Loading

2012-04-25

Introducing Google Drive... yes, really

سرویس Google Drive با 5 گیگابایت فضای رایگان آغاز به کار کرد. گوگل سرویس Google Drive را به صورت بخشی از مجوعه Google Docs معرفی کرده است و کاربران می توانند بیش از 30 فرمت مختلف فایل را در حساب Google Drive خود برگزاری و به صورت آنلاین مشاهده کنند. Google Drive امکان فعالیت مشارکتی را نیز فراهم می کند و امکان کار به صورت مشترک بر روی پروژه های مختلف وجود دارد. کاربران گوشی های هوشمند و تبلت ها هم می توانند اپلیکیشن مخصوص Google Drive را از فروشگاه Google Play دریافت کند. یک نسخه مخصوص دسکتاپ این اپلییشن هم برای سیستم عامل های ویندوز و مک منتشر شده است. به این ترتیب دسترسی به محتوای Google Drive از هر جایی ممکن خواهد بود.
ویژگی دیگر Google Drive، امکان جستجو در آن است که علاوه بر جستجوی فایل ها، با استفاده از فناوری OCR امکان جستجو درون متن را هم به کاربر می دهد. همچنین یک سیستم شناسایی عکس نیز در Google Drive تعبیه شده است که با بررسی محتوای عکس، موضوع و محل عکس را متوجه می شود و به کاربر می تواند مثلا به جای جستجوی نام عکس، با جستجوی نام محل گرفتن عکس، آن را پیدا کند.
با پرداخت هزینه ای ماهیانه، امکان افزایش فضای ذخیره سازی نیز وجود دارد. 2.49 دلار در ماه برای 25 گیگابایت و 4.99 دلار درماه برای 100 گیگابایت. حتی امکان دسترسی به فضایی معادل 1 ترابایت با هزینه 49.99 دلار در ماه هم وجود دارد. در صورتی که کاربران بری فضای اضافی در Google Drive هزینه کنند، فضای ذخیره سازی حساب Gmail آنها نیز به 25 گیگابایت افزایش می یابد. امکان به اشتراک گذاری محتوای موجود در Google Drive در شبکه +Google هم وجود دارد. بعلاوه گوگل وعده داده که در آینده امکان پیوست کردن محتوا از Google Drive به ایمیل را نیز فراهم کند. 
Google Drive یک پلتفم باز است و توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های خود را برای استفاده در این پلتفرم توسعه دهند. در حال حاضر تعدادی اپلیکیشن جهت Google Drive در فروشگاه اینترنتی کروم وجود دارد. این اپلیکیشن ها در اینجا قابل مشاهده هستند: Google Drive Collection


----------------------------
Source
Date/Time: 04/24/2012 - 09:00 AM
Author: Sundar Pichai, SVP, Chrome & Apps
----------------------------

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.