Loading

2012-03-07

Protecting the world’s coral reefs through mapping

(World Resources Institute (WRI در همکاری با گوگل، به منظور آگاه سازی درباره تپه های مرجانی و خطرات پیش روی آنها، با استفاده از بسته Google Earth ODC، توری مجازی را بر روی Google Earth به راه انداخته است. این تور شامل عکس ها و ویدئوهایی از تپه ها مرجانی عمده جهان، شامل تپه های مرجانی کارائیب، خاورمیانه، اقیانوس هند، آسیای جنوبی، استرالیا و اقیانوس آرام و همینطور یک مقدمه و جمع بندی می گردد. این تور در هر منطقه خلاصه ای از تنوع زیستی اکوسیستم  تپه های مرجانی، تاثیر آنها در اقتصاد محلی، تهدیدهای پیش روی تپه ها و همینطور مقایسه ای از تپه های سالم و آسیب دیده را دربر می گیرد.
 تور پوشش دهنده حدود 250 هزار کیلومتر مربع از اقیانوس ها ی گرمسیری است که این مقدار کمتر از یک دهم درصد از کل اقیانوس های کره زمین است. با این وجود، تپه های مرجانی اقامتگاه بیش از 25% از تمام گونه های دریایی شناخته شده هستند و نقش مهمی در اقتصاد و زندگی مردمان محلی آن مناطق نیز ایفا می کنند.
این نقشه ها به صورت فایل های KML قابل دانلود نیز از سایت WRI و همینطور به عنوان بخشی از نقشه آنلاین پروژه Google Fusion Tables که توسط گوگل توسعه می یابد، قابل دریافت هستند. نقشه تپه های مرجانی در معرض خطر تا سال 2030 و 2050 نیز از دیگر موارد در دسترس است.

تور تپه های مرجانی در معرض خطر در Google Earth. عکس از Google LatLong blog

----------------------------
Source
Publisher: Google LatLong blog
Date/Time: 03/06/2012 - 02:00 PM
Author: Katie Reytar, Research Associate at the World Resources Institute
----------------------------

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.