Loading

2012-05-19

Introducing the Knowledge Graph: things, not strings

گوگل فناوری جدیدی به نام نمودار دانش (Knowledge Graph) را با هدف بهبود تجربه جستجو و نزدیک تر شدن نتایج به خواست واقعی کاربران، معرفی کرده است. Knowledge Graph یک دائره المعارف در حال رشد است که علاوه بر دسترسی به مراجع آنلاینی مانند Wikipedia ،Freebase و CIA World Factbook، تاکنون اطلاعات مربوط به بیش از ۵۰۰ میلیون سوژه را نیز در بانک داده خود گردآوری کرده است.  Knowledge Graph به جای توجه جستار مورد جستجو و جستجوی عبارات عینی،‌ سعی خواهد کرد تا منظور اصلی کاربر را درک کند. به این ترتیب به عنوان مثال میان واژه «تاج محل» به عنوان نام یک گروه موسیقی، نام یک بنای تاریخی و یا نام یک کازینو در آتلانتیک سیتی ایالت نیوجرسی،‌ تفاوت خواهد گذاشت.
Knowledge Graph با توجه مفهوم واژه بجای  عبارت عینی سعی می کند تا نتایج جستجو را فراتر ببرد و با توجه به معانی مرتبط با جستار تحت جستجو، گزینه های احتمالی دیگر را نیز پیشنهاد بدهد. هچنین جستجوی یک واژه یا نام خاص، با یک توضیح اجمالی و اطلاعات جانبی همراه خواهد بود . به این ترتیب به عنوان مثال با جستجو درباره ماری کوری، علاوه بر آگاهی مختصر از زندگی نامه او، درباره دانشمندانی که به نوعی با وی مرتبط هستند نیز پیوند هایی ارائه می شود.
اطلاعات مبروط به Knowledge Graph در بخش راست نتایج جستجو نشان داده می شود. این سرویس جدید در حال حاضر تنها به زبان انگلیسی و برای کاربران ایالات متحده،‌ در هر سه پلتفرم دسکتاپ،‌ موبایل و تبلت قابل استفاده است.


----------------------------
Source
Publisher: Official Google blogGoogle Search blog: Desktop, Mobile
Date/Time: 05/16/2012 - 09:30 PM
Author: Amit Singhal, SVP, Engineering
----------------------------

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.