تیم تحقیقات گوگل نتیجه تحقیقاتی را منتشر کرده است که در آن به بررسی تاثیر کارایی و زیبایی یک پایگاه وب بر نظرات کاربران درباره یک محصول پرداخته است. این بررسی با همکاری ۸۰ شرکت کننده صورت پذیرفته است. برای انجام این پژوهش،۴ فروشگاه لباس آنلاین با کارایی و طراحی عالی و ضعیف راه اندازی شد و میزان امتیاز کاربران به زیبایی فروشگاه و محصولات قبل و بعد از خرید، مورد پرسش قرار گرفت.
نتایج بررسی نشان داده است که زیبا نبودن، تاثیری بر نظر کاربران بر میزان کارایی وبسایت ندارد و آنها کیفیت محصولات را بدون توجه به میزان زیبایی می سنجند. اما میزان کارایی وبسایت بر امتیازی کاربران به زیبایی یک محصول اختصاص می دهند تاثیر گذار است و کاربرانی که با سایت با کارایی ضعیف تعامل داشته اند، پس از خرید، امتیاز کمتری نسبت به قبل از خرید اختصاص داده اند. به این ترتیب کارایی ضعیف وبسایت با تاثیر منفی بر روحیه کاربران، باعث کاهش امتیاز اختصاص داده شده به زیبایی، نسبت به قبل از کار با وبسایت می شود.
نتایج بررسی نشان داده است که زیبا نبودن، تاثیری بر نظر کاربران بر میزان کارایی وبسایت ندارد و آنها کیفیت محصولات را بدون توجه به میزان زیبایی می سنجند. اما میزان کارایی وبسایت بر امتیازی کاربران به زیبایی یک محصول اختصاص می دهند تاثیر گذار است و کاربرانی که با سایت با کارایی ضعیف تعامل داشته اند، پس از خرید، امتیاز کمتری نسبت به قبل از خرید اختصاص داده اند. به این ترتیب کارایی ضعیف وبسایت با تاثیر منفی بر روحیه کاربران، باعث کاهش امتیاز اختصاص داده شده به زیبایی، نسبت به قبل از کار با وبسایت می شود.
تاثیر میزان کارایی به امتیاز زیبایی. عکس از Google Research blog |
----------------------------
Source
Publisher: Google Research blog
Date/Time: 05/15/2012 - --:-- --
Author: Javier Bargas-Avila, Senior User Experience Researcher at YouTube UX Research
----------------------------
----------------------------
No comments:
Post a Comment