesses

گوگل از نوامبر سال گذشته سرویس جدیدی به نام BigQuery را معرفی کرده است که صاحبان تجارت توسعه دهندگان اجازه می دهد بدون استفاده از سخت افزار و نرم افزار ویژه ای، توانایی تحلیل حجم گسترده ای  از داده ها را به دست آورند. در واقع  BigQuery یک ابزار تحلیل ترافیک است که با استفاده از محاسبات ابری (Cloud Computing) کارد می کند و بار محساباتی خود را بر روی سرورهای ابری گوگل قرار می دهد. این سرویس از طریق دو رابط کاربری ساده UI وREST  قابل استفاده است.  BigQuery در حال حاضر در مرحله پیش نمایش قرار دارد و ثبت نام در آن به همراه 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی داده، رایگان است. فضای ذخیره سازی بیشتر در صورت نیاز کاربران، تا 2 ترابایت، قابل خریداری است. اطلاعات قیمت ها نیز در اینجا قابل مشاهده است: Pricing Plan
برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه Google Enterprise در +Google مراجعه کنید.
عکس از Google BigQuery

----------------------------
Source
Date/Time: 05/01/2012 - 10:00 AM
Author: Ju-kay Kwek, Product Manager, BigQuery
----------------------------

2012-05-02

Stable and Beta Update for Chromebooks

کانال پایدار سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 18.0.1025.168 (نگارش پلتفرم 1660.143.0) به روز شد. کانال بتای سیستم عامل نیز برای کروم بوک های Cr-48 به همین نگارش به روز شد. این به روز رسانی برای برطرف کرأن مشکلات مربوط به امنیت و پایداری منتشر شده است.
در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel


----------------------------
Source
Date/Time: 05/01/2012 - 09:50 AM
Author: Danielle Drew, Google Chrome
----------------------------

Introducing Ceres Solver - A Nonlinear Least Squares Solver

تیم منبع باز گوگل، پروژه جدیدی به نام Ceres Solver را معرفی کرده است. Ceres Solver یک کتابخانه قابل حمل ++C است که امکان حل کردن مسائل مربوط به حداقل کردن مربعات در معادله های غیر خطی پیچیده را فراهم می کند.از جمله امکانات قابل توجه Ceres Solver می توان به موارد زیر اشاره کرد*:
  • یک API ساده و رسا
  • دیفرانسیل گیری خودکار
  • توابع Robust Loss
  • پارامتر سازی (Parameterizations) محلی
  • ارزیاب رشته ای ژاکوبین و حل کننده خطی
  • فاکتور گیری متمرکز QR (با استفاده از Eigen) برای مسائل کوچک
  • فاکتورگیری پراکنده Cholesky (با استفاه از SuiteSparse) برای مسائل گسترده
  • حل کننده اختصاصی برای مسائل مربوط به دید سه بعدی در کامپیوتر
  • یک گواهینامه آزاد (New BSD)
  • عملکرد در گستره ای وسیع از سرورها تا گوشی های موبایل
درگوگل از Ceres Solver جهت تعیین وضعیت ماشین های Street View، هواپیماها، ماهواره ها، ایجاد مدل های سه بعدی برای PhotoTour ها و موارد اینچنینی استفاده می شود. برای دریافت کد برنامه می توانید به به اینجا مراجعه کنید: Download Ceres Solver


*. توجه داشته باشید که این ویژگی ها، توابع و توصیف های ریاضی هستند و ترجمه آنها ممکن است چندان روان نباشد. مواردی که ممکن است توجمه روانی نداشته باشند در ادامه آمده اند:
A simple, expressive API - Automatic differentiation - Robust loss functions - Local parameterizations - A threaded Jacobian evaluators and linear solvers - Dense QR factorization (using Eigen) for small problems - Sparse Cholesky factorization (using SuiteSparse) for large sparse problems - Specialized solvers for problems in 3D computer vision - A liberal license (New BSD) - Scales from servers to cell phones

----------------------------

Source
Date/Time: 05/01/2012 - 07:00 AM
Author: Sameer Agarwal & Keir Mierle, Geo Software Engineers
----------------------------

SPDY performance on mobile networks

 تیم توسعه دهندگان گوگل در آزمایشی که بر روی پروتکل SPDY در برابر پروتکل HTTP انجام داده، نتایج جالبی به دست آورده است. این آزمون با استفاده از یک گوشی Galaxy Nexus سامسونگ که نگارش 4 (بستنی ساندویچی) سیستم عامل اندروید بر روی آن اجرا می شود، انجام شده است. مرورگر مورد استفاده نیز نگارش اندرویدی مرورگر کروم (Chrome for Android)،که از پروتکلSPDY  پشتیبانی می نماید، بوده است. در این آزمون بیش از 77 نشانی در 31 دامین پرطرفدار ، بارگذاری شده است و نتیجه حاصل از آن نشان می دهد متوسط زمان بارگذاری با استفاده از  پروتکل SPDY در این سایت ها، 23 درصد بهبود یافته است که نشاندهنده افزایش 1.3 برابری سرعت نسبت به پروتکل HTTP است.
لازم به یادآوری است بجز مرورگر کروم، مرورگرهای فایرفاکس و Amazon Silk نیز از SPDY پشتیبانی می کنند. همچنین سرورهای آپاچی نیز می توانند با استفاده از mod_spdy module از این پروتکل استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله منتشر شده در این باره مراجعه کنید.

مقایسه عملکرد 2 پروتکل SPDY و HTTP. بجز در یک مورد، عملکرد SPDY ، در بعضی موارد تا 50%، بهتر از HTTP بوده است. عکس از Google Developers blog

----------------------------
Source
Date/Time: 05/01/2012 - 07:45 AM
Author: Matt Welsh, Ben Greenstein, and Michael Piatek, Mobile Web Performance Team
----------------------------

Bringing Business Photos to more users and business owners

گوگل سرویس Business Photos program را در سه کشور کانادا، ایرلند و هلند نیز فعال کرد. این سرویس که در سال 2010 به راه افتاد، به تاجران این امکان را می دهد تا با استفاده از تصاویر 360 درجه (پانوراما)، به معرفی محیط کاری، ساختمان، مغازه و کسب و کار خو بپردازند. پیش از این کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، نیوزلند، استرالیا و فرانسه تحت پشتیبانی این سرویس قرار گرفته بودند. تصاویری که از طریق Business Photos program منتشر می شوند، در نتایج جستجوی گوگل، Google Maps و Google Places قابل مشاهده خواهند بود.
 در اینجا اطلاعات بیشتری در این باره در دسترس است: Business Photos. برای ثبت نام می توانید به اینجا مراجعه کنید:  Sign Up. گالری هایی از تصاویر مربوط به نماهای داخلی تجاری نیز در سرویس Street View قابل مشاهده است: Street View Collections


Casa Artelexia، سن دیگو، کالیفرنیا. مشاهده نفشه بزرگتر

----------------------------
Source
Date/Time: 05/01/2012 - 06:00 AM
Author: Gadi Royz, Product Manager, Google Maps
----------------------------

2012-05-01

Panoramio Contest Updated

مسابقه عکاسی Panoramio از این ماه با کمی تغییر برگزار خواهد شد. بر خلاف روال پیشین که مسابقه در چهار دسته موضوعی ثابت برگزار می شد، از این پس، دسته های موضوعی به صورت ماهانه تعیین خواهند شد. جوایز نیز کمی تغییر کرده است.  مسابقه 5 برنده خواهد داشت که عکسهایشان در صفحه اصلی وبسایت به نمایش در خواهد آمد. جایزه نفر اول یک دوربین Sony NEX-7 با لنز قابل تغییر است و نفر دوم نیز یک دوربین دیجیتال ضدآب Lumix TS3/FT3 دریافت خواهد کرد. برندگان این مسابقه با رای کاربران اتخاب خواهند شد و برای رای دادن به عکس های ارسال شده می توانید به اینجا مراجعه کنید: Vote for photos.
Panoramio  تغییرات دیگری نیز در وبسایتش ایجاد کرده است: صفحه شروع (Landing page) و صفحه مربوط به عکس های برندگان مجددا طراحی شده اند. طراحی صفحه مربوط به عکس های برندگان به گونه ای صورت گرفته است تا به بهترین شکل عکس های نفرات برتر را به نمایش بگذارد. اطلاعات مربوط به مسابقه این ماه در اینجا در دسترس است: Panoramio Geotagged Photo Contest . شرایط ثبت نام را نیز در اینجا بخوانید: Conditions

جایزه نفر اول یک دوربین عکاسی Sony NEX-7 خواهد بود. عکس از Panoramio blog

----------------------------
Source
Publisher: Panoramio blog
Date/Time: 05/01/2012 - --:-- --
Author: Gerard Sanz, Panoramio Community Manager
----------------------------

Stable Channel Update

کانال پایدار مروگر کروم برای ویندوز، لینوکس، مک و Chrome Frame به نگارش 18.0.1025.168 به روز شد. در این نگارش موضوعات شماره 106413، 117110 و 121899 با اولویت بالا (High) و دو موضوع شماره 117627 و 121726 با اولویت متوسط (Medium) برطرف شده اند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه امنیت پروژه کرومیوم مراجعه کنید.
فهرست کامل تغییرات این نگارش در SVN revision log قابل مشاهده است. همچنین در صورت مواجهه با موضوعی جدید می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue


----------------------------
Source
Date/Time: 04/30/2012 - 01:30AM
Author: Karen Grunberg, Google Chrome
----------------------------

Google Online Marketing Challenge Learning Series: Measuring your success

تیم Google Student آخرین Hangout ازسری GOMC Hangout on Air را در روز سه شنبه، دوم می، در ساعت 2:15 بعدازظهر به وقت سواحل غربی برگزار خوهد کرد. موضوع این Hangout ادازه گیری و بهینه سازی عملکرد کمپین های AdWords کاربران بعد از گذشت یکی دو هفته از راه اندازی آن ها خواهد بود.
افراد علاقمند می توانند سوالات خود را از طرق هشتگ GOMCseries# در Twitter و +Google و یا پر کردن این فرم مطرح کنند. در طول برگزاری Hangout تلاش خواهد شد تا به بیشتر این سوالات پاسخ داده شود. برای مشاهده این Hangout به صفحه Google Student در +Google مراجعه کنید. همچنین بعدا ویدئوی این Hangout در فهرست پخش کانال Google Student در YouTube قرار خواهد گرفت.

عکس از Google Student blog

----------------------------
Source
Date/Time: 04/30/2012 - 08:35 AM
Author: Bryan Gomez-Wong and AJ Pascua, GOMC Team
----------------------------

2012-04-30

Google Zurich Photowalk

در طول هفته گذشته، تیم Panoramio در همکاری با توماس لئوتارد و دیوید کاسترو به میزبانی نمایشگاه Google Zurich Photowalk پرداخته است. در این نمایشگاه 130 عکاس از +Google و Panoramio مجموعه ای شگفت انگیز از تصاویر را فراهم کرده اند که از طریق پیوند های زیر قابل مشاهده است:

در +Google:
در Panoramio
 از میان این تصاویر، 15 عکس به عنوان تصاویر برتر برگزیده شده اند که در وبلاگ Panoramio قابل مشاهده هستند (پیوند در بخش Publisher).

عکس از Panoramio ،Strucki

----------------------------
Source
Publisher: Panoramio blog
Date/Time: 04/28/2012 - --:-- --
Author: Gerard Sanz, Panoramio Community Manager
----------------------------

Beta Channel Update for Chromebooks

کانال بتای سیستم عامل کروم برای کروم بوک های سری 5 سامسونگ و AC700 ایسر به نگارش 19.0.1084.36 (نگارش پلتفرم 2046.54.0 و 2046.55.0) به روز شد. این به روز رسانی با هدف بهبود پایداری و برطرف کردن تعدادی از باگ های سیستم عامل منتشر شده است.
فهرست کامل تغییرات در این Changelog قابل مشاهده است. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channel
 
 
----------------------------
Source
Date/Time: 04/27/2012 - 02:09 PM
Author: Orit Mazor, Google Chrome
----------------------------

Bahrain Grand Prix, France goes to run-off ballot, Plane crash in Pakistan

گوگل هر هفته در کانال CitizenTube (و CitizenTube@ در توییتر) در همکاری با storyful@ نگاهی به نحوه پوش اخبار مهم در YouTube می اندازد و گزیده ای از برترین اخبار هفته را منتشر می کند. اخبار برتر در هفته ای که گذشت:

----------------------------
Source
Publisher: YouTube blog
Date/Time: 04/27/2012 - --:-- --
Author: Olivia Ma, YouTube News & Politics
----------------------------

2012-04-29

Dev Channel Updates for Chromebooks

کانال توسعه سیستم عامل کروم برای تمام کروم بوک ها به نگارش 20.0.1116.0 به روز شد. این به روز رسانی شامل بهینه سازی های ساختاری، امنیتی و پایداری است. بعلاوه Google Drive نیز به File Manager افزوده شده است. موضوع شماره 20370 نیز که موجب قطع صدا در هنگام پخش ویدئو، درصورت باز بودن همزمان چند تب بود، برطرف شده است.
موضوعات 29994، 25619، 30060، 29981، 29316، 29738، 29744، 29957 و 30059 مشکلات شناسایی شده این نگارش هستند. در صورت مواجهه با موضوعی جدید، می توانید این فرم اعلام باگ را پر کنید: New Issue . همچنین در اینجا توضیحاتی درباره نحوه تغییر کانال سیستم عامل وجود دارد: Switching Channels



----------------------------
Source
Date/Time: 04/27/2012 - 10:01 AM
Author: Danielle Drew, Google Chrome
----------------------------

European Google Analytics User Conference in Belgium, Sweden and Spain

10 روز ابتدایی ماه می، شاهد سه کنفرانس کاربران Google Analytics خواهد بود. این کنفرانس ها، بخشی از روندی از رویدادهای جهان هستند که همکاران تایید شده Google Analytics میزبانی می کنند. اولین کنفرانس از این سری، در روز 3 می در شهر بروکسل برگزار می شود. این کنفرانس، اولین کنفرانس کاربران Google Analytics در کشور بلژیک است که پیرامون موضوعاتی مانند بهینه سازی ROI با استفاده از Advanced Campaign Tracking و همینطور سفارشی سازی داشبورد خواهد بود. تعدادی از همکاران بلژیکی گوگل و مهندسانی از خود گوگل نیز در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد. برنامه کامل کنفرانس بروکسل در اینجا در دسترس است: www.gabc.be
کنفرانس دوم، در روز 8 می در استکهلم سوئد برگزار می گردد. کنفرانس استکهلم با محوریت روش های استفاده از Google Analytics به موثرترین شکل خواهد بود متخصصانی از گوگل و همکاران تایید شده گوگل مانند inUse Insights ،Klikki ،iProspect ،Guava و Relevant Traffic در آن سخنرانی خواهند کرد. برنامه کامل کنفرانس بروکسل در اینجا در دسترس است: www.analyticsconference.se
آخرین کنفرانس از این سری، در روز 10 می در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد. این کنفرانس با هدف با اشتراک گذاشتن تجربیات کاربران Google Analytics برگزار خواهد شد. ضمن آنکه سخنرانانی از گوگل نیز در آن حضور خواهند داشت. برنامه کامل کنفرانس بروکسل در اینجا در دسترس است: www.googleanalyticsconference.es

----------------------------
Source
Date/Time: 04/27/2012 - 07:47 AM
Author: Jon Day, Google Analytics Team
----------------------------

Even more Top Search Queries data

گوگل تغییرات جدید را در سرویس Webmaster Central اعمال کرده است. این تغییرات د ادامه روندی است که گوگل از ماه های انتهایی سال 2011 آغاز کرده است. مهمترین بخش از به روز رسانی جدید، افزایش دوره نمایش اطلاعات از 35 روز به 90 روز در بخش جستارای جستجو (Search Queries) است. البته استفاده از دوره زمانی 90 روزه در حالت مقایسه ممکن نیست و حالت مقایسه تنها بازه ای 35 روزه از داده ها را پوشش می دهد. بعلاوه در اقدامی دیگر، گوگل امکان مشاهده اطلاعات جستارهای جستجو یک وبسایت را به صورت آنی در آورده است. به این معنی که دیگر بین زمان اثبات مالکیت یک پایگاه و مشاهده اطلاعات مربوط به آن، فاصله زمانی وجود نخواهد داشت. همچنین گوگل حداکثر تعداد جستارهای جمع آوری شده را به دوهزار افزایش داده است. در صورتی که اطلاعات پایگاهی تعداد کمتری از این جستارها را نشان می دهد، علت این امر ممکن است در ذخیره نشدن برخی جستارهای خاص از سوی گوگل باشد. بعلاوه توزیع جغرافیایی و زبانی نیز بر این مسئله تاثیر گذار است؛ زیرا گوگل جستارهای مشابه در کشوهای مختلف را به صورت مجزا دسته بندی می کند.

عکس از Google Webmaster Central bog


----------------------------
Source
Date/Time: 04/26/2012 - 01:48 PM
Author: Javier Tordable, Tech Lead, Webmaster Tools
----------------------------

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.