Loading

2012-06-02

Better search in mainland China

در پی گزاراشات متعدد کاربران چینی که از سرزمین اصلی چین به موتور گوگل دسترسی داشته اند مبنی بر قطع ارتباط با سرورهای گوگل در هنگام جستجوی بعضی جستارها،‌ گوگل پس از بررسی های فروان به این نتیجه رسیده است که این موضوع مشکلی خارج از کنترل گوگل است و ارتباطی با زیرساخت های گوگل ندارد. بررسی های گوگل نشان داده است که این خطا که سبب قطع شدن ارتبط کاربر برای یک بازه چند دقیقه ای با سروهای گوگل می شود، در هنگام جستجوی بعضی کاراکترهای معمول در معمول زبان چینی رخ می دهد.
تیمی تحقیقاتی از گوگل با بررسی بیش از ۳۵۰ هزار عبارت جستجوی پرطرفدار در چین،‌این نتایج را به دست آورده اند. در همین راستا گوگل تصمیم گرفته است تا در هنگام جستجوی عباراتی که سبب قطع ارتباط کاربر با سرورهای گوگل می شود، هشداری را به نمایش بگذارد تا کاربر را آگاه نماید. البته نمایش این هشدارمانع از جستجوی کاربر نخواهد شد  کاربر می تواند با وجود آن، به ادامه جستجو بپردازد. هچنین گوگل پیشنهاد کرده است برای جلوگیری از روی دادن این مشکل،‌ از سیستم پین-یین (Pinyin) که کاراکتر های چینی را به الفبای لاتین تبدیل می کند، استفاده کنند. جستجوی جستارهایی با الفبای لاتین بجای الفبای چینی نیز همان نتایج را در برخواهد داشت و مشکل قطع ارتباط با سرور را به وجود نمی آورد.

پیغام هشدار نمایش داده شده برای کاربران در هنگام جستجوی عباراتی که به قطع ارتباط با سرور می انجامد. عکس از Google Search blog

----------------------------
Source
Publisher: Google Search blog
Date/Time: 05/31/2012 - 09:00 AM
Author: Alan Eustace, Senior Vice President, Knowledge
----------------------------

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Google News|PERSIAN. All rights reserved.
Google News|PERSIAN is a part of Digital Age DreamsTM.
This blog works independently of Google Inc.


Simple Template RE-DESIGN.
Powered by BloggerTM.