Loading

2012-05-30

Next step in the Chrome OS journey

گوگل دو سخت افزار جدید سیستم عامل کروم را معرفی کرد. این سخت افزارها که در همکاری با سامسونگ تولید شده اند شامل یک مدل جدید از کروم بوک های سری ۵ سامسونگ و یک مینی پی سی به نام Chromebox است. هر دو سیستم از پردازنده های اینتل بهره می برند و نسبت به اولین نسل کروم بوک ها ۳ برابر سریع تر هستند. علاوه بر استفاده از پردازنده های اینتل، این نسل ضمن پشتیبانی از شتاب دهنده های سخت افزاری گرافیک و استفاده از یک ترکپد چندلمسی جدید، از سفت افزار (Firmware) منبع باز تازه ای بهره می برد که تجربه کاری سریعتر و پایدارتری را ارائه می کند. زمان بوت سیستم عامل هم به کمتر ۷ ثانیه رسیده و از سرگیری (Resume) به صورت بلادرنگ درآمده است.

کروم بوک جدید و Chromebox سامسونگ. عکس از Official Google blog
در بخش نرم افزاری نیز نگارش جدید سیستم عامل کروم با معرفی یک واسط کاربری جدیدتر و پیشرفته تر و پشتیبانی از نمایش چند پنجره به صورت همزمان و پین کردن اپلیکیشن های پر استفاده، ویژگی های جدیدی مانند پشتیبانی از بخش عمده ای فرمت های معمول ازجمله فرمت های اسناد مایکروسافت ارائه آفیس،‌ نگارش Offline مجموعه Docs و بسیاری از اپلیکیشن های دیگر، به روز رسانی پخش کننده چند رسانه ای پیش فرض و اضافه شدن یک ویرایشکر تصاویر را نیز به کاربران ارائه می کند. پشتیبانی آفلاین از Google Drive‌ نیز ۶ هفته آینده و همزمان با انتشار نگارش بعدی کانال پایدار سیستم عامل اضافه خواهد شد. فروشگاه اینترنی کروم (Chrome Web Store) نیز با ارائه مجموعه متنوعی از اپلیکیشن ها (مانند Google Play ،Netflix ،Kindle Cloud Reader و Pandora) و بازیهایی مانند Angry Birds و Bastion در دسترس کاربران است. همچنین گوگل نگارش بتای نرم افزار جدیدی به نام Chrome Remote Desktop Beta را معرفی کرده است که امکان دسترسی به سیستم های پی سی و مک به صورت امن از راه دوره را فراهم می کند.

واسط کاربری جدید سیستم عامل کروم. عکس از Official Google blog
کروم بوک جدید و Chromebox سامسونگ از طریق فروشگاه های Chrome Zone در ایالات متحده و فروشگاه های PC World و Currys در بریتانیا قابل خریداری هستند و در طی چند هفته آینده از طریق فروشگاه های منتخب Best Buy در ایالات متحده و یا خرده فروشان آنلاین در ایالات متحده،‌ بریتانیا و تعدادی دیگر از کشورهای جهان نیز قابل تهیه خواهد بود.


----------------------------
Source
Date/Time: 05/29/2012 - 11:33 PM
Author: Posted by Linus Upson, Vice President, Engineering and Caesar Sengupta, Director of Product Management 
----------------------------

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.