Loading

2012-04-02

Google's April Fools' Day: This year better than last year!

گوگل بر اساس رسمی جالب و خنده دار، هر سال در روزهای منتهی به اول آوریل، روز دروغ اول آوریل (April Fools' Day)، مطالبی با موضوعات و محتوای عجیب و غریب و خنده دار منتشر می کند. این ها بخشی از مطالبی است که گوگل امسال منتشر کرده است:

☻Begin your quest with Google Maps 8-bit for NES on Google LatLong blog
by Tatsuo Nomura, Software Engineer, Google Maps
اولین خبر مربوط به دروغ اول آوریل (که ما نیز آن را منتشر کردیم!) را وبلاگ Google LatLong که موضوعات مربوط به سرویس های Google Maps و Google Earth را پوشش می دهد منتشر کرد. خبر از این قرار است که گوگل در همکاری با دو شرکت بازی سازی Nintendo و Square Enix اقدام به انتشار نگارش ویژه ای از Google Maps برای کنسول دستی قدیمی Nintendo، به نام NES کرده است. در ویدئویی که همراه این خبر منتشر شد، گوگل گفته شده است که کارتریج این بازی دارای سوکتی برای اتصال دال آپ به اینترنت است و حتی امکان استفاده از فرمان های صوتی با استفاده از میکروفون موجود در دسته بازی این دستگاه نیز وجود دارد. در انتهای این خیر نیز گوگل وعده انتشار نگارش ویژه ای از Google Maps برای کنسول Game Boy را هم داده است!



A new way to multitask on Google Chrome blog
by Glen Murphy, Designer and Stylus Stylist
دومین دروغ آوریل را وبلاگ Google Chrome منتشر کرد. این وبلاگ در مطلبی با عنوان «راه های جدیدی برای چند وظیفگی» از قابلیت جدیدی در مرورگر کروم با عنوان Multitask Mode خبر داده است که امکان پشتیبانی از هر تعداد ماوس،  تاچ پد، ترک بال، جوی استیک و یا هر دستگاه ورودی دیگری که سیستم کامپیوتری پورت مناسب با آن را داشته باشد، وجود دارد!



☻Bringing self-driving cars to NASCAR on Official Google blog
☺by Sergey Brin, Co-founder
سومین خبر در رابطه با روز اول اوریل را سرج برین،  یکی از بنایانگذاران گوگل نوشته است. در خبر منتشر شده در وبلاگ رسمی گوگل، اعلام شده است که گوگل در همکاری با NASCAR قصد دارد پروژه ای به نام Google Racing را به راه بیندازد که هدف آن شرکت اتومبیلی با هدایت خودکار کامپیوتری در مسابقات نسکار است! ای تنها خبری است که در انتهای آن یادآوری شده است که حقیقت ندارد و تنها برای شوخی در روز اول آوریل منتشر شده است.

ماشین خود هدایت شونده گوگل برای شرکت در مسابقات نسکار! عکس از Official Google blog


☻Introducing Gmail Tap on Gmail blog
by Reed Morse, Software Engineer
تصور کنید که صفحه کلید گوشی شما به جای 26 کلید، تنها 2  کلید  داشته باشد. این مسئله چقدر در بهبود سرعت تایپ کردن شما و همینطور دقت آن موثر خواهد بود؟! این موضوع چهارمین دروغ اول آوریل گوگل است. نسل جدیدی از صفحه کلیدها برای گوشی های هوشمند که نه تنها سرعت تایپ کردن را بالا می برد، بلکه نیاز با نگاه کردن در هنگام تایپ را نیز به شدت کاهش می دهد که در مواقعی که مجبور هستید خیلی بی سر و صدا پیامی را بفرستید، مثل وقتی که سر قرار یا در حال شاهم خوردن با رئیستان هستید، خیلی کاربردی خواهد بود! حتی خواهید توانست در آن واحد، با دستان دو پیام مختلف را تایپ کنید؛ فقط لازم است کمی تمرین کنید!




☻The YouTube Collection: hold ALL the magic of YouTube in your hands on YouTube blog
by Chet Flanagan, Director of DVD Product Management, YouTube Global
تماشای هزاران ویدئویی که روزانه در YouTube منتشر می شود و عضویت در هزاران کانال مختلف شما را راضی نمی کند؟ YouTube در پاسخ به درخواست های متعدد کاربران تصمیم گرفته است تا آرشیو مطالب موجود در YouTube را بر روی DVD در اختیار شما قرار دهد! فقط کافیست سری به اینجا بزنید: The YouTube Collection




☻Google Voice expands to new markets on Google Voice Blog
by Alex Wiesen, Software Engineer
سرویس Google Voice یک سورپرایز برای روز اول آوریل شما دارد: Google Voice برای حیوانات خانگی! گوگل در همکاری با ناسا قلاده های جدید را طراحی کرده است که با استفاده از سنسورهای ویژه، صدای سگ یا گربه خانگی شما را از طریق شبکه WiFi به حساب Google Voice شما ارسال کند. بعلاوه این قلاده ها دارای یک چراغ LED ویژه نیز هستند که با روشن شدنش یک صفحه کلید مجازی بر روی سطح زمین ایجاد می کند تا حیوانات خانگی شما بتوانند برای شما پیام متنی بفرستند! با کمی آموزش، حیوانات خانگی شما با راحتی می توانند خواسته هایشان را برای شما SMS کنند! برای این سرویس اپلیکیشن ویژه موبایل هم در راه است!

شما یک پیغام خصوصی جدید از سگتان کونا دارید! عکس از Google Voice Blog


☻Google Scholar Metrics for Publications on Google Scholar Blog
by Helder Suzuki, Software Engineer
سرویس Google Scholar با انتشار مطلبی طنز به استقبال دروغ اول آوریل رفته است. بخش جدید این وبسایت به نام Scholar Metrics قرار است به نویسندگان مقالات علمی کمک کند تا به سادگی و در سریعترین زمان، میزان توجه به مقالات جدید و تاثیر آنها را در مجلات معتبر علمی نشان دهد! این سرویس در حال حاضر، بیشتر (و نه همه) مقالات منتشر شده ی بین سال های 2007 تا 2011 را پوشش می دهد که از دستورالعمل های شمولی گوگل پیروی کنند! بعلاوه این مجموعه شامل تعدادی از دست نوشته ها نیز می شود!


☻Interplanetary Reporting Comes To Google Analytics on Google Analytics Blog
by The Google Analytics team
تیم Google Analytics در گامی رو به جلو و حرکتی جریان ساز برای آینده، از ابتدای ماه آوریل خدماتش را توسعه داده است تا علاوه بر نمایش اطلاعات و موقعیت جغرافیایی بازدیگنندگان اقصی نقاط زمین برای مدیران وبسایت، اطلاعات بازدیدکنندگان از سایر سیارات را نیز نمایش دهد. این گزارش جدید با نام Interplanetary Reports آمار بازدیکنندگان را سیاره به سیاره برای شما نمایش خواهد داد. زمان بارگزاری صفحات (Page Load Time) نیز قرار است به صورت متوسط نمایش داده شود تا مدیران درک بهتری از فاصله های میان سیاره ای به دست آوردند. استفاده از این گزارش جدید ممکن است حقایق جدیدی را به شما نشان بدهد که تا بحال ار آن غافل بوده اید؛ مثلا رابطه میان میزان جاذه و نرخ جهش (Bounce Rate) بازدید از سایت: به طور متوسط بازدیدکنندگان از کره ماه، نرخ جهشی 6 برابر بیشتر از کره زمین دارند!

Google Analytics حالا قرار است بازدیکنندگان فرا زمینی را هم نشان دهد! عکس از Google Analytics blog


همه اینها، تنها بخشی از شوخ طبعی کارمندان گوگل است. وبسایت diTii.com در مطلب به صورت کامل تمام دروغ های اول آوریل امسال گوگل را نوشته است؛ از امکان تله پاتی در سرویس AdWords تا Cloud API تیم App Engine برای کنترل ابرها و تعیین آب و هوا بجای پیش بینی آن با استفاده از سرویس Google Weather! خواندن این مقاله خالی از لطف نخواهد بود: 


No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.