Loading

2011-10-03

Custom Maps lets you take posted maps with you

گوگل از انتشار App جدیدی برای اندروید به نام Custom Maps خبر داد. این App به کاربر این امکان را می دهد تا از هر عکسی از یک نقشه (مانند نقشه هایی که بروشور ها، ورودی پارک ها و شهرها و ... نصب می شود)، یک نقشه دیجیتال ایجاد کند. همچنین نقشه های PNG و JPEG موجود در اینترنت نیز در این App قابل استفاده هستند. برای استفاده از Custom Maps کافیست کاربر دو (یا بیشتر) نقطه مطابق (Matching Points) در نقشه مورد نظر و Google Maps پیدا کند و بعد از آن، نقشه مورد نظر، موقعیت کاربر را با استفاده از داده های GPS نمایش می دهد. این ویژگی این App را بخصوص در جاهایی که دسترسی به ارتباط اینترنتی وجود ندارد، بسیار ارزشمند می کند.
Custom Maps نقشه های تولید شده به این روش را در یک فایل KMZ ذخیره می کند. این فایل در حقیقت یک فایل ZIP است که اطلاعات جغرافیایی در آن با فرمت KML ذخیره شده است. فایل ZIP شامل تصاویر نقشه ها نیز می شود و کاربر می تواند آنها را با استفاده از ویرایشگرهای تصویر ویرایش کند و آنها را دوباره با فایل اصلی بازگرداند. این فرایند تا زمانی که به تغییر اندازه عکس منجر نشود، خللی در کارکرد نقشه ایجاد نمی کند.
کد منبع Custom Maps به صورت باز و تحت Apache License 2.0 منتشر شده است.  گوگل اعلام کرده که کار بر روی Custom Maps هنوز ادامه دارد و در آینده نزدیک امکانات جدیدی به آن اضافه خواهد شد. علاقمندان می توانند با پیوستن به این پروزه منبع باز، در توسعه آن همکاری داشته باشند.


استفاده از تصاویر نقشه های محلی در اپلیکیشن Custom Maps. عکس از google-opensource.blogspot.com

----------------------------
Source
Date/Time: 9/28/2011 - 03:31 PM
Author: Marko Teittinen, Google Geo Team

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.