Loading

2012-07-25

تجربه هنری «یک جنگل نفیس» با گوگل کروم و بنیاد Tate

گوگل در همکاری با بنیاد Tate Modern در لندن، اقدام به راه اندازی یک تجربه هنری آنلاین به نام This Exquisite Forest (این جنگل نفیس) کرده است. این تجربه هنری، به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از مجموعه ای از ابزارهای طراحی تحت وب، با همکاری یکدیگر به خلق داستان و انیمیشن بپردازند. ۷ هنرمند بنیاد Tate (بیل وودرا، درایدن گودوین، جولیان اوپی، مارک تیکنر، ماریوسلاو بالکا، اولافو الایسن و رقیب شاو) طرح های اولیه ای به نام Seed به وجود آورده اند و کاربران می توانند با توسعه آنها، داستان خود را حول این دانه ها گسترش دهند و یا با هماری یکدیگر،‌ طرح ها مستقلی را دنبال کنند. روند توسعه این انیمیشن ها به گیاهان تشبیه شده است و با گسترش طرح های گوناگون حول دانه های اولیه (Seed) و ایجاد شاخه های متنوع،‌ پایان های متفاوتی به وجود خواهد آمد. در ادامه برگزاری این تجربه آنلاین،‌ در روز ۲۳ جولای، در طبقه سوم گالری Tate Modern در لندن، سه Seed از مجموعه آثار هنرمندان بنیاد Tate که با همکاری کاربران گسترش یافته، به نمایش درخواهد آمد.
گوگل برای راه اندازی این تجربه آنلاین، از تعدادی از قابلیت های پیشرفته مرورگر کروم در زمینه HTML5 و جاوا اسکریپت بهره برده است تا تجربه یکتایی را به وجود آورد. این پروژه بر روی Google App Engine و Google Cloud Storage نیز اجرا می شود. این تجریه آنلاین از طریق نشانی ExquisiteForest.com در دسترس عموم است.


 ►REF  Official Google blog - Explore “This Exquisite Forest” with Chrome and London’s Tate Modern, Aaron Koblin [07-19-2012]

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.