Loading

2012-05-27

Transparency for copyright removals in search

گوگل بخش جدیدی با موضوع حق تکثیر (Copyright) را به گزارش شفافیت (Transparency Report) خود اضافه کرد. در این بخش آمار مربوط به درخواست های حذف پیوند به علت مغایرت با قوانین مرتبط با حق تکثیر، ارائه می گردد. آغاز کار این بخش با تمرکز بر روی درخواست های حذف نتایج جستجو خواهد بود که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. در این بخش اطلاعاتی درباره اینکه چه سازمانهایی به چه دفعاتی درخواست حذف پیوند را ارسال کرده اند، درخواست ها مربوط به حقوق تالیف کدام سازمان ها بوده و این پیوند ها مربوط به کدام وبسایت ها هستند، قابل مشاهده خواهد بود.
بر اساس آمارهای منتشر شده در بخش حق تکثیر گزارش شفافیت گوگل،‌ در حال حاضر در طول هر هفته بیش از ۲۵۰ هزار درخواست حذف پیوند به گوگل ارسال می گردد که این تعداد از مجموع کل درخواست های ارسال شده در سال ۲۰۰۹ بیشتر است. همچنین در طول یک ماه گذشته، گوگل بیش از ۱/۲ میلیون درخواست از بیش از ۱,۰۰۰ سازمان در رابطه با پیوندهای مرتبط با بیش از ۲۴ هزار وبسایت دریافت کرده است. گوگل اعلام کرده است با وجود رشد بالای درخواست های دریافت شده،‌ متوسط زمان حذف یک پیوند در هفته گذشته به ۱۱ ساعت کاهش یافته است.
البته ارسال یک درخواست حذف برای گوگل الزما به معنی حذف آن پیوند نخواهد بود و گوگل قبل از حذف یک پیوند، آن را بررسی می کند. همچنین در موارد ارسال درخواست حذف پیوند از وبسایت های کاربر Webmaster Tools، پیامی برای مدیر سایت ارسال می شود تا در صورت اشتباه بودن این درخواست،‌ نسبت به گزارش آن اقدام کند.

مایکروسافت با بیش از ۵۰۰ هزار درخواست در رتبه اول قرار دارد. عکس از Official Google blog 

----------------------------
Source
Date/Time: 05/24/2012 - 11:37 PM
Author: Fred von Lohmann, Senior Copyright Counsel
----------------------------

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.