Loading

2012-03-23

Customize your search preferences

گوگل طی یک به روز رسانی در Blogger ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کرده است. این ویژگی ها تحت عنوان Search preferences، در بخش تنظیمات در دسترس هستند، دست کاربران را برای انجام ساده تر سفارشی سازی وبلاگ باز می گذارد. از جمله امکانات جدید،امکان اضافه کردن توضیح (Description) برای وبلاگ در موتور های جستجوست (که Snippet نامیده می شود) که پیش از این باید به صورت دستی و از طریق meta tag ها تعریف می شد. همچنین سفارشی سازی صفحه Page not found به صورت دلخواه (Custom Page Not Found) و همینطور تغییر به مسیر دلخواه برای صفحاتی که دیگر وجود ندارند (Custom Redirects) از جمله دیگر امکانات جدید هستند.
بعلاوه در این بخش دو گزینه دیگر با عنوان های Custom robots.txt و Custom robots header tags هم وجود دارند تغییر در آنها نیازمند سطح بالاتری از دانش موتورهای جستجوست و ویرایش آنها به کاربران عادی توصیه نمی شود.
گزینه Search Description در بخش ویرایش پست هم وجود دارد و امکان سفارشی سازی Snippet هر پست را فراهم می کند. در بخش مربوط به عکس هم دو گزینه جدید در بخش Properties اضافه شده است که امکان اضافه کردن عنوان (TITLE text) و نوشته جایگزین (ALT text) برای عکس را فراهم می کند. در نهایت در دستور Link هم گزینه جدیدی با عنوان Add 'rel=nofollow' attribute اضافه شده است که فعال کردن آن، لینک را از ایندکس موتورهای جستجو خارج می سازد.

سقارشی سازی Snippet وبلاگ در بخش Description در تنظیمات Blogger. عکس از Blogger Buzz blog

----------------------------
Source
Publisher: Blogger Buzz blog
Date/Time: 03/22/2012 - --:-- --
Author: Bruce Polderman, Product Manager
----------------------------

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.